آیت الله منتظری درگذشت

آیت الله منتظری درگذشت

آیت الله حسینعلی منتظری از مراجع تقلید شیعیان شنبه شب، در هشتاد و هفت سالگی در شهر قم درگذشت.

احمد منتظری، فرزند آقای منتظری در گفت و گو با خبرگزاری ایلنا خبر درگذشت این روحانی منتقد را تائید کرده و گفته است که روحانیون بلندپایه قم در بیت آیت الله منتظری حضور یافته اند.

طبق اخبار آیات صافی گلپایگانی، موسوی اردبیلی، شبیری زنجانی، صانعی، بیات زنجانی و امینی در منزل آقای منتظری حضور دارند.

این خبرها حاکی از آن است که جمعیت زیادی در برابر بیت آیت الله منتظری جمع شده اند.

قرار است مراسم خاکسپاری آیت الله منتظری فردا دوشنبه، سی آذر در قم برگزار شود.

آقای منتظری از مهم ترین روحانیون منتقد دولت ایران به شمار می رفت که در حوادث پس از انتخابات ریاست جمهوری اخیر به صراحت موضعگیری کرد و از رفتار حکومت در قبال معترضان انتقاد کرد.

در دوران پس از انتخابات ریاست جمهوری اخیر، آقای منتظری با انتقاد از عملکرد مسئولان جمهوری اسلامی نسبت به بی اعتماد شدن مردم نسبت به حاکمیت هشدار داده بود.

آقای منتظری چند روز پیش گفته بود که در پی سرکوب "خشن" مردم پس از انتخابات اخیر، آنها از خواسته اولیه خود که ابطال انتخابات بود فراتر رفته اند و اکنون خواهان رفع "آفت هایی" هستند که به گفته او نظام گرفتار آنها شده است.

آیت الله منتظری طی ماه های اخیر بیانیه های متعددی در حمایت از معترضان و انتقاد از رفتار حکومت منتشر کرد که با خشم محافل تندرو در حکومت رو به رو شد.

او در این مدت بارها از مراجع تقلید و روحانیون شیعه خواست برای دفاع از حقوق مردم در تحولات جاری دخالت کنند. او شهریور امسال نامه ای خطاب به "مراجع عظام تقلید و علمای اعلام قم، نجف، مشهد مقدس، تهران، اصفهان، تبریز، شیراز و سایر بلاد اسلامی" در همین زمینه منتشر کرد.

او در این نامه وقایع بعد از انتخابات اخیر را "حوادث و فجایعی" دانست که مراجع و علمای دینی مشاهده کرده یا دیده اند و با اشاره به آنچه که "حق کشی ها، ظلم ها، تخلفات فراوان به نام دین و با تایید بخش اندکی از روحانیون حکومتی و وابسته" نامید، نوشت که هنگامی که اقشار وسیعی از مردم در صدد ابراز اعتراض خود از راه های شرعی و قانونی مسالمت آمیز بر آمدند، حکومت "جمعیت چند میلیونی را آشوبگر و اغتشاشگر و عوامل بیگانه نامید و به بدترین وضع و با خشونت کامل، مردان و زنان بی دفاع را مورد ضرب و شتم و سرکوب قرار داد و عده زیادی را بازداشت و گروهی را در خیابان ها و عده ای را در زندان های مخوف به شهادت رساند."

جانشینی آیت الله خمینی

آیت الله حسینعلی منتظری در سال ۱۳۰۱ خورشیدی در نجف آباد اصفهان به دنیا آمد. او نزد آیت الله محمدحسین بروجردی، آیت الله روح الله خمینی و علامه محمدحسین طباطبایی تحصیل کرد و درجه‌ اجتهاد دریافت کرد.

او پیش از انقلاب سال ۱۳۵۷ از جمله نزدیکان آیت الله خمینی بود و بارها به علت فعالیت های سیاسی زندانی شد.

در زمان تبعید آیت الله خمینی در نجف او نماینده تام الاختیار آیت الله خمینی در ایران شد.

پس از انقلاب سال ۱۳۵۷، آیت الله منتظری رییس مجلس خبرگان قانون اساسی شد و در سال ۱۳۶۴، مجلس خبرگان رهبری، با آنکه آیت الله خمینی همچنان در قید حیات بود، آیت الله منتظری را به جانشینی رهبر جمهوری اسلامی برگزید.

