تنبیه، دانش آموز کرجی را راهی اتاق عمل کرد

تنبیه غیرعادلانه یک دانش آموز 12 ساله از سوی معلم در یکی از مدارس ابتدایی پسرانه شهرستان فردیس، این دانش آموز را روانه اتاق عمل کرد.
 پدر دانش آموز نیما عبدالله خواه پایه ششم ابتدایی یکی از مدارس شهرستان فردیس از تنبیه بدنی فرزندش توسط معلمش که حدود 10 روز پیش انجام شده بود، گلایه و خواستار رسیدگی مسوولان به این گونه رفتارهای غیر معمول معلمان با دانش آموزان شد.

پدر این دانش آموز دلیل گلایه خود و طرح مشکل پیش آمده برای فرزندش را دریافت خسارت مادی و هزینه های بیمارستاتی عمل جراحی فرزندش ندانست و دلیل آن را خطری دانست که با وجود چنین معلمانی، دانش آموزان را تهدید می کند.

'غلامرضا عبدالله خواه' در تشریح جریان این تنبیه گفت: فرزند من پشت نیمکتش نشسته بود که معلم وی بنام آقای ( ر ) با دست به پشت سر نیما می زند و صورت فرزندم از ناحیه بینی به شدت با لبه نیکمت برخورد کرده و در نتیجه بینی نیما دچار شکستی شدید می شود.

وی افزود: بنا به گفته دکتر معالج نیما، یک عمل جراحی دیگر بایستی در سن 16 سالگی بر روی بینی نیما انجام شود.

بنا به گفته پدر نیما، دلیل این تنبیه فقط صدا کردن دوستش توسط نیما بوده است.

وی اضافه کرد: معلم از این دانش آموز در خصوص نحوه شکستن بینی اش خواسته بود تا علت را برخورد با دیوار اعلام کند.

پدر نیما با ابراز گلایه از مدیر مدرسه در رسیدگی به وضعیت فرزندش ، اظهار داشت: در اثر این تنبیه، صورت و بینی فرزندم به شدت کبود شده بود که مدیر مدرسه از معلم خواست تا به صورت نیما پودر سفید کننده بزند تا کبودی مشخص نشود.

وی با اشاره به برخورد نامناسب مدیر و معلم مدرسه با این موضوع، افزود : با حضور در کلانتری محل اقدام به طرح شکایت و تشکیل پرونده دادم که مدیر مدرسه با آگاهی از این موضوع به من گفت که در صورت پس نگرفتن شکایت، فرزندم را دیگر به مدرسه راه نمی دهد.

عبدالله خواه مدعی شد که معلم فرزندش که سن کمی هم دارد، مرتب دانش آموزان را با شیلنگی که همیشه در کمد کلاسش نگهداری می کند، تنبیه بدنی می کند.

وی در عین حال اضافه کرد: در مدت 10 روز گذشته فقط یک بار معلم فرزندم با شیرینی برای عذرخواهی به منزل ما آمده است.

مدیر آموزش و پرورش ناحیه دو کرج نیز که پیش از این در جریان موضوع قرار گرفته بود، همچون مدیر و معلم مدرسه دلیل شکستگی بینی نیما را برخورد وی با دیوار اعلام کرد.

فرشته فهمیده به ایرنا گفت: هم اکنون نیروهای حراست اداره را به بیمارستان محل عمل جراحی این دانش آموز برای پیگیری موضوع و گفت و گو با والدینش فرستاده ایم و در ضمن مدیر مدرسه و معلم را نیز به اداره احضار کرده ایم .

وی افزود: از همشاگردی های نیما نیز در خصوص این جریان تحقیق می شود تا در صورت لزوم برخورد مناسبی با این معلم انجام شود و حقی از هیچ طرف ضایع نشود.

فهمیده توضیحات بیشتر در این خصوص را منوط به صحبت کردن با طرفین جریان موکول کرد.

براساس گزارش های مردمی برخی از معلمان اقدام به تنبیه دانش آموزان می کنند که توقف از گونه رفتارهای غیر اصولی و انسانی پیگیری جدی مسوولان آموزش و پرورش استان را می طلبد.

