چرا مرتضوی 4 محافظ مسلح دارد؟

پیمان حاج محمود عطار - وکیل دادگستری و از شکات سعید مرتضوی - نحوه حضور دادستان سابق تهران و مدیرعامل پیشین سازمان تامین اجتماعی در دادسرا را مورد انتقاد قرار داده است.

حاج محمود عطار در «خبرآنلاین» نوشت: «روز موعود فرا رسید. دوشنبه دهم شهریورماه 1393، جلسه رسیدگی به اتهامات آقای سعید مرتضوی در شعبه 15 بازپرسی دادسرای ویژه جرایم کارکنان دولت تشکیل شد. من و دو همکارم (آقایان مصطفی ترک همدانی و علیرضا دقیقی) به عنوان شکات خصوصی سوءاستفاده مالی مرتضوی وارد دادسرا شدیم. نخست گوشی موبایلم را تحویل انتظامات دادم. کیف دستی‌ام را روی ریل بازرسی که به یک رایانه وصل بود گذاشتم. سرباز مسئول گفت آقا اینها چیست که درون کیفت جاسازی کردی؟ من که شگفت‌زده شدم از این سخن، به او گفتم شاید بمب است. سرباز دیگر به سمت کیفم آمد و درونش را بیرون ریخت. دو فلش‌مموری بود که لوایح و مکاتبات پرونده‌های موکلان و مقالات حقوقی را که از شبکه‌ها پیدا کرده بودم در آنها ریخته بودم. به دو سرباز گفتم مگر ورود فلش‌مموری به دادسرا هم جرم است؟ یکی از آن دو گفت آری، لطفا اینها را هم به همراه گوشی همراهتان تحویل دهید. من نیز این دستور را اجابت کردم.

به همراه دوستان به جلوی درب شعبه 15 بازپرسی رفتیم. آنجا آقایان روح‌الامینی و کامرانی، پدران دو شهید بازداشتگاه کهریزک را هم در آن راهرو دیدیم و عرض سلامی کردیم. با تاخیری قابل توجه، آقای سعید مرتضوی به همراه چهار محافظ تنومند نیز وارد شدند و بدون هرگونه مکثی وارد شعبه گردیدند و محافظین پس از آنکه از شرایط اتاق بازپرس اطمینان حاصل کردند، دو نفر به بیرون اتاق رفتند ولی دو نفر دیگر در مقابل صندلی آقای مرتضوی نشستند.

به همراه آقای مرتضوی، وکیل مدافعش جناب رضا جعفری نیز حضور داشت. آقای رضا جعفری پیش از آنکه به کسوت شریف وکالت بیایند، قاضی دادگستری و آخرین پست سازمانی ایشان معاونت آقای مرتضوی به عنوان معاون دادستان تهران و سرپرست دادسرای ویژه جرایم کارکنان دولت بود. این آقای جعفری همان کسی بود که قرار بازداشت موقت من در سلول انفرادی را تایید کرده بود و من همراه مرتضوی از او نیز شکایت کرده بودم ولی با شگفتی تمام دیدم که قرار منع تعقیب وی صادر شده و با اخذ منع تعقیب، موفق به دریافت پروانه وکالت از کانون وکلای تهران شده بود و چون هیچ وکیلی وکالت مرتضوی را نمی‌پذیرفت، آقای جعفری (معاون سابق مرتضوی) اکنون وکیل او شده بود.

هم محافظان مرتضوی و هم خود او و وکیل مدافعش، پس از نشستن بر صندلی اتاق بازپرسی، گوشی‌های همراه خود را از کتشان بیرون آوردند و نیم‌نگاهی کرده و دوباره به درون جیبشان گذاشتند. دو محافظی که بیرون بودند هم با گوشی‌شان مستمرا در تماس بودند و در راهرو در حین مکالمه با تلفن قدم می‌زدند و هم بعضی وقت‌ها گوشه کتشان را کنار می‌زدند و ما را از زیارت اسلحه کمری‌شان مستفیض می‌کردند.