اختلافات میان آیت الله خمینی و آیت الله منتظری پس از اعدام هزاران زندانی سیاسی در زندان در تابستان ۱۳۶۷ و نیز بازداشت مهدی هاشمی برادر هادی هاشمی، داماد آیت الله منتظری بالا گرفت و نهایتا در سال ۱۳۶۸ آیت الله خمینی در نامه ‌ای آیت الله منتظری را از مقام جانشینی خود عزل کرد.

حصر خانگی

پس از انتخاب آیت الله علی خامنه ‌ای به رهبری جمهوری اسلامی، آیت الله منتظری در سال ۱۳۷۱ در یک سخنرانی از سیاست ‌های امنیتی - نظامی حکومت انتقاد کرد. در پی این سخنرانی انتقاد آمیز جمعی از هواداران آیت الله منتظری بازداشت شدند.

در سال ۱۳۷۶ نیز آقای منتظری در سخنانی فراقانونی بودن رهبری را زیر سئوال برد. او در سخنان خود نسبت به حکومتی شدن مرجعیت هشدار داد و از اختیارات فراقانونی آیت الله خامنه ای انتقاد کرد.

در پی این سخنان، حسینه و دفتر آقای منتظری تخریب و اشغال شد. آیت الله منتظری سپس چند سال تحت حصر خانگی بود که در واپسین سال ریاست جمهوری سید محمد خاتمی موانع ایجاد شده در اطراف منزل او برچیده شد.

آیت الله منتظری چند سال پیش با انتشار خاطرات خود بر روی اینترنت بخشی از اسناد و نامه‌های تاریخی مربوط به انقلاب و جمهوری اسلامی را منتشر کرد.

mahmood2009 - ایران - یزد
امیدوارم هر چه زودتر نوبت خامنه ای و عنترک هم برسه...
یکشنبه 29 آذر 1388

inspector007 - امارات - دبی
روحش شاد و یادش گرامی باد
یکشنبه 29 آذر 1388

آترین - ایران - تهران
انشاالله مورد رحمت خداوند قرار گیرد
یکشنبه 29 آذر 1388

artosh - ایران - تهران
روحش شاد. مرد بزرگی بود. اما ای کاش بتی که ساخته بود رو میشکست و میرفت.
یکشنبه 29 آذر 1388

arian1 - ایران - ابادان
بعد از انهمه جنایاتی که سران جمهوری تماما فاسد اسلامی کرده اند مشکل بشود قبول کرد که منتظری بطور طبیعی درگذشته باشد.
یکشنبه 29 آذر 1388

yashainiran - ایران - ایران
خدارحمتش کند
یکشنبه 29 آذر 1388

sherry_vancouver - کانادا - ونکوور
خدایش بیامرزد........
یکشنبه 29 آذر 1388

wetraco - المان - المان
روحش شاد و قرین رحمت باد
یکشنبه 29 آذر 1388

elvis2002 - سوئد - گوته برگ
این را هم فرستاند پیش بقیه. چکار میکنه این خامنه ایی و دارودسته اش
یکشنبه 29 آذر 1388

سلمک - ایران - تهران
این بیچاره که حالش خوب بود کشتنش یا خودش فوت شد؟
یکشنبه 29 آذر 1388

albalooo - ایران - تهران
روحش شاد
یکشنبه 29 آذر 1388

ساعت 12 - ایران - تهران
هم صدا همه جای ایران به یاد انسانی که آزاده مرد، و در راه آزادی مردم از هیچ ظالمی نترسید همراه با جنبش سبز عزاداری بزرگی برگزار می کنیم تا همه بدانند آزاده بودن و آزاده مردن ارزش واقعی است نه دست و پا زدن برای قدرت و تعظیم مقابل عاشقان قدرت. جنبش سبز درگذشت این آزاد مرد را که در طریق طرفداری از مردم بدرود حیات گفت را تسلیت می گوید.حضور میلیونی جنبش سبز در این راه به ظالمان خواهد آموخت که انسان بودن و انسان مردن بهتر از حرص زدن بی فایده برای دنیاست.
یکشنبه 29 آذر 1388

richard - المان - م
خدا رحمتش کند .تسلیت به همه ازادیخواهان
یکشنبه 29 آذر 1388

dannni - سوئد - استکهلم
روحش شاد /roze dust . -پیغام: ---- امروز روز جهانی بهترین دوست های جهانه. اگه من . یکی از دوست های خوبت هستم، این رو برام سند کن! یا این پیغام . رو برای همه دوست های خوبت بفرست . ببین چند تاش به خودت برمی . گرده! اگه 7 تاش بهت برگشت، بدون دوست داشتنی هستی . -
یکشنبه 29 آذر 1388

