اعتراض برهنه عضو گروه فِمِن در واتیکان در روز کریسمس

اعتراض برهنه عضو گروه فِمِن در واتیکان در روز کریسمس

تقاطع: یک فعال گروه فمینیستی “فِمِن”، روز پنج‌شنبه (۲۵دسامبر-۴ دی) هم‌زمان با برگزاری مراسم روز کریسمس در واتیکان، با بالاتنه‌ای برهنه که روی آن نوشته شده بود “خدا زن است” از میان جمعیتی که در میدان “سنت پیتر” جمع شده بودند به روی صحنه‌ رفت و پس از آن‌که مجسمه‌ی کودکی “مسیح” را از صحنه‌ی بازسازی‌شده‌ی تولد او برداشت، توسط پلیس واتیکان دستگیر شد.

این اتفاق درست بعد از آن‌که “پاپ فرانسیس”، رهبر کاتولیک‌های جهان، پیام روز کریسمس خود را خواند اتفاق افتاد. با این وجود هزاران نفری که هنوز در این میدان مشهور شهر واتیکان حضور داشتند، با چشمانی متعجب شاهد این صحنه بودند


+65
رأی دهید
-108

paksan - آمریکا - آمریکا
این شده یک روش جدید برای اینکه خودت رو بیاری سر تیتر خبرها. از این عقده ای ها زیاد هستند که واسه یک دقیقه یا یک عکس که بیاندازن توی رسانه ها همه کار میکنند یکیش آقای دوربینی خودمون هستش که زندگیش رو فنا کرده کارش رو از دست داده واسه رفتن به مراسمهای رسانه ای. حالا اینها هم یک طور دیگه اش هستند
جمعه 5 دي 1393 - 12:08
فراوانی - قطر - قطر
خانم چرا اینکارو میکنی خدا عصبانی بشه مثل زمان نوح سونامی بفرسته ما چکار کنیم طرفای ما هم کوه نیست عقلا بریم روش
جمعه 5 دي 1393 - 12:12
sayeh tars - لندن - بریتانیا
اینها هم که همیشه در حال نمایش بدنشون هستند تنفر برانگیزند واقعا
جمعه 5 دي 1393 - 13:10
فدای آقا - اودنسه - دانمارک
امید پر جلال- آقا کجایی، این میوه هاش بد نبود. واقعا شما جماعت چقدر در جهل هستید که برای پروردگار عالم نعوذبالله جنسیت هم معین کردید. واقعا استغفرالله. راستی دیدی خر جناب مسیح هم اونجا پارک کرده بود. اسب سفید بالدار مال ما مسلمانان است.
جمعه 5 دي 1393 - 13:22
juwan2000 - روتردام - هلند
این زن برهنه را باید به دست داعشی ‌ها داد تا ترتیبش را بدهند ......
جمعه 5 دي 1393 - 14:15
dark night - تهران - ایران
تو ایران سوژه برای اعتراض زیاده ، لطفا یه سفر هم به ایران بیایید.
جمعه 5 دي 1393 - 15:05
winnie1987 - بيرمنگهام - يوكي
فدای آقا - اودنسه - دانمارک کسی‌ برای خداوند جنسیت تعیین نکرده. این شما هستید که نعمتهای خداوند رو نجس خطاب می‌کنید منجمله شراب، خوک و سگ این یار باوفا ی انسان. صحبت از اسب و الاغ نکن، رسول شما سوار بر الاغ به معراج رفت!! اون هم وقتی‌ که از او معجزه خواستند و اون قصه تعریف کرد که رسالت خودش و اثبات کنه. پیامبر زن باز، بچه باز، آدمکش، دروغ گوی، و خمس و ذکات جمع کن برای شما، مسیح پسر خدا، عیسی مهربان و قربانی کننده خود برای گناهان انسان برای ما.
