واگذاری معدن به بسیج بدون رضایت مالکان اولیه

واگذاری معدن به بسیج بدون رضایت مالکان اولیه

در پی فروش بزرگترین معدن سرب و روی خاورمیانه به یکی از شرکت های وابسته به بسیج از یکی از فرزندان مرحوم مهندس مرتضی رستگار بنیانگذار این معدن در این مورد مصاحبه ای کرده ایم که در پی می آید.

 آیا خانواده ی رستگار از این فروش و مزایده مطلع شده بود؟
 به هیچ وجه ما خبر نداشتیم.

 آیا خانواده ی رستگار از این معامله راضی هستند؟
 خیر. ما زمانی که چند ماه قبل زمزمه های مزایده ی این معدن می شد اقداماتی انجام داده و نارضایتی خود را به آنها منتقل کرده بودیم.

 چگونه این معدن را از پدر و خانواده ی شما گرفتند؟
 به صورت کاملا غیرقانونی، چون استنادشان ملی کردن اموال بر طبق قانون توسعه و حفاظت صنایع بود که به تصویب شورای عالی انقلاب رسیده بود ولی بر طبق همان قانون نادرست هم حق نداشتند که اموال خانواده ی رستگار را بگیرند؛ چون این معدن هیچ بدهی بانکی و دولتی نداشت و هیچ مدرکی دال بر تحصیل مال نامشروع و ارتباط با خانواده ی سلطنت هم وجود نداشت.

 پس چرا اعتراض نکردید؟
 چرا تا چند سال مرتبا پدرم و ما به مراجع مختلف قضائی و دولتی مراجعه و اعتراض و شکایت میکردیم. آقای موسوی اردبیلی که رئیس دیوان عالی کشور بود بایستی خاطرشان باشد که پس از بررسی های طولانی جواب قانع کننده ای برای ما نداشتند. حتی در شورای انقلاب هم شکایت پدرم از طریق دادستانی کل انقلاب مطرح شد و نمایندگان شورای انقلاب گزارش خیلی مثبتی در مورد پدرم تهیه و به شورا ارائه کردند ولی در جو آن روزها نتیجه ای نداشت.

 آیا بر طبق بند الف و یا ب اموال شما ملی شد؟
 نمی توانست چنین باشد چون این بندها مربوط به وابستگان به خاندان سلطنت و دربار و سوءاستفاده کنندگان اموال دولتی و بدهکاران بانکی بود و خانواده ی ما هیچکدام از این شرایط را نداشت حتی زمان انقلاب. پدرم از شرکت مبلغ هفتادوسه یا هفتادوچهار میلیون تومان طلبکار بود ضمن آنکه یک ریال بدهی دولتی و بانکی هم نداشتیم چون پدرم اعتقاد به وام گرفتن نداشت و تا سال هزار و سیصد و شصت و یک هم مرتبا به وزارت صنایع و معادن و مراجع قضائی مراجعه و دادخواهی میکرد ولی ظاهرا گوش شنوایی وجود نداشت.

 رابطه پدر شما با شرکت پس از ملی شدن چگونه بود؟
 مرتبا پدرم با مسئولین شرکت تماس داشت و راهنمایی های لازم را به آنها می کرد به طوریکه با هزینه ی خودش نمونه ها را به خارج از کشور برای آزمایشات خاص میفرستاد و نتیجه اش را با مسئولین شرکت میفرستاد و تا قبل از فوتش هم مدیران و مسئولان کشور با ایشان تماس داشتند و از راهنماییها و مشورت های ایشان استفاده می کردند حتی یک بار به دیدن ایشان در کانادا رفتند و از ایشان دلجویی و قدردانی کردند.

 آیا تاکنون اموالی از خانواده شما را به شما بازگردانده اند؟
 به هیچوجه چه اموالی که به عنوان معدن و کارخانه و شرکت که به عنوان ملی کردن ضبط کردند و چه منزل و اموال شخصی و خصوصی و اسباب و لوازم منزل و جهیزیه مادرم و دامادها و عروس های خانواده، همه را ظاهرا مصادره کرده و بدون بررسی و تحقیق و تشکیل دادگاه ما را از تمامی حقوقمان محروم ساختند.

