برنامه شب یلدای بی‌بی‌سی در دبی

بی بی سی فارسی می نویسد : برای شب یلدای سال 1393، شبی از شب های طولانی دوبی را انتخاب کردیم. دوبی از جمله شهرهایی است در جهان که از غروب آفتاب تا طلوع دوباره خورشید، هر گوشه اش پر از بزم است و خوشی. بهزاد بلور، در سفری به دوبی با ایرانی‌های مقیم این شهر و توریست های ایرانی که از ایران به دوبی آمده بودند همراه شده است.

+55
رأی دهید
-73

مهدخت - برن - سوئیس
با اینکه خودم در اروپا زندگی میکنم اما واقعا ادم متاسف میشه برای این ایرانیها یی که ادعای خارج نشینیشان دنیا رو کشته اینها فکر میکنند که ملت ایران هنوز تفکرات 50 سال پیش رو دارند این برنامه متاسفانه خالی از محتوی فکری بود در حالیکه در ایران بسیار برنامه های تفریحی با محتواییی بسته به فرهنگ اون مملکت وحود داره که نمیتوانیم انرا انکارکنیم این جدا از برنامه سیاسی اون مملکت میباشد. در اروپا تبلیغات برای مردم تفریحات سالم ومهمتر ازهمه دیدار اثار باستانی کشورهای دیگراست اونوقت اینها تبلیغاتشان رو ی کاباره ها و سرگرمیهای بی محتوی است البته من منکر این تفریحات نمیتونم باشم اما اهمیت به این تبلیغات یعنی سوق دادن افکار حوانان به سمت ابتذال و پوچی است .
دوشنبه 1 دي 1393 - 10:36
جنگنده - تهران - ایران
بهتر بود تیتر انتخابی برای این برنامه این میشد : (( شب یلدا با پوله مفته هرزه گردان ایرانی ))
دوشنبه 1 دي 1393 - 13:25
metti - تهران - ایران
خاک تو سرتون با این برنامتونو مهمونایه ازگلتونو خوده سبک مغزتون
دوشنبه 1 دي 1393 - 13:49
Anarchist - دبلين - ايرلند
دوستان انقدر نظر منفی‌ ندید، برنامه بهزاد عالی‌ بود...! از همه جا و همه چیز گفت، دمش گرم..! با وجود اینکه من میونه ام با بچه‌های تهران خیلی‌ خوب نیست ولی‌ خیلی‌ دوست دارم بهزاد رو..!!!
دوشنبه 1 دي 1393 - 15:24
Darya_ir - دوسلدورف - المان
خانم مهدخت - برن - سوئیس --- این ویدیو از دوبی صرفا برای شب یلدا بود و چه ربطی بخ خارج نشنیان و محتوای فکری بود? درضمن من خودم .سالهای زیادی در خارج زندگی میکنم و شب یلدا در منزل یکی ازدوستان دورهم که تعداد زیادی ایرانی و به ایران هم مرتبا میروند جشن گرفتیم و هندوانه وانار واجیل تا فال حافظ هم بود وتا نیمی ازشب بهمه ما خیلی خوش گذشت ....من علاقه زیادی به ایرانم دارم وبه سنن ایرانی ارزش واحترام قائل هستم وخیلی هم سیاسی وضد رژیم دیکتاتورنظامی هستم ...
دوشنبه 1 دي 1393 - 16:02
tanha925 - شیراز - ایران
با دیدن این فیلم از دبی و هرچی ایرانی که توی دبی برای تفریح میرند متنفر شدم. اینبار بی بی سی با ساختن این مستند پوچ و بیهوده کیفیت کار خودش را زیر سوال برد.
دوشنبه 1 دي 1393 - 19:26
مهدخت - برن - سوئیس
Darya_ir - دوسلدورف - المان دوست عزیز بهتر نبود تهیه برنامه شب یلدا در کنار خانواده های ایرانی مطابق انچه که سنت ایرانی است گزارش تهیه شود ؟ این کار یعنی ارزش گذاری به فرهنگ ایرانی و کانون گرم خانواده است به نظر من هر مملکتی فرهنگ خاص خودش رو داره و باید حفظ بشه نه اینکه در ان تفلید و مورد تهاجم فرار بگیره اینکار ستون ارزشها را ازبین میبرد و فرهنگ اون مملکت رو بی محتوی میکنه .
‌سه شنبه 2 دي 1393 - 08:25
shirzan e irani - استکهلم - سوئد
با این برنامه‌ها اصالتِ رسوم را تبدیل به مراسمِ سبک و تفریحاتِ سبک مغزان یا تفریحاتِ کلابی میکنند، ما باید اصالت و رسوم پر از معنا ، شادی و فرهیختگی خود را رایج کنیم نه فرهنگِ مبتذلِ عربی‌ یا غربی ، ما صاحبِ هویتِ مستقل و پیشرو هستیم آن را حفظ کنیم، علاوه بر آن قصه گویی شبِ یلدا از داستان‌هایِ ایرانی‌ ، حافظ خوانی ، شاهنامه خوانی را رواج دهیم ,کودکان را با رقص‌های ایران و لباس‌های فولکلور آشنا کرده تا به اتفاقِ جوانان و دیگرِ اعضایِ خانواده در چنین مراسمی آنها را اجرا کنند، از داستانهایِ ننه سرما و عمو نوروز فراموش نکنیم، عمو نوروزِ ما را دنیا به پاپا نوئل تبدیل کرد و در این ایام به نام خود جهانی‌ کرده در قالبِ کریسمس ارائه می‌کند بعد خودِ ما بی‌ بهره و بیخبر از آنیم , مانندِ تمامِ درأیی‌ها و دست آورد‌هایِ دیگرمان که از سویِ همه غارت شده و خودمان مفلوک و محتاج به کناری گذاشته شدیم.
‌سه شنبه 2 دي 1393 - 12:16
Darya_ir - دوسلدورف - المان
خانم مهدخت - برن - سوئیس . گرامی . برگزاری شب یلدا .خودش نشان بجا اوردن سنن ایرانیست .ازکجا معلوم که ایرانی هم نبوده .. ایا میفرمائید .همه مردم ایران راهی دوبی میشدند? مگر ما در خارج شب یلدا برگزار نکردیم ? باید افتخار کنیم .که چنین سننی را مردم در خارج از ایران زنده نگه میدارند ...
‌سه شنبه 2 دي 1393 - 23:40
Darya_ir - دوسلدورف - المان
دوست محترم tanha925 - شیراز - ایران . چرا از برگزاری چنین سنن ایرانی حال در دوبی برگزارشود ویا شهرهای دیگر جهان ..باعث شادمانی وافتخارباید باشد نه تنفر و کثیف وشوچ وبیهوده ..این سنن نشان هویت ایرانی ونشان دادن به جهانیان است .مثل عید نوروزباستانی ..با تاسف از چنین افکار ایرانی
‌سه شنبه 2 دي 1393 - 23:44
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.