کارلوس کروش خطاب به فوتبالی های منتقد:خودتان را ارزان فروختید!/سناریوی شان قربانی کردن من است

سرمربی تیم ملی می گوید گروهی سناریو چیده اند تا بعد از جام ملتهای آسیا نسخه اش در تیم ملی را بپیچند.

کارلوس کروش متهم می کند. او این بار جریانی را متهم می کند که دیگر همه لیدرهای فکرشان را می شناسند. همان جریانی که دنبال تغییر در مدیریت فوتبال و تیم ملی است. او رئیس این جریان را «رهبر ارکستر لقب می دهد و می گوید:«خیلی شفاف می گویم. همه هم آن را می دانند. یک رهبر پشت این ارکستر هست. ارکستری دارد هماهنگ کار می کند که حتما پشت سرش رهبری قرار دارد. این مساله به تازگی شروع نشده. از قبل وجود داشته است. دوستان ما دارند کتابی را تازه می خوانند که بنده این کتاب را سی سال پیش خوانده بودم و دیگر آن را فراموش کرده ام.آنها تازه این کتاب را باز کرده اند تا بخوانند. همین اتفاق هم برای آقای وینگادا و تیمش افتاد. بازیکن نداشت، آماده سازی نداشت، از تیمش حمایت مالی نشد، بازی دوستانه نداشت. وقتی این اتفاقات دست به دست هم داد چند نفر از این ارکستر را صدا کردند و آقای وینگادا را برداشتند. این دقیقا همان داستانی است که برای من در جام ملتها در نظر گرفته اند. این فیلم نامه ای که برای من در نظر گرفته شده بسیار شناخته شده است. با این حال دقیقا مثل جام جهانی تلاش می کنیم بهترین عملکرد را انجام بدهیم. بدون هیچ گونه توجیه و بهانه ای. »
گفته ها کاملا شفاف هستند. مروری بر اخبار تیم ملی در ماه های گذشته مشخص می کند چه کسی درست بعد از ماجرای لباس های تیم ملی قبل از جام جهان خواهان رفتن هرچه زودتر کارلوس کروش از فوتبال ایران بود. کسی که در جام جهانی با نمایش تیم توانست نظر مردم را دوباره با خود همراه کند و این فشار افکار عمومی بود که مرد پرتغالی را به طور مشروط و تا پایان جام ملتها در ایران ماندگار کرد. جریان منتقد کروش البته نتایج را مبنا رار می دادند می گفتند تیم فقط در جام جهانی یک امتیاز گرفته و دلیلی برای خوشحالی از باخت یک برصفر دقیقه 90 برابر آرژانتین هم وجود ندارد. مسابقه ای که در آن یک پنالتی مسلم ایران گرفته نشد. اتفاقی که اگر می افتاد شاید جریان بازی را به رنسانسی در فوتبال ایران بدل می کرد.
انتقادهای یک نهاد تصمیم گیر از کروش به وضوح پیش رفت و مصاحبه های مشخصی در نقد او در تاریخ مطبوعات ایران ماندگار شد . یک جست وجوی جزئی نشان می دهد حالا کروش چه کسی را رهبر این ارکستر منتقدان خود می داند اما او در دل حرف هایش طعنه ای به مربیانی می زند که با این نوای منتقد همراهی می کنند. بزرگانی از فوتبال که نام های شان البته خیلی راحت پیدا می شود. فقط کافی است بزرگان فوتبال مان را از نام چند نفری که کروش به عنوان حامیان فوتبال ایران نام برده کم کرد. آنهایی که مثل منصوریان ، باقری ، دایی ، یحیی ، مهدوی کیا و ... کارلوس می خواهد برای حمایت از تیم ملی همراه شان در استرالیا باشند.. او دیگر فوتبالی ها که به زعم سرمربی تیم ملی پشت تیم فوتبال ایران را خالی کرده اند متهم می کند به ارزان فروشی:«صحبتهای من خیلی شفاف و روشن است اما این حرفها را نمی زنم که بخواهد بهانه ای باشد مثل بعضی افراد که همیشه دنبال توجیه و بهانه هستند. بعضی اعضای این ارکستر دیگر خنده را روی لبان من نمی آورند به خاطر اینکه آنها به لحاظ شخصیتی ضعیف هستند. موسیقی آنها در این ارکستر خیلی ضعیف است. خودشان را دارند ارزان می فروشند.»