 تقاضایتان در صورت توجه مسئولان چیست؟
 این معدن جزء اموال خانواده ما است که در درجه ی اول تقاضا داریم که این معامله باطل شود؛ به دو دلیل که یکی فروش مال غیر و دوم فروش بر اساس قیمت غیرواقعی آن است. زیرا الان اگر چنین واحدی بخواهد ساخته شود حداقل 34 میلیارد دلار هزینه ماشین آلات و تاسیساتش است و این غیر از ارزش معدن انگوران است که در جهان کم نظیر و غیر قابل ارزش گذاری است. خانواده ی رستگار از هر شخصیت حقیقی و حقوقی دیگری صالحتر به اداره و مالکیت این معدن است زیرا یک واحد اقتصادی بزرگ است که چند هزار خانواده از آن ارتزاق میکنند که اکثریت قریب به اتفاق آن افراد زحمتکش و دلسوز هستند و هم ما به این خانواده علاقه داریم و هم آنها به خانواده رستگار عشق می ورزند.

منبع : خس و خاشاک نیوز , مسیح علی نژاد

shabnam anti mammad! - استرالیا - سیدنی
بدون شک معدن نمیتونه متعلق به یک خونواده باشه . اولین فردی که شروع به ملی سازی همه منابع طبیعی کرد شاه مرحوم بود که حتما این یکی هم در دستور کار قرار داشته. اما به هر حال دست هر کی که بود ولو یک مالک غیر ایرانی باز هم به ایرانی ها سهم بیشتری میرسید تا دست بسیج. نمیدونم واقعا شکم گرسنه این هیولاهای تجاوزگر کی سیر میشه که دست از سر این خاک ستم کشیده بردارند. دوستانی که تا به حال به این مساله دقت نکردند توجه داشته باشند که تمامی صنایع ایرانی یکی یکی بواسطه محول شدن به ارگانهای فرادولتی مثل سپاه بنیاد مستضعفان بنیاد شهید بسیج و .. از بین رفتن و یا در آستانه نابودی کامل هستند از جمله «ارج»، «آزمایش»، «نساجی مازندران»، «پارس الکتریک»، «هپکو»، «کفش ملی» و ...بیسکویت گرجی، کاشی ایران، کاشی سعدی، بینالود و شرکت پارس مینو از برندهای نامی دیگه ایران هستند که آینده مبهمی دارند. اون تتمه ای هم که باقی مونده داره ظاهرا با هجوم اجناس بنجل چینی از بین میره. دوستان همه به این مساله با مسولیت نگاه کنید. ایران مال همه ماست. نباید به نابودیش در دست این کفتاران کثیف همیشه گرسنه راضی بشیم.
چهار‌شنبه 15 مهر 1388

msforugh - ایران - تهران
بی ناموسها مسابقه گذاشتند . سپاه یک ور بسیج یک ور دیگه . با نون بخورید شاید سیر شوید .
چهار‌شنبه 15 مهر 1388

ARTEMIS-SW - سوئد - مالمو
منابع طبیعی را خاص خود کنید که هر غلطی را خواستید بکنید و شکم فلسطینی ونزوئلائی و کور و کچلهای اسلامی را سیر کنید و سر ملت بی کلاه...همین کار در1357 شد با مصادره ی اموال ملت..مرگ بر ملا و دینش.
چهار‌شنبه 15 مهر 1388

majid63 - فرانسه - پاریس
معمولا منابع طبیعی متعلق به ملت ان کشور می باشد نه متعلق به حماس یا لبنان. یا غیره
چهار‌شنبه 15 مهر 1388

hamesheh bahar - انگلستان - لندن
یکدفعه سند کشور ایران را بندازن پشت قباله بسیج خیال همه را راحت کنند! دیگه این همه بکش واکش نداره!!
چهار‌شنبه 15 مهر 1388

elvis2002 - سوید - گوته برگ
مرگ بر حکومت دزد و غاصب اسلامی خامنه ای و خمینی ملعون .. به قبر که هم کشور را گرفتند هم اموال مردم بیچاره را با کمک یه مشت دستمالدار به اسم بسیج میمونی و آن احمدی نژاد ناندرتال میچاپند.
چهار‌شنبه 15 مهر 1388