Peyman101 - بلژیک - بروکسل
کشتنش نامردا.ای تف تو ذات پدرتون.
یکشنبه 29 آذر 1388

azar sydney - استرالیا - سیدنی
همشون سر و ته یک کرباسن...هر اخوند تیوب به سر که بمیره روزنه‌های امید به آیندهٔ ایران آزاد و آباد بیشتر می‌شه، ایرانی‌ آزاد،شاد و سربلندی رو هممون بدون این آخوند‌های جنایتکار میخواهیم.
یکشنبه 29 آذر 1388

Mazy - ایران - تهران
رهبر من آسوده بخواب که ما بیداریم . روحت سبز
یکشنبه 29 آذر 1388

niki_piki - انگلیس - لندن
خدا بیامرزش نهضت سبز یتیم شد!! تنها روحانی شجاع و شریفی بود که میشناختم !!حیف نموند تا پیروزی سبزها رو بینه .کاش لااقل خامنه ای روهم با خودش میبرد !!!
یکشنبه 29 آذر 1388

mahdichm - ایران - مشهد
خدا رحمتش کنه. موج سبز به سوی قم !
یکشنبه 29 آذر 1388

Blue-sky2000 - مالزی - کوالالامپور
خدا بیآمرزدش. روحش شاد.
یکشنبه 29 آذر 1388

foroogh.abdollahi - المان - مونیخ
خدا رحمتشون کنه.
یکشنبه 29 آذر 1388

ahb51 - آلمان - هانوفر
روحت شاد ای مرد بزرگ.
یکشنبه 29 آذر 1388

HAKHAMANESHYAN - ایران - تهران
رویتان سیاه که بهترینها راخانه نشین کردید همانگونه که علی را خانه نشین کردند
یکشنبه 29 آذر 1388

tehranboy - کانادا - ادمونتون
دست راستش روی سر علی .
یکشنبه 29 آذر 1388

zhilla - ایران - تبریز
روحش شاد صبح ساعت 9.30 به ما اس ام اس زدند و تسلیت گفتند در ضمن ما میدانیم که فوت نکرد کشتنش منتظری که سالم بود سرکذشت طالقانی
یکشنبه 29 آذر 1388

بنجامین - ایران - اصفهان
زندگی صحنه زیبای هنرمندی ماست ----- هر کسی نغمه خود خواند و از صحنه رود ---- صحنه دایم بر پاست --- خوشتر آن نغمه که مردم بسپارند به یاد -- انی لا اری الموت الا السعاده و لاالحیات مع الظالمین الا برما. به عنوان یک انسان آزاده قابل ستایش می باشد.
یکشنبه 29 آذر 1388

بسمه - سوئد - استکهلم
خدا رحمتشون کنه
یکشنبه 29 آذر 1388

Nazanin 2009 - ایران - ارومیه
روحت شاد ای بزرگمرد
یکشنبه 29 آذر 1388

shabnam anti mammad! - استرالیا - سیدنی
شاید هم درگذشته شد!
یکشنبه 29 آذر 1388

juvel - نروژ - اسلو
خامنه ای حرامزاده این یکی رو هم کشتی ؟
یکشنبه 29 آذر 1388

hassan5 - ایران - تهران
تنها فرد قابل قبول در نظام جمهوری اسلامی ایران بود
یکشنبه 29 آذر 1388

مسلمان ایرانی - ایران - شیراز
رحمت خدا رفت یا به رحمت خدا بردنش؟ میگن که مشکوک فوت کرده... بهرحال خدا رحمتش کنه. یکی از آخوندهایی که قبول داشتم همین بود.
یکشنبه 29 آذر 1388

گروهبان قندلی - ایران - تهران
یک ادم درست و حسابی داشتیم اونم به ملکوت اعلی پیوست. آدمهای خوب از یاد نمیرن، از دل نمیرن، از ذهن نمیرن،ولی زودتر از اینکه فکرش رو بکنی از پیشت میرن. شکسپیر .
یکشنبه 29 آذر 1388

