قلعه نویی باز هم به هواداران رویا فروخت/این معادله چطور حل می شود؟/فرمول قهرمانی استقلال

سرمربی استقلال گفته بازیکنانش اشتباه نکنند، این تیم 4 هفته مانده به پایان لیگ قهرمان خواهد شد؛ ما هم فرمول قلعه نویی برای رسیدن به قهرمانی را بررسی کردیم.

 این فرمولی است که قلعه نویی برای قهرمان کردن استقلال، به حل آن احتیاج دارد.

***
استقلالی ها تا اینجای لیگ با کسب 28 امتیاز در مکان پنجم قرار گرفته اند اما تیم های بالای دست استقلال با این شکل در جدول نشسته اند:
اول: نفت تهران - 17 بازی - 33 امتیاز
دوم: سپاهان - 17 بازی - 33 امتیاز
سوم: تراکتور - 17 بازی - 31 امتیاز
چهارم: فولاد - 17 بازی - 31 امتیاز
با این حساب، استقلال فعلا با صدرجدول 5 امتیاز فاصله دارد که این فاصله 5 امتیازی برای تیم های صدرجدولی زیاد به نظر می رسد.
***
امیر قلعه نویی در مصاحبه صبح امروز خود تاکید کرده اگر بازیکنانش برخلاف نیم فصل اول دچار اشتباه نشوند، استقلال به فاصله 4 هفته مانده تا پایان فصل به قهرمانی می رسد.
با این فرمول قلعه نویی می توان به این نتیجه رسید که استقلال نیازی به بازی هفته های 27 - 28 - 29 و 30 لیگ برتر برای کسب قهرمانی ندارد. اما قبل از آن باید در 9 بازی به مصاف حریفان برود و آنها را شکست دهد.
***
احتمالا منظور قلعه نویی این بوده که استقلال در 9 بازی آینده خود حداکثر امتیازات را کسب کند. بیایید فرض را بر این بگیریم که آبی پوشان پایتخت به 27 امتیاز کامل از 9 بازی آینده برسند؛ این شاید چیزی است که قلعه نویی تصور می کند اما می دانید آبی پوشان باید در 9 بازی آینده مقابل چه تیم هایی به میدان بروند؟ این شما و این جدول بازی های استقلال :

هفته هجدهم: استقلال - سپاهان (ورزشگاه آزادی)
هفته نوزدهم: سایپا البرز - استقلال (ورزشگاه انقلاب کرج)
هفته بیستم: استقلال - پیکان (ورزشگاه آزادی)
هفته بیست و یکم: گسترش فولاد - استقلال (ورزشگاه یادگار امام تبریز)
هفته بیست و دوم: استقلال- نفت مسجدسلیمان (ورزشگاه آزادی)
هفته بیست و سوم: استقلال - نفت تهران (ورزشگاه آزادی)
هفته بیست و چهارم: فولاد - استقلال (ورزشگاه غدیر اهواز)
هفته بیست و پنجم: استقلال - ذوب آهن (ورزشگاه آزادی)
هفته بیست و ششم: ملوان - استقلال (ورزشگاه تختی بندرانزلی)
***
نکته دیگر اینکه آبی پوشان تا به حال به لحاظ کسب امتیاز خوب عمل نکرده اند. نفت تهران و سپاهان به عنوان صدرنشین لیگ به طور میانگین در هر بازی 94/1 امتیاز گرفته اند در حالی که استقلال 64/1 امتیاز در هر بازی کسب کرده است.
اگر تصور کنیم آبی پوشان در 9 بازی آینده 27 امتیاز کامل به دست می آورند و به صد در صد امتیازات بازی های باقی مانده (طبق فرمول قلعه نویی که 4 بازی آخر فصل را نادیده گرفته) برسند، آن وقت رکورد بهتری برای کسب قهرمانی خواهند داشت و در مجموع به کسب 11/2 امتیاز می رسند که ایده آل است.
***
استقلالی ها که در 17 بازی تنها 28 امتیاز کسب کرده اند، اگر به قول سرمربی شان احتیاجی به امتیازات 4 هفته پایانی نداشته باشند و تمام قوای خود را در 9 هفته آینده خرج کنند، در ایده آل ترین حالت ممکن 27 امتیاز می گیرند و 55 امتیازی خواهند شد اما این عدد برای تعیین قهرمان کافی نیست. فصل قبل، فولاد با 57 امتیاز قهرمان شد اما در لیگ دوازدهم استقلال با 67 و در لیگ یازدهم سپاهان با 67 امتیاز به مقام قهرمانی رسیده اند.
***
استقلال با فرمول قلعه نویی و البته به شرط اینکه بازیکنان اشتباهاتی نداشته باشند، در هفته بیست و ششم لیگ قهرمان می شود ولی تا رسیدن به آن هفته، آبی ها باید به غیر از تراکتورسازی با 3 تیم بالایی خود مصاف دهند. سپاهان، نفت تهران و فولاد. البته امیر قلعه نویی در دور رفت به هر سه تیم باخت؛
هفته سوم: سپاهان 3- استقلال یک (ورزشگاه فولادشهر اصفهان)
هفته هشتم: نفت تهران 2 - استقلال صفر (ورزشگاه تختی تهران)
هفته نهم: استقلال صفر - فولاد یک (ورزشگاه آزادی)
***
بد نیست بدانید 4 بازی انتهای فصل که قلعه نویی آن را نادیده گرفته نیز بازی های چندان ساده ای نیست:
هفته بیست و هفتم: استقلال - پدیده مشهد (ورزشگاه آزادی)
هفته بیست و هشتم: صبای قم - استقلال (ورزشگاه یادگار امام قم)
هفته بیست و نهم: استقلال - تراکتورسازی(ورزشگاه آزادی)
هفته سی ام: پرسپولیس - استقلال(ورزشگاه آزادی)
اما استقلال در دور رفت، در این 4 بازی چه نتایجی داشت؟
هفته دوازدهم: پدیده یک - استقلال یک (ورزشگاه ثامن مشهد)
هفته سیزدهم: استقلال یک - صبای قم یک (ورزشگاه آزادی)
هفته چهاردهم: تراکتور 2- استقلال 2 (ورزشگاه یادگار امام تبریز)
هفته پانزدهم: استقلال یک - پرسپولیس 2 (ورزشگاه آزادی)
به معنای دیگر در 4 بازی آخر استقلال در دور رفت؛ آبی پوشان از 12 امتیاز ممکن فقط به 3 امتیاز رسیده اند. با این حال امیر قلعه نویی نقشه راه را ترسیم کرده و در شرایطی که فعلا تیمش از نفت صدرنشین 5 امتیاز کمتر دارد ولی معتقد است 4 هفته مانده به پایان لیگ، تیمش قهرمان خواهد شد.

+4
رأی دهید
-22

piki82 - تورین - ایتالیا
کله مرغیه دیگه ! یه چیزی گفته زیاد جدی نگیرید (: بعد هم اینکه لیگ ایران سیاه باریه همش..دوره احمدی نژاد تا تونستن به استقلال حال دادن ..از دوپینگ دسته جمعی بگیر تا برگذاری بی موقع دربی به نفع استقلال و گل نوری که آفساید گرفتن و خیر سرشون عدد 4 درست کردن که هرجای دنیا بگی میخندن بس که بی معنیه ! اگر دقت کنید این دوره نوبت تراکتور هست و دقیقا همین حالها رو دارن بهشون میدن..از بخشش تماشاگرا بگیر تا دادن بازیکن سرباز و بودجه چند برابر بقیه و و و !
یکشنبه 7 دي 1393 - 14:15
sharafYabi - بیمبه - انگولا
طرف جمع و تفریق ابتدایی بلد نیست شده موفقترین مربی‌ ایران! مثل تمام مدیران و مسئولان کشور. یکی‌ از یکی‌ نالایقتر، فاسدتر، وطن فروشتر، کشور خراب کن تر، بی‌ عرضه تر و از هم دیگه دزدتر!!! همش هم از هم دیگه تعریف می‌کنن و میگن پیشرفت‌های ما رو نمی‌بینید؟؟!!! امام زمان با ماست!! دنیا تحت سیطره ماست!! (البته با پول‌های دزدی شده) آمریکا و انگلیس و فرانسه را نابود می‌کنیم. فرانسه سوئیچ رنو را ازتان بگیرد, پیاده باید بروید!! باید بیایند جلوی ما زانو بزنند و توهمات خانه خراب کن ۷۰ میلیون نفری. ببخشید هشتاد!!
یکشنبه 7 دي 1393 - 17:06
رجب علی - تگزاس - امریکا
خدایش این فساد نهادینه شده حتی دیگه مواد خالص گیر نمیاد که اینطوری تواهم میزنن و بقول موسوی تو چشمات نگاه میکنن و دروغ میگن مثل ریس جمهور سابق برای اینا مواد خوب نیست حا برا بقیه مردم
یکشنبه 7 دي 1393 - 18:12
دریای پارس - ایران - ایران
تو این3 سال 41 نفر از از استقلال اخراج شدن که این کوتوله بمونه.واقعا چه خبره تو استقلال
یکشنبه 7 دي 1393 - 22:23
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.