راهنمای گام به گام پناهجویی (طنز) - فصل بیست و یکم - انتخاب کشور مقصد -کانادا

شراگیم زند

در ادامه ی بررسی کشورهای مقصد پناهجویی نوبت به کشور کانادا میرسد...کانادا از نظر شرایط و امکانات پناهندگی یک چیزی بین کشورهای اسکاندیناوی و آمریکاست...در آنجا نه آنقدر هوایت را دارند که از صبح تا شب بنشینی کنار پنجره و پایت را بیندازی روی پایت و در حالی که به بیرون خیره شده ای چایی ات را هورت بکشی و نه مثل آمریکا مجبوری سه جا کار کنی تا بتوانی فقط سرپناهی داشته باشی و شب سر گرسنه به زمین نگذاری... این به این معناست که در کانادا میتوانید یک صبح تا ظهر  بروید سر کار و بقیه ی روز را  بنشینید کنار پنجره و چایی تان را هورت بکشید.
مشکل اصلی کانادا این است که هوایش بس ناجوانمردانه سرد است...البته واژه ی ناجوانمرد برای توصیف سرمای کانادا کلمه ی مناسبی نیست...ناجوانمرد صفتی ست که به درد زمستان های تهران میخورد...در مورد سرمای کانادا اگر بخواهیم حق مطلب ادا شود باید (با عرض پوزش) بگوئیم این هوای قرمساق بسی سرد است...! دمای هوا در فصل سرد سال بسته به اینکه کجای کانادا زندگی کنید ممکن است به منفی پنجاه درجه ی سانتیگراد نیز برسد... که این دما تقریبا به اندازه ی دما در سطح کره ی مریخ است.
مساله ی دیگری که در مورد کانادا وجود دارد حجم غیر قابل تصور شهروندان چینی و کره ای در این کشور است که بدون خون و خونریزی آنجا را فتح کرده اند...ابعاد این هجوم به اندازه ایست که اگر شما را با چشم بسته ببرند و سوار هواپیما کنند و بعد در یکی از خیابانهای تورنتو رها کنند و به شما نگویند در چه کشوری هستید شما چشمانتان را که باز کنید شک نخواهید داشت که در یک کشور آسیای شرقی به سر می برید...در شهری مثل تورنتو تقریبا از هر ده نفری که در خیابان میبینید هشت نفر چشم بادامی هستند...مساله وقتی غم انگیز میشود که اصولا این جماعت چون اکثریت جامعه ی کانادا را تشکیل میدهند دیگر لازم نمی دانند که زبان انگلیسی (زبان اقلیت) را بیاموزند و این شما هستید که برای اینکه بتوانید در کانادا زندگی کنید حتما باید زبان چینی و یا کره ای را یاد بگیرید. (الان سیل کامنت سرازیر میشود که نه آقا...این خبرها هم نیست و ما خودمان تورنتو هستیم و اصلا چشم بادامی تا به امروز ندیده ایم...بعضی ها اصلا عشقشان این است سر کلاس بیایند و به خیال خودشان استاد را ضایع کنند و وقت کلاس را بگیرند...اگر شما بیشتر از من می دانید و بلد هستید که چرا این کلاسها را آمده اید؟ بفرمائید و شما درس بدهید و من بروم بنشینم جای شما و یاد بگیرم...!)

بگذریم...به هر حال امیدوارم با توجه به مطالب عرض شده، پناه پژوهان عزیز در انتخاب کشور که در اصل آخرین مرحله از مراحل پناهجویی ست این نکات را مد نظر قرار بدهند...برای اینکه یک جمعبندی در این مورد داشته باشیم  باید عرض کنم که اگر زندگی انسان به فرموده ی شاعر شامل چهار بخش "خور و خواب و خشم و شهوت" باشد در یک جمعبندی و با توجه به مطالب عرض شده میتوانید با مراجعه به جدول زیر ببینید که کدام کشور با خلق و خوی شما برای زندگی بیشتر سازگار است. لازم به ذکر است که

خور مترادف با خورد و خوراک و معیشت،

خواب مترادف با آسایش و رفاه، 

خشم  به معنای فشار کاری و سگدو زدن و

شهوت اشاره به آزادیهای فردی در ارتباط با مسائل زیرشکمی دارد. (که در تمامی این کشورها این گزینه آخر به صورت یکسان وجود دارد)


خور و خواب و شهوت = اسکاندیناوی
خشم و شهوت  = آمریکا
خور و خواب و خشم (کم) و شهوت = استرالیا و کانادا

پناه پژوهان عزیز...ما تا امروز تقریبا تمامی نکات مربوط به پناهجویی را خدمت شما آموزش دادیم...در جلسه ی بعدی که در واقع آخرین جلسه ی سلسله مباحث آموزش گام به گام پناهجویی خواهد بود، یک درسگفتار ویژه خواهیم داشت که در آن به چگونگی آماده شدن برای انجام پیش مصاحبه و مصاحبه ی اصلی خواهیم پرداخت و اینکه وقتی روبروی افسر محاسبه کننده نشستید چه نکاتی را باید رعایت کنید که از مصاحبه سربلند بیرون بیائید...در انتهای آن جلسه نیز اگر فرصت بشود پاسخ به پرسشهای متداول خواهیم داشت و شما میتوانید تا آن زمان پرسشهای خود را برای ما ارسال نمائید.
(در صورتی که حجم این سوالها زیاد باشد شاید ناچار شویم در یک جلسه ی جداگانه به ان بپردازیم).

