رهبر حماس، ترکیه را منبع قدرت مسلمانان جهان خواند

تقاطع: خالد مشعل، رهبر ارشد سازمان فلسطینی حماس، با قدردانی از حمایت‌های ترکیه از “آرمان فلسطین”، این کشور را “منبع قدرت” همه‌ی مسلمانان خواند.

به گزارش “تقاطع” و به نقل از “صباح دیلی”، آقای مشعل روز شنبه (۲۷ دسامبر-۶ دی)، در یک سخنرانی در کنگره سالانه‌ی حزب اسلام‌گرای “اعتدال و توسعه” در شهر قونیه ترکیه گفت: «یک ترکیه دموکراتیک، باثبات و توسعه‌یافته، به همه‌ی مسلمانان قدرت می‌بخشد.»

او اضافه کرد: «ما امیدوار به نجات فلسطین و بیت‌المقدس در آینده هستیم همان‌طور که مردم شما از آن‌ها در سال‌های گذشته محافظت کردند.»

در این کنگره، “احمد داووداغلو”، نخست‌وزیر ترکیه نیز در سخنانی تاکید کرد که این کشور هم‌چنان «صدای بی‌گناهان جهان» خواهد بود.

آقای داووداغلو گفت: «خداوند شاهد است… ما این پرچم سرخ را به نماد بی‌‌گناهان تبدیل می‌کنیم. این پرچم سرخ، در کنار پرچم فلسطین، سوریه آزاد، و پرچم‌های دیگر بی‌گناهان در هر جای جهان، پرواز خواهد کرد.»

او اضافه کرد: «ترکیه مساله‌ی فلسطین را مساله‌ی خود می‌داند و سرزمین فلسطین به اندازه‌ی سرزمین ترکیه مقدس است.»

گفتنی است خالد مشعل که برای گفتگو با رهبران ترکیه در این کشور به سر می‌برد، روز جمعه در آنکارا با رجب طیب اردوغان، رییس جمهوری این کشور دیدار کرد.

انتظار می‌رود که ترافیک شلوغ دیپلماتیک میان ترکیه و فلسطینیان با سفر رسمی محمود عباس، رییس تشکیلات خودگردان فلسطین به ترکیه در ماه ژانوبه ادامه داشته باشد.

سازمان حماس که پیش‌تر مورد حمایت جمهوری اسلامی و سوریه قرار داشت در دو سال‌ گذشته و به ویژه پس از قیام سوری‌ها علیه بشار اسد، با فاصله گرفتن از این حکومت‌ها، به ترکیه و قطر نزدیک‌تر شد و در معادلات سوریه نیز از مخالفان اسد حمایت کرد.

مشعل، دو سال قبل نیز در جریان کنگره “حزب عدالت و توسعه” با بیان اینکه ترکیه به رهبری رجب طیب اردوغان، نمونه‌ای از «اسلام مدرن و میانه‌رو» ‌را ارائه داده است، خطاب به نخست‌وزیر ترکیه گفته بود: «خدا مقام تو را بالا‌تر برد استاد اردوغان؛ به خدا تو نزد خداوند عزیزی و لایق این موفقیت هستی. تو نه تنها رهبر ترکیه هستی بلکه رهبر اسلامی و انسان بزرگی هم هستی.»