+164
رأی دهید
-5

dark night - تهران - ایران
هههه خیلی‌ جلب بود مدیر و معلم مدرسه دلیل شکستگی بینی نیما را برخورد وی با دیوار اعلام کرد.
‌پنجشنبه 4 دي 1393 - 16:25
اصحاب کهف - بروکسل - بلژیک
خاک بر سر اون آموزش و پرورشی بکنند که به دستان کثیف و آلودهء شما بی کفایت ها افتاده.جرات و جربزهء یه عذرخواهی کوچک و تدوین یک آیین نامه محکم و اصولی رو هم در ممنوعیت تنبیه بدنی،حتی ندارید؟!! بدرد لای جرز میخورید پس؟! اینقدر بی دروپیکر شده اون خرابشده؟!
‌پنجشنبه 4 دي 1393 - 17:28
دژمن الله - روسیه - روسیه
خاک بر سر تو معلم بی شرف و اون مدیر بیشرف تر از تو کنن! بلد نیستی کلاس رو اداره کنی غلط کردی اومدی با پارتی معلم شدی! این تخم جن ها امانت مردم اند توی کلاس زیر دست تو! نمی تونی کلاس رو اداره کنی گم شو برو توی یک شرکت طی بکش!
‌پنجشنبه 4 دي 1393 - 18:02
Gharibeh-Ashena - هانوفر - المان
اگر این مورد در المان اتفاق افتاده بود چی میگم من اصلا فکرش هم اشتباهه که همچین چیزی اینجا اتفاق بیفته .ببخشید مقایسه اشتباهی بود.
‌پنجشنبه 4 دي 1393 - 19:17
paksan - آمریکا - آمریکا
به نظرم خانواده ها هم مقصر هستند باید معلم رو بزنند له کنند تا کسی جرات نکنه دست روی امانت مردم بلند کنه. بچه ها امانت هستند دست معلمها و اگر کسی بچه هاش رو مدرسه نفرسته همه اینا باید بروند سرچهارراهها حمالی کنند. وزیر و مسئولین استخدام اینها باید تبیه بشوند و با اخراج چیزی درست نمیشه
‌پنجشنبه 4 دي 1393 - 20:13
hamzehveronique - تهران - ایران
واقعا معلمها تقصیری ندارن- تقصیر پدر و مادرهای بی فرهنگ هست که دایناسور تحویل جامعه دادن
‌پنجشنبه 4 دي 1393 - 20:14
shirzan e irani - استکهلم - سوئد
تزریقِ دکترِ قلابی به جامعه میشود فجایع ایی که با یک عملِ سرپأیی انسان می کشند یا معلمِ قلابی که به جایِ سگِ هار به مدارس می‌فرستند، تمامِ اصول و قوانین از جامعه رفته, تصور کنیم وقتی‌ رهبرِ جامعهِ ایران میشود یک آخوند آنهم نیمه نصفه که تازه فرماندهی کّلِ قوا را هم به عهده می‌گیرد و شورایِ نگهبان که از یک عده‌ فسیل ماقبل تاریخ تشکیل شده ، قوه قضائیه که یک شیخکِ نوکرِ خامنه ایی آن را میگرداند و قوه مقننه که یک همه کاره و به عبارتی مردی برای تمامِ فصول با یک عده‌ اوباشِ موردِ تائید شورایِ نگهبان در آن مشغولِ چریدن هستند بزرگترین وظیفه نیرویِ انتظامی پأییدنِ زنان است، سپاهِ تا دندان مسلحش به قاچاق و ساختمان سازی مشغول است، ارتش آن جلویِ آن شیخک سان می‌بیند و مثلِ موش خود را پشتِ مردم مخفی‌ می‌کند می‌خواهیم مملکت بهتر از این باشد ، آخر چرا خودمان را به خواب زده ایم کلاه را تا رویِ دماغمان پایین کشیده اند هنوز گمان داریم بینائی مان بی‌ نظیر است، چنان به تاریکی‌ عادت کرده ایم که به همان دلخوشیم ، روشنأیی چشممان را میزند و ما را آزار میدهد.
‌پنجشنبه 4 دي 1393 - 22:36
Atabay2021 - خوی - ایران
Gharibeh-Ashena - هانوفر - المان - مگر حقوق یک معلم آلمانی با حقوقی که یک معلم ایرانی می گیرد یکی است که آنها را باهم مقایسه می کنی؟ مگر تربیت کودکان آلمانی با تربیت کودکان ایرانی یکی است که آنها را باهم مقایسه می کنی؟. وقتی دانش آموز معلم ر ا تهدید می کند و در کلاس و بیر ون مزاحمت ایجاد می کند و هیچ قانون بازدارنده ای برای مهار آنها وجود ندارد شماها کجا تشریف دارید؟