جمعه 5 دي 1393 - 21:35
winnie1987 - بيرمنگهام - يوكي
آدورموس این اترنوم سانکتیسیموم ساکرامنتوم. لاؤداته دومینوم, اومنس جنتس. لاؤداته ایوم اومنس پاپیولی. کوؤنیام کانفرماتا است سوپر نوس میسه ریکوردیا ایوس. ات وریتاس دومینی مانت این اترنوم. گلوریا پاتری, ات فیلیو, ات اسپیریتیویی سانکتو. سیکوت ارات این پرینسیپیو ات نان, ات سمپر,. ات این سکولا سکولوروم. آمن. ... بیاید تا ابد به این مقدس‌ترین نیایش عشق بورزیم. ستایش کنید خداوند را، همه شما ملل، به آواز بخوانید ستایشش را، همه شما مردم. چرا که او مهربانی عاشقانش را به ما نشان داده است. واقعیت خداوند برای همیشه پا برجاست. شکوه بر پدر، پسر و روح مقدس. از آغاز بوده، هست، و برای همیشه خواهد بود، دنیایی بی‌ پایان. آمین.
جمعه 5 دي 1393 - 21:58
winnie1987 - بيرمنگهام - يوكي
فدای آقا - اودنسه - دانمارک شما می‌گویید که قرآن معجزه هست وگرنه از کفار می‌خواهید آیه یی مانند آن‌ بیاورند، این هم چند آیه از خود من:. ۱) قسم به انگور ۲)که بهترین نوشیدنیها از آن‌ به وجود می‌آیند ۳) پس همانا عده‌ایی احمق را آفریدیم ۴) تا فدای یک آدمکش دزد بشوند ۵) فدای یکی‌ احمق تر از خودشان ۶) و اینها به حق گمراه هستند ۷) در مقابل جنایت کاران و دزدان کور هستند ۸) ولی‌ به مظلومان بی‌ احترامی میکنند ۹) همانا از دینشان فقط کشتن و جنایت را بلد هستند ۱۰) از اینها دوری کنید که جایشان در بین انسان‌ها نیست ۱۱) و خداوند از اینها تنفر دارد ۱۲) پس به راه حق وارد شوید ۱۳) و خداوند امرزنده تر از این حرف‌ها هست. ۱۴) همین. وازلین.
جمعه 5 دي 1393 - 22:15
rood120 - منچستر - انگلیس
ویننی۱۹۸۷ . حقا که گٔل گفتی‌ . به امید اینکه این گمشده به راه راست برگردد .
شنبه 6 دي 1393 - 00:07
omide por jalal - لس‌انجلس - آمریکا
فدای آقا - اودنسه - من اینجام و مثل تو ترسو نیستم که در اخبارِ آدم کشی‌های مسلمین و دزدی‌های رژیمِ منح می‌گوسِ اسلامی غیبت میزانه پس از دهانِ خودت جوابت را میدهم : شما به علی‌ویید شیرِ خدا !! مگه خدا باغِ وحش داره ؟
جمعه 5 دي 1393 - 23:36
karkas - اصفهان - ایران
این سایت چقدر مسیحی .. دارد:)))
شنبه 6 دي 1393 - 01:41
داریوش پرویزی - شیراز - ایران
juwan2000 - روتردام - هلند. مرد حسابی مگر تو وجدان نداریودوست داری خودتو تحویل کهریزک بدیم تا خدمتت با شیشه کوکا برسند
شنبه 6 دي 1393 - 08:03
فدای آقا - اودنسه - دانمارک
کرکس/ایران- آقا/خانم محترم همانطور که وطن فروش داریم، دین فروش هم داریم. اینها اکثرا بخاطر مادیات چند روز این دنیا دین خودشون رو فروختند. خداوند 124هزارتا پیامبر فرستاد که این عیسی ع خرسوار پسر مریم/یوسف نجاره هم یکیشونه. ولی تمام کمالات و معجزات را خداوند به خاتم الانبیا خود، محبوب خود حضرت محمد ص داد و او را افضلیت داد بر بقیه. شماهم الان توجه کن، ببین چه دستپاچه شدند، دارن همینطوری الللاهی یه سنگی پرت میکنن که مثلا یه چیزی هم گفته باشند.
