«یک خرس قهوه‌ای با ماده شیمیایی از پا درآمده است»

لاشه یک خرس قهوه ای ماده  ۸ ساله  روز ۲۶ شهریورماه در ارتفاعات نزدیکی آهار - شمال شرقی تهران - پیدا شد. بررسی‌های اولیه نشان می‌دهد این حیوان در اثر مسمومیت با ماده شیمیایی «وارفارین» کشته شده است.

ایمان معماریان، دامپزشک مرکز بازپروری حیات وحش پردیسان که این خرس را کالبد شکافی کرده، می‌گوید: «وارفارین داوریی برای ضد انعقاد خون است و همان سمی است که در برخی از مرگ موش‌ها هم هست. یعنی دارویی است که اگر دوز آن بالا برود، باعث خونریزی شدید و مرگ می‌شود. علائم بالینی و کالبد شکافی نشان می‌دهد این تاثیر وارفارین است. البته ما نمونه‌ای هم برای آزمایشگاه سم‌شناسی فرستاده‌ایم.»

گزارش کالبد شکافی حاکی است در محتویات معده این خرس ماده، موهایی بود که به احتمال زیاد مربوط یک لاشه الاغ بود که در نزدیکی پیدا شده است. البته فقط جمجه و سر و گردن الاغ باقی مانده است.»

آقای معماریان می‌گوید: « حدس ما این است که لاشه الاغ را کسی با مرگ موش یا وارفارین مسموم کرده و به عنوان طعمه برای خرس گذاشته است.»

این خرس ماده دو توله دارد که در محیط هستند و بررسی محیط‌بانان نشان می‌دهد توانایی زندگی مستقل دارند و نیازی به زنده‌گیری آن‌ها نیست.

ایمان معماریان گفت: «به احتمال زیاد افرادی محلی قصد کشتن این خرس و توله‌هایش را داشتند چرا که آن نواحی کندوی زنبور عسل پرورشی و باغ میوه هست و خرس را به خود جلب می‌کند.»

شکارچیان برای گرفتن توله‌های خرس سعی می‌کنند خرس ماده را کشته و بچه‌هایش را بگیرند. این خرس اما توله‌هایی بزرگ داشته که امکان گرفتن آن‌ها برای شکارچیان نیست.

+16
رأی دهید
-2

mir1976 - واشنگتن - آمریکا
فرق این عمل خشن کشاورزان که مرگ رقم میزند با آن عمل کشاورزان اردبیلی که زندگی میبخشد در چیست؟ کشاورزانی که با حداقل امکانات و به خطر انداختن جانشان زندگی یک خرس را نجات دادند و در آخر با کم لطفی و تمسخر عده ای روبرو شدند! کشاورزان سخاوتمندی که بجای سم ، میوه به خورد خرس میدادند.
‌پنجشنبه 27 شهريور 1393 - 10:13
اسکندر ذوالقرنین - اردبیل - ایران
من هم دقیقا یاد اون کلیپ نجات خرس در اردبیل افتادم که مردم خرس را نجات دادند و مسخره شدند اما سیاست استانهای دیگر را نداشتند که با پنبه (سم) سر ببرن که خونی ریخنه نشه هیهات که این دور باطل ادامه دارد
‌پنجشنبه 27 شهريور 1393 - 19:36
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.