«هجوم» ماموران دادستانی به دفتر رادیو اروپای آزاد در باکو

دفتر رادیو اروپای آزاد / رادیو آزادی در باکو

رادیو اروپای آزاد/رادیو آزادی روز جمعه، پنجم دی‌ماه، اعلام کرد که ماموران دادستانی جمهوری آذربایجان صبح جمعه به دفتر بخش آذربایجانی این رادیو در باکو «هجوم برده‌اند».

ماموران دادستانی به کارکنان بخش آذربایجانی رادیو اروپای آزاد/رادیو آزادی گفته‌اند که حکم پلمب دفتر این رسانه از سوی دادگاه صادر شده است.

به گفته کنعان علی یف، مدیر بخش آذربایجانی رادیو اروپای آزاد، دست‌کم ده مامور دادستانی آذربایجان ساعت ده صبح به وقت محلی به همراه ماموران مسلح وارد دفتر شده و گفته‌اند که برای بستن دفتر «از دادگاه حکم دارند».

به گفته این ماموران، حکم دادگاه مربوط به «تحقیق از سرویس آذربایجانی رادیو اروپای آزاد به عنوان سازمانی است که بودجه‌اش را از خارج دریافت می‌کند».

حال خطوط تلفن و اینترنت دفتر رادیو قطع شده و کارکنان رادیو نیز از آن محل خارج شده‌اند، اما هنوز خبری در مورد بازداشت کارکنان و خبرنگاران دفتر رادیو اروپای آزاد در باکو منتشر نشده است.

نناد پییچ، رئیس موقت رادیو اروپای آزاد/رادیو آزادی، در اطلاعیه‌ای در همین زمینه اعلام کرد که ماموران دادستانی باکو تلاش کردند تا به سرور دفتر و نیز دفتر دستیار مدیر رادیو دسترسی پیدا کنند.

دادستانی باکو کمتر از سه هفته پیش خدیجه اسماعیلوا، خبرنگار بخش آذربایجانی رادیو اروپای آزاد/رادیو آزادی در باکو را نیز بازداشت کرده بود.

تام مالینووسکی، دستیار وزیر امور خارجه آمریکا، پیش از این به رادیو اروپای آزاد گفته بود که واشینگتن نگران سرکوب‌های اخیر فعالان مدنی و خبرنگاران در جمهوری آذربایجان است.

به گفته آقای مالینووسکی، مقام‌های آمریکایی درگیر گفت‌وگوهایی «بسیار جدی» با مقام‌های آذربایجان درباره بازداشت‌های اخیر در جمهوری آذربایجان هستند.

این مقام وزارت امور خارجه آمریکا از جمله به بازداشت لیلا یونس و همسرش عارف از فعالان مدنی و همچنین خدیجه اسماعیلوا، خبرنگار بخش آذری رادیو اروپای آزاد / رادیو آزادی اشاره کرده بود.

تام مالینووسکی توضیح داده بود که مقام‌های آمریکایی به همتایان خود در جمهوری آذربایجان گفته‌اند که رابطه واشینگتن با باکو، به دلیل این سرکوب‌ها به مخاطره افتاده است.

+13
رأی دهید
-4

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.