تصاویری از مجلات دهه ۴۰ در ایران - بخش اول


تصاویری که می‌بینید از مجله دانشمند

orel - اسراییل - نتانیا
بسیار بسیار جالب بود اگه تیکه های از مجله ۴۰ سال دیگه را نشون بدین باحال تر .
جمعه 3 دی 1389

alireza.ch - سوییس - نوشاتل
عجب طرح جالبی بوده است طرح تبدیل کردن کویر به دریاچه :-) البته آخوند ها هم مدتی است که شبیه به آن را اجرا کرده اند منتها به جای آب دریای جنوب آنها را با پیش آب خود پر نموده اند.
جمعه 3 دی 1389

شب قطبی - امارات - دبی
طرح انتقال اب دریای عمان به کویرهای لوت و دشت کویر یکی از منحصربفردترین طرحها در زمان خودش بوده.ولی هرگز به مرحله اجرا نرسید. ولی ناگفته نماند که بسیار پر هزینه است.
جمعه 3 دی 1389

leon-dk - ایران - تهران
جان دریاچه و سط کویر -شنا ماهی گیری - .. ولی من میگم اول این 130 کیلومتر اتوبان تهران شمال ( طرحی که قبل از انقلاب و اول انقلاب میگفتند سه ساله انجام میشه ) رو بکشیم بعد که تموم شد بریم سراغ دریاچه کویر ( میگفتند 10 سال طول میکشه - که البته اگه الان بخوان انجامش بدن با تناسب میشه به عبارتی 200 سال )
جمعه 3 دی 1389

khosh bavar - ایران - یزد
چرا عطوفت و انسانیت از اینطور عکسها ( انسان و وسایل الکتریکی ) قدیمی میباره ?! ایا چهره ما و وسایل امروزی ما در 40 سال اینده چنین احساسی برای بینده بر می انگیزه !? و چه جالب, حتی وسایل تولیده شده, مانند عکسهای تکاملی انسانها ( از انسان اولیه تا انسان امروزی ) رو به زیبایی و ظریفی هست !?
جمعه 3 دی 1389

تی تی - اکراین - کیف
ممنون
جمعه 3 دی 1389

Don Mario - کلمبیا - بوگوتا
یک طرحی هم بود که میگفتند با کانال بزرگی به شکل یک رودخانه دریای خزر را خلیج فارس وصل کنند ، البته اینها طرح‌های هستند که خیلی‌ پر هزینه هستند ولی ۲ طرح خیلی‌ جالب در دنیا مطرح است یکی‌ اتصال آسیا به آمریکای شمالی در حوالی تنگه برینگ و دیگری اتصال اروپا به آفریقا در تنگه جبل الطارق است ، در اولی‌ سرمای زیاد منطقه و دومی عمق زیاد دریای مدیترانه مانع عمده اجرای طرح است ، البته هزینه زیاد عامل بعدی میباشد.
جمعه 3 دی 1389

sorkhie ghoroob - ایتالیا - رم
سلام به دوستان.من عضو جدیدم .البته 2-3 سالی میشه به سایت سر میزنم.
جمعه 3 دی 1389

saeed1 - کانادا - تورونتو
شب قطبی - امارات - دبی . دوست عزیز اخر اب شور دریا چه فایده برای ابیاری کویر دارد؟ بماند که عوارض جغرافیایی امکان چنین کاری را نمیدهد!
جمعه 3 دی 1389

arash-eindhoven - هلند - ایندهوفن
( 1 ) طرح کانال بزرگ ایران در واقع متعلق به یک مهندس ایرانی است که به طور کامل در تابستان 1350 در مجله دانشمند چاپ شد.هزینه ان دقیقا برابر هزینه جشنهای 2500 ساله بود که عنوان این مطلب باعث رد شدن این طرح شد.بعدها رژیم وقت ادعای شکافتن کوهای شمال و کشاندن ابر و رطوبت دریای مازندران را نمود که محقق نشد.
شنبه 4 دی 1389

arash-eindhoven - هلند - ایندهوفن
(2 ) قسمتهایی از کویر نمک و دشت لوت تا 700 متر از سطح دریاهای ازاد پایین تر است.هدف اولیه این طرح مربوط به ترانزیت دریایی/ ابی تا ورامین - نزدیک به پایتخت بود. در مراحل بعدی رفع کمبود اب شیرین بعد از تبخیر و سپس سرد شدن در ارتفاعات البرز- زاگرس - هزارمسجد و باریدن برف و باران بود.ابرهای حاصله به خاطر وجود بادهای 120 روزه سیستان و بلوچستان و رشته کوهای مذکور فقط در داخل فلات ایران میتوانست بماند و نهایتابعد از اشبا ببارد.
شنبه 4 دی 1389

arash-eindhoven - هلند - ایندهوفن
(3) من شخصا سالهاست که روی این طرح کار میکنم و تا کنون افیش ها و عکس های زیادی جمع اوری کرده ام.این طرح نه تنها قادر به رهایی ایران از وابستگی به نفت خواهد شد بلکه تا ابد باعث رفاه مردم از طریق کار در جوار کانال خواهد شد مثل جمع اوری نمک دریا-پرورش -ماهی- میگو- صدف مروارید -برق (ایجاد سد توربین در سراشیبی ها)حمل ونفل .
شنبه 4 دی 1389