شنبه 6 دي 1393 - 09:10
عقل وهوش - اصفهان - ایران
بیچاره هرچی صبر کرده دیده هیچ چیزی در وجودش حلول پیدا نکرده بارور بشه پس به این نتیجه رسیده بوده که باید زن باشه خوب کشیش ها هم که همه زاهد هستند واصلا نظری هم نسبت به جنس مخالف ندارن وبه همان بچه بازی و همجنس بازیشون راضی هستند چرا کسی به حرفش گوش نمیده
شنبه 6 دي 1393 - 10:23
rood120 - منچستر - انگلیس
فدای آقا ،. برو از قرآن آیه بیار که محمد تونست 1 معجزه کنه . طبق قرآن محمد گناه کار بود و مسیح پاک و مقدّس . پس .. و برو عرب بپرس ، وطن فروش عرب
شنبه 6 دي 1393 - 11:02
rood120 - منچستر - انگلیس
یقل و هوش . اگر چنتا کشیش بچه باز شدند ، انسان هستند و گنهکار ، ولی‌ چرا ممد شما که پیغمبر بود ... در اومد ؟ هه هه
شنبه 6 دي 1393 - 11:17
winnie1987 - بيرمنگهام - يوكي
omide por jalal - لس‌انجلس - آمریکا دوست عزیز هم کیش من، کریستمس شما شاد باشد! سال نو خوبی‌ رو برای شما هم آرزومند هستم.
شنبه 6 دي 1393 - 16:30
winnie1987 - بيرمنگهام - يوكي
rood120 - منچستر - انگلیس دوست عزیز درود بر شما. کریسمس شاد و سال جدید خوبی‌ رو برای شما خواستار هستم.
شنبه 6 دي 1393 - 16:32
winnie1987 - بيرمنگهام - يوكي
karkas - اصفهان - ایران این سایت چقدر ضّد مسیحی‌ .. دارد! :((((
شنبه 6 دي 1393 - 16:33
winnie1987 - بيرمنگهام - يوكي
فدای آقا - اودنسه - دانمارک پیامبر خود خوانده، خاتم خود خوانده، حالا شما ادعا می‌کنید که تمام فضیلت‌ها و معجزات رو بهش داده‌اند؟ خودتون می‌برید خودتون هم میدوزید. من هم همینجا میگم که من آخرین پیامبر هستم و خدا همه فضیلت‌ها رو داده به من. شما بیا غیر این رو اثبات کن! اونی‌ که دست پاچه شد تو هستی‌، اون معجزه یک آیه رو که برات از اعجاز در آوردم، دیگه معجزه چی‌ داری؟
شنبه 6 دي 1393 - 16:39
فدای آقا - اودنسه - دانمارک
کرکس/ایران- هموطن گرامی، عده‌ای از اینها هم بخاطر مسایل جنسی دین خودشون رو فروختند که بتوانند با همجنس خود در این کلیساها ازدواج کنند. واقعا شرم آور است که این اماکن را مقدس میدانند. درود بر مسلمانان که یکتاپرست و خداوند را نعوذبالله جسمانی نمیدانند که آمده باشه بر زمین، ختنه بشه، کتک بخوره، به صلیب بکشنش، دستشویی بره و غیره. آیا این خداوند است؟ عقل و خرد هم خوب چیزیه آدم داشته باشه. البته اینا که جواب ندارند، فقط تو تاریکی یه سنگی میپرونن. ولی برای تفنن خوب هستند ؛-)
شنبه 6 دي 1393 - 16:46
فدای آقا - اودنسه - دانمارک
رود120- این فقط یکیش : یکى از معجزات برجسته پیامبر اسلام(صلى الله علیه وآله) که قرآن مجید از آن خبر داده، شق القمر است؛ چنان که مى‏خوانیم: «اقْتَرَبَتِ السَّاعَةُ وَ انْشَقَّ الْقَمَرُ»؛قمر (54)، آیه 1. «قیامت بسیار نزدیک شد و ماه شکافت».