کارلوس می گوید گروهی که قصدشان زمین زدن تیم ملی در جام ملتهاست ، آب را به روی تیم ملی بستند و نمی گذارند در این محاصره ، توانی برای ملی پوشان بماند:«شما بازیکنانی را در اختیار دارید که دستمزدشان را در باشگاههایشان دریافت نمی کنند. حتی پاداشهایشان را در تیم ملی نمی گیرند. بازیکنانی در تیم ملی داریم که پاداشهایشان که به قبل از جام جهانی مربوط می شده را با وجود قولهایی که داده شده دریافت نکرده اند. اعضای کادر فنی و کادر تیم ملی برای پنج یا شش ماه هیچ حقوقی دریافت نکرده اند. فکر می کنید منصفانه است که از آنها تقاضای خاصی داشته باشیم وقتی که هیچ گونه حقوقی دریافت نکرده اند؟ برای شخص من خیلی مایوس کننده و اضطراب انگیز است. واقعا این شرایط را درک نمی کنم. مخصوصا وقتی که باید مقابل تیمهای عربی کشورهای حاشیه خلیج فارس برای اعتبار موقعیت و وجاهت کشور ایران بجنگیم. این مسائل برای من بسیار عجیب و غیر قابل درک است.شش، هفت ماه گذشته به یکباره اتفاقی که افتاد این بود هر که در فوتبال فعالیت داشت تبدیل شد به مجرم، کلاهبردار و دنبال سوءاستفاده و این طور شده که هر کس در فوتبال حضور دارد شده "آدم بد". ما خودمان می دانیم فوتبال کامل نیست. مشکلاتش را هم می دانیم اما چیزی که به دنبالش هستیم، راهکار است. چون این فضا به فوتبال کمک نمی کند. به جای محکوم کردن یکدیگر به اعتقاد من باید ما فوتبالیها به عنوان اولین نفر دستمان را بالا ببریم و بگوییم بله مشکلاتی وجود دارد و همه کار ما درست نبوده ولی باید دست به دست هم بدهیم و راهکاری را ارائه کنیم تا بتوانیم روند را بهبود ببخشیم.ایجاد چنین فضای غبار آلود و شبه انگیزی کمکی به فوتبال نمی کند. چه چیزی دارد اتفاق می افتد؟ با این شرایط هیچ کس منفعتی به دست نمی آورد. آیا آنهایی که می خواهند بعدها به راس فوتبال بیایند با تزلزل شرایط می توانند موفق شوند؟ الان زمانی هست که باید به جام ملتها برویم و بازی کنیم. تلاش خواهیم کرد که طبق روال همیشه بهترین عملکرد را ارائه کنیم. ولی شک نداریم در گروه ما تیمهایی که شرایط بهتری دارند و مدعی به حساب می آیند در حال حاضر امارات و قطر هستند. بیاییم سعی کنیم تا شرایط را تغییر بدهیم.»او می گوید در زمان اعزام ، تیم حتی از قطر و امارات ضعیف تر است اما با تمام توان می روند و با غیرت می جنگند. کارلوس رو به جلو بازی کرده و مردم را به کمک خواسته. او این بار صریح تر از همیشه اعلام جنگ داده است و در شرایطی که تقریبا مطمئن است تیم نتایجی بهتر از همیشه می گیرد ، خطی میان تیم ملی و منتقدان کشیده تا اگر تیم نتیجه نگرفت ، او دست بالا را داشته باشد و نتوانند اعدامش کنند ، اگر هم موفقیتی بدست آمد جایی برای مصادره کنندگان افتخارات وجود نداشته باشد.

+37
رأی دهید
-6

dara20 - تهران - ايران
جانوران مافیای فوتبال
جمعه 5 دي 1393 - 12:46
piki82 - تورین - ایتالیا
تا بوده وضعیت تیم ملی و بازیکنهاش و بازیهای دوستانه همین بوده جناب آقای کیروش ! چه با مربی ایرانی و چه مربی خارجی ! همین قلعه مرغی خودمون هم وقتی مربی تیم ملی بود و گند زد ..حرفهای جنابعالی رو گفت ! علی دایی هم همینا رو گفت ! دیگه تو هم یاد گرفتی تو ایران باید چی بگی و چجوری مصاحبه کنی ! به جای این حرفها تو بازیکن دعوت کردن و مدل بازی ایران دقت میکردی بهتر بود !
جمعه 5 دي 1393 - 13:12
karaji - گتنبرگ - سوئد
داستان خیانت تو ایران چیز تازه‌ا‌ی نیست ولی‌ خیانت برای هیچ مدی جدید است که روان درمانی اجتماعی نیاز دارد!!!
جمعه 5 دي 1393 - 16:41
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.