کی‌روش:یک گل در جام‌جهانی با‌ارزش‌تر از مقام در آسیا است

سرمربی تیم‌ملی فوتبال کشورمان گفت: زدن یک گل و یا یک برد در جام جهانی با ارزش تر از هر مقامی در لیگ قهرمانان آسیا است.

به گزارش خبرگزاری فارس، کارلوس کی‌روش با انتقاد از شرایط حاکم بر فوتبال کشورمان گفت: مجبوریم اردوی تیم‌ملی را لغو کنیم به دلیل اجبار این تصمیم را می‌گیریم. برای این موضوع هم دلیل منطقی وجود دارد چراکه وقتی بازیکنانمان را در اختیار نداریم چرا باید به این اردو برویم. بازیکنان اصلی تیم‌ملی ایران را ترک کردند و الان هم بیش از چهار نفر خارج از ایران هستند. چیز دیگری که به نظر می‌رسد این است که بازیکنان دیگر هم به همین مسیر می‌روند بنابراین بدون هیچ‌گونه حمایت مالی و بازیکنانی که نیستند منطقی نیست که اردو را برگزار کنیم.

وی ادامه داد: شما خبرنگاران درک می‌کنید که این موضوع در آینده و در تصمیم‌های ما تاثیر دارد اما در حال حاضر نمی‌توانیم چیزی را به تیم‌ملی اضافه کنیم چون نمی‌دانیم شرایط آینده چیست. برنامه‌های لیگ کماکان ادامه دارد و تیم ها می‌توانند بازی‌هایشان را کامل انجام دهند چون برنامه ما کنسل شد.

سرمربی تیم‌ملی فوتبال کشورمان ادامه داد: مطلب دومی که امروز باید در بیانیه خودم مطرح کنم این است که از زمانی که وارد ایران شدم از جانب شخص خودم، کادر فنی، بازیکنان و فدراسیون فوتبال مفتخرم که بگویم هیچ شکی ندارم که هیچگونه حمایتی از ما نشد و حمایتی دریافت نکردیم تا وجهه تیم‌ ملی بالاتر رود.

وی افزود: هیچ شکی نیست که تلاش می کنیم وجهه تیم ملی را بالا ببریم. به نظر من این دستاورد باید به عنوان وظیفه باشد برای کسی که کار من را ادامه می دهدتا پیراهن تیم ملی را درجایگاه بالاتری قرار دهد. موفق شدیم بالاتر از کره‌جنوبی به جام جهانی صعود کنیم. از الان صعود به جام ملت‌های اسیا را قطعی کردیم و در رنکینگ فیفا و آسیا شرایط خوبی داریم.

کی روش تصریح کرد: مطلب بعدی که می‌گویم این است که بعد از صعود به جام جهانی این حس را داشتم که این غرور و شادی که به وجود آمده را در جام جهانی می توانیم ادامه دهیم و توقعات 80 میلیون ایرانی را برآورده کنیم. شرایط خیلی سریع به شکلی رقم خورد که ما در مقابل حریفان خواهیم بود برعکس شد و مقابل خودمان قرار گرفتیم. این برای من قابل قبول نیست. از زمان صعود به جام جهانی پی در پی بازی‌ها و اردوهایمان را لغو کردیم. دقیقا به همین شیوه شانس حضور قدرتمند در جام جهانی را به خطر انداختیم. دوباره یادآوری می کنم یک گل، یک برد در جام جهانی بسیار ارزشمندتر از سایر مقام ها در لیگ قهرمانان آسیا است. هنوز به من یادآوری می کنند که چه شادی بعد از پیروزی ایران مقابل آمریکادر جام جهانی 98 به وجود آمده است.

کی روش تاکید کرد: ناراحت هستم و دچار تشویش شدم، احساس بسیاری از 80 میلیون ایرانی با من یکی است. هیچ شکی نیست که با این راهی که در پیش گرفتیم فقط شانس خودمان را به خطر انداختیم. از دوستان رسانه‌ای درخواست می کنم بازی‌های مختلف از آرژانتین، نیجریه و بوسنی را پخش کنند چرا که بعضی ها نمی‌دانند ما با چه تیم‌هایی بازی داریم. تا همه از سطح حریفانمان آگاه شوند.  هیچ شکی ایران ندارد که خیلی از کشورهای مختلف دوست نداشتند ما را در جام جهانی ببینند.