جمعه 5 دي 1393 - 02:23
perser68 - فلوریدا - آمریکا
ای شاهه خائن آواره گشتی.. دادی وطن را دیوانه گشتی.. کشتی جوانانه وطن آهو واویلا.. البته این چیزا عادیه تو همه جای دنیا!!! مثله همون دستو پا بریدنا که عادیه تو وسطه خیابون به خاطر دزدیه چند میلیونی و اتفاقاً عادی که رهبراش میلیاردی میدزدن و به ریشه مردم میخندن!!! و دزدای میلیونیش باید دستو پا بدن!!! مثله همون کارتن خواباشون که عادیه!!! مثله کارگراشون که بیست ماه بیست ماه حقوق نمیگیرن و وقتی اعتراض میکنن با مشتو لگدو پنجه بکس پذیرائی میشن!!! البته اونائی که اعدام میشن خب خلاف کردن و عادیه، اما به جای بیست ماه حقوقه کارو زحمتشون با پنجه بکس پذیرایی میشنم بازم عادیه تو افغانستانو بنگلادشو اتیوپیو بورکینافاسو ، مراکشو جزیره آدمخورا همه این چیزا عادیه و غربی هام که فاسدن.. نخود نخود هر کی بره خونه خود که اسلام همه چیو حل کرده!!! یاعلی مدد !
‌پنجشنبه 4 دي 1393 - 18:55
ghorube darya - سنگاپور - سنگاپور
Atabay2021 - خوی - ایران - یعنی اگر حقوق معلم کم باشه باید بدون وجدان تلافیشو سر دانش آموز در بیاره ؟ اینجوری؟
جمعه 5 دي 1393 - 13:48
Atabay2021 - خوی - ایران
ghorube darya - سنگاپور - سنگاپور - اگر قرار است مجرمان و گنهکاران مجازات نشوند چرا اینهمه زندان و دادگاه در دنیا وجود دارد؟ در ایران نسبت به کنترل بی انضباطی دانش آموزان هیچ قانونی وجود ندارد اگر هم بود ملغی شده است. و الا معلم ها دیوانه نشده اند که. دانش آموزی که با سروصدا در آوردن و دعوا با دانش آموزان دیگر و حرکات جلف نظم کلاس را به هم می زند و با سر نوشت و آینده دیگر دانش آموزان بازی می کند قانون هم هیچ کاری نمی کند آیا به نظر شما باید تشویق شود؟
جمعه 5 دي 1393 - 22:51
92ارشام - لندن - ایران
Atabay 2021نظر شمادرسته!باید شاگردان را دار زد و سنگسارشان کرد.تنبیه بدنی تعلق به قرون وسطی دارد!برخی را چه شده که بچه 16ساله را برنند و بینی اش رابشکنند و سپس بگویند بچه ها بی ادب یا...شده اند.این معلم روانی و پست باید مجازات شود.هرکه حقوقش کم بود یا مشکلی داشت حق دارد فرزندان مردم را بزند؟!ایا فرزندان خودتان یا خواهرو برادرزاده خودتان هم تنبیه شوند همینطور نسخه میپیچید؟!مدیرومعلم وحشی و روانی را به دیوانه خانه و زندان میبرند.
شنبه 6 دي 1393 - 12:45
ghorube darya - سنگاپور - سنگاپور
Atabay2021 - خوی - ایران - البته که تشویق نباید کرد . شما راه کار دیگه به غیر از بینی شکستن به ذهنتون نمیرسه؟
شنبه 6 دي 1393 - 13:28
Atabay2021 - خوی - ایران
ghorube darya - سنگاپور - سنگاپور - شکسته شدن بینی یک حادثه است و الا این کار که یک روش معمول و مرسوم در مدارس و روابط معلم و شاگرد نیست. آیا تا بحال نشده که در اثر فشار عصبی زیاد کنترل رفتارتان را از دست بدهید و بعدا پشیمان بشوید؟ گرانی ها و عدم امکانات سازمانی از یک طرف و نبود محل تفریح برای دانش آموزان از طرف دیگر که البته مدرسه را با تفریحگاه اشتباه گرفته اند از طرف دیگر این حوادث را باعث می شود شما فکر می کنید 960 هزار فرهنگی چند تا از این حوادث مرتکب می شوند؟
شنبه 6 دي 1393 - 19:13
sikan - موناکو - فرانسه
بعضی والدین شیاد میخواهند از معلمین بدبخت اخاذی کنند بیشرفها
‌پنجشنبه 11 دي 1393 - 11:45
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.