شنبه 6 دي 1393 - 17:32
bardia707 - اترخت - هلند
فدای آقا - اودنسه - دانمارک. دوست عزیز قرآن شما پر از مطالب ضّد و نقیض می‌باشد. اولا وقتی‌ محمد از خدا در خواست معجزه برای کافران می‌کنه اینگونه خدا در خواستشو پاسخ میده که:قُلْ إِنَّمَآ أَنَا بَشَرٌ مِثْلُکُمْ یُوحَی‌ٰٓ إِلَیَّ أَنـَّمَآ إِلَـٰهُکُمْ إِلَـٰهٌ وَحِدٌ فَمَن‌ کَانَ یَرْجُوا لِقَآءَ رَبِّهِ فَلْیَعْمَلْ عَمَلاً صَـٰلِحًا وَ لَا یُشْرِکْ بِعِبَادَةِ رَبِّهِ أَحَدًا . بگو ـ ای‌ پیغمبر ـ که‌ اینست‌ و غیر از این‌ نیست‌ که‌ من‌ بشری‌ می‌باشم‌ همانند شما که‌ به‌ من‌ وحی‌ کرده‌ می‌شود که‌: فقط‌ معبود شما معبود واحد است‌! پس‌ هر کس‌ امید دیدار و لقای‌ پروردگارش‌ را داشته‌ باشد ، باید حتماً کارنیکو انجام‌ دهد و هیچ‌ کس‌ را با پروردگارش‌ انباز و همتا قرار ندهد!» و یا در آیتی دیگر: «وَ قالُوا لَوْ لا أُنْزِلَ عَلَیْهِ آیاتٌ مِنْ رَبِّهِ قُلْ إِنَّمَا الْآیاتُ عِنْدَ اللَّهِ وَ إِنَّما أَنَا نَذیرٌ مُبینٌ.» و گفتند: چرا بر او از طرف پروردگارش معجزاتی نازل نمی‌شود؟ بگو: معجزات تنها نزد خداست (و به فرمان او نازل میشود نه به میل دیگران) و من فقط هشدار دهنده‌ای آشکار هستم.
شنبه 6 دي 1393 - 20:00
bardia707 - اترخت - هلند
در مورد ۱۲۴۰۰۰ پیامبر هم خدا کجا گفت من این تعداد پیامبر فرستادم. فقط تو قرآن گفت رسولانی را فرستاده معلوم نیست این آقایان این تعداد رو از کجا در آوردند. اگر هم صحت داشته باشه خوب فقط ۵۰۰۰ نفر از این پیامبران رو نام ببرند!!!؟؟؟؟؟. راستش من اگه جای خدا بودم و میدیدم که مخلوقم با فرستادن به اصطلاح ۱۲۴۰۰۰ پیامبر به راه راست نمیان و آدم نمیشن به خلقتم شک می‌کردم که حتما یه نقصی تو کارم هست که اینجوری شده و اینا آدم نمیشن. همین جا یه تشکر ویژه از تو دوست عزیز فدای آقا می‌کنم که باعث میشی‌ آدم بره تحقیق کنه و بیشتر به پوچ بودن این دین پی‌ ببره.
شنبه 6 دي 1393 - 20:01
فدای آقا - اودنسه - دانمارک
خانمها و آقایون صلیبی، این پنبه رو از گوشتون دربیارید که بخواهید با اسلام عزیز که آخرین و کامل کننده ادیان الهی است، مناظره کنید. ولی ما برای عیسی ع خیلی احترام قائل هستیم، آنقدر که ایشان را بعد از ظهور قائم حضرت مهدی عج صاحب الزمان منزلت دادیم که پشت آن حضرت بایستد و نماز بخواند.
شنبه 6 دي 1393 - 20:21
rood120 - منچستر - انگلیس
فدا آقا ،. یهودیان ، مسیهین و مشرکین میمدن پیش ممد و از آاو خواستند معجزه کنه که ممد گفت اگر من معجزه کنم شما ایمان نمیا ورید . آیه که شما آوردید نشان از این نمیده که ممد ماه را نصف کرد . اگر ممد ماه را نصف کرد چرا هیچ کس ندید و فقط این در کتاب شریعت سنی هست . در ضمن کتاب مقدّس هم چنس بازی را کاملاً منون کرده .
شنبه 6 دي 1393 - 22:08
bardia707 - اترخت - هلند
فدای آقا دانمارک‌. دوست عزیز من مسیحی‌ نیستم، احترامتم به عیسی دیدیم تو کامنتهای بالا که : این عیسی ع خرسوار پسر مریم شماها همتون مثل همین وقتی‌ جواب منطقی‌ ندارین بدین .....خوب دیگه در ضمن مهدی وجود خارجی نداره ساخته ذهن افرادی بیماره. شما مسلمونا میگین اگه دیدین کسی‌ داره مسلمون دیگری رو اذیت می‌کنه و اون از شما کمک بخواد. اگه کمکش نکنین مسلمون نیستین. با این وصف آقا مهدی شما هم مسلمان نیست چون در روز هزاران نفر ازش کمک میخوان ولی‌ این امام به اصطلاح زمان کاری نمی‌کنه.مگه اسمش امام زمان نیست. بگذریم....
