دو عضو سپاه پاسداران و یک بسیجی در مرز سراوان کشته شدند

بر پایه گزارش روابط عمومی قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه پاسداران جمهوری اسلامی، عصر روز یک‌شنبه، ۷ دی، دو عضو ارشد این نهاد به همراه یک بسیجی در مرز سراوان در استان سیستان و بلوچستان توسط کسانی که این قرارگاه از آنها با عنوان «مزدوران بیگانه و اشرار مسلح» یاد کرده کشته شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری‌ها، این سه نفر از نیروهای سپاه فجر استان فارس بوده‌اند.

خبرگزاری ایرنا، از سرگرد اکبر عبدالله نژاد، ستوان سوم قدرت‌الله ماندنی و یک بسیجی به نام موسی نصیری بیات به عنوان سه نفری نام برده که در این حادثه کشته شده‌اند.

خبرگزاری فارس درجه فرد اول را سرهنگ و درجه فرد دوم را سروان ذکر کرده‌است.

معاون امنیتی و انتظامی استاندار سیستان و بلوچستان درباره این حادثه گفت: «تروریست‌ها در نقطه صفر مرزی میل ۱۹۰ و ۱۹۱ رودخانه نهنگ با کمین در مسیر راه و حمله‌ای غافلگیرانه با تیراندازی به سمت خودروی عبوری سپاه پاسداران سه نفر را شهید کردند.»

به گزارش خبرگزاری دولتی ایرنا، علی‌اصغر میرشکاری، اضافه کرد: «تروریست‌ها پس از این اقدام کور با توجه به نزدیکی مرز به خاک کشور همسایه گریختند.»

شهرستان سراوان در ۳۴۰ کیلومتری جنوب زاهدان و در همسایگی کشور پاکستان واقع شده و شرقی‌ترین نقطه ایران است.

عبدالله عراقی، جانشین فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران روز ۲۶ مهر گفت که گروه‌های به گفته او «تروریست» شب‌ها به نیروهای مرزی ایران تیراندازی می‌کنند تا منطقه شرق ایران را ناامن نشان دهند.

فروردین ماه امسال اعلام شد که قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه مسئولیت تامین امنیت این منطقه و ۳۰۰ کیلومتر در نوار مرزی سیستان و بلوچستان را بر عهده گرفته‌است تا مانع فعالیت‌های «گروهک‌های تروریستی و اشرار مسلح منطقه» شود.

پیش از آن در سال ۸۸ نیز سپاه پاسداران اعلام کرده بود که وظیفه تامین امنیت استان سیستان و بلوچستان را عهده‌دار شده‌است.

در چهار ماه گذشته تعدادی از نیروهای نظامی و انتظامی ایران در منطقه سیستان و بلوچستان توسط گروه‌های مسلح کشته شده‌اند.

در آخرین حادثه، چهارشنبه، ۵ آذر، سه مأمور نیروی انتظامی شهرستان زَهَک در استان سیستان و بلوچستان در حین گشت‌زنی به قتل رسیدند.

یک روز پس از این حادثه جمشید رخشانی‌نسب، فرماندار زهک، گفت که «هفت مظنون به دخالت در این حادثه» دستگیر شده‌اند.

روز شنبه ۲۶ مهر مقام‌های ایرانی از کشته شدن دو مرزبان در منطقه مرزی استان سیستان و بلوچستان خبر داده بودند و پاکستان نیز اعلام کرده بود که یک شبه‌نظامی دولتی این کشور با تیراندازی مأموران ایرانی کشته شده‌است.

در همین حال وزارت خارجه ایران سفیر پاکستان در تهران را شنبه شب ۲۶ مهر ماه احضار کرد.

مقامات جمهوری اسلامی می‌گویند، پاکستان که مرزی طولانی با سیستان و بلوچستان دارد، به «محل امن تروریست‌ها» تبدیل شده‌است.

روز ۱۹ مهر، یک تله انفجاری در مسیر تردد دو دستگاه خودروی پلیس راه در جنوب سیستان و بلوچستان منفجر شد که تلفات جانی در پی نداشت.

