اعتراض به بودجه‌های میلیاردی مؤسسه متعلق به مصباح یزدی

یکی از تشکل‌های دانشجویی با انتشار بیانیه‌ای خطاب به دولت یازدهم، به تخصیص برخی بودجه‌ها به بعضی نهادهای خاص اعتراض کرده‌است.

در بخشی از این بیانیه که توسط انجمن دانشجویان پیرو خط امام نوشته شده، آمده که «چرا بیش از ۱۴ میلیارد تومان اعتبار به مؤسسه متعلق به مصباح یزدی و بیش از ۲ میلیارد تومان به بنیاد حکمت اسلامی صدرا متعلق به محمد خامنه‌ای تخصیص داده شده‌است.»

طی روزهای گذشته و پس از انتشار جزئیات لایحه بودجه سال ۹۴ که از طرف دولت برای تصویب به مجلس ارایه شده، اختصاص برخی بودجه‌های خاص به برخی اشخاص و نهادها و سازمان‌های وابسته به آن‌ها، با اعتراض بعضی تشکل‌ها و جریانات مواجه شده‌است.

به عنوان نمونه، روزنامه ابرار نیز در تیتر یک شماره دو هفته پیش خود، با اشاره به بودجه ۱۲ میلیارد تومانی و دیگر امکاناتی که در بودجه سالانه ایران برای محمدتقی مصباح یزدی در نظر گرفته می‌شود، خطاب به او نوشت: «آیت الله مصباح در حالی مردم ایران را فاقد شایستگی می‌داند که همین موقعیت و جایگاه در جمهوری اسلامی و خاصه ۱۲ میلیارد تومانی را که در بودجه سالانه کشور به موسسه او اختصاص می‌یابد مرهون همین مردم است؛ پولی که از مالیات حاصل از عرق جبین همین مردم تامین می‌شود.»

در همین راستا، بیانیه انجمن دانشجویان پیرو خط امام خطاب به دولت حسن روحانی، جدیدترین انتقادی است که به نحوه تخصیص برخی بودجه‌ها در سال ۹۴ صورت گرفته‌است.

این تشکل دانشجویی در بیانیه خود از دولت خواسته‌است تا در مورد این‌که این حجم از پول بیت المال که یا از طریق فروش نفت و یا از طریق اخذ مالیات و عوارض و جریمه رانندگی از مردم اخذ شده‌است و باید صرف آبادانی و پیشرفت کشور شود، به نهادهای غیر دولتی خاص تعلق بگیرد، توضیح دهد.

در بخشی از بیانیه این تشکل دانشجویی آمده‌است: «در شرایط فعلی کشور که قیمت نفت حدودا به نصف رسیده و فشار تحریم و آوارهای اقتصادی به جامانده از دولت قبل قشرهای آسیب پذیر جامعه را تحت فشار قرار داده‌است و دستگاه‌های مختلف دولتی با کسری جدی بودجه مواجه هستند، بیش از ۱۴ میلیارد تومان اعتبار به بودجه مؤسسه – غیر دولتی و غیر انتفاعی- آموزشی پژوهشی امام خمینی متعلق به آیت الله مصباح یزدی و بیش از ۲ میلیارد تومان به بنیاد حکمت اسلامی صدرا متعلق به آیت الله سید محمد خامنه‌ای تخصیص داده شده است؛ در حالی‌که بودجه فعالیت‌های فرهنگی دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور ۳ میلیارد تومان است.»

در بخش دیگری از این بیانیه نوشته شده: «آیا این عدالت است که در شرایطی که در سال آینده موعد انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری است بودجه بیت المال، چنانچه در کارنامه سال‌های گذشته این جریان است، صرف مطرح شدن و تبلیغ یک حزب سیاسی شکست خورده در جامعه بشود؟»

انجمن دانشجویان پیرو خط امام در پایان بیانیه خود ضمن انتقاد به دولت برای گنجاندن این موارد در لایحه بودجه، از نمایندگان مجلس خواسته‌است «با حذف این ردیف‌ها از لایحه، حریت و آزادگی خود را نشان دهند و اجازه تحریف آرمان‌ها و اهداف انقلاب اسلامی ایران را به تازه از راه رسیدگان ندهند!»