شنبه 6 دي 1393 - 23:20
فدای آقا - اودنسه - دانمارک
بردیا707/هلند- در قرآن آیات متعددی در باره آقا امام زمان عج وجود دارد. اگر اهل تحقیق هستی، پیدا میکنی. حالا اونی که نوشتی : مسلمونا میگن.............. اینو از کجا آوردی؟ از قرآن آیه بیار، اگر تونستی؟ انشاالله شما هم همانند بسیاری دیگر از هموطنان عزیز که در سایت هدایت شده و با فضایل اهل بیت امیرالمؤمنین ع آشنا و خادم آقا شدند پی ببری و به جمع مؤمنان خالص آقا بپیوندی. آمین.
یکشنبه 7 دي 1393 - 01:46
shirzan e irani - استکهلم - سوئد
بیراه نگفته، وقتی‌ روح القدس به مریم نازل میشود و مریم از او بار می‌گیرد که بنا به گفته قرآن در جسمِ او هم آثارِ این بار نمایان میشود و به قولِ مسیحیان (خدا یا عیسی ) مسیح را یک زن که او را از گوشت و خونِ خود روئیده زایمان می‌کند، و یا وقتی‌ دنیا بر سرِ جلبِ توجه و لذت بردن از موجودی به نامِ زن میگردد و یا وقتی‌ با دیدنِ جسم و تنِ یک زن چهار ستون بدنِ یک مرد به لقوه افتاده و از پا میافتد چرا خدا زن نباشد مگر خدأیی کردن بنده پروری کردن نیست مگر مردان بنده و برده زنان نیستند مگر از پا گذاشتن در رحمِ زن تا پا گذاشتن در تابوت به زن نیازمند نیستند، حال که خدا یک جنس است و آن هم مذکر چرا یک خدایِ وابسته و ضعیف باشد بهتر است واقع بین باشیم و این مقامِ غصب شده را به صاحبِ آن باز گردانیم و خدأیی کردن و بنده نوازی و بنده پروری از زن را پذیرا باشیم.
یکشنبه 7 دي 1393 - 01:42
فدای آقا - اودنسه - دانمارک
شیرزن ایرانی - اینی که شما نوشتی (از پا گذاشتن در رحم زن تا......) شیوه جدیدیه؟ این رقم رو تا بحال نشنیده بودم. لینکی، آدرسی بده ببینیم چجوریاست ؛-) نکنه ما از دنیا بی‌خبریم.
یکشنبه 7 دي 1393 - 12:42
فدای آقا - اودنسه - دانمارک
بردیا707/هلند- بفرما جناب، ما مسلمونا با منطق استناد میکنیم: حضرت عیسی هنگام مراجعت از اردن به بیت المقدس چون نزدیک اورشلیم شد به حواریون گفت:بروید به سمت آن قریه و در آنجا ماده خری کرده دار خواهید دید آن را نزد من آرید. آوردند و بر آن خر سوار شد و به بیت المقدس آمد و کوران و بیماران را شفا داد. به هر حال خر عیسی موجب شد که این درازگوش زحتمکش بی آزار از آن تاریخ نظر مومنان مقام و منزلتی پیدا کرد و چون حضرت عیسی هم پیغمبر بود و هم طبیب، لذا این دو طبقه یعنی روحانیون و پزشکان تا قبل از رواج درشکه و اتومبیل برای سواری از خر استفاده می کردند و این ظاهراً از باب تیمن و پیروی از مشی و روش عیسی مسیح بود.