شکلات - ایران - تهران
****به نظرتون تو مراسم ختمش سبد بزرگ لیلیوم سفید که 150 تا شاخه باشه می یارن !؟****. (
یکشنبه 29 آذر 1388

3.pehr - ایران - ایران
کشتنش. تابلو ااااااا.جاش ناف بهشت.
یکشنبه 29 آذر 1388

‎Hitman - ایران - بجد
روحش شاد یادش گرامی رهبر حقیقی ایران آزاد باد ایران
یکشنبه 29 آذر 1388

sasan4 - ایران - تهران
منتظری تنها آخوند انسان سرشت بود با مردن او دیگر هیچ آخوند انسان صفتی در دنیا وجود ندارد.امیدوارم همه طرفداران جنبش سبز در مراسم ایشان به هر شکل و نوعی حضوری سبز و قدرتمندانه داشته باشند.
یکشنبه 29 آذر 1388

sasan4 - ایران - تهران
فکر نکنم آقای منتظری به مرگ طبیعی مرده باشد به احتمال زیاد رژیم فاشیستی ایران او را مسموم کرده و کشته باشد.
یکشنبه 29 آذر 1388

niyaz - انگلیس - لندن
خدا رحمتش کنه.
یکشنبه 29 آذر 1388

poriyaye_vali - قطر - دوحه
روحش شاد ولی در این برهه زمانی مرگ این انسان وارسته یه خورده مشکوک نیست؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
یکشنبه 29 آذر 1388

shiva_v - ایران - شیراز
اشک تو چشمام جمع شد وقتی این خبر بد رو شنیدم . انسان بسیار بسیار درستکار و فهمیده ای بودند خیلی متاسر شدم وقتی این خبر رو شنیدم .مطمئنم جاش تو بهشته بر عکس خیلی از کسانه دیگه ای که چشمشونو بسته بودن رو وقایع اخیر ایشان با چشم باز همه چیز رو شاهد بودند و ساکت ننشستند.درگذشت این بزرگوار فرزانه را به همه هم وطنان مبارز و بیدارم تسلیت میگم .همیشه یاد ایشان و سخنانشان در خاطر مان خواهد ماند.منتظر حضور سبز شما و ادامه راه ایشان هستیم .
یکشنبه 29 آذر 1388

rashin - ایران - تهران
شاید به دنبال این مرگ دوباره زندگی به ایران برگردد. منتظری در هنگام حیاتش نتوانست از شر این خفقان در امان باشد و در حصر خانگی به سر برد شاید با مرگش می خواهد به ما بگوید که حالا موقع رهایی از خفقان است.
یکشنبه 29 آذر 1388

Sattar Ca - کانادا - اتاوا
سلام به همگی. به هر حال مرگ است وبا تمام گناهان وظلم هائ که انجام دادی فقط وفقط واگذارت میکنم به خداوند چون 30 سال پیش هم که پدرم رابا 134 گلوله کشتید به خدا واگذارت میکنم. حالا برو جواب اعمالت را بده برو با برادر دامادت مهدی هاشمی که سالهاست در اتش جهنم در حال سوختن است محشور باش . و در اخر از سایت تشکر میکنم که اینبار بصورت واقعئ و دقیق علت بر کناری ایشان را توضیح دادند
یکشنبه 29 آذر 1388

sadeghshb - ایران - ارومیه
انالله و اناالیه راجعون. درگذشت این عالم آگاه و سربلند ایرانی را به همه هواداران و جنبش سبز تسلیت گفته و امیدوارم بتوانیم همچو او استوار باشیم. / نمیدانم چرا خوبان زود می روند./ خاک بر سر این پفیوزان حکومتی که عمری مثل عمر نوح دارن اما زندگی لجنی / چرا آقای آیت الله جهنمی و مسواک یزدی و انتری نژاد مموتی و .. اینها نمی میرند تا کی ؟ ملت شماهارو تحمل کنه ؟ *** جنبش سبز ***
یکشنبه 29 آذر 1388

