هنری کیسینجر: حکومت ایران از داعش مشکل‌سازتر است

خودنویس : سیاست‌مدار کهنه‌کار آمریکایی حکومت ایران را مشکلی بزرگ‌تر از داعش خواند و گفت که مقابله با داعش برای آمریکا راحت‌تر از حکومتی است که سودای برقراری امپراتوری شیعه در خاورمیانه را دارد.

هنری کیسینجر سیاست‌مدار کهنه‌کار آمریکایی و وزیر خارجه ایالات متحده آمریکا در زمان ریاست جمهوری ریچارد نیکسون و جرالد فورد، در مصاحبه‌ای با رادیو عمومی ملی آمریکا NPR، حکومت ایران را مشکلی بزرگ‌تر از داعش خوانده و می‌گوید که این کشور در حال ایجاد یک کمربند شیعه از تهران تا بیروت، از مسیر بغداد است.

کیسینجر می‌گوید ایران فرصتی یافته تا امپراتوری تاریخی شیعی این کشور را باز بنا کند و این روی‌داد در زمانی که خاورمیانه در حال تغییر شکل است، اجتناب‌ناپذیر به نظر می‌آید.

این استراتژیست صاحب‌نام آمریکایی با ذکر این‌که «مرزهای قرارداد ۱۹۱۹ در قرن بیستم ضرورتا در حال فروپاشی‌اند»، گفته است: «این امر به ایران از نقطه نظر استراتژیک قدرت بالایی می‌بخشد. من ایران را مشکلی بزرگ‌تر از داعش می‌دانم. داعش متشکل از یک گروه ماجراجو با ایدئولوژی تهاجمی است اما آنان نیاز به فتح  سرزمینی بیشتر و بیشتر از آن‌چه اکنون در اختیارشان است دارند تا تبدیل به یک حقیقت وجودی ثابت و استراتژیک شوند. من فکر می‌کنم که رویارویی با داعش که در جای خود مهم‌ است، ساده‌تر از مقابله با ایران باشد».

مشاور اسبق امنیت ملی ایالات متحده درباره اعمال گروه داعش اظهار کرد: «آن‌ها گلوی آمریکایی‌ها را در برابر دوربین‌های تلویزیونی بریدند. این، توهینی به ایالات متحده است که نیاز دارد ما نشان دهیم چنین اعمالی [بی‌مجازات] رها نخواهند شد. من قویا موافقم که یک حمله سنگین علیه مواضع داعش برای زمانی متناسب با آن‌چه درباره قتل آمریکایی‌ها انجام دادند، داشته باشیم».

برنده جایزه صلح نوبل ۱۹۷۳ گفته است: «سپس ما وارد یک مشکل طولانی‌ خواهیم شد. من فکر می‌کنم وقتی با واحدی چون داعش روبه‌رو هستیم، نباید در موقعیتی قرار بگیریم که آن‌ها ما را به حمله زمینی بکشانند».

وی با تاکید مجدد بر حملات هوایی، می‌افزاید: «پس از آن اگر ما توانستیم سایر کشورها را هم شریک کرده یا از گروه‌های محلی برای عملیات زمینی استفاده نماییم، ممکن است بتوانیم آن‌ها را نابود کنیم».

گفتنی است که اخیرا اخباری مبنی بر صدور مجوز همکاری نظامی با آمریکا علیه داعش در عراق، از سوی علی خامنه‌ای رهبر جمهوری اسلامی منتشر شد. آمریکا و ایران به صورت رسمی این خبر را رد کردند.

+63
رأی دهید
-34

آتیلا قشقایی - کپنهاک - دانمارک
رژیم ایران شبیه یک غده سرطان هست چون منافع غرب را تامین می‌کند در امان هست
دوشنبه 17 شهريور 1393 - 22:31
yek_irani - مشهد - ایران
بله خوب وقتی میبینید اندکی اوضاع داره رو به بهبود میره باید هم دوباره تفرقه بندازید. گیریم حکومت شیعی شد، این حکومت که فعلا داره جور بی عرضگی سران عرب رو میکشه و در مقابل این افراطیها ایستاده.
دوشنبه 17 شهريور 1393 - 22:35
mlowes - واشنگتن - آمریکا
اگرچه که من هنوز هم از این پیر مرد خرفت پست فطرت خیلی‌ بدم میاد، اما در این مورد حرفش کاملا درسته. خمینی و نتیجتاً جمهوری اسلامی پدر خوانده تمام گروه‌های تندروی مذهبی‌ در نیمه قرن دوم و نیمه نخست قرن ۲۱ هست. در ضمن در مورد خنده دار بودن نوبل صلح، همین بس که انسان خونخواری بنام کیسینجر این جایزه رو برده، و البته تروریست‌های دیگری همچون یاسر عرفات، و .. کریستوفر هیتچنز یک کتاب بسیار زیبا و مستند در مورد جنایات جنگی این مرد وحشی نوشته. حتما به همه توصیه می‌کنم این کتاب رو بخونند. بسیار جالبه.
دوشنبه 17 شهريور 1393 - 22:47
Sabokbalam - کالیفورنیا - آمریکا
هى یکى به نعل بزنید یکى به میخ. یعنى بعد از سى و شش سال تازه پى به این خطر بردید. اینها را که خودتون با کمک 150میلیون دلارى جیمى کارتر ملعون سر سفره ما ایرانیها گذاشتید. چه بهشتى بهتر از ایران براى آخوند جماعت. آلت الله خامنه اى از ترس مردن و بیهوشى خواسته عمل جراحى شو موضعى انجام بدهند.
دوشنبه 17 شهريور 1393 - 23:06
باور عمیق - قم - ایران
دهان کثیفت رو ببند مردک شیاد و زالو صفت .. کراهت از سر و روی تو میباره .. به کوری چشم تو اقتدار ایران و نظام اسلامی آن روز به روز گسترده تر خواهد شد و به جایی خواهد رسید که لرزش اندامهای کثیفتان آشکار و علنی خواهد گشت
دوشنبه 17 شهريور 1393 - 22:45
dara20 - تهران - ايران
بی‌ شرف یادت رفته که همین شما امریکایی‌ها و همپالگی‌های پلید اروپائی شما ۳۵ سال پیش این رژیم کثیف را در ایران به قدرت رساندید؟ آیا فراموش کردید که اسلام را نبش قبر کردید و بنام کمر بند سبز بر علیه گسترش کمونیسم بلای جان خاور میانه کردید؟این گند را شما بالا آوردید احمق‌های جنایتکار.
دوشنبه 17 شهريور 1393 - 23:17
iran4ever - لندن - انگلستان
مردک برو بمیر. حکومت ایران هم دستپخت امثال توست
‌سه شنبه 18 شهريور 1393 - 00:14
adamat - خارکف - اکراین
سیاستمدار سست مغز!، من بشخصه، آدم سیاسی نبوده و نیستم. اما یک چیز رو بفهم، ایران و ایرانی، زیر سایه ی تمدن کهن داریوش و کورش هست، و هر که بر این مرز و بوم حکمفرمائی کند، اصل را نمیتواند زیر سال ببرد. برای همین هست که نوروز باستانی پابرجاست. برای همین است که قرنهاست، هیچ تهاجمی از سوی ایران به سمت کشورهای دیگر صورت نگرفته.‌ .. ای کوتاه فکر بفهم که تمدن پارسی، یکی‌ از صلح آمیز‌ترین تمدنهای جهان بوده هست، و شاید بهترین آنها باشد. / اربابان تو، آشغال هایی‌ همچون طالبان و داعش را خودشان بوجود می‌‌آورد، و سپس خودشان نیز این آتش را خاموش میکنند، اما دود این کثافت کاری، به چشم کل جهان میرود.
‌سه شنبه 18 شهريور 1393 - 00:19
zavareh - رودسر - ایران
کاملا همینطور است...
‌سه شنبه 18 شهريور 1393 - 01:45
فراوانی - قطر - قطر
حقیقتا اینو راست گفت بنده هم سالهاست میگم تمام این اسلامگراییها از ایران شروع شد اسلام گرایی مثل مار هفت سری است که سر اصلی آن ایران است تا سر این اژدها قطع نشود جهان روی آرامش نخواهد دید از ما گفتن
‌سه شنبه 18 شهريور 1393 - 10:35
داریوش پرویزی - شیراز - ایران
باور عمیق - قم - ایران. برو بچه آخوند دهنش از دهن تو و امثال تو تمیز تره.تو و اون اربابان ابله تو با بنیاد گرایی شیعه با دنیا در افتادن و در جهان فساد میکنید.نمیشد مثل کره و هند و...آدم باشید؟شماها با این اسلام شیعه تون ایران رو به قهقرا بردین و فقر و فساد و بدبختی و اعتیاد رو ارمغان دادید.اربابت داره میمیره شماها کمکم گم میشید
‌سه شنبه 18 شهريور 1393 - 11:27
kiyanzx1 - استکهلم - سوئد
خیلى جالبه اقاى باور عمیق !! تا حالا به این موضوع فکر کردى که ١٤٠٠ سال پیش اعراب به کشور ما یعنى ایران حمله کردند و پدران مادران و اجداد مارو کشتند تا دین اسلام را به زور تحمیل کنند !! مثل اینکه الان داعش بر این باوره که تشیع دین انحرافىیه و باید نابود بشه !! یعنى باور ادما هست که تحمیل میشه به ادماى دیگه نه چیز دیگه !!اگه الان عربها حمله کنند به ایران و بگویند اسلام و تشیع دین انحرافیه ، طبیعتآ من و شما میاستیم جلوىمتجاوز همین کارى که زمان جنگ کردیم ( من کردم شمارو نمیدونم)!! پس بهتر با تامل بیشتر براى خاک اجدادمون سینه چاک کنیم نه عقیده مذهبى !!
‌سه شنبه 18 شهريور 1393 - 21:55
azadi2011 - تورنتو - کانادا
ولی آقای کی سینجر: تمام ۲۰ سال گذشته دنیا داشته علیه سنی های تروریست می جنگیده و شما داشتید توی یک سیاره ی دیگر سیاحت می کردید: شما یک مورد ترور دارید که شیعه ها در آن نقش داشته باشند۰? از دید گاه تاریخی البته هر حکومت دینی خطرناک و باید محکوم به نابودی باشد۰۰۰۰ تا جهان از شر این اشباح که از گور و قبرهاشان درآمده اند راحت گردد۰
‌سه شنبه 18 شهريور 1393 - 23:44
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.