arash-eindhoven - هلند - ایندهوفن
(4)به لحاظ اجتماعی و راه حل موثر تجزیه نشدن احتمالی ایران در اینده این طرح فوق العاده مهم است.بعد از بارندگیهای زیاد عشایر لر کرد مازندرای اذری و....به قسمتهای داخلی مهاجرت میکنند و با ترکیب بافت جمعیتی ایرانی یکپارچه تر به وجود می اید و همچنین با اسکان عشای امکان خدمات رسانی بهداشتی و اموزشی بهتر فراهم میشود.
شنبه 4 دی 1389

arash-eindhoven - هلند - ایندهوفن
(5)هیچ ثروتی پایدارتر و با ارزشتر از کار نیست.کار به فرد شخصیت و کاراکتری میدهد که با هیچ چیز دیگ قابل مقایسه نیست.طرح کانال بزرگ ایران متضمن صدها سال کار برای ایرانیان و رفاه مطلق برای فرزندانمان خواهد بود.
شنبه 4 دی 1389

arash-eindhoven - هلند - ایندهوفن
(6)ایرانیان یکبار در زمان کورش کبیر بشریت را نجات دادندو اگر دستانی پیدا شوند و این طرح را به انجام برساند به مشگل گازهای گلخانه ایی - محیط زیست -تغذیه کمک موثری خواهند کرد.
شنبه 4 دی 1389

bache shapoor - سوئد - یوسدال
sorkhie ghoroob-ایتالیا-رم. خوش امدی دوست عزیز
شنبه 4 دی 1389

arash-eindhoven - هلند - ایندهوفن
Don Mario - کلمبیا - بوگوتا .دوست عزیز این نظریه به علت اختلاف سطح و...در همان ابتدا رد شد.saeed1 - کانادا - تورونتو .دوست گرامی تبخیر شدید اب در حوضچه های نمک گیری-پرورش ماهی و میگو و...وسطح دریاچه ها باعث بارندگی در ارتفاعات سردتر خواهد شد که با هدایت و جمع اوری و کانالیزه کردن برف و باران و حتی وجود شبنم مراتع و مزارع سرسبز خواهند شد. یقین دارم.این طرح کاملا علمی است.
شنبه 4 دی 1389

shaki59 - ایران - ملاط اباد
دوستان الان مطلع شدم که جایزه نوبل شیمی سال 2010 به شیمیدان معروف ایرانی دکتر محمود احمقی نژاد(بخاطر تبدیل پول رایج ایران به پهن!!!!!) رسید.
شنبه 4 دی 1389

KH0o0o0oshtip - آرژانتین - سانتاماریا
خیلی زیبا بود
شنبه 4 دی 1389

naslesookhteh - ایران - تهران
arash-eindhoven - هلند - ایندهوفن. اطلاعاتت جالب بود ولی این طرح میتونه اثرات تخریبی بدی روی ساختار گیاهی و جانوری بومی بگذاره. چون آب و هوا و اقلیم رو تغییر میده و گونه های گیاهی و جانوری سازگار با اون محیط رو نابود میکنه.
شنبه 4 دی 1389

arash-eindhoven - هلند - ایندهوفن
naslesookhteh - ایران - تهران .دوست عزیز شاید باور نکنید تا همین اواخر - چند صد سال-در مناطق حاشیه کویر و دشت جنگلهای انبوه و از مرغوب ترین درختها وجود داشت که علاوه بر سوزاندن ان توسط محلی ها در طی این همه سالها باز هم مبل سازان از این چوبها بعلت دوام و مرغوبیت استفاده میکند.در ایران شاه زده و اخوند گزیده و با خیل گرسنگان و بیکاران و نیازمندان و با اقتصاد میرا و وابسته به نفت تمام شدنی, این تنها راه نجات میهنمان است.
شنبه 4 دی 1389

arash-eindhoven - هلند - ایندهوفن
naslesookhteh - ایران - تهران . دوست گرامی.تخریب به معنای واقعی کلمه صورت گرفته و ان همه گنجینه گیاهی و جانوری چیزی باقی نمانده, باشد که بارش باران حیات را به جان کویر و رگ مردم باز گرداند.در مناطق کویری سمنان سالی 20 میلی و در طی 20 روز میبارد.تمامی صحرا شاید به علت مواد معدنی خاک از هلند هم سرسبزتر و زیباتر میشود.من در انجا تپه هایی از فسیل صدف های بسیار بزرگ دیده ام.
شنبه 4 دی 1389

arash-eindhoven - هلند - ایندهوفن
تمام چرخه اکوسیستم دوره تکاملی خود را در این 20 روز طی میکند و سپس میمیرد تا سال بعد با بارش باران دوباره زنده شود.
شنبه 4 دی 1389
SarayeAzadi - انگلیس - لندن
با درود, دوست گرامی arash-eindhoven - هلند - ایندهوفن با نظر شما در مورد "طرح کانال بزرگ ایران" موافقم .اگر چه پر هزینه است اما طرح علمی و کارآمدی به نظر میرسه. از توضیح طرحهای علمی و سازنده سپاسگزارم.
شنبه 4 دی 1389

khosh bavar - ایران - یزد
به همه دوستان : مگر کشور ایران, کشور کوچکی هست که نیاز به ابیاری کویر ایران دارد که باعث هزینه هنگفتی خواهد شد چه اقتصادی و چه طبیعی, زیرا اسپانیا و دشتهای پنبه ترکمنستان شوروی, که این دشتها را اباد کردند , بعد از 30 سال باعث خشک شدن دریاچه های اطراف و نمکی شدن زمین کشت شدند ! بدینجهت باید کشاورزی ایران مدرنیزه بشود ! وگرنه ایت ال. منتظری هم میگفت, خیار بکارید برای تهیه خیارشور °!°
یکشنبه 5 دی 1389
+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.