هوای آزاد - ا - ایران
خدااااااااااااااااااااا چرا این؟ روحش شاد
یکشنبه 29 آذر 1388

hzh - ایران - غرب
انالله و اناالیه راجعون. خداوند روح بزرگوارش را با ابا عبدالله الحسین (ع)و علمدار کربلا ابوالفضل العباس (ع)مشهور و به تمام فرزندان انقلاب اسلامی صبر جمیل عنایت فرماید نثار روح آیت الله منتظری صلوات. خوشا به سعادت ایشان که آزادانه اندیشید آزادانه زیست و در روزهای سوگواری سالار شهیدان و آزاد مرد راستین تاریخ آقا اباعبدالله حسین دار فانی را وداع گفت . این است مزد مردان آزاده که همانا از سوی خداوند بر آنان ارزانی می گردد. هرکس آنگونه میمیرد که می زیید. حسینی حسینی میمیرد.
یکشنبه 29 آذر 1388

world cup - ایران - تهران
خدا رحمتش کنه روحش شاد واقعا انسان بزرگ و شریفی بود حالا ما سبزها باید به طرف قم بریم و یک مراسم تشیع جنازه میلیونی برگذارکنیم موقعیت خوبیه. در ضمن لعنت به هرکسی که به ایشون توهین کنه واقعا هر که به ایشون بی احترامی کنه با مزدوران حکومت هیچ فرقی نداره و مثل همونها .برید یه سر به سایتهای طرفدار حکومت ودولت بزنید ببینید چه توهینهای به ایشون میکنند
یکشنبه 29 آذر 1388

xtooy - ایران - تهران
سلام علی زمان رفت در مظلومیتی خاص روحش شاد. امیدوارم مردم بخاطر مظلوم واقع شدن ایشان بخروش بیایند و ریشه ظلم و فتنه و حکومت عده ای قلیل بر اکثریت جامعه پایان بدن پ. پاینده باد ملت ایران
یکشنبه 29 آذر 1388

babak.gorgan - ایران - گرگان
این اولین باریه که از مردن یه آخوند ناراحت شدم جرا نمیدونم شاید بیشتر از اینکه آخوند بود آدم بود!!!
یکشنبه 29 آذر 1388

sam2009 - آلمان - آمدن
با بدرک شدن پاسداران اسلام ضد بشر یکی پس از دیگری بیماری طاعون ریشه کن میشود اما آنچه اهمیت دارد قرار بود شیخ منتظری در حیاط معصومه دفن شود ولی دیگر پاسداران اسلام ضد بشر که قدرت را قبضه کرده اند مخالفت میکنند و میخواهند که شیخ منتظری در بهشت فاطمه دفن شود که این موضوع میتواند عامل درگیری و تضاد حکومتی گردد
یکشنبه 29 آذر 1388

hamvatn shomam - انگلستان - کترینگ
روحش شاد باد و خدایش بیامرزد.بتی را که ساخته بود چون در حال ویران کردن بود بت پرستان تاب نیاوردن و این آزادمرد را کشتند.اما رژیم خوب میداند ملت ایران کار را تمام میکند و نه تنها بت نابود بلکه بتپرستان(مزدوران رژیم) نیز نابود میگردنند.درود بیکران به روح آیت الله منتظری و همه شهیدان راه آزادی.
یکشنبه 29 آذر 1388

pokalu - آلمان - دورتموند
چرا همتون اینقدر ساده و بی‌ اطلاع هستید؟ همگی‌ ناراحت شدید! جای تاسف!!. تنها به دلیل خونه نشین شدنش نمیشه گفت آدم خوبی‌ بوده ، خود این معمار این انقلاب نامبارک هست و طرح ولایت فقیه توسط خود ش پایه ریزی شده..
یکشنبه 29 آذر 1388

hawr - ایران - تهران
بنطرمن اگه این هم جانشین خمینی میشد الان از خامنه ی هم جانیتر بود.اینم چونکه بش مقام ندادن مخالفشون بود.اینا اگه خوب بودن بینت المالو نمیخوردن
یکشنبه 29 آذر 1388

