خودداری تیم ملی فوتبال فلسطین از بازی مقابل ایران

مهدی رستم پور

در فاصله چهار روز تا برگزاری دیدار تدارکاتی تیم‌های ملی فوتبال ایران و فلسطین که قرار بود در ورزشگاه آزادی برگزار شود، فدراسیون فوتبال فلسطین در اقدامی یکطرفه این بازی را لغو کرد.

این مسابقه قرار بود آخرین بازی خانگی ایران قبل از سفر به استرالیا باشد و با توجه به تصمیم ناگهانی فلسطین، فرصتی برای جایگزینی حریف تدارکاتی وجود ندارد.

دلیل انتخاب فلسطین، همگروهی ایران در گروه C با امارات، بحرین، قطر و تشابه بازی کشورهای عربی عنوان شده بود.

فلسطینی‌ها بخشی از اردوی تدارکاتی خود را در امارات که از رقبای همگروه ایران است، برگزار کرده و دیدار دوستانه مقابل ازبکستان را نیز در ورزشگاه المکتوم دبی انجام دادند.

خبر برگزاری قطعی مسابقه ایران و فلسطین، یازدهم مهر منتشر شده بود و اگر آنها زودتر انصراف می‌دادند، ایران می‌توانست رقیب دیگری را جایگزین کند.

به گزارش خبرگزاری فارس، دبیر فدراسیون فوتبال فلسطین با ارسال نامه اعلام کرده که تیم‌شان بازی‌های دوستانه زیادی برگزار کرده و نمی‌خواهند با بازی مقابل ایران دچار مصدومیت شوند.

در نامه عبدالمجید هیجی آمده است: «با کمال تاسف باید به اطلاع شما برسانم تیم ملی فلسطین بنا بر دلایل فنی پس از بازگشت از اردوی چین و آماده‌سازی برای حضور در جام ملت‌های آسیا، قادر به برگزاری این دیدار نیست».

تیم فوتبال فلسطین پس از اعلام قطعی برگزاری بازی با ایران، در دیدارهای از پیش تعیین شده به مصاف هندوستان، پاکستان، عربستان سعودی، ویتنام، ازبکستان و چین رفتند و اگر دیدار با ایران که تیم نخست آسیا در رنکینگ فیفاست را مناسب نمی‌دانستند، از فرصت کافی برای اعلام انصراف برخوردار بودند.

لغو یکجانبه بازی‌های تدارکاتی مقابل ایران پیش از همین هم اتفاق افتاده است؛ دیدارهایی که از قبل به ثبت رسیده و بر سر برگزاری‌اش توافق شده است. پیش از مسابقات مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۴ در منطقه آسیاریال فدراسیون فوتبال امارات، دیدار دوستانه تیم ملی این کشور با ایران را لغو کرد.

آن زمان، شیخ عبدالله بن زاید آل نهیان وزیر امور خارجه امارات، سفر محمود احمدی‌نژاد به جزیره ابوموسی را «نقض آشکار حاکمیت امارات بر سرزمین خود» خوانده بود. فدراسیون فوتبال امارات هم با ارسال نامه، علت تصمیم خود را سفر محمود احمدی‌نژاد، رییس جمهوری وقت ایران به جزیره ابوموسی در خلیج فارس عنوان کرد.

آبان ۱۳۸۹ و پیش از جام ملت‌های آسیا هم خبر کشف مقادیری سلاح در نیجریه منتشر شد. ماموران امنیتی نیجریه در جریان بازرسی محموله یک کشتی تجاری، سیزده کانتینر اسلحه و مواد منفجره را در بندر آپاپا در شهر لاگوس کشف کرده بودند.

در پی این ماجرا، فدراسیون فوتبال نیجریه ایران اعلام کرد به دلیل «ناهماهنگی‌های موجود در فدراسیون فوتبل نیجریه»، صلاح نمی‌داند که بازی بین ایران و نیجریه برگزار شود.

دو فدراسیون فوتبال (ایران و نیجریه) برای انجام این بازی با هم قرارداد بسته بودند. جواد نکونام و مسعود شجاعی از باشگاه اوساسونا جدا شده و برای انجام مسابقه به تهران آمده بودند و افشین قطبی نیز مهیای حضور در کنفرانس مطبوعاتی قبل از مسابقه می‌شد.

