گنگنام استایل پربیننده‌ترین ویدئو در یوتیوب شد

نام این ویدئو از محله ای در حاشیه شهر سئول، پایتخت کره جنوبی برگرفته شده است

ویدئو کلیپ کره ای گنگنام استایل با عبور از مرز ۸۰۸ میلیون نفر بازدید کننده، پربیننده ترین ویدئوی وبسایت یوتیوب از هنگام راه اندازی این شبکه اجتماعی شد.

گنگنام استایل که آخرین ساخته گروه پاپ کرده ای پی اس وای است این رکورد بی سابقه را در فاصله زمانی ۴ ماه گذشته یعنی از ماه ژوئیه تا کنون به دست آورده است.
نام این ویدئو از محله ای در حاشیه شهر سئول، پایتخت کره جنوبی برگرفته شده و در آن چهره اصلی (پارک جائه سانگ) با افراد مختلف در مکان های گوناگون و در وضعیت های بسیار متنوع می رقصد.

گنگنام استایل چندی پیش جایزه معتبر ام تی وی در اروپا را به خود اختصاص داد و موزیک ویدئو سال شد.این ویدئو در ۲۸ کشور جهان هم به رتبه نخست جدول موزیک ویدئو ها راه یافت.

نسخه های متعددی از این ساخته در نقاط مختلف جهان کپی برداری شده که در آنها چهره های شناخته شده دنیا، ایفای نقش می کنند. برای مثال، دانشجویان دانشگاه معتبر ام آی تی در شهر بوستون آمریکا، نسخه ای مشابه از گنگنام استایل ساخته اند که در آن نوآم چامسکی، پروفسور سرشناس آمریکایی هم حضور دارد. در نسخه‌ای دیگر، زندانیان فیلیپینی می رقصند و حتی بان کی مون، دبیرکل سازمان ملل متحد در دیداری با پی اس وای دیده می شود.

گنگنام استایل همچنین در کتاب رکوردهای گینس به عنوان برترین موزیک "دوست داشته شده" در وبسایت یوتیوب ثبت شده که اکنون حدود پنج میلیون و ۴۰۰ هزار "لایک" دریافت کرده است.

+112
رأی دهید
-77

pesar iran - بریزبن - استرالیا
واقعا دستش درد نکنه.برای من که بهترین و شاد‌ترین موزیک ویدئو بود که تاحالا دیدم.خیلی‌ باحاله.هنوز هم هر هفته نگاه می‌کنم.
یکشنبه 5 آذر 1391 - 12:25
minajun - تهران  -  ایران
وای خدای من ، تورو خدا اول برید کره‌ای یاد بگیرید تا بفهمید این آهنگ چقدر چرتو چرنده بعد بیاید رای بدین
یکشنبه 5 آذر 1391 - 12:30
Mr. black - جاکرتا - اندونزی
به نظر من موسقی قشنگیه ولی‌ به گرد پای‌ آهنگای بندری ما ایرانیا نمیرسه
یکشنبه 5 آذر 1391 - 13:55
espirit - اتویل - آلمان
این نشان دهنده این است که چقدر مردم کره زمین را احمق نگهداشتند.. مخالفتی با موزیک و رقص نیست ولی توجه کنید چقدر خواننده با استعداد و خوش صدا وجود دارد در گمنامی بسر می برند و اشخاص مثل این شخص و .. با موسقی بی کیفیت و صدای دلخراش مشهور میشوند...گنگام استایل یک محله اعیان نشنین در سئول است! این طرف دارد راجع به این محله می خواند که راه به آنجا ندارد!
یکشنبه 5 آذر 1391 - 14:08
compatriot - تورنتو - کانادا
جای تاسف است. این یه لبخند تمسخرمیز است به دنیای موسیقی البته این نظر بنده است. منهم این ویدئو کلیپ را در یوتیوب دیدم حتا ۲ بار ولی‌ مفهومش این نیست که ازش خوشم آماده می‌خواستم ببینم گنگنم استایل اصلا چی‌ هست!
یکشنبه 5 آذر 1391 - 15:14
compatriot - تورنتو - کانادا
از نظر من دهن کجیه به موسیقی. آهنگهای Adele, Robbie williams, اینها موسقیه: . https://www.youtube.com/watch?v=LgaPhWAIfhU
یکشنبه 5 آذر 1391 - 15:42
Dracula - ترانسیلوانیا - رومانی
minajun - تهران - ایران. معلومه تو دنیای دیگه ای زندگی میکنی و اصلا تو باغ نیستی. نکنه فکر کردی این ۸۰۸ میلیونی که اینو دیدن زبون کره ای بلندن؟ ۹۰ درصدشون یک کلمه هم کره ای نمیدونن.برای گوش دادن موسیقی لزومی به فهمیدن شعرش نیست چون متن شعر فقط یه قسمتی از موزیکه.همه موزیکهای دنیا که چه چه زدن و دکلمه مثل آهنگهای ایران و ترکیه و عرب نیست.اما شماها فکر میکنید موزیک فقط یعنی آواز و شعر و آی عزیزم دوست دارم.
یکشنبه 5 آذر 1391 - 18:23
hankooksaram - تهران - ایران
مینا جون فکر کنم کاملا یک ایرانی سنتی است که تغییر کردن و تنوع طلبی رو دوست نداره. آهنگ خوب.ریتم شاد.فضاهای متنوع و رنگارنگ.ختما که نباید کره ای بلد شد و لذت برد. حتما باید آهنگ های 50 سال گذشته ایران رو گوش کرد و داریوش و آهنگهای عمدتا غمگین ایرانی گوش کنیم؟
دوشنبه 6 آذر 1391 - 00:39
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.