جاوید ایران - ایران - ایران
این از مرجع تقلیدتون... به امید مرگ سه سر دیگر فتنه خاتمی و موسوی و کروبی ملعون..
یکشنبه 29 آذر 1388

jamsil - کره - سئول
قبرش پر نور.
یکشنبه 29 آذر 1388

علیرضا شاه - ایران - مشهد
امیدوارم نکشته باشنش اما روحش شاد و راه آزادی اندیشش سبز باد
یکشنبه 29 آذر 1388

abiabi - انگلستان - لندن
روحش شاد و یادش گرامی . ولی بنظر من آیت الله منتظری را کشتن . مرگ بر خامنه ای قاتل
یکشنبه 29 آذر 1388

gogoli - ایران - تهران
روحشان شاد.
یکشنبه 29 آذر 1388

kili_patilaki - قطر - دوحه
هوای آزاد - ا - ایران. به خاطر اینکه 85 با بالا عمر کرده بود.20 سالش نبود که!!!. خدا رحمتش کنه.
یکشنبه 29 آذر 1388

ramin1976 - ابادان - ابادان
اولین اخوندی بود که من ناراحت شدم از درگزشتش. روحش شاد
یکشنبه 29 آذر 1388

black chador - امریکا - ولدن
این خمینی چه خیانتها و جنایتهای علیه بشریت و ایران کرده.
یکشنبه 29 آذر 1388

dara20 - ایران - تهران
روی سخنم با آن دسته از هموطنان عزیزی است که برای مرگ منتظری ماتمزده و گریان شده اند آیا میدانید این آخوند جه بود و چه نقشی در پیدایش این انقلاب باطل اسلامی داشت؟ آیا میدانید وی طراح این ولایت کثیف وقیح فقیح بود؟ نمی گویم بروید تاریخ ایران را بخوانید حداقل قبل از اینکه اشکتان را مشک کنید نیم نگاهی به تاریخ مستند عصر خودتان یعنی همین 35 سال گذشته بکنید تا ضد و نقیض ها و قوله قرارهای پوچ و بیهوده و دروغهایی که این آخوندها از جمله این ملای متوفی به پدران مقبون و فریب خورده مان در سال 1357 دادند پی ببرید. اینها همگی در بیچاره کردن مردم ایران و نابودی ایران سهم داشتند. حال اگر عده ای از اینان اعتراضاتی نیز می کردند و روبروی بعضی از دسیسه ها و جنایات رژیم قرار می گرفتند اما اصل این حکومت نامشروع و این اسلام انسان ستیز را قبول داشتند. بی شک ما مردم ایران باید به حال زار خودمان گریه کنیم که جوان 19 ساله مان را بعد از تجاوز جنسی و شکنجه به طرز وحشتناکی به قتل میرسانند. باید به حال کل جامعه از هم گسیخته ایرانی گریست نه به مرگ یک ملای نبش قبر شده.
یکشنبه 29 آذر 1388

باقلوا - ایران - ایران
من تو عمرم اولین باری هست که از فوت یک آخوند ناراحت شدم . درسته که ایشون اشتباهاتی داشت و ولایت فقیه دیکتاتوری رو بنیانگذاری کرد . ولی به نظرم اشتباهاتش رو تونست تا حدودی جبران کنه و از راه نادرست برگرده . من فکر کنم کشته باشندش . خدا رحمتش کنه .
یکشنبه 29 آذر 1388

saeed1 - کانادا - تورونتو
زندگینامه ایشان رو امروز خوندم. چقدر سختی کشیده اند برای مبارزاتشون. سالها زندان و تبعید در زمان شاه و حصر خانگی در این دوره واقعا به راهشان ایمان داشته اند. ای کاش ایران چند صد نفر مرد استوار اینچنینی داشت و ای کاش ما زندگینامه افراد را در زمان زندگیشان بخوانیم و به آنها. به همان نسبت ارزش قایل شویم. ایشان قسمتی از ایام کودکی ما هم بودند. یادش بخیر خیلی ساده و بی آلایش بود.الان که یادم میاد لبخند توام با اشک در صورتم جاری میشه. روحشان شاد.
یکشنبه 29 آذر 1388