لینک های مرتبط :

راهنمای گام به گام پناهجویی (طنز) - فصل اول - مرز

راهنمای گام به گام پناهجویی (طنز) - فصل دوم - تجهیزات

راهنمای گام به گام پناهجویی (طنز) - فصل سوم - پیدا کردن قاچاقبر

راهنمای گام به گام پناهجویی (طنز) - فصل چهارم - مذاکره با قاچاقبر

راهنمای گام به گام پناهجویی (طنز) - فصل پنجم - رد شدن پیاده از مرز

راهنمای گام به گام پناهجویی (طنز) - فصل ششم - عبور با اسب

راهنمای گام به گام پناهجویی (طنز) - فصل هفتم - خاک ترکیه

راهنمای گام به گام پناهجویی (طنز) - فصل هشتم - شوک فرهنگی

راهنمای گام به گام پناهجویی (طنز) - فصل نهم - نایت کلاب

راهنمای گام به گام پناهجویی (طنز) - فصل دهم - دفتر آسام

راهنمای گام به گام پناهجویی (طنز) - فصل یازدهم - ورود به شهر محل اقامت

راهنمای گام به گام پناهجویی (طنز) - فصل دوازدهم - کیس تغییر دین

راهنمای گام به گام پناهجویی (طنز) - فصل سیزدهم - کیس همجنسگرایی

راهنمای گام به گام پناهجویی (طنز) - فصل چهاردهم - کیس سیاسی

راهنمای گام به گام پناهجویی (طنز) - فصل پانزدهم - کیس بهایی + یک خاطره

راهنمای گام به گام پناهجویی (طنز) - فصل شانزدهم - پیدا کردن خانه و مبحث انرژی

راهنمای گام به گام پناهجویی (طنز) - فصل هفدهم - لایف استایل

راهنمای گام به گام پناهجویی (طنز) - فصل هجدهم - کار و معاش

راهنمای گام به گام پناهجویی (طنز) - فصل نوزدهم - انتخاب کشور مقصد - کشورهای اسکاندیناوی

راهنمای گام به گام پناهجویی (طنز) - فصل بیستم - انتخاب کشور مقصد - آمریکا و استرالیا

+29
رأی دهید
-25

araz 32 - تبیلیسی - گرجستان
استاد لطفا بفرمیو که چگونه میشود هم اقامت توام با خشم و شهوت امریکا و توامان با حفظ سمت( پناهنده غیور ) اقامت این حوزه (منظور حوزیه کریمه اسکاندیناوی ست نه آنکه در قم واقع شده ) را کسب کرد ؟؟؟!!!. اینگونه تابستانها در حوزه صرفن به شهوت و زمستانها به خور خواب و باز هم شهوت(اینبار با پول حوزه در امریکا ) خواهد گذشت و مشت محکمی بر دهان یاوه گویان و فعالان اقتصادی کوبیده خواهد شد
دوشنبه 17 آذر 1393 - 13:42
davood63 - تهران - ایران
با عرض تشکر از جناب نویسنده،مطلب بسیار آموزنده و سازنده بود فقط چند مورد از آزادی‌های در خارج هم ذکر بفرمایید بجز(ویسکی‌ خریدن از سوپر مارکت.و کت‌ وشلور پوشیدن در خارج ، عینک دودی زدن در روزهای بارونی وپشت سر هم عکس انداختن برای پوز دادن برای دوستان در ایران و آدم فروشی) ،،،،البته همه این اوصاف خصلت خود بنده هستش
دوشنبه 17 آذر 1393 - 14:03
بت شکن - مونترال - کانادا
در مورد کسرت جماعت چشم بادامی درست و بجا گفتید. در تورونتو محله هایی است به نام هر کشوری، یکی‌ از این محله‌های بزرگ ایتالیائی‌ها است که میگویند ([little Itaaly ) محله دیگری به نامی‌ (China Town) است که وقتی‌ وارد میشوی انگار که توی قلب پکن هستی‌. هیچ کس انگلیسی صحبت نمیکند، نام خیابان‌ها و کوچه‌ها همه به چینی‌ است حتی وارد بانک که میشوی کارمند بانک انگلیسی‌ نمی‌داند و برای انگلیسی‌ صحبت کردن باید یا مترجم داشته باشی‌ و یا از رئیس شعبه کمک بگیرید. پشت رستوران‌های چینی‌ها موش هایی دیده میشوند که گربه‌ها را فراری میدهند و اکثراً هم غیر قانونی زندگی‌ میکنند...!
‌سه شنبه 18 آذر 1393 - 17:44
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.