علم‌الهدی , امام جمعه مشهد :امیرکبیرعامل نفوذ سکولاریسم در ایران


علم‌الهدی , امام جمعه مشهد:امیرکبیرعامل نفوذ سکولاریسم در ایران

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت:‌ اصولگرایان امروز دو خطر را در پیش رو دارند؛ اول تشتت اصولگرایان و دوم نفوذ جریان‌های غیر‌وابسته و غیر‌باورمند نسبت به دین در جامعه اصولگرایی است.
به گزارش جهان به نقل از روابط عمومی حزب مؤتلفه اسلامی، آیت‌الله علم‌الهدی امام جمعه مشهد در اجلاس سراسری دبیران استان‌ها و شهرستان‌های حزب مؤتلفه اسلامی در مشهد مقدس اظهار داشت: وحدت اصولگرایی حقیقتی است که باید همواره مورد توجه قرار گیرد اما آنچه باید در این هم‌اندیشی و هم‌فکری مورد توجه قرار گیرد، آفت‌شناسی و آسیب‌شناسی وحدت اصولگرایان است.

وی افزود: ‌صرف‌نظر از آسیب‌شناسی وحدت، بحث آفت‌شناسی مطرح است چرا‌که اصل انحراف‌ها در طول تاریخ سیاسی کشور که موجب منزوی‌ سازی نیروی متدین شده است، نفاق و بر هم زدن وحدت است.

امام جمعه مشهد با اشاره به اتفاقات و حوادث دو قرن پیش تا‌کنون تصریح کرد: زمانی‌که به تحلیل عمیق مشکلات دو قرن پیش کشور می‌پردازیم، مشخص می‌شود حوادثی که در برهم زدن جریان اجتماعی جامعه دینی مؤثر بوده سکولار‌شدن جامعه دینی و عمدتاً نخبگان سیاسی بوده است.

آیت‌الله علم‌الهدی ادامه داد: ‌سکولار شدن جامعه دینی، اصل و ریشه انحراف جریان مشروطیت و حاکم شدن جریان دیکتاتوری پهلوی و تمام مشکلات و حوادث سوء سیاسی بوده است.

وی تأکید کرد: سکولاریزم که با رشد فناوری در سرزمین غرب همراه شد، سمی بود که در کشور ما تزریق شد و باعث عوارض سوء اجتماعی و سیاسی در کشور ما شد.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به سفر هیأت ایرانی به روسیه در زمان ناصر‌الدین شاه اظهار داشت: این هیأت ایرانی وقتی وارد روسیه شد، با پیشرفت‌ فناوری در روسیه روبه‌رو شد. در زمان برگشت به کشور تعدادی از آن‌ها دیگر نماز نمی‌خواندند، چرا‌که می‌گفتند عقب‌افتادگی ما از دین است و بنابراین برای جبران این عقب‌ماندگی به براندازی دین اقدام کردند.

آیت‌الله علم‌الهدی افزود: همین موضوع باعث شد امیرکبیر در زمان تأسیس دارالفنون تدریس و آموزش‌های دینی را منع کند و به عنوان یک اصل قرار دهد زیرا بر این باور بود که آموزش‌های دینی باعث رشد نکردن فناوری می‌شود.

وی اظهار داشت: بر همین اساس امیرکبیر، دو نفر ضد خدا و مخالف دین را در رأس دارالفنون قرار داد تا از نفوذ دین در آنجا جلوگیری کند و به همین دلیل سکولارسازی در جامعه سیاسی و فرهنگی نفوذ کرد.

امام جمعه مشهد خاطرنشان کرد: این اقدام در آینده تأثیر خود را نشان داد؛ ‌انقلاب ضد استکباری و ضد قاجار توسط روحانیت و جریان دینی ‌و جریان مقدس انقلاب مشروطیت به دلیل وجود ‌رسوبات این تفکر غربی بین یک سری غرب‌زده‌ به جایی نرسیدند.

آیت‌الله علم‌الهدی اضافه کرد: در طول تاریخ تاکنون ریشه همه انحراف‌های جریا‌ن‌های ملی‌گرا و جریان‌های فرهنگی و سیاسی در جامعه سکولاریزم است که منشا همه فلاکت‌هاست.