shablizim - انگلیس - لندن
. حالا با خواندن کامنتهای بالا که بیشترشان ابراز تسلیت و اندوه کاربران عزیز این سایت است میفهمم که چگونه ایت الله منتظری با چشم بستن بر مقام و منصبی که میتوانست بزاحتی از آن خود کند مقام رفیع با مردم بودن و در کنار مردم بودن را انتخاب کرد و به حکومت ولایی سفاک نه گفت و قدمی پا پس نگذاشت یادم نمیرود که چه جوکها و لطیفه هایی از سوی ایادی رژیم برایش نساختند که بی آبرویش کنند اما غافل از این حقیقت که مردان با خدا آبرویشان را با این چیزها از دست نمیدهند حالا خامنه ای و بسیجیهای وحشی اطرافش فردا میبینند که چگونه پیکر پاک این مرجع مردمی و آزادیخواه را تشییع میکنند مراسم شب هفت ایشان هم اگر با عاشورا مصادف شود میتواند نقطه عطفی در تاریخ ایران باشد به کوری چشم خامنه ای نهضت سبز ایران زنده است و به پیش میرود.
یکشنبه 29 آذر 1388

jooli - ایران - تهران
جاوید ایران - ایران - ایران ای میکشمت با دستهایم خاکت نمیکنم آتشت میزنم با دستهایم مرگ بر تو مرگ بر خامنه ای کراکی مرگ بر اسلام
یکشنبه 29 آذر 1388

niyusha - امریکا - لس انجلس
جاوید ایران - ایران - ایران به امید مرگ علی شیره ای که جون سگ داره به امید مرگ انترینژاد انتر نما امیدوارم نسل همه شما جنایتکارها ریشه کن بشه و با عذاب بمیرید فهمیدی یا روح اقای منتظری شاد که کشتیدش
یکشنبه 29 آذر 1388

Hoja Verde - ایران - تهران
خدا بیامرزدش. باورم نمیشه که به رحمت خدا رفته.
یکشنبه 29 آذر 1388

v-for-vendetta - ایالات متحده - اوستین
روحش شاد
یکشنبه 29 آذر 1388

experthoney - بحرین - بحرین
خداوند غرق رحمتش بگرداند. آیت الله منتظری جزو محدود مراجعی بود که وجدانش بیدار بود و به ندای ستمدیدگان لبیک گفت. روحش شاد. قابل توجه آدمهای نافهم= ایشون اگه قدرت میخواست بنای مخالفت با آیت الله خمینی رو نمیگذاشت وقتی میدونه بعدش خودش میشه رهبر. ولی آن قدر انسانیت و وجدان داشت که چشمانش را بر روی قدرت بست، تا زحمات و مجاهدتهای یک عمرش را حرام نکند.
یکشنبه 29 آذر 1388

gol222 - سوئد - هلسینگبوریi
روحش شاد اینراهم کشتند.ماهیچ وقت نشنیدیم کسالتی داشته باشند.دریکماه گذشته هاشمی رابازنش درخانه سربیدن.سهامدار مخابرات را درخانه اش باگازگرفتگی منزل کشتند. بزودی فکر میکنید نفر بعدی کیست.ازصدر اسلام اینجوری رقیبانشانرا میکشتند.پس معلوم میشود اسلام بادمکراسی رابطه ای ندارد.دنیا هم که اینروزها صاحب نداردوسربازان امام زمان بدستور خامنه ای ادمخوار خون انسانهای بیگناه رامیریزد.مرگ بر خامنه ای.
یکشنبه 29 آذر 1388

gogoli - ایران - تهران
جاوید ایران - ایران - ایران .. تو نمیتونی دهن بسته نگه داری؟
یکشنبه 29 آذر 1388

gogoli - ایران - تهران
سعدیا مرد نکونام نمیرد هرگز .. مرده آن است که نامش به نکویی نبرند
یکشنبه 29 آذر 1388

کهن دیارا - ایران - تهران
با توجه به اینکه این مرد بزرگ و آزاده یکی از منتقدان رژیم ددمنش ولایت وقیح بود و در هفته گذشته هم پشتیبانی ایشان از جنبش مردمی سبز را دیدیم ،که در سلامتی بودند.از نگاه من و با توجه به این دلایل مزدوران دستگاه ولی وقیح انگیزه لازم برای ریختن خون یک آزادمرد دیگر را داشته اند. مرگ بر دستگاه فاسد ولی وقیح. منتظری زنده است،مرجع پاینده است.
یکشنبه 29 آذر 1388