این رفتار خردگرایانه این دو نفر را به دوستان نشان دادم و بلافاصله یاد نهیب سرباز انتظامات دادسرا افتادم که فریاد زد آقا چه در کیفت پنهان کردی و بودن دو فلش‌مموری در کیفم را جرم‌انگاری کرد و تحویل همکارش داد.

صرفنظر از اینکه من یک وکیل دادگستری هستم، یک شهروند ایرانی‌ام که برابر مقررات ابلاغی آن سربازان باید گوشی همراه و فلش را تحویل انتظامات بدهم. اکنون پرسش من از مسئولان اینست که مگر آقای مرتضوی و وکیل مدافع و چهار محافظش از لحاظ طبقه‌بندی اجتماعی چقدر با من و همکارانم متفاوتند که آنها مجازند همگی با گوشی همراهشان به درون دادسرا وارد شوند و افزون بر آن با کلت کمری و من حتی از بردن فلش معذورم؟؟؟؟

پرسش دیگر اینکه مگر آقای مرتضوی چه پست سازمانی مهم و خطرناکی دارد که باید چهار محافظ مسلح داشته باشد؟ موقعیت و طبقه اجتماعی او چیست که هنوز می‌تواند از چنین تبعیضات اجتماعی‌ای برخوردار باشد؟

به یادداستان گهربار اسطوره قسط، حضرت علی علیه‌السلام افتادم هنگامی که به قاضی اعتراض کرد چرا طرف دعوای مرا با نام خطاب کردی و مرا با کنیه؟ این الگوی رفتاری امام اول شیعیان را با رفتار دادسرا با آقای سعید مرتضوی مقایسه کردم و افسوس خوردم.»

