علی لاریجانی: حمایت ایران از سوریه برای این بود که برخی در منطقه قلدربازی درنیاورند

علی لاریجانی، رئیس مجلس ایران

علی لاریجانی، رئیس مجلس ایران، روز یک‌شنبه ۳۰ آذر در سفر خود به سوریه گفت: «حمایت ایران از سوریه به این دلیل بود که یک سری از کشورها در منطقه قلدربازی در نیاورند از این رو در این مدت آنها فهمیدند نمی‌توانند کاری را صورت دهند.»

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، وابسته به مجلس شورای اسلامی، آقای لاریجانی در جمع خبرنگاران در سوریه اضافه کرد: «حوادث اخیر در منطقه نشان داد که کشورهای حامی تروریست قصدشان این بود که از این طریق سلطه‌ای در منطقه پیدا کرده و سوریه را از محور مقاومت خارج کنند.»

وی افزود: «همچنین بعد از حوادث داعش در عراق کشورهای حامی تروریست‌ها متوجه شدند که مصیبتی بزرگتر از این حوادث برای خودشان در حال رخ دادن است.»

وی در دیدار با محمد جهاد لحام، رئیس مجلس سوریه نیز گفت: «دولت و ملت سوریه مشکلات متعددی را متحمل شدند اما اکنون از گردنه عبور کرده و می‌توانند از دستاوردهای خود حفاظت کنند.»

آقای لاریجانی در سخنان خود همچنین گفت که جمهوری اسلامی ایران از «راه حل سیاسی» که از ادامه «کشتارهای تروریستی» در سوریه جلوگیری کند و بر مبنای «دموکراسی و رای مردم» باشد، حمایت می‌کند.

ایران از جمله حامیان اصلی دولت بشار اسد در جنگ داخلی سه سال اخیر سوریه است. در مقابل عربستان سعودی و کشورهای سنی عربی حاشیه خلیج فارس در جنگ داخلی سوریه از شورشیان مخالف رژیم بشار اسد حمایت می‌کنند.

سعود الفیصل، وزیر خارجه عربستان، روز دوشنبه، ۲۱ مهر، گفته بود که ایران برای حل بحران سوریه باید نیروهای «اشغالگر» خود را از این کشور بیرون بکشد.

حسین امیرعبداللهیان، معاون خاورمیانه وزیر امور خارجه ایران، روز سه‌شنبه، ۲۲ مهر، در پاسخ به این سخنان گفته بود که «جمهوری اسلامی ایران بارزترین کشور منطقه در مبارزه با تروریسم است.»

رئیس مجلس ایران در سخنان خود همچنین ائتلاف به رهبری آمریکا برای مبارزه با داعش را یک «تحرک ظاهری» دانست و افزود: «قطعاً مبارزه با گروه‌های تروریستی تنها با فعالیت و مقاومت ملت‌ها محقق می‌شود.»

مقامات جمهوری اسلامی پیش از این بارها گفته‌اند که برخی از کشورهای عضو ائتلاف علیه داعش «در تشکیل و تقویت» این گروه «نقش» داشته‌اند. محمد جواد ظریف، وزیر خارجه ایران، این ائتلاف را «ائتلاف توبه‌کاران» نامیده‌است.

عربستان سعودی، امارات متحده عربی، اردن و بحرین در حملات هوایی که در سوریه علیه داعش انجام می‌شود، شرکت دارند.

حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران، نیز روز سه‌شنبه ۲۶ آذر در دیدار با وائل الحَلقی، نخست وزیر سوریه، تاکید کرده بود که «تنها راه حل» بحران سوریه، مذاکرات سیاسی است.

علی لاریجانی صبح امروز (یکشنبه ۳۰ آذر) راهی سوریه شد و در این سفر علاوه بر سوریه، به لبنان و عراق نیز خواهد رفت.

+14
رأی دهید
-60

Darya_ir - دوسلدورف - المان
اقای علی لاریجانی -- حمایت شما از سوریه با هزینه بیچاره گی ملت ایران و کشتار صدها هزار نفر مردم سوریه و اواره گی میلیونها مردم سوریه شد . ایا نمیشود بحساب قلدری و خودکامه ای و امپراطوری رهبرت در عراق وسوریه و لبنان و وفلسطین گذاشت ?
دوشنبه 1 دي 1393 - 12:29
kamran631 - لیون - فرانسه
به علی لاریجانی: به زودی یقه تو و اون ولی‌ وقیح رو هم میگیرند. وقتی‌ که نفت به پائین ۴۰ دلار رسید، اون وقت دلم میخواد همینطور هارت و پورت کنی‌ !!
دوشنبه 1 دي 1393 - 12:43
smart292 - ونکوور - کانادا
پولهای ملی‌ و مردم ایران را به بیگانگان دادند و هنوز هم میدهند ،به امید آزادی مردم ایران
‌سه شنبه 2 دي 1393 - 03:15
ghormeh sabzi - تهران - ایران
این رژیم دزد آخوندی و زیر دستای تازی زادش ،نهایتأ تا ۲ ساله دیگه یعنی‌ تا موقعی که اون اوبامای بی‌ ناموس رئیس جمهور آمریکا هست ،هستن،با عوض شدن اون بی‌ همه چیز اوباما ،کار این آخوندها هم تمام هست ،اون علی‌ چلاق و این تازی زادها و اون بشار جانی همشون با اوباما دستشون تو یه کاسه هست .
‌سه شنبه 2 دي 1393 - 09:16
siavash2a - تهران - ایران
فعلا که اقاتون جلو قلدر نرمش قهرمانه کرده شما هارتو پورت نکن
‌سه شنبه 2 دي 1393 - 16:18
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.