+180
رأی دهید
-8

omide por jalal - لس‌انجلس - آمریکا
میگن چوبِ خدا صدا نداره اینجاست ! اینهمه از جیبِ مردمِ ایران دزدیدید دادید به اینا ! اینم جواب فلسطین به برادرانِ فدایی ! حالا بگید اونایی که می‌گفتند نه غزه نه لبنان ، جانم فدای ایران خوان هستن یا اینایی که میگن جانم فدای آقا و لبنان و غزه !
‌چهارشنبه 3 دي 1393 - 21:22
senator x - تهران - ایران
حتما ایران جیره فسلطینی ها را دیر یا کم داده.
‌چهارشنبه 3 دي 1393 - 21:24
IRAN+ISRAEL+USA 4EVER - مونیخ - آلمان
دلیلش عدم پرواز مستقیم از اسرائیل به تهران است، بهشون اجازه پرواز ندادن،‌ها ها‌ها ها اما از این‌ها گذشته چه بدبخت هستیم که حالا دیگه یک مشت لاشخور فلسطینی که میلیارد‌ها دلار پول ملت ایران را بالا کشیدن حالا ماتحت میذارن طاقچه بالا برا ما. فدای آقا خاک ... با اون مملکتت.
‌چهارشنبه 3 دي 1393 - 23:23
faranak-montreal - مونترال - کانادا
ها هها ههههههه فلسطین پارهٔ تن‌ اسلام است چشمان گریان فلسطین ههههههههههها سر کیسه را شل کنید بازی میکنن رهبران حماس با کّل خونوداشون هم میان بازی هههههههه سر کیسه را شل کن علی‌ جون هههههه
‌چهارشنبه 3 دي 1393 - 23:40
rafail.london - لندن - انگلیس
چون ما توی ایران سوسمار نمیزنیم نیامدن...جالب اینجاست که من در ساله ٢٠٠٤ که در مسکو درس میخاندم یک عرب فلسطینی بود و خیلی هم پرو بود..هروقت چیزی میخواست فقط میگفت برادر برادر ولی وقتی هم که سیر بود اصلآ نگاهت نمیکرد...تازه میگفت ما هوای ایران رو داریم سراییل بهش حمله نکنه.عجب آدمهای کثیف هستن
‌پنجشنبه 4 دي 1393 - 02:24
مهدی جون - لندن - انگستان
الان که مستقل نیستند اینجوری میکنن..... حقش، نه اسراییل هر بلایی میخواد سرشون در بیاره.... ایران و اسراییل باید با اتحاد با هم جلوی عربها بایستند
‌پنجشنبه 4 دي 1393 - 02:46
yashainiran - ایران - ایران
به گفته گیورگی ویرژیل : عرب عرب است هرچه دارد از آن خودش نیست بلکه از ایرانیان است اگر آنها را ازش بگیری خودش می ماند و شمشیرش
‌پنجشنبه 4 دي 1393 - 07:13
سگال توماك - دوبی - امارات متحده عربی
گربه کورتر و نمک به حرام تر از اینها ، خوشونن ! خاکشون رو یکی دیگه گرفته ، طلبش رو از بقیه دارن ، هیچ مرامی هم سرشون نمیشه .
‌پنجشنبه 4 دي 1393 - 08:05
raha1984 - هامبورگ - المان
همین مونده سگ توله های عرب وحشی برانون طاقجه بالا بزارن !!! تنها تو این دنیا اسراییل این وحشی ها رو میشناسه و بس !!
‌پنجشنبه 4 دي 1393 - 08:30
داریوش پرویزی - شیراز - ایران
حالا هی پول مردم بدبخت ایران رو بکنید تو شکم فلسطین و لبنان .خاک تو سر مدیران دولتی
‌پنجشنبه 4 دي 1393 - 09:26
hassan5 - تهران - ایران
تیم فسطین بحمایت بحرین و قطرو امارات با ایران بازی نکرد(تا ایران تجربه لازم برای بازی با همگروه هایش را نداشته باشد)
‌پنجشنبه 4 دي 1393 - 10:36
Gharibeh-Ashena - هانوفر - المان
این هم نتیجه پشتیبانی و کمک به این قوم نمک نشناس است. و این دفعه اول نیست که علیه ایران تصمیم میگیرند. چشم رژیم کور . چقدر ذلیل شده ایم که برای یک باری دوستانه باید به فلسطین التماس کنیم و در اخر هم جواب نه بگیریم. به امید روزی که رژیمی مردمی و ملی جای این رژیم ددمنش و ضدبشری را گیرد و نه تنها به فلسظینیها بلکه به تمام اعراب منطقه و دشمنان ایران جواب اعمال انها را محکم بدهیم.
‌پنجشنبه 4 دي 1393 - 11:55
مدافع حق - مادرید - اسپانیا
موافق اتحاد بین ایران واسراییل علیه اعراب هستم . همون طور که در زمان اریامهر ایران دوست استراتژیک اسراییل بود این اعراب ملعون همچون سگ از ارتش ایران میترسیدن .
‌پنجشنبه 4 دي 1393 - 12:44
مترلینگ - منچستر - انگلستان
ای کسانی که هم وغمتان فلسطین بود ....خوردید نوش جون حالا هسته ش روتف کنید
‌پنجشنبه 4 دي 1393 - 23:35
marineboy - لس انجلس - امریکا
انگار تیم‌ درجه یک دنیاست که تاقچه بالا میگذارد. ایران چه بدبخت شده که باید با پرداخت میلیون میلیون دلار منّت این‌ها را هم بکشد. خیلی‌ طلبکار و پر مدعا هستند. کلی‌ هم از ایران و ایرانی بد میگویند. چه ابلهانی هستند ایرانی‌‌هایی‌ که از اینها حمایت میکنند چون علناً ایرانی‌‌ها را ‌شیعه و کافر مینامند.
دوشنبه 8 دي 1393 - 14:09
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.