تجمع عظیم در مراسم خاکسپاری مامور پلیس نیویورک

ده‌ها هزار نفر از جمله ماموران پلیس سایر شهرها در مراسم خاکسپاری رافائل راموس، یکی از دو پلیسی که هفته گذشته بر اثر شلیک گلوله در نیویورک کشته شد شرکت کرده اند.

یک مرد سیاه‌پوست به نام اسماعیل برینسلی، ۲۸ ساله، این دو مامور پلیس چینی و اسپانیایی تبار را در حالی که در خودروی پلیس نشسته بودند کشت.

شلیک به رافائل راموس، ۴۰ ساله، و ونجیان لئو ۳۲ ساله، پس از آن رخ داد که در ماه‌های اخیر مردم نیویورک و برخی دیگر از شهرهای آمریکا در اعتراض به نحوه رفتار پلیس با سیاه‌پوستان تظاهرات اعتراض‌آمیز برگزار کرده بودند.

جو بایدن، معاون رئیس جمهوری آمریکا در مراسم خاکسپاری رافائل راموس، پلیس نیویورک را "بهترین پلیس دنیا" توصیف کرد و گفت به باور من نیروی پلیس این شهری که پر از گوناگونی است، می‌تواند به ملت نشان دهد که چطور می‌توان بین شکاف‌ها پل زد.

مهاجم که شنبه ۲۰ دسامبر این دو مامور پلیس را کشت، پس از این اقدام خودکشی کرد.

پلیس می گوید که برینسلی سابقه خشونت و عدم تعادل روحی داشته و حداقل ۱۹ بار در جورجیا و اوهایو دستگیر شده بود.

برینسلی ساعاتی قبل از حادثه دوست دخترش را زخمی کرده و در شبکه اینستاگرام تهدید کرده بود که ماموران پلیس را خواهد کشت.

بیل براتون، کمیسر اداره پلیس نیویورک گفته است این دو مامور پلیس "بدون هیچ هشدار یا اقدام تحریک‌آمیز" از سوی مرد مهاجم و تنها به خاطر پوشیدن یونیفورم نیروهای پلیس هدف قرار گرفته و "ترور شدند."

دو هفته پیش از این حادثه، هیات منصفه دادگاهی در نیویورک تصمیم گرفت ماموران پلیسی را که در حادثه خفگی یک مرد سیاه‌پوست به نام اریک گارنر دست داشتند محاکمه نشوند.

هنگامی که ماموران پلیس سفیدپوست سعی داشتند اریک گارنر را برای فروش سیگار نخی بازداشت کنند این مرد سیاه‌پوست از حال رفت و بعدا در بیمارستان درگذشت. در جریان حادثه یک مامور بازویش را دور گردن اریکا گارنر حلقه کرده بود تا او را کنترل کند، اقدامی که به اعتقاد معترضان عامل مرگ آقای گارنر بود.

رای هیات منصفه دادگاه نیویورک موجی از اعتراضات گسترده نسبت به عملکرد پلیس آمریکا در نقاط مختلف این کشور را به دنبال داشت.

مراسم خاکسپاری پلیس دیگر هنوز برگزار نشده است. مقام ها می گویند که این مراسم پس از رسیدن بستگانش از چین انجام خواهد شد.

این مراسم همچنین بار دیگر محل ابراز دلخوری نیروی پلیس شهر از بیل دی بلاسیو شهردار نیویورک بود.

وقتی آقای دی بلاسیو در داخل کلیسا سخنرانی می کرد مردم در داخل برایش کف زدند اما مامورانی که بیرون کلیسا ایستاده بودند به او پشت کردند.

منتقدان، آقای دی بلاسیو را متهم کرده اند که با اظهاراتش پس از تصمیم هیات منصفه برای تبرئه مامور پلیس به تنش میان پلیس و اقلیت ها دامن زده است.

پس از مرگ اریک گارنر در نیویورک، آقای دی بلاسیو گفت که با مشاهده چنین ماجرایی او نگران پسرش است که مادری سیاهپوست دارد - اظهاراتی که اکنون منتقدان آن را پررنگ کرده اند.

رئیس اتحادیه پلیس شهر نیویورک گفت که دست شهردار "به خون آلوده است" و جورج پتاکی فرماندار سابق نیویورک این تیراندازی را "نتیجه قابل پیش بینی شعارهای تفرقه انگیز ضدپلیسی" شهردار خواند.

اما بیل براتون رئیس پلیس شهر در دفاع از شهردار گفته که او قویا این نظر را که دی بلاسیو با حمایت تلویحی از تظاهرکنندگان باعث به خطر افتادن جان ماموران پلیس شد را رد می کند.


 

رافائل راموس، بر اثر شلیک گلوله یک مرد سیاه‌پوست کشته شد

+45
رأی دهید
-8

paksan - آمریکا - آمریکا
پلیسها واسه خودشون مراسم گرفتند بعد میشه تجمع!؟ به نظر من سیاها دارند به سمت خشونت می روند و این نقطه خطرناک استقلال بیش از حد پلیس هستش و دخالت آنها در هیئت های منصفه و تغییر رای دادگاهها به نفع خودشون و ایجاد یک کاپیتلاسیون برای اعمال خودسرانه هستش. در هرصورت این روزها پلیس اولین حرکتش دست بردن به اسلحه اس و البته این برای کشوری که تقریباً 70 درصد مردمش مسلح هستند طبیعی به نظر میرسه ولی کشتن پلیسها ادامه پیدا خواهد کرد اگر قوانین اسلحه رو تغییر ندهند و باید اول مردم خلع سلاح بشوند و بعد پلیسها نسبت به استفاده از سلاح مجازاتهای سنگین بشوند
یکشنبه 7 دي 1393 - 00:34
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.