زن راننده کامیون: من عاشق کارهای مردانه ام!

زن راننده کامیون: من عاشق کارهای مردانه ام!

پروانه عابدی ,زنیست که ستاره زندگی خود و فرزندانش است. یک زن ایرانی غیور که برای گذراندن امورات و تامین مایحتاج زندگی خود و فرزندانش سال هاست مثل یک مرد پشت فرمان کامیون ها می نشیند، دنده عوض می کند، عرق می ریزد و بار جابه جا می کند. او نمونه بارزی از یک زن موفق و غیرتمند ایرانیست. او به همه زن های ایرانی می گوید که می توان روی پای خود ایستاد و خانم ها نیز می توانند نقش پر رنگی در پیشرفت جامعه شان داشته باشند. پروانه عابدی سال هاست در جاده های خطرناک این خاک راننده کامیون است و به قول خودش عاشق کارهای مردانه و سخت است. با او در یکی از روزهای کاری اش همسفر شدیم تا پی به داستان واقعی زندگی او ببریم.



+121
رأی دهید
-26

vafadaar - اوترخت - هلند
درد و بلات بخوره تو سر هر چی‌ پناهندهٔ مفتخور و بی‌ خاصیت که با هر دروغی میاد و جوابش را که گرفت اولین فرصت میره ایران که فخر فروشی بکنه!
یکشنبه 30 آذر 1393 - 16:36
tabatabayi - کوالالامپور - مالزی
به نظر من اگه کسی دنبال یک همسر خوب برای زندگیش می گرده، باید دنبال چنین زن هایی باشه، که خودشون یک پا مرد هستند و تعهد دارند،
یکشنبه 30 آذر 1393 - 21:44
ali1111 - تهران - ایران
چیزی که جلب توجهم را کرد، نحوه فرمان دست گرفتن این خانوم و گاه گاهی‌ ول کردن فرمان ماشین بود؟!!!! امیدوارم کامیون را بیشتر مواظب باشه!!! هلث اند سیفتی حرف نداره تو ایران!!!
یکشنبه 30 آذر 1393 - 21:56
shirazi - کالیفرنیا - امریکا
فیلم بردار احمق است
یکشنبه 30 آذر 1393 - 22:40
kiyanzx1 - استکهلم - سوئد
حالا این اهنگهاى رو تصویر چى میگه !!!! ؟؟؟ افرین که غیرت دارى و دوست دارى کارکنى !! اما اون بچه ها تو خونه چه زجرى میکشن از این مادر !!! هیچوقت نیست ،همش تو جاده هست ،کى از خودش مهمتر ، ( بچه هاکه پشمند )! تو خواب هم تریلى مبینه،!!!
دوشنبه 1 دي 1393 - 07:03
shirzan e irani - استکهلم - سوئد
tabatabayi - کوالالامپور - مالزی / خودشون یک پا مرد هستن یک واژه پوسیده و نخ نماست، در تمام فرهنگها واژه مرد به عنوانِ بشر اطلاق میشود ( غیر از فرهنگِ مرد سالاری دست سازِ آخوند که موردِ پذیرشِ مردانِ عقب مانده فرهنگی‌ ایرانی نما قرار می‌گیرد و جوامع عربی‌ گیر کرده در فرهنگِ جاهلیت که فرهنگِ متمدنانه پیامبر را تاب نیاوردند و دنباله رو کسانی‌ شدند که مروّجِ فرهنگ جاهلیت بودند ) ، همان گونه که برای خداوند از سوم شخصِ ِ مذکر استفاده میکنند ، در صورتیکه خداوند هم صفتِ مردانه دارد که در جلالِ او نهفته و هم صفتِ زنانه که در جمالِ او نهفته است و از این صفات به انسان پیشکش کرد, حال ایشان از بخشِ مذکرِ وجودِ خود بطور نسبی‌ بیش از دیگر زنان استفاده می‌کندبه همین خاطر هم خودخواه تر است و به خواسته‌هایِ خود بیشتر اهمیت میدهد و کارهای مردانه را بیشتر دوست دارد، چون بخشِ مردانه هر فرد اعم از مرد یا زن خود خواه تر است و بر عکس بخشِ زنانه یک فرد اعم از زن یا مرد ، ایثارگر تر و حمایتگر تر است ،...
‌سه شنبه 2 دي 1393 - 13:48
shirzan e irani - استکهلم - سوئد
.. کی‌ میشود مغز و بلوغِ اجتمأعی و فرهنگی‌ ما به حدی برسد که تفکیکِ جنسیتی را کنار گذاشته , زن و مرد را مکمل هم بدانیم نه فروتر و یا برتر از هم و به این واقعیتِ مهم برسیم که هر یک از ما به شخصه یک موجودِ کامل است و هر دو بخش را در خود دارد مهم اینجاست که صرفنظر از ظاهر خود توانِ زندگی‌ کردن با کدام بخشش را دارد و یا میخواهد با کدام بخش از خود زندگی‌ کندتا بعد از یافتنِ خودِ اصلی‌ در پی‌ِ یافتنِ مکملِ خود باشد که آن مقوله ایی دیگر است.
‌سه شنبه 2 دي 1393 - 13:48
vahid.sharifi - ونكوور - كانادا
برو درمان کن عزیز شما درواقع مشکل داشتی از اول بی‌ خبر بودی. شما مردی در قالب زن.
‌سه شنبه 2 دي 1393 - 19:35
perser68 - فلوریدا - آمریکا
vahid.sharifi - ونکوور - کانادا. همینطوره و به قوله کاