تعلیق پروازهای شرکت‌های هواپیمایی آمریکایی و اروپایی به تل‌آویو

لوفتهانزا از جمله شرکت‌های هوایی است که پرواز خود به اسرائیل را لغو کرده است

سازمان هواپیمایی فدرال آمریکا اعلام کرده است در پی اصابت یک موشک به نزدیکی فرودگاه بن گوریون اسرائیل در روز سه‌شنبه برنامه پروازهای شرکت‌های هواپیمایی آمریکایی به اسرائیل برای دستکم ۲۴ ساعت لغو شده است.

ساعتی پیشتر شرکت‌های دلتا، یونایتد ایرلاینز و یو اس ایر ویز اعلام کرده بودند که پروازهایشان را تا اطلاع ثانوی لغو می‌کنند.

به گزارش رویترز، تاکنون سه شرکت اروپایی ایر فرانس، لوفتهانزا و کی ال ام نیز پروازهای خود به تل‌آویو را به دلیل مسایل امنیتی و ادامه درگیری‌های غزه حالت به تعلیق درآورده‌اند.

در این میان شرکت فرانسوی ایرفرانس اعلام کرده که تعلیق پروازها به تل‌آویو تا اطلاع ثانوی لغو خواهد بود.

شرکت آلمانی لوفتهانزا نیز اعلام کرده دستکم تا ۳۶ ساعت آینده پرواز به اسرائیل را به تعلیق درآورده است.

یک هواپیمای بوئینگ شرکت دلتا با ۲۷۳ مسافر و ۱۷ خدمه روز سه‌شنبه از نیویورک عازم تل‌آویو بود که در آسمان مدیترانه با شنیدن خبر اصابت راکت به نزدیکی فرودگاه بن گوریون مسیر خود را تغییر داد و به پاریس رفت.

گزارش خبرگزاری‌ها حاکی از آن است که سرنگونی هواپیمای مسافربری مالزیایی با موشک در شرق اوکراین باعث هراس شرکت‌های هواپیمایی شده است.

درخواست دبیر کل سازمان ملل برای صلح

در همین حال بان گی مون، دبیر کل سازمان ملل، روز سه‌شنبه در یک کنفرانس مطبوعاتی در تل آویو از اسرائیل و فلسطینی‌ها خواست تا به خونریزی پایان داده و مذاکرات را آغاز کنند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، بان گی مون گفت: «من پیام مشابهی برای اسرائیلی‌ها و فلسطینی‌ها دارم. جنگ را پایان دهید، گفت‌وگو را  آغاز کنید و دلایل این مناقشه را ریشه‌یابی کنید تا در شش ماه یا یک سال آینده در شرایط مشابهی نباشیم.»

جنگ غزه، سه‌شنبه، ۳۱ تیر، پانزدهمین روز خود را پشت سر گذاشت و تاکنون ۶۰۴ فبسطینی، ۲۸ سرباز اسرائیلی و دو غیرنظامی اسرائیلی کشته شده‌اند.

سازمان ملل می‌گوید که غیرنظامیان، هفتاد درصد از کشته‌شدگان فلسطینی را شامل می‌شوند.

+43
رأی دهید
-1

shamilla - مونترال - کانادا
دشمن شماه یک این فلسطین حماس و تروریست های افراطی هست که تا این حماس هست مشکل و بدبختی این فلسطینی ها تمام شدنی نخواهد بود. حماس با حملات و پرتاب راکت به طرف اسرائیل هر سال نذر داره نزدیک اخرین روزهای ماه رمضان همین بساط را راه بندازه . وقتی به یک کشور راکت میاندازید خوب جواب هم داره نقل و نبات سرتون نمیریزنند که . این حماس حـ... کار خودش را میکنه بعد که اسرائیل را جری کرد و کشت وکشتار شروع میشه خفه خان مرگ میگیره میره و پشت جنازه کودکان مظلوم ننه من غریبم در میاره . و مرده خور میکنه که ترحم دنیا را بر انگیزه . خیلی ها هم از این جنگ های این طور ی خوشحال میشند . تف به این سیاست که چه قدر کثیفه
‌چهارشنبه 1 مرداد 1393 - 13:53
shamilla - مونترال - کانادا
در این سازمان ملل را هم باید گل بگیرند . جز سکوت و حرفی برای گفتن نداره . کلا دنیا لذت میبره که در تمام کشور های اسلامی مردم تو سر هم بزنند و جنگ و خونریزی بپا بشه . کارخونه های اسلحه سازی اینها هم کلی ادم توش کار میکنه باید از جائی حقوق کارمندانش را بده . فروش اسلحه به کشورهای جهان سوم و خصوصا اسلامی . اروپا و امریکا وقتی اراده کنند 6 روزه عراق را میگیرنند دو روزه دیکتاتوری قذافی را سرنگون میکنند هر جا که براشون صرف داره به یک هفته نکشیده میرن و کار را تمام میکننند . اما جاهای دیگه مردن کاری کنند فقط نشستند بیانیه صادر میکنند .
‌چهارشنبه 1 مرداد 1393 - 13:57
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.