در همین روز بهرام باشنده، مدیر امور اجتماعی فرمانداری شهرستان ایرانشهر، هدف سوءقصد دو فرد مسلح قرار گرفته و به دلیل شدت جراحات در بیمارستان درگذشت.

پیش از آن نیز، حمله نیروهای مسلح به نیروهای انتظامی ایران در روزهای چهارشنبه و پنج‌شنبه ۱۶ و ۱۷ مهر ماه منجر به کشته شدن ۴ مامور نیروی انتظامی ایران شده بود.

+64
رأی دهید
-55

Imod.barbekan - منامه - بحرین
. انقلاب عبدالمالکی با اقتدار کامل و حتی با سرعتی بیش از پیش در جریان است و این انقلاب تجاوزگران و جنایتکاران و اشغالگران قجر و زابلی های بی هویت را که مانند صهیونیستها به جان بلوچستان افتاده اند را از صحفه هستی نیست خواهد کرد.
دوشنبه 8 دي 1393 - 11:47
Darya_ir - دوسلدورف - المان
خداوند تعدادشان را بیشتر کند و بدرک اسفل السافلین روند . شایدم تعدادشان بیشتر از اینها باشد ورژیم صداشو در نمیاره . هرچی مزدور ولی فقیه کمتر بهتر
دوشنبه 8 دي 1393 - 11:48
قیس - اهواز - ایران
روحشان شاد و خداوند رحمتش کند، سربازان ایران همیشه فداکارانه جنگیدن تا شهید شدن.لعنت بر منافقان کور دل
دوشنبه 8 دي 1393 - 12:58
vahidtaheri - کوالالامپور - مالزی
پاکستان نگو ناپاکستان بگو.
دوشنبه 8 دي 1393 - 16:03
Imod.barbekan - منامه - بحرین
به درک واصل شدند مزدوران تخم صیغه ای
دوشنبه 8 دي 1393 - 11:50
Emam Zaman - قم - ايران
بکشید مارا ملت ما درازتر میشود. امام خمینی
دوشنبه 8 دي 1393 - 16:43
baas - روتردام - هلند
اخیش ، خبر خوبی بود
دوشنبه 8 دي 1393 - 16:47
greentree - تهران - ایران
ایران و پاکستان میتونند این تروریست‌ها را نابود کنند فقط مردم بیشتری هم کشته می‌شند ،این تروریست‌های بی‌ سواد بیرحم دنبال چه چیزی هستند ؟..
دوشنبه 8 دي 1393 - 17:13
saeid_021 - تهران - ایران
خاک تو سرتون فقط فتنه فتنه یاد گرفتید تو خاک کشورمون از پس یه گروه چند نفره بر نمی یابم بعد رزمایش می زاریم همون مرد عمل کجاست الان یه عده باز میگن شهادت مبارک این شهادته؟ یا سهل انگاری مقامات مفت خوره بعد جالبه آمریکا رو تهدید میکنیم تو فارس نیوز تیتر زدن ناو های کشور های دیگه بخاطر رزمایش ایران از ترسشون رفتن یکی نیست بگه بی شعور ها قوانین بین المللی هست مایه ننگه این سپاه کاش دسته ارتش بود مرز
دوشنبه 8 دي 1393 - 13:28
vahidtaheri - کوالالامپور - مالزی
Imod.barbekan - منامه - بحرین.صیغه که بهتر از جهاد نکاح راده است است شازده باشی! خدا می دونه تا حالا سر چند بحرینی را بریدی.
دوشنبه 8 دي 1393 - 17:19
greentree - تهران - ایران
بحرین ...انقلابی‌ که نه سواد داره نه تمدن نه معتقد به آزادی هست ،انقلابش به درد لای جرز میخوره ،
دوشنبه 8 دي 1393 - 18:20
shahab46 - هانوفر - المان
دمتون گرم، الان خستگی یک رو کار از بدنم بیرون رفت تا باشه از این خبرها باشه. دست راستشان زیر سری بقیه سپاهی‌های .... و بسیجی‌های ... باشه که هامشون همینجوری نفله بشوند
دوشنبه 8 دي 1393 - 17:29
baharmazaheri - عجمان - دبي
فدای سرم!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
دوشنبه 8 دي 1393 - 18:31
قیس - اهواز - ایران
منامه بحرین منافق وهابی تو و امثالت هیچوقت به آرزوی ... تان نمیرسین.شماها بعد از حکم جهاد به دنیا اومدین اصل اساس ندارین.حیف اکسیژن که واسه شماها حرام میشه
دوشنبه 8 دي 1393 - 20:05
arash-/ - ناتینگهام - انگلستان
واقعا که حال به هم زنه بعضی‌ از نظرات این به ظاهر انسان. خدا میدون که زیر این پوست انسانی‌ چه دیوی هستش.من نمیدونم اینایی که از کشورای arabi نظر میدن چه چیزی رو میخواند ثابت کنند فارسی نوشتن دلیل ایرانی‌ بودن نیست
‌سه شنبه 9 دي 1393 - 00:10
ghormeh sabzi - تهران - ایران
بدرک،هر چی‌ بسیجی‌ ،سپاهی،مزدور رژیم آخوندیه باید بدرک واصل بشه ،تو روح کثیف همشون .
‌سه شنبه 9 دي 1393 - 00:34
Imod.barbekan - منامه - بحرین
قیس - احواز -ایران - رافضیان امثال تو ......حیف اکسیژن نیس واسه شما صرف بشه!!!!!!!! شماهایی که فقط زورتون به زنان بیگناه میرسه و تو خیابونا عربده کشی میکنی شعار مرگ بر امریکا و اسراییل میدی ،برو لبه مرز مرد باش با منافقین بجنگ البته اگه جراتشو داری
‌سه شنبه 9 دي 1393 - 01:25
azadi2011 - تورنتو - کانادا
تکفیری های جنایتکارباید بدانند که ملت ایران اگر با رژیم ایران اختلاف سیاسی دارند ولی از تکفیری ها متنفرند ودر این مورد همه ی مردم ایران وجهان همدست هستند۰ مردم جهان از شما تکفیری ها و آدم کشی های روزانه ی شما خسته هستند۰
‌سه شنبه 9 دي 1393 - 08:35
قیس - اهواز - ایران
منامه بحرین منافق وهابی. ما لب مرز هم رفتیم مگه حزب الله میزاره داعش و اسرائیل آب خوش از گلوشان پاین بره، به امید نابودی هم جهاد زاده های حرامی
‌سه شنبه 9 دي 1393 - 08:50
Imod.barbekan - منامه - بحرین
قیس -احواز ترسوی رافضی .اگه لب مرز بری هیچوقت برنخواهی گشت چون اونجا دلیرمردان و فرزندان دادشاه و دو ست محمد خان بارکزهی منتظر شما ... رافضی...هستند.
‌سه شنبه 9 دي 1393 - 13:48
همسایه دکتر شریعتی - ایران - ایران
Imod.barbekan - منامه - بحرین /Darya_ir - دوسلدورف - المان /Imod.barbekan - منامه - بحرین /shahab46 - هانوفر - المان /baharmazaheri - عجمان - دبی /ghormeh sabzi - تهران - ایران / واقعا آدمهای نامردی هستین که از کشته شدن سربازهای ایرانی خوشحال می شین . شاید هم ایرانی نیستین؟ صد رحمت به ساندیس خورا
‌سه شنبه 9 دي 1393 - 19:21
arash#eindhoven - آیندهوون - هلند
یه پاسدار کمتر ، یه چماق دار کمتر. یه بسیجی‌ بی‌ پدر کمتر ، یه اسید پاش کمتر
‌سه شنبه 9 دي 1393 - 21:27
قیس - اهواز - ایران
منامه بحرین منافق وهابی. اونا دیگه چه ...... هستن.جهاد زاده ها برن به درک
‌چهارشنبه 10 دي 1393 - 09:06
Imod.barbekan - منامه - بحرین
قیس -احواز خوب داری فرهنگ قجرهای بی هویت و صیغه های کربلایی که فوش دادن هست نشون میدی
‌چهارشنبه 10 دي 1393 - 10:41
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.