یکشنبه 7 دي 1393 - 01:32
bardia707 - اترخت - هلند
دوست عزیز زمانی‌ منم نماز میخواندم و روزه می‌گرفتم تا اینکه فرصتی برام پیش اومد که بتونم قرآن رو ۲ بار بخونم . پس اینو بدون که تا حدی با مطالب قرآن آشنائی دارم. اون آیات متعددی تو که هم میگی‌ می‌دونم منظورت چیه همون آیاتی که تو ترجمش یه پرانتز باز کردن و اسم مهدی رو چپوندن توش.در جواب سوال دیگت که اینرو از کجا در آوردم از همون منبعی که آقایان ۱۲۴۰۰۰ پیامبرو در آوردن. بهت تخفیف میدم نمیخواد ۵۰۰۰ فقط ۵۰۰ تاشو اسم ببر. دوماً قرار نیست که آدم همه چیزو از قرآن بیاره. مگه محمد احادیثی رو که نقل میکرد از قرآن آورد؟ یکی‌ مثل سلمان پارسی‌ وطن فروش بهش میگفته اونم به خورد مردم میداد.تو که هیچ جواب منطقی‌ به آدم نمیدی و مغلطه میکنی‌. اینم حدیث پیامبرت که می‌خواستی با ذکر منبع حدیث :پیامبر اکرم که می فرماید: اگر کسی ندای مسلمانی را از آن سر جهان بشنود که یاری می طلبد و به کمک او نشتابد مسلمان نیست https://www.jahannews.com/vdce7e8zvjh8pvi.b9bj.html
یکشنبه 7 دي 1393 - 12:30
فدای آقا - اودنسه - دانمارک
بردیا707- گرامی این نشد دیگه، زدی جاده خاکی. فقط از قرآن، کلام خداوند. اگر تونستی من مخلص شما هم هستم. خداوند فرموده: تا جایی که میتوانید فقط قرآن بخوانید.
یکشنبه 7 دي 1393 - 16:25
shirzan e irani - استکهلم - سوئد
غشأیی درست است.
یکشنبه 7 دي 1393 - 19:16
shirzan e irani - استکهلم - سوئد
فدأیی، در اینکه از دنیا بی‌ خبرید شکی نیست ، درد اینجاست که از دنیایِ وجودِ خود هم بیخبرید، شما که مدام قرآن میخوانی و به این خاطر این نظام و طرفدارنش که شما‌ها باشید تا این حد وارسته هستید می‌دانی که می‌گوید ،‌ای انسان بنگر که تو را از پسترین عنصر آفریدم، یعنی اینکه شما با قدمِ آلتِ جنسی‌ پدرت در رحمِ مادرت وارد شدی تا او از بینِ میلیاردها اسپرم یکی‌ که تو باشی‌ را انتخاب و در تخمکِ خود وارد کند سپس قشأیی دورِ تو که تنها یک اسپرم بودی با ترکیبِ تخمک خود کشیده تا لقاح انجام گیرد همچنین تخمِ ایجاد شده که تو باشی‌ را از دیگرِ اسپرمهایِ مهاجم بنا بر خصلتِ تهاجمی مردانه حفظ کند، اما این زن که با عریان کردنِ خود پیام‌ها می‌رساند می‌گوید مریمِ باکره تابو شکنی کرده و این قانون را شکسته و بدون حضورِ مرد باردار شده تازه خدا هم دنیا آورده چون دستِ مرد و هوایِ نفسانی او به مریم نرسید، دو زاریت افتاد ، خیلی‌ کج و کوله است به جایِ قرآن خواندن کمی‌ تفکر کن که از هزار سال عبادت آنهم شفاهی‌ بهتر است.
یکشنبه 7 دي 1393 - 19:14
bardia707 - اترخت - هلند
فدای آقا دانمارک‌. آقا یا خانم عزیز مگه پیامبر شما این همه حدیث رو از قرآن نقل کرده که چسبیدی به قرآن. باشه به قول خودت فکر کن من جا زدم اگه اینجور راحتی‌. فقط یه چیزی رو می‌دونم تو اونی‌ که اینجا نشون میدی نیستی‌. ولی‌ از کارت خوشم میاد چون با حرفات کاربران بیشتر با ماهیت واقعی‌ اسلام اشنا میشن. شب خوبی‌ داشته باشی‌.
یکشنبه 7 دي 1393 - 20:00
کوروش مهری - یزد - ایران
خطاب به همه آشغالهای دینی:همه ادیان سامی..... هستند و از یهودیت کپی شده اند،البته آخریش از همه ....بخصوص اگه دولتی باشه!!
‌چهارشنبه 10 دي 1393 - 20:04
کوروش مهری - یزد - ایران
فدای آقا - اودنسه - دانمارک. راستی راستی باور کردی ماه نصف شده اونم با مدرک فقط یه آیه!!!محمد اگه معجزه داشت یکیشو به عربها نشون میداد که مسخرش نکنند اینقدر!!
‌چهارشنبه 10 دي 1393 - 20:20
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.