وی افزود: در مدت مسابقات مقدماتی خیلی تیم ها کارهایی کردند که ما به جام جهانی نرویم. دوباره به خاطر بیاورید تمامی سختی ها و دشواری هایی که پشت سر گذاشتیم بازی با لبنان، کره جنوبی و تمام سعی‌هایی که انجام شد تا ما به جام جهانی نرویم. در دیدار قطر و ازبکستان چه اتفاقی افتاد ما به جام جهانی رفتیم اما خودمان داریم حضورمان را با کارهایی که می کنیم به خطر می اندازیم. در انتها می گویم کسی نمی تواند با وعده زندگی کند. اعتقاد دارم با ابعاد و مقیاس کلی کشور ایران حمایت از تیم ملی در راه جام جهانی کار خاصی نیست.

کی‌روش در ادامه تأکید کرد: شما می دانید جزو وظایف فدراسیون نیست که بخواهد در امور بازیکنان و باشگاه‌ها دخالت کند. یکی از بازیکنان دیروز اشاره کرده بود موافق انتقال بازیکنان که هیچ درگیری با جام جهانی مثل کویت و قطر ندارند، نیستم. در آخر این تصمیم حق آنها است که انتخابی کنند که باعث شادی آنها شود. در نهایت من از تصمیم آنها حمایت می کنم چرا که برای خوشحالی کار خود این تصمیم را می‌گیرند که اگر خوشحال باشند می توانند در تیم ملی بهتر باشند.

وی در ادامه در پاسخ به این سوال که آیا موافق تصمیم بازیکنانی است که در این شرایط راهی خارج از کشور می شوند، عنوان کرد: واقعیت این است که در پشت پرده تمام تلاشم را می کنم که جلوی این کارها را بگیرم. بحران‌ها و مشکلات زیادی را در ایران پشت سر گذاشتم. یک روز یک نفر من را محکوم کرد اطلاعات ایران را به قطر می‌فروشم، این توهین بزرگی به من بود. تمام تلاشم را کردم بازیکنان را القا کنم که باید امید داشته باشند.

سرمربی تیم ملی افزود: در ماه مهر، شهریور، آبان و آذر باید امید را زنده نگه داریم. امروز بار دیگر با شرایطی روبرو هستیم که موافق تصمیم آنها نیستم اما از تصمیم آنها حمایت می‌کنم چرا که حق شاد بودن دارند و در این شرایط به  تیم ملی بیشتر کمک می‌کنند. در این کشور در طول 2 سال و 8 ماه، زمان‌های زیادی بوده که بدون گرفتن حقوقم تمام تلاشم را برای موفقیت تیم ملی انجام دادم. دستیاران و کادر من نیز این کار را کردند. یکی چیزی هست که دیگر قادر به انجام این کار نیستم و آن جمع  کردن تیم بدون بازیکنان است. باید با دوستان صمیمی خودم مثل کاپلو، فرگوسن، مورینیو و ..  تماس بگیرم تا آنها راهکار بدهند وگرنه باید کاپرفیلد یا شعبده‌باز بیاوریم که این کار را کنند. با توجه به این دوستان که سعی کردند شخص بنده را به مسیر دیگری ببرند فقط باید به آنها بخندم بعضی از افراد به بقیه نگاهی دارند به همان شکل که خودشان در باطن هستند. خداوند آنها را مورد بخشش قرار دهد چرا که من صبر خدا را برای بخشش آنها ندارم.