+42
رأی دهید
-77

rood120 - منچستر - انگلیس
فدا آقا کجایی‌ ؟. قابل توجه ایران که میلیون‌ها دلار به این آدم کش‌ها دادند و حالا حماس عزیز ۱ بیلاخ به رهبری و چسبید به‌‌‌ ترکیه .
یکشنبه 7 دي 1393 - 00:56
FETNEH. - نوشهر - ایران
خب کاسه لیس های عرب تحویل بگیرند. اینهمه جلوی اینا واق واق کردید و از شکم ملت خودتون زدید و بیت المال رو ریختید توی شکم اینا.
یکشنبه 7 دي 1393 - 01:20
رزم جو - لوس انجلس - امریکا
با همین چرندیات این فلسطینی‌ها کلی‌ مارو سر کیسه کردن حالا رفتن سراغ ترکا.
یکشنبه 7 دي 1393 - 01:21
ekman - شیراز - ‫ایران
این مردک ابن الوقت ، پاچه خوار و دستمال به دست که شخصیت متزلزلی هم دارد.
یکشنبه 7 دي 1393 - 01:30
سالار123 - کوالالامپور - مالزی
اینا هر جا می رن از اون کشور تعریف می کنند.
یکشنبه 7 دي 1393 - 02:08
dark night - تهران - ایران
مرتیکه کاسه لیس ، پولش رو از ایران و قطر میگیره دست مالشو جای دیگه میندازه.
یکشنبه 7 دي 1393 - 04:05
hossein+87= - ایران - ایران
چه جالب! یعنی به زودی ترکیه به ... بند میشه..!
یکشنبه 7 دي 1393 - 06:28
رضاخان - تاسمانی - استرالیا
هرچی نگاه میکنم عاقبت قذافی درانتظارشه
یکشنبه 7 دي 1393 - 07:09
cardenas - تهران - ایران
این بدبختا به این وضع عادت کردن ، کار و کاسبی که ندارن ۰ پول و اسلحه لازم دارن که باید یجوری بدست بیارن . پس میخواستید بره چی بگه؟ بعید میدونم اصلا اینها دنبال صلح باشن .اینا ارثیه عرفات هستن و عادت کردن با دست رنج و امکانات دیگران زندگی کنن . این جنگ رو از اینا بگیری نابود میشن.
یکشنبه 7 دي 1393 - 07:36
arzoye ensaniat - استکهلم - سوئد
عجیبه چه فرهنگ کثیفی دارند این فلسطینیها سر آخوندارو چند بر گول زدند،کیسه‌های دلار را از آقا ولی‌ نعمت‌شان گرفتند،یاسر عرفات که دست صدام را بوسید،سر خمینی ماند بدون کلاه،حنیف هم دو بر سر خامنه‌ای را،باز از رو نمیرند،حالا هم ترکیه را بزرگ ترینه قدرت اسلام میدونند،برای همینه خدا هیچ وقت،روز خوش به آنها نشان نمیدهد،کلاه بردارند،میگردند یک خر پیدا کنند سرش کلاه بذارند،دوباره میان ایران،پول ترکیه را که خوردند.
یکشنبه 7 دي 1393 - 08:38
قیس - اهواز - ایران
اگه همین مفت خورهای اشغال نبودن که بیخ گوش اسرائیل بگیرن الان اسرائیل به ایران حمله کروه بود.الان که می‌بینن ایران دیگه بهشون مفت پول نمیده رفتن عین زالو چسپیدن به اردوغان وبا چرب زبانی میخوان خون ترکیه رو بمکن
یکشنبه 7 دي 1393 - 09:14
IranUksero - لس آنجلس - ایالات متحده
ترکیه هرچی‌ زودتر از ناتو بیرون بیاد بهتره. با اسرائیل که دیگه روابط خوبی‌ نداره با حماسم که دیگه دوست شده، از دأعشم حمایت می‌کنه. پس ترکیه چه استفاده واسه غرب داره
یکشنبه 7 دي 1393 - 11:26
Gharibeh-Ashena - هانوفر - المان
این قوم برای پول همه کار میکنه همینطور که سالها قبل بخاطر پول زمینهایشان را به اسرایلیها فروختن و حالا با جنگ میخوان پس بگیرند. حالا هم سراغ ترکیه رفتن. رژیم ج اسلامی هم حالا تحویل بگیرد. اینهم جواب پول خرج کردن و پشتیبانی از این بیشرفها.
یکشنبه 7 دي 1393 - 10:43
IranUksero - لس آنجلس - ایالات متحده
ترکیه هرچی‌ زودتر از ناتو بیرون بیاد بهتره. با اسرائیل که دیگه روابط خوبی‌ نداره با حماسم که دیگه دوست شده، از دأعشم حمایت می‌کنه. پس ترکیه چه استفاده واسه غرب داره
یکشنبه 7 دي 1393 - 11:31
shirzan e irani - استکهلم - سوئد
نقشه جدید خاور میانه، ایران را سیاستِ کثیفِ غرب ، شرق ، عرب با دستیاری نظامِ ضدّ ایرانی در ایران چنان دوشیدند که ته مانده شیر برایِ فرزندانش نماند و هزار ویروس و مرض بر جانش انداختند، حال اینبار هوشیارانه تر , از ترکیه سر در آورده اند البته چون ترکیه یا همان عثمانی‌هایِ سابق حکومتِ همیشگی‌ خلافتِ اسلامی را خواهان بودند و در این راه خون‌ها ریخته و مظالم انجام دادند ، جایِ درست فرود آمدند و دیگر مانندِ ایران که پیگیرِ فرهنگِ باستانی و دست آوردهایِ علمی‌ ، هنری ، فرهنگی‌ و عرفانی خود است در اینجا تیرشان به سنگ نمی‌خورد.
یکشنبه 7 دي 1393 - 12:26
Neda02 - اتاوا - کانادا
حدس می‌زنم این خالد مشعل که هر جا بوی پول مفت بشنوه دستمالش رو پهن می‌کنه این بار اشتباه کرده باشه. بعید می‌دونم سران ترکیه هر چه‌قدر هم که اسلام‌زده باشن از گلوی مردم خودشون بگیرن بریزن تو حلقوم فلسطین. این فقط در تخصص مسئولین ایران هست که نصفشون تو عراق به دنیا اومدن و هرگز دلشون برای ایران و ایرانی نمی‌تپه.
یکشنبه 7 دي 1393 - 21:16
سرسره - اهواز - ایران
پول مردم ایرانو لپ لپ میخوریدوازترکیه تعریف میکنید ای خاک برسرت خامنه ای خدا ازت نگذره که مال بچه های مارو میریزی توحلق این بیشرفهای ازخدا بیخبرالهی که همتون زودتر برید به زباله دانی تاریخ ارزوی امپراطوری به دل تو و علی چلاق وخردوغان بمووووونه امین!!!
یکشنبه 7 دي 1393 - 23:27
سرسره - اهواز - ایران
shirzane irani- با این حساب فاتحه ترکیه خوندست؟ ما که بدبخت شدیم خدا کنه مردم ترکیه نذارن این مصیبت به سرشون بیاد فریب این فلسطینیهای لجنو نخورن
دوشنبه 8 دي 1393 - 04:46
shirzan e irani - استکهلم - سوئد
سرسره - اهواز - ایران - هیچ ملتی اندازه ما نه کلاه سرش رفت و نه از این پس میرود، ورژنِ جدیدِ اسلام در این کشور ایجاد میشود، ترکیه قبل از اعتقاداتش بیزنس خوبی‌ دارد و آن در درجه اول قرار دارد، نه اینکه نظام آخوندی بیزنسِ دین فروشی ندارد که از این بابت رویِ دستِ همه بلند شده ولی‌ تفاوتِ بزرگِ ترکیه با این نظامِ آخوندی در این است که آنها ابتدا مردم و کشورشان برایشان مهم است اما آخوندِ پان عرب ابتدا اعراب و سودِ حاصله از تجارت با دین.
دوشنبه 8 دي 1393 - 12:25
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.