عبدالکوروش1 - ایران - کرمانشاه
منتظری مرد بزرگی بود و جزو معدود اخوندهای با شرافت اون با خمینی تا درب جهنم رفت ولی تو نرفت این مرد با مرگش خون تازه ای در شریان جنبش سبز به راه انداخت و حتی با مرگش یه مردم خدمت کرد . دوست داریم روحت شاد و ازادیت مبارک
یکشنبه 29 آذر 1388

khoorkhootak - ایران - تهران
دوسش داشتم. جیگرم سوخت
یکشنبه 29 آذر 1388

langagri - ایران - ساری
25 سال علی (ع) را خانه نشین کردند واین مرد آزاده را 20 سال خانه نشین کردند خطاب من به آنانی هست که برای رسیدن وبقا در قدرت دست به هر جنایتی میزنند آیا اقای منتظری نمیتوانست برا بقای در قدرت سکو ت کند ودم بر نیاورد انسانهای آزاده بسیار اندکند وخداوند روحش راباروح سرور آزادگان امام حسین (ع) محشور کند چون علی خانه نشینش کردند ودرماه شهادت حسین به آزادی رسید
یکشنبه 29 آذر 1388

atysad - ایران - تهران
با شنیدن خبر درگذشت ایشان ناخداگاه اشک از چشم همه ی ما جاری شد. صد حیف. آیت الله منتظری، مردی دوست داشتنی و سخنرانیهاش دلنشین بود. او مقام را فدای انسانیت کرد. حکومت ذره ای برای او ارزش نداشت. به ملت آگاه و آزاداندیش ایران این رحلت جانکاه را تسلیت عرض میکنم.
یکشنبه 29 آذر 1388

ali203 - ایران - بوشهر
جاوید ایران ایران //دعای که بارون نمیاد
یکشنبه 29 آذر 1388

Aryakish - اترپش - وپن
با درود. یه اخوند کمتر!!!! اخوند کمتر- زندگی بهتر !!!!!!
یکشنبه 29 آذر 1388

عبدالکوروش1 - ایران - کرمانشاه
بنده هم روی سخنم با عزیزانیست که چه عمدی و چه سهوی قصد در تخریب شخصیت مرد بزرگی مثل منتظری رو دارن متاسفانه در فرهنگ ما ایرانیا یه چیز غلط جا افتاده که وقتی میخوایم در مورد یه نفر قضاوت کنیم نتیجه نهایی باید چیزی باشه که بگه طرف یا خوب مطلق بوده یا بده مطلق شماها تنها کسی نیستید که از سابقه منتظری اطلاع دارین ولی ایا منتظری جزو معدود شخصیت های تاریخ چند هزار ساله ما نیست که حقیقت رو فدای رسیدن به قدرت نکرد ایشون شاید پایه گذار یه سیستم فکری اشتباه بود اما برای جبران اشتباه خودش از هیچ تلاشی فرو گذاری نکرد همه ما انسانها در زندگیمون اشتباه کردیم میکنیم و خواهیم کرد اما اینکه ایا ما برای جبران اشتباهاتمون قدمی برمیداریم یا نه مهمه خود من زمانی از دین اسلام جدا شدم که حتی جرات ابراز عقیدمو در بین خونوادم نداشتم خیلی از بچه های سایت تجربه منو داشتن و از دین اسلام بیزارن اما نکته جالب و زیبا اینه که قضاوت خیلی از ماها بر اساس عقیده و مرام و نژاد و .. نیست هیچکس مثل خود اون مرحوم زندگیشو به این زیبایی خلاصه نکرد ایشون رو در روی احمد خمینی میگه : من با پدرت تا در جهنم رفتم ولی برگشتم
یکشنبه 29 آذر 1388

salar_20 - ایران - همدان
عبدالکوروش1 . . .افرین ودرود برشما.این مرد آزاده را 20 سال خانه نشین کردند . او مقام را فدای انسانیت کرد.وجمله تاریخی ایشان.خطاب به احمد خمینی من با پدرت تا در جهنم رفتم ولی برگشتم
دوشنبه 30 آذر 1388

zhilla - ایران - تبریز
hawr - ایران - تهران اخه اگه حرف نزنی می میری منتظری اگه اون زمان حرف حق نزده بود الان جانشین خامنه ای بود ولی مقام را فدای حرف حق کرد اگه دنبال مقام بود مثل تو و اون بسیجی هاو مثل علی گدا چماق به دست می گرفت و تو سر جوونا می کوبید
دوشنبه 30 آذر 1388

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.