وی افزود: تفکر سکولاریسم شدن دینی در واقع همان جریان شرک و نفاق است و این بنیان تمامی انحراف‌ها و فتنه‌هاست که نتیجه آن طرح شیطانی اسلام منهای روحانیت و اسلام منهای حکومت است.

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: کسانی که مساله اسلام منهای روحانیت را مطرح می‌کنند، نمی‌توانند بگویند ما مسلمان نیستیم و این از نفاق آنها است.

آیت‌الله علم‌الهدی اظهار داشت: در مقابل کسانی که اسلام منهای روحانیت را مطرح می‌کردند، امام خمینی (ره) فرمودند اسلام منهای روحانیت مثل طب منهای طبیب است و امام (ره) با ذکر این نکته نظر غلط منافقانه آنها را براندازی کرد.

وی افزود: روحانیت باعث اوج‌گیری انقلاب شد؛ در واقع امام خمینی(ره) جریان سکولار را براندازی کردند و با براندازی این جریان روحانیت جلودار انقلاب شد و به پیروزی رسید.

امام جمعه مشهد ادامه داد: تمامی جریان‌های انحرافی که به دنبال اسلام منهای حکومت و روحانیت بودند، در واقع به دنبال تفکر سکولاریزم هستند و جریان‌های ضد ارزشی که در عرصه‌ سیاست خودنمایی می‌کنند، ریشه حرفشان در نبود روحانیت و ولایت فقیه است.

آیت‌الله علم‌الهدی گفت: جریان‌های ضد ارزشی که از دوران مشروطیت تاکنون باعث انحراف جریان‌های سیاسی شده‌اند، طرز فکرشان این بود که روحانیت به چه کار سیاست می‌آید و این همان سکولاریزم است.

وی تأکید کرد: سکولاریزم و سکولار شدن جامعه دینی و نخبگان سیاسی موجب انحراف جریان‌‌های سیاسی در طول دو قرن گذشته تاکنون بوده است.

امام جمعه مشهد در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه وحدت اصولگرایان هیچ زمان بدون محوریت امکان‌پذیر نیست، اظهار داشت‌: اجرای وحدت در درجه اول محور می‌خواهد‌؛ در زمانی که تشکل‌های اجتماعی می‌خواهند یکی شوند، محور اجتماعی می‌خواهند و در وحدت تشکیلاتی محور تشکیلاتی می‌خواهند.

آیت‌الله علم‌الهدی خاطرنشان کرد: محور جریان‌های سیاسی از دو بخش خارج نیست؛ یا «قدرت محورند» یا «تکلیف محور» هستند. اگر قدرت‌محور باشند، به دنبال جریان‌های اقتصادی و کسب قدرت می‌روند و اگر تکلیف محورند بر اساس باورها و اعتقادات دینی استوار هستند.

وی گفت: جریان اصولگرایی قدرت محور نیست، بلکه تکلیف محور است، بنابراین حزب مؤتلفه اسلامی به عنوان ریشه‌دارترین جریان اصولگرایی در کشور باید بنا به رسالت خود عهده‌دار این مسئولیت شود.

امام جمعه مشهد ایجاد وحدت و تکلیف محور بودن جریان اصولگرایی را بر دو نکته استوار دانست و گفت: یکی شناخت کامل و معرفت‌شناسی و دیگری انتخاب محکی برای سنجش واقعیت اصولگرایی که روحانیت محک آن است.

آیت‌الله علم‌الهدی خاطرنشان کرد: جریانی که اکنون اسلام منهای حکومت را زمزمه می‌کند، جریانی منافق است و این را باید مؤتلفه حل کند چرا‌که مورد اعتماد مردم و متدینین و بیشتر از آن موتلفه مورد اعتماد روحانیت و حوزه است.

وی تأکید کرد: موتلفه وظیفه ایجاد وحدت بین جامعه اصولگرایان را بر عهده دارد، با محوریت مرجعیت و روحانیت وحدت اصولگرایان را تضمین کنید.