IranBozorgMehr - ایران - اهواز
دست روی دست بگزارید و زمانی که ایران آزاد شد بیایید و درخواست معدن کنید. برای آزادی ایران هیچ کاری نکنید، خدای ناکرده خسته می شوید.
چهار‌شنبه 15 مهر 1388

baas - هلند - روتردام
این معدن از یک دزد به ذزد دیگر واگذار شد..... دزد که به دزد بزنه شاه دزده ( مرگ بر شاه ) .
چهار‌شنبه 15 مهر 1388

vezveznazi - ایران - ایران
1400 سال است که همه ایران را مصادره کرده اند.لعنت به اسلام
چهار‌شنبه 15 مهر 1388

artosh - ایران - تهران
مرگ بر بسیج و بسیجی خونخوار . اینا اگه دستشون به خدا میرسید اونم میکشیدن پایین و میکردنش تو زندان.
چهار‌شنبه 15 مهر 1388

mehr47 - ایران - تهران
دیگه از این به بعد بجای معدن باید گفت معد ان.
چهار‌شنبه 15 مهر 1388

siavash b - ایران - تهران
اینا هر کاری بخواهند انجام میدند نمیشه هیچ کاری در مقابلشان انجام داد من که دیگه دارم افسرده و ناامید میشم
چهار‌شنبه 15 مهر 1388

sadafi - المان - مونیخ
همه چی تو اون خراب شده متعلق به سپاه و بسیجه بقیه همش شوخیه اجازه و رضایت و این مسائل همش پوچه
چهار‌شنبه 15 مهر 1388

i.am.the.world - لوگزامبورگ - اش
عزیزانی که این مطالب را برای سایت ارسال میکنند به احتمال زیاد یا تجاهل العارفین میکنند یا تازه به صرافت افتاده اند که بفهمند در ایران چه میگذرد. امیدوارم تا کنون اطلاع یافته باشند که در ایران بر وزن عربی؛ انقلب؛ ینقلبو؛ انقلاب؛ انقلابی شد؛ و حافظین بیضه اسلام و شریعت به خلافت رسیدند. اینها از همان روز اول یا بقول فوتبال دوستان از دقیقه1 ؛ برای تصرف کردن املاک و متصرفات؛ دسته دسته مالکین را کشته و ناپدید کردند. اصلا کدام معدن در ایران مالک واقعی دارد؟ همه در مصادره و اختیار رفیقدوست و بنیاد یا امپراطوری مستضعفان بود که با روابط و استانبوسی به این و ان واگزار شد. اقای رستگار این معدن را از کجا اورده.. بنده در این مورد جاهلم. شاد باشید.
چهار‌شنبه 15 مهر 1388

razmandeh - سوئد - استکهلم
از این حق کشیها تو این رژیم ضد خلقی زیاد وجود داره .و اینو بدونید که فقط معدن شما نیست بلکه تمام کشور به دست این غاصبان تازی صفت به تارو مار رفته. باید ایران را نجات داد . و تنها راه رهایی جنگ مسلحانه است . شما که وضعت خوبه اسلحه شو بذار ما هم میشیم سرباز . ما مرد جنگیم بجنگ تا بجنگیم. .
چهار‌شنبه 15 مهر 1388

arian1 - ایران - ابادان
مردم ما هم در مقابل باید راه مبارزه با علی خامنه ایی حرامزاده ودارودسته او را در پیش گیرند چون بالاخره تنها راه جنگ مسلحانه است ودیر یا زود باید اسلحه را دردست بگیریم وبا سپاهی وبسیجیهای حرامزاده مقابله کنیم.
چهار‌شنبه 15 مهر 1388

ARTEMIS-SW - سوئد - مالمو
baas - هلند - روتردام . حالا چه شد که ناگهان به فکر مرگ بر شاه افتادی؟؟؟ یاد 1357 افتادی که ملت را به حکومت اسلام و ملا واگذار و خود به خارج گریختی.بس کنید ملت دست شماانقلابیون دو رو را خوانده زحمت نکش.
چهار‌شنبه 15 مهر 1388

black chador - امریکا - ولدن
به کره شمالی اسهالی خوش امدید.
چهار‌شنبه 15 مهر 1388

blueberry64 - ایران - تهران
تو روحشون............ // نمیدونم اینا به روح اعتقاد دارن یا نه!!
پنج‌شنبه 16 مهر 1388

sami_rad - انگلیس - لندن
. ماندن در خیابانها کابوس وحشتناک رژیم است / بیایید این کابوس را برای این جنایتکاران تبدیل به واقعیت کنیم / ۱۳ آبان . دانشجویان در کنار مردم - دانشجویان دانشگاه صنعتی شریف
پنج‌شنبه 16 مهر 1388

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.