وی در ادامه صحبت‌های خود گفت: درست است سالیان زیادی تجربه دارم و نگاه استراتژیک خود را در برنامه ریزی پلکانی در نظر می گیرم. برای اینکه بتوانیم راهکاری را معرفی کنیم باید برخی اطلاعات ریز را در نظر بگیریم. یک تاریخ رسمی در فیفا داریم. روز 18 می آماده سازی رسمی را شروع خواهیم کرد. قبل از این تاریخ یک سیستم داوطلبانه داریم و افرادی که به اردو بیایند با آنها کار می‌کنیم. این برنامه ما است. 18 می که برابر با 28 اردیبهشت است با افراد داوطلبانه کار می‌کنیم. کادرفنی آماده است با این افراد داوطلبانه کار کند. بعد از 18 می کار را رسمی آغاز می‌کنیم. این مسئله قسمتی از دغدغه من است.هیچگاه مسائل شخصی و منفعت خود را بر کار در تیم ملی ترجیح ندادم. در تمام طول سالیان دراز مربیگری این کار را نکردم. برایم بسیار مهم است که به منافع شخصی خودم فکر نکنم این مسئله مهم نیست. هدف اصلی و دغدغه بزرگ من فکر کردن به منافع 80 میلیون ایرانی است. کاملا احساس خوبی نسبت به خودم دارم و وجدانم راحت است چراکه تلاش کردیم. رئیس فدراسیون هم این کار را کرد اما واقعیت این است که باید با مسائل روبرو شویم.

وی ادامه داد: قبلا بارها اعلام کردم فرقی نمی‌کند هدف ما یک رویا بیشتر نیست من هر روز با این رویا به کارم ادامه می‌دهم. همانطور که گفتم با شرایط کنونی که اردوها یکی بعد از دیگری لغو می‌شود و حمایتی انجام نشده شانس خود را پائین می‌آوریم با کاری که انجام می دهیم امیدمان را به خطر می‌اندازیم. مخصوصا بعد از فضایی که به وجود آمده و خودمان علیه خودمان اقدام می کنیم کاملا این شرایط غیر قابل قبول است. ضرب المثلی داریم که می گوید یک شکاف کوچک می تواند کشتی را غرق کند. خنده دارترین مسئله این است که خودمان این شکاف را ایجاد می‌کنیم.

سرمربی تیم ملی در پاسخ به این سوال که فکر نمی کنی با این شرایط به اعتبارت لطمه وارد شود، گفت: من از سوال شما قدردانی می‌کنم. باید به سبقه و پیشینه هر فردی نگاه کنید. نوعی که من مربیگری کردم اصلا این نیست که در وسط کار را رها کنیم. پدرم، من را می کشت اگر وسط کار را رها کنم. در ایران شاهد بودیم یک مربی بازیکن نداشت استعفا داد رفت با توجه به سبقه من ممکن است ببرم ببازم و اخراج شوم اما رها کردن کار در وسط آن در اخلاق من وجود ندارد. ما دشمنی و کار بدی برای فوتبال ایران نکردیم. تیم را به جام جهانی بردیم اما در چند وقت اخیر به نظر می‌رسد من دشمن فوتبال ایران هستم. باید با واقعیات روبرو شد در برخی صحبت‌ها گفتند بازی‌ها را به قطر می‌فروشم. در اتفاق دیگری از تمام اعتباراتم استفاده کردم و برخی هزینه را خودم می‌دادم حریف تدارکاتی پیدا کنم اما من را به رفتن به تعطیلات محکوم کردند.

کی روش در پایان گفت: «دکتر چنگیزخان» می گوید من بازیکنان را دچار مشکل کردم. ترانسفر بازیکن را گردن من می‌اندازند. باشگاه پول ندارد گردن من می‌اندازند. در جمع بندی اگر اینطور به نظر بیاید که مشکل فوتبال ایران اگر من هستم ایراد ندارد می توانم با رئیس فدراسیون جلسه بگذارم. اگر این موضوع هست به خودم در رویم بگویید نه اینکه به تیم ملی ضربه بزنید. وقتی از من سوال می پرسید در مورد اعتبار کاری من در مقابل عملکرد تیم ملی مهم نیست. من می جنگم پشت توقعات ۸۰ میلیون ایرانی.اگر فوتبال ایران بگوید من مشکل دارم و ایراد از من است این موضوع را قبول می کنم. بهترین راهکار را بتوانم در نظر بگیرم و این را بدانم می جنگم در این راه و وظیفه من است که برای موفقیت تیم ملی ایران تمام تلاشم را کنم.

