دکتر قلابی وعده ورود به دانشگاه می‌داد

«با نفوذی که دارم می‌توانم شما را در هر دانشگاهی ثبت‌نام کنم.» این ادعای دکتر قلابی بود که دیپلم هم نداشت.

او نه‌تنها با این شگرد دست به کلاهبرداری‌ میلیونی از پشت کنکوری‌ها می‌زد بلکه با معرفی خود به‌عنوان فردی بانفوذ در وزارتخانه‌های مختلف سر افراد دیگر هم کلاه می‌گذاشت.25شهریور، زنی همراه دخترش برای ثبت‌نام در مقطع کارشناسی راهی یکی از دانشگاه‌های تهران شد. این زن مدارک پذیرش دخترش را در اختیار کارکنان دانشگاه قرار داد و مدعی شد که از سوی فردی به نام دکتر احسان به این دانشگاه معرفی شده است. کارکنان دانشگاه اما بعد از بررسی‌ مدارک متوجه شدند که نه‌تنها اسم دختر جوان در بین قبول‌شدگان نیست بلکه تمامی مدارکی که او در اختیار دارد جعلی و تقلبی است.

 دکتر قلابی

ماجرا به پلیس گزارش شد و وقتی مأموران به تحقیق از مادر و دختر پرداختند، راز کلاهبرداری میلیونی فاش شد. زن جوان گفت: مدتی قبل با جوانی که خودش را دکتر احسان معرفی می‌کرد آشنا شدم. او می‌گفت که عضو هیأت علمی دانشگاهی در تهران است و مدعی بود که قادر است تا با نفوذی که دارد دخترم را در هر دانشگاهی که دلش می‌خواهد ثبت‌نام کند. از آنجا که 2 فرزند پشت‌کنکوری داشتم، از او خواستم امکان تحصیل آنها را در دانشگاه فراهم کند. او هم قول داد که دخترم را که عاشق پزشکی بود در یکی از دانشگاه‌های برتر تهران و فرزند دومم را در دانشگاهی دیگر ثبت‌نام کند. او برای انجام این کار 50میلیون تومان از من گرفت و با دادن مدارکی، گفت که کارها تمام است و می‌توانم فرزندانم را در دانشگاه ثبت‌نام کنم اما وقتی به دانشگاه رفتیم، به ما گفتند که همه مدارک جعلی است.

 دستگیری در مخفیگاه

با شکایت این زن دستور بازداشت مرد کلاهبردار صادر و تحقیقات برای دستگیری او شروع شد. از آنجا که شاکی مشخصات خودروی این مرد را به‌خاطر داشت، کارآگاهان توانستند وی را رد‌گیری و مخفیگاهش را شناسایی کنند. این مرد 28شهریورماه در یک عملیات ضربتی دستگیر و در بازرسی از مخفیگاهش ده‌ها نامه و سند جعلی منتسب به وزارتخانه‌های مختلف و همچنین بانک‌های خصوصی و دولتی کشف شد.

متهم پس از انتقال به اداره آگاهی به کلاهبرداری از د‌‌ه‌ها نفر اعتراف کرد و مدعی شد با معرفی خود به‌عنوان فردی بانفوذ در دانشگاه و وزارتخانه‌ها طعمه‌هایش را فریب می‌داده است.سرهنگ فرزام، رئیس پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران با بیان این خبر گفت: در تحقیقات مشخص شد که متهم نه‌تنها دکتر نیست، بلکه دیپلم هم ندارد. این مرد علاوه بر شاکی پرونده از فرد دیگری به بهانه ثبت‌نام او در رشته حقوق یکی از دانشگاه‌های معتبر 20میلیون تومان دریافت کرده بود. همچنین از یک هتلدار به این بهانه که می‌تواند با استفاده از نفوذش ستاره‌های هتل را زیاد و آنجا را برای سازمان‌های مختلف رزرو کند چندین میلیون تومان دریافت کرده و سپس متواری شده بود.

وی افزود: متهم همچنین با شناسایی زنان و دختران تنها، به بهانه‌ اینکه می‌تواند برایشان وام بگیرد یا مشکلشان در سازمان‌های مختلف را حل کند کلاهبرداری کرده بود که مدارک و اسناد مربوط به کلاهبرداری‌های او در مخفیگاهش کشف شد. به‌گفته وی در حال حاضر برای این مرد قرار قانونی صادر شده و تحقیقات تکمیلی برای شناسایی دیگر مالباختگان ادامه دارد.

+25
رأی دهید
-1

bineshaan - لندن - انگلیس
دخترم را که عاشق پزشکی بود در یکی از دانشگاه‌های برتر تهران و فرزند دومم را در دانشگاهی دیگر ثبت‌نام کند...چرا حالا دانشگاه برتر تهران٬ ازش میخواستی تو دانشگاه برترانگلیس براش جا بگیره.
شنبه 5 مهر 1393 - 10:43
مهدخت - برن - سوئیس
به جای اون مرد بدبخت که از روی نداری دست به اینکار زده اون مادر احمق و اون بچه پر طمع رو باید ببرند زندان .احه یکی نیست به زن نفهم بگه درسته که مملکت بی دروپیکراست اما نه دیگه اینحوری .
شنبه 5 مهر 1393 - 11:17
مهدخت - برن - سوئیس
ناز شصتت مرد حداقل اینکه یه زره اون پشه کوره رو توی مغزه تکون دادی یه کلاهی تونستی برداری اون رنیکه خر میخواسته اون بچه نقهمش رو بفرسته پزشکی بخونه خدا به داد اون مردم برسه
شنبه 5 مهر 1393 - 13:47
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.