+175
رأی دهید
-1

paksan - آمریکا - آمریکا
فساد یعنی این که بودجه فرهنگی دانشگاههای کل کشور 3 میلیارد تومان باشه بعد یک موسسه به تنهایی 14 میلیارد تومان بودجه فرهنگی بگیره بعدشم تمام حملات و شعارها و فحش هاش هم سر دولت باشه که چرا تهاجم فرهنگی !؟ کل دانشگاههای کشور حداقل شامل 50 دانشگاه میشه که 3 میلیارد تومان را تقسیم کنی می بینید که فقط پول حقوق و مزایا و دزدی های نماینده ولی فقیه در دانشگاهها میشه و حالا کنارش چهارتا اعلامیه هم چاپ میکنند. ولی تصور کنید یک مرکز 14 میلیارد تومان بودجه میگیره که چکار کنه؟ 14 میلیارد بودجه میگیره که برای خودش ارتش و نیروهای خودسر تربیت کنه تا بتونه اینها رو وارد سیستم کنه و مقدمات رهبر شدن خودش رو مهیا کنه؟! فساد و دزدی یعنی این بعد قوه فاسد قضائیه خامنه ای هرروز بازی موش و گربه راه انداخته برای صفحه حوادث که فلان شهرورند واسه 500هزار تومان آدم کشته! خوب همین میشه دیگه یکی میلیارد میلیارد مفت از پول نفت میخوره بعد به بقیه 45هزار تومان در ماه میخوان بدن زورشون میاد!؟ 14000000000
یکشنبه 7 دي 1393 - 00:29
مترلینگ - منچستر - انگلستان
این 14 میلیارد و میخواد کجاش کنه ؟بخدا اینهمه اسراف وبریز بپاش هارو تو هر مملکت با صاحب و قانونی کرده بودند تا حالا طومارشون در هم پیچیده بود .انگار عادتمون دادن فقط ببینیم وبشنویم که چگونه دارن تاراج میکنند و صدامون در نیاد شگفتا.....
یکشنبه 7 دي 1393 - 01:18
greentree - تهران - ایران
این باند تکفیری با سرویس‌های امنییتی خارجی‌ ارتباط وسیع داره و ایران را تا لبه پرتگاه نابودی برده فقط هنوز متلاشی نکرده ایران را ،مجتبی خامنه تحت تسلط همین باند هست
یکشنبه 7 دي 1393 - 02:44
kiyanzx1 - استکهلم - سوئد
خب دوباره ملت باهوش ،قابل درک مردم ایران میروند راى به یک مشت دزد و غارتگر و چپاولگر می دهند ، از رهبرشون ، رئس جمهور (اقاى تعادل) !! ،تا سپاه و دیگر دزدهاى گشور !! بعد چهارتا دانشجو با بستن روبان سبز ، بنفش ، حمایت از موسوى ، کروبى ، روحانى ، هاشمى جنایتکار میکنند !! جالبه ، فکر کنید ملت گوسپند فرض میکنند !!
یکشنبه 7 دي 1393 - 01:07
greentree - تهران - ایران
هیچ دشمنی به اندازه این گروه نفوذی ،مخرب تر و خطرناک تر برای ایران نیست ،اینها نه تنها سرداران سپاه را با پول خریدند بلکه بیت رهبر را هم تسخیر کردند ،فقط منتظر مرگ رهبر هستند
یکشنبه 7 دي 1393 - 02:41
vahidtaheri - کوالالامپور - مالزی
بیشتر شبیه به باج سبیل و حق السکوت است تا به بودجه.
یکشنبه 7 دي 1393 - 06:50
سلطنت طلب - ابوظبی - امارات متحده عربی
ملت ما سزاوار این همه بدبختیست . تا دست از عقاید غلط و رافضی کری بر ندارید بدترین ها رو براتون از خداوند خواستارم و امیدوارم روز به روز اوضاع بدتر و بدتر بشود تا شاید وجدان خفته تان بیدار شود و اخوندا رو نابود کنید
یکشنبه 7 دي 1393 - 10:28
shahramareia - تهران - ایران
پس این فدای .... آقا -اودنسه ساندیس خور کجاست؟؟؟؟؟؟؟؟ جوابگو باشه
یکشنبه 7 دي 1393 - 07:26
shirzan e irani - استکهلم - سوئد
مملکت ۳۵ ساله ست دست قبایلِ عصرِ جاهلیت اداره میشود و هر بار نوبتِ بخور بخور و غارت یک قبیله است، در پیشینه ایرانیان راهزنی و غارتِ دیگرِ کشورها برایِ ارتزاق و گذارانِ امور نیست، این رسمِ اجنبیان است که از اسلافِ خود به ارث برده و همان روش را در ایران مانندِ حمله سابقشان اجرا میکنند.
یکشنبه 7 دي 1393 - 12:38
ordak - بن - المان
به ممد دماغ و دور بریهاش میگفتن هزار فامیل و ادعا میکردند بیت المال و غارت کردند،ببینم اگر اون غارت بود به این چی میگن؟؟،ببا اینها چنگیز خان و کل مغلها را شرمنده کردن....این کار اینها را نه میشه غارت نه میشه چپاول گفت بلکه باید یک واژه جدید برای اینها پیدا کرد!!!!!!!
یکشنبه 7 دي 1393 - 13:59
sharafYabi - بیمبه - انگولا
۱۴ میلیارد تومن صورت مساله است. پول تو جیبی‌ سالیانه آقازاده، مصباح خان هم نمیشه. ساده نباشید باند مصباح یزدی هر کدام، سالانه صدها میلیون دلار از اقتصاد و جیب من و شما دزدی میکنند. یک حواله واردات لاستیک و یا پارچه و غیر برای اینها میلیونها دلار منفعت داره. اینها مملکت را چپاولغارت کرده‌اند، میکنند و خواهند کرد.
یکشنبه 7 دي 1393 - 21:41
sikan - موناکو - فرانسه
این مردک وقتی به پای خامنه ای میفته و سگی رو تموم میکنه حقش بیشتر از اینهاست
‌پنجشنبه 11 دي 1393 - 11:54
PARVANE1 - برنموث - انگلستان
آخ که اینها تا چه اندازه کریه و شرم آور هستن.بخصوص همین تمساح.
‌پنجشنبه 11 دي 1393 - 15:22
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.