+48
رأی دهید
-8

pars_iran - دوسلدرف - آلمان
روزنامه TZ آلمان در نظرسنجی ای از هواداران خواسته بزرگترین بازیکن تاریخ بایرن مونیخ را انتخاب کنند. در این لیست که صد بازیکن از بازیکنان حال و گذشته ی بایرن مونیخ وجود دارد نام علی دایی و علی کریمی هم دیده می شود. برای رای دادن به بازیکنان محبوب خود باید روی عکس بازیکنان کلیک کرد و سپس در صفحه ی باز شده از بین یک تا 5 ستاره به بازیکن مورد نظر رای داد. به هر با وجود این همه بازیکن بزرگ در تاریخ بایرن، وجود نام دایی و کریمی بسیار جالب توجه است. آدرس صفحه ی نظرسنجی روزنامه در لینک زیر است:. https://www.tz.de/specials/fc-bayern-helden
‌چهارشنبه 9 بهمن 1392 - 11:57
esfahani90 - اصفهان - ایران
با سلام. باید قبول کرد که ورزش و مخصوصا فوتبال ایران در سطح آسیا صحبتی‌ واسه گفتن نداره در کنار ژاپن یا کره جنوبی اگه هم کره را بردیم اتفاقی و استادیی مربی‌ آقای کی‌ روش بود. جهت اطلاع رونی بازیکن منچستر سیتی هفته‌ا‌ی ۳۶۰۰۰۰ یورو یعنی‌ ‌یک چیزی حدود ۱.۵ میلیارد تومن میگره ارقام وحشتناک و نجومی و مطمئن باشید این این عیب سیستم ولی‌ چه می‌توان کرد عرضه و تقاضا از طرف دیگر تومان ایران بی‌ ارزش و ۴۰۰۰ تومان آن میشه یک یورو یعنی‌ به بازیکن و بازیکن‌های که از کشور‌های عربی‌ پیشنهاد دارند هم باید حق داد گذشت آن زمان که بازیکن چه واسه تیم ابی چه قرمز چه زرد مایه و با تعصّب بازی می‌کرد این فقط به خاطر آن عده‌ از طرفدار‌های تیم‌ها که زیاد به هم حرفهای رکیک و زشت و همدیگر را لفظی نابود میکنند.
‌چهارشنبه 9 بهمن 1392 - 12:04
عقاب سرخ - پرسپولیس - پرشیا
pars_iran - دوسلدرف - آلمان- دوست عزیز داغ دل این کیسه‌ها را تازه نکن گناه دارن طفلی‌ها, البته کیسه‌ها می‌تونن در تیمهای عربی‌ و درپیت به بازیکناشون رای بدن تازه اگر درخششی تو این تیمها داشته باشن، تیم‌ اس‌ دق لال یک برنامه بلند مدت ده ساله داره که اگر موفق بشن در پایان این ده سال یک بازیکن کیسه را به عنوان توپ جمع کن به یک باشگاه اروپایی ترانسفر کنن
‌چهارشنبه 9 بهمن 1392 - 14:05
عقاب سرخ - پرسپولیس - پرشیا
esfahani90 - اصفهان - ایران- رونی بازیکن منچستر یونایتد هستش نه منچستر سیتی ،،بعدش هم در یک لینک دیگه گفته بودی که من فوش(فحش) و فحاشی می‌کنم میشه یک نمونه از فوش‌های منو بنویسی‌،دادا کیسه‌ای ،،همین جور الله بختکی یک چیزی میگیا
‌چهارشنبه 9 بهمن 1392 - 14:12
راهجو - فریدونکنار - ایران
esfahani90 - اصفهان - ایران. باز فحش دادن بهتر از کور کردن چشم سرباز بیگناه از جانب هوادارای سپاهانه! فک نکن خیلی خوب صحبت میکنی اگه چیزی نمیگیم بذار به حساب بی عدالتی در سازمان فوتبال که امان مارو بریده وگرنه فوتبال ایران بدون پرسپولیس و استقلال همین یه ذره جذابیتم از دست داده! هدفی که شما بهش دارین میرسین دیگی که برا شما نجوشه بهتر سر سگ توش بجوشه
‌پنجشنبه 10 بهمن 1392 - 07:20
Perspolisi - سیدنی - استرالیا
البته منظور کیروش گل به خودی نبودا.
‌پنجشنبه 10 بهمن 1392 - 13:18
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.