+144
رأی دهید
-1

biparva-jan - تهران - ایران
برای این که از بس ظلم کرده و حق نا حق کرده و مال دزدی و اختلاس جمع کرده که کلی دشمن داره.
‌سه شنبه 18 شهريور 1393 - 01:23
فضول میرزا - استكهلم - سوئد
یکی از مشکلات اصلی تو این است که هنوز هم فکر میکنی علی همان اسطوره ایست که آخوندها در ذهن ملت چپانده اند! دلیل اینکه مرتضوی چهار محافظ مسلح همراه خودش دارد این است که دوست ندارد مثل لاجوردی خیلی زود به بهشت برود!
‌سه شنبه 18 شهريور 1393 - 01:49
ekman - شیراز - ‫ایران
جناب محمود عطار،وکیل محترم دادگستری امثال شما با سعید مرتضوی خیلی فرق دارید.شما محافظ ندارید چون آزاده اید و شهروندی معمولی و گرامی و فاقد دشمن و ..سعید مرتضوی ها بقدری جنایت مرتکب شده اند که از سایه خودشان هم هراس دارند.در مورد بازرسی هم همینطور آنها وارد به محلی شده اند که دوستان و هم پالکی هایشان آتجا حضور دارند و کارد هم دسته خودش را نمیبرد،پس چرا باید نگران باشند.
‌سه شنبه 18 شهريور 1393 - 02:07
amir-amir - تورنتو - كانادا
شما خودتان نیز واقف هستید که مرتضوى قاتل از جمله نور چشمى ولایت است و طبیعى است که عزیز دردانه هاى دربار نه تنها مصونیت دارند بلکه محافظ مسلح نیز در اختیار دارند و حقوقشان از بیت المال پرداخت مى شود.
‌سه شنبه 18 شهريور 1393 - 03:30
siavash2a - تهران - ایران
چون خیلی از مردم نمیخان سربه تن این اقا باشه.مثل لاجوردی که خیلی هارو اعدام کرد خودشم قربانی شد
‌سه شنبه 18 شهريور 1393 - 06:39
senator x - تهران - ایران
آقای وکیل شما باید خیلی بهتراز ما بدانید در یک کشور مافیائی تحت رهبری خامنه ائی و مجتبی,چه انتظاری بهتر از این داری؟
‌سه شنبه 18 شهريور 1393 - 07:07
farokhzad - کنت - انگلستان
این الگوی رفتاری امام اول شیعیان را با رفتار دادسرا با آقای سعید مرتضوی مقایسه کردم و افسوس خوردم. آخه یکی نیست بگه از علی‌ تازی آدمکش چه میدانی اون خودش بی‌ ... الگو این جانی‌های امروزی مثله مرتضوی و خامنه آ‌‌ی بیشرف هست شرم تاریخ بر آن علی‌ و این مریدانش
‌سه شنبه 18 شهريور 1393 - 01:38
kasra persia - لندن - انگلیس
خمینی‌ای امام چه کردی با جان ، مال ، ناموس و اعتقادات این ملت با این قیام .
‌سه شنبه 18 شهريور 1393 - 11:18
hassan5 - تهران - ایران
در دادگستری حکومت اسلامی همه در برابر قانون مساویند ولی بعضی ها مساوی تر هستند.ضمنا خدمات مرتضوی بنظام در واقعه 88 و فرستادن مردم به کهریزک ی و بستن فله ای روزنامه ها ادتان رفته؟؟؟مردم یا شما بخامنه ای نزدیکتر هستند یا مرتضوی؟؟؟برو و رویت را کم کن!وگرنه.!؟.!؟
‌سه شنبه 18 شهريور 1393 - 12:06
hamid71 - ابهر - زنجان - ایران
خدماتی که این کوتوله بی شرف به نظام کرده خیلی برای نظام ارزشمنده وبرای همینه که اینقدر هواشو دارند مطمئن باشید همانند حکم ۲۰۰هزارتومنی قبلی که برای جنایاتش براش بریدند اینبار هم همون قدر باشدت باهاشون رفتار خواهد شد البته چون حساسیت ها روی این موجود کثیف خیلی زیاد شده احتمالا اینبار ۵۰ تومن بیشتر جریمه بشه وبا پرداخت ۲۵۰ هزار تومن پرونده قطور جنایاتش رو ببندند!!!!!!!!
‌سه شنبه 18 شهريور 1393 - 22:26
time-to-say-goodbye - تورنتو - کانادا
دوست عزیز باید افسوس مملکتی رو بخوری که کلا از بین رفته. خانه از پایبست ویران است، خواجه در بند نقش ایوان است......
‌چهارشنبه 19 شهريور 1393 - 05:07
واقع بین ایرانی - هامبورگ - المان
اقای وکیل .من برایت متاسفم زیرا از مرحله پرتی.خیلی هم پرتی. اره عزیز خیلی از مرحله پرتی
‌چهارشنبه 19 شهريور 1393 - 14:29
hassan5 - تهران - ایران
احتمالا دو بادی گارد که اول وارد اطاق دادگاه شدند بخاطر این بود که رئیس دادگاه را تفتیش بدنی کردند و زیر گوشش هم مسائلی را یاد اور (گهریزکی نشی؟؟)شدند و سپس مرتضوی وارد دادگاه شد
‌چهارشنبه 19 شهريور 1393 - 15:07
ضد ولايت فقيه - کلن - آلمان
البته قابل ذکره که اون جلاد اوین(لاجوردى) هم ،هم مسلح بود هم محافظ داشت. اما رژیم اینطور صحنه سازى کرده که اون جلاد رو سفید و مظلوم نشون بده.
شنبه 22 شهريور 1393 - 15:41
sama128 - شیراز - ایران
حکومت دزد- قاضی دزد - مدیر دزد - نماینده دزد - آخوند دزد - شما یک نفر آدم سالم دیدید یا می شناسید خواهشا بالاغیرتا اسمش را تحت یک کامنت بگذارید البته از دولتی ها گفتم نه بخش خصوصی و کاسب و شغل آزاد . دولتی هایی که پست دارند و یک شبه میلیاردر شدند و دیگه با شاه هم به قول معروف فالوده نمیخورند. واقعا آدم سالم تو اونها دیدید الان همین محافظ ها دم ظهر هم که میشه میرن با حاج آقا مرتضوی نماز میدونند دزد - میدونند قاتل ولی به خاطر پول به خاطر مال دنیا حاضر هستند شرف خودشون ناموس خودشون را هم بفروشند. اینه وضعیت ایران .
دوشنبه 24 شهريور 1393 - 14:33
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.