عضو مجلس خبرگان رهبری در پایان با اشاره به خطرات در جریان اصولگرایی اظهار داشت: اصولگرایان امروز دو خطر را در پیش رو دارند، اول تشتت اصولگرایان و دوم نفوذ جریان‌های غیر‌وابسته و غیر‌باورمند نسبت به دین در جامعه اصولگرایی است که خطر دوم بیشتر از خطر اول است.

rojina9000 - ایران - تبریز
ناز نفس امیرکبیر
شنبه 22 آبان 1389

antidiktatoor - فرانسه - پاریس
برین گمشین دورتون تموم شده خودتونم میدونین.عبا و ردای حکومت و کشور داری داره به تنتونو به حالتون زار میزنه.
شنبه 22 آبان 1389

salar187 - ایران - تهران
آخه انقدر آدم یاوه گو میشه؟
شنبه 22 آبان 1389

artosh - ایران - تهران
مردک روضه خوان 5 ریالی..
شنبه 22 آبان 1389

f.berlin - ایران - تهران
هممیهن عزیزم اگر در گذشته توی دهن کسانی میزدید که به بزرگانی همچون کوروش کبیر یا رضاشاه کبیر ویا مرحوم دکتر مصدق و .....توهین کرده وبیش از 30 سال ابرو و حیثیت ایرانیان را در جهان به باد دادند امروز این جانور دجال ومفتخور جرات توهین به ابر مردی همچون امیرکبیررا بخود نمیداد .از ماست که بر ماست. پاینده ایران
شنبه 22 آبان 1389

Ahoora Mazda - نیوزیلند - آوکلند
خودشون میدونن گ.......... زدن به مملکت و مردم دیگه دین و اخوند نمی خان
شنبه 22 آبان 1389

zahra50 - دانمارک - کپنهاگ
آره بود تا چشمت در بیاد .هیچکس بیشتر از آخوندای ابله و حکومت کثیف غیر اسلامیتون عامل ترویج سکولاریسم نبود .البته چه بهتر .
شنبه 22 آبان 1389

Shomali - ایران - لاهیجان
درود بر شرف امیرکبیرکه آفت دین ودین باوری را به درستی تشخیص داده بود. البته اگربه درستی توجه شود می توان فهمیدکه شیعه درایران ما،کیش یکتاپرستی نبوده،بلکه بدتراز بت پرستی یعنی کیش شخص پرستی است.بطوریکه تمام فضایل انسانی نه تنها دستخوش تحریف میگردد،بلکه وسیله ای برای سوء استفاده عده ای شیاد بنام آخوندوبه اصطلاح روحانی است ((که منشاروحشان خباثت است))،می باشد. به امید روزی که ایران وفرزندان آن برای همیشه از منجلاب کثیفی ..و این رژیم غاصب اسلامی رهایی یابند.
شنبه 22 آبان 1389

aria-aria-nl - هلند - روتردام
مونده بود به امیرکبیر پیله نکنند که کردن خودت عامل نفوذ کی هستی حیف نون.
یکشنبه 23 آبان 1389

bita tehrani - کانادا - ونکوور
حالا فهمیدید چرا مردم امیرکبیر را دوست دارند و به ایشان احترام میگذارند?shomali ایران-لاهیجان درود بر تو.کاملا درست گفتی.
یکشنبه 23 آبان 1389

farhad352 - ایران - تهران
باز هم این مرتیکه درب توالت را باز کرد و کثافت بوی لجن دهانش بیشتر مردم وطن پرست و ایرانی های متنفر از دین سراسر قتل و کشتار و توحش به میراث رسیده از توطئه یک ایرانی و عرب سوسمار خور ولگرد را به خشم و طغیان آورد! اصلا یکی از این ابله به پرسد که تو مرتیکه شپشو صدقه بگیر را چه ارتباطی با امیر کبیر وطن پرست ایرانی است؟
یکشنبه 23 آبان 1389

farhad352 - ایران - تهران
. امیر کبیر یک ایرانی آزاده است اما تو و تمامی ملا 5تومانی ها ثمره تجاوز اعراب خونریز صدقه بگیر زالو و خون آشام که کارشان راهزنی است ودزدی،تحاوز، باجگیری و بمب گزاری و سنگسار و اره کردن دست و پای مردم . ویرانی و کشتار ، ... امیر کبیر برای ایران شرف و آبرو و اعتبار و دانشگاه آورد و تو و امثال تو مرتیکه نجس تر از هر...فاضل آب در تک تک کلماتت صحبت از اخاذی است و گرفتن خمس و زکاه و بالا کشیدن اموال مردم. یکبار تو و امثال تو جلوی آیینه بایستید و از خود بپرسید در تمامی طول عمر نکبت بارتان کدام اقدام و عمل انسانی و سازنده از شما سر زده و یا چند روز با دستان خود کار کرده اید و نه از طریق لفاظی و عوام فریبی به شکم صاحب مرده تان روزی و نان زحمت کشی خورانیده اید. مرگ برتمامی زالویان آخوند نمای دین فروش و نوکران جیره خوران بیمقدارشان که همچنان در تاراج ایران و ایرانی تازی وار به غارت و کشتار مردم مشغولند. ...
یکشنبه 23 آبان 1389

Pezhman - اتریش - وین
گلی به جمالش
یکشنبه 23 آبان 1389

seiied - ایران - یزد
کاش شما حاج آقا حالا دیگه خفه میشدید وجهانی از دست شما راحت
یکشنبه 23 آبان 1389

KSD91022 - ایران - تهران
اهانت به بقیه بزرگان تموم شد,نوبتی هم که باشه نوبت تو گور لرزوندن امیرکبیره.
یکشنبه 23 آبان 1389

naslesookhteh - ایران - تهران
salar187 - ایران - تهران. خودت میگی "آدم". مگه اینها هم آدمند؟
یکشنبه 23 آبان 1389

farhadfb - ایران - تهران
این مزخرفاتی که این کثافتها دارند نشخوار میکنند .نشانه ی ترس از بیداری مغزها و شعور انسانهاست که بدیهی است با هشیاری ملتها هیچ آخوندی (اسلامی -مسیحی-یهودی-زرتشتی و.......)در هیچ کجای دنیا نمیتواند بر ملتها و افکارشان حکو مت کند .روحت شاد امیر کبیر که به حق از ریشه ی کوروش بودی . شیخی به زنی فاحشه گفتا مستی هرلحظه به دام دگری پابستی . گفت شیخا هر آنچه گویم هستم آیا تو چنان که مینمایی هستی. ***درود بر کوروش کبیر و خاندانش***نفرین بر اعراب و خاندانشان
یکشنبه 23 آبان 1389

ایران برای ایرانی - ایران - مشهد
دمش گرم ، مثل شما نون به نرخ روزخورها که نبود. تازه اون موقع مثل الان شما مخش.. نبود
یکشنبه 23 آبان 1389

طاطا - ایران - تهران
بابا بسه دیگه اندازه چند نسل بعد خودتون چاپیدین برای توله های توله هاتون هم گذاشتین دیگه از چی میترسین؟
یکشنبه 23 آبان 1389

zartusht67 - المان - فرانکفورت
برو مرتیکه 4 پا پی کارت
یکشنبه 23 آبان 1389

parsik - ایران - تهران
این اخوندا ارادت خاصی به شاهای قاجاروشیوه زندگی وحکومت اونادارند.اینا دوست داشتند ملت ایران الان هم مثل اون زمان توخفقان وعقب افتاده باشن تا اینابتونن راحت حکومتشونو بکنن وحرمسراوخوشگذرونی داشه باشن!!اگه اشخاصی مثل امیرکبیر نبودن قطعا وضع الان ایران مثل اوایل قاجار بود!
یکشنبه 23 آبان 1389

خرمگس سبز - ایران - تبریز
parsik - ایران - تهران --- دوست عزیز در تائید فرمایش شما ، حتی تو سریالها و فیلمهاشون هم شازده های قجری رو از خودشون میدونن و پهلوی رو دشمن ، نمونه اش سریال شب دهم که بارها نشونش داده اند...
دوشنبه 24 آبان 1389

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.