اولین جاسوس زن ایرانی در اسرائیل

مشرق - علی جنتی در کتاب خاطرات خود درباره فعالیت‌های مبارزین قبل از انقلاب آورده است: ما کمک‌هایی به آنها [سازمان اولین زن جاسوس ایرانی در اسراییل چه کسی بود؟الفتح] می‌کردیم؛ از جمله در کسب اطلاع از داخل اراضی اشغالی و آوردن بعضی نقشه‌هایی که نیاز داشتند و یا ارتباطاتی که می‌خواستند در داخل با بعضی از عناصر برقرار کنند، نیروهای ایرانی نقش مهمی داشتند.

برای نمونه روزی زن و شوهری با پاسپورت ایرانی برای آموزش دیدن به سوریه و لبنان آمدند. یکی از آنان آقای شریف خانی بود که بعدها مدتی هم مسئول بنیاد علوی گردید. دیگری همسر ایشان، خانم دکتر زهرا پیشگاهی فرد بود که اکنون استاد دانشگاه الزهرا(س) است. آنها با وضع عادی و بچه‌ای شیرخوار به لبنان آمدند. وقتی در لبنان آموزش‌های لازم را دیدند، آنها را به یکی از دفاتر الفتح در سوریه معرفی کردیم. قرار شد از طریق اردن به اسرائیل بروند، چون در آن زمان کسانی که گذرنامه ایرانی داشتند راحت می‌توانستند به اسرائیل بروند.

آنها به صورت جهانگرد و با یک کوله‌پشتی به داخل اسرائیل رفتند و ارتباطاتی که لازم بود برقرار کردند. بعد هم که برگشتند خیلی راحت مجموعه‌ای از نقشه‌های داخل اسرائیل را آوردند و ما در اختیار سازمان الفتح قرار دادیم.[1]
علی جنتی عضو گروه منتظری همچنین در کتاب خاطرات خود درباره تعداد افراد گروه شهید منتظری که دوره های آموزشی را در لبنان و... گذرانده‌اند می‌نویسد: «فکر می‌کنم درطول سال‌های ۵۶-۵۵ حدود ۵۰ تا ۶۰ نفر از نیروهای مبارز داخل کشور به سوریه و لبنان آمدند و آموزش‌های لازم را دیدند...»

از سوی دیگر پارس نوشت: نام برخی از اعضای گروه محمد منتظری به شرح زیر است: محمد غرضی، احمد نفری، علی جنتی، عباس آقازمانی (ابوشریف)، علیرضا آلادپوش، احمد موحدی، سعید تقدیسیان، محسن شجاعی، صداقت‌نژاد، حسن متقی، سلمان صفوی، محمد بروجردی، حبیب‌اللهی، مرضیه حدیدچی (دباغ)، مهدی باکری، محمد واقفی، علی سپهسالاری، شریف‌خانی، زهرا پیشگامی‌فرد (همسر شریف‌خانی)، سراج‌الدین موسوی، محمدعلی هادی نجف‌آبادی، حسن ابراهیمی، محمود شریفیان، حسین طارمی،علی یونسی، علی فلاحیان و...

[1] - خاطرات علی جنتی، ص 128 و 129

+22
رأی دهید
-64

shirzan e irani - استکهلم - سوئد
در اینکه انقلابِ سیاه بر دوشِ خائنین به ایران و نوکرانِ دستمال بدستِ سازمانهایِ فلسطینی و لبنانی آبیاری شد شکی نیست، اما با این آمار دادن نمیتوانید نقشِ کودِ حیوانی را که سیا ، انتلیجنت سرویس، کا گ ب و سازمانهایِ تروریستی به مجاری تغذیه شکل گیری این نظام ریخت ، را سانسور کنید ، این کود چنان تا به حال چنان قوی و مکرر بوده که در این ۳۵ ساله با این گندی که زده اید و بویِ تعفنی که ایجاد کرده اید هنوز می‌چرید و جفتک چکش میزنید.
یکشنبه 7 دي 1393 - 12:33
Darya_ir - دوسلدورف - المان
یعنی اقای جنتی میفرمایند .سازمان امنیت ایران .قبل از انقلاب و سازمان موساد اسرائیل انقدر ضعیف وبی عرضه بوده که اینهمه نام مستعار برخی از اعضای گروه محمد منتظری . را نوشته است . دروغ در ذات اخوندهاست . وبرای بالابردن و نشان دادن اهمیت خود ...
یکشنبه 7 دي 1393 - 13:21
رستگار501 - برن - سویئس
موردی را که علی جنتی در خاطراتش نوشته مربوط به زمان دوستی دولتهای ایران واسراییل بوده ، اما در جمهوری اسلامی در اکثر نهادها مثل بیت رهبری ، سپاه و وزارتخانه ها و تعدادی نمایندگان مجلس و ... جاسوسان اسراییل وول میزنند و قوانین ضد مردمی به اسم شرع وضع میکنند و بقیه هم کورکورانه تأیید میکنند. و هر مخالفی به جرم جاسوس اسراییل تحت تعقیب و زندانی و اعدام میشود.
یکشنبه 7 دي 1393 - 13:27
massoudoslo - اسلو - نروژ
خاطرات و اطلاعات آبکی و ارزان ! اینروزا که مد شده از هر چرت و پرتی کتاب مینویسن اون هم بخاطر اینه که دنیا پره از آدم بیخبر و نادان !!
یکشنبه 7 دي 1393 - 16:02
karkas - اصفهان - ایران
این موضوع در کتاب در پشت پرده های انقلاب هم آمده است. این کتاب را بخوانید تا پشت پرده ها را ببینید!!!
یکشنبه 7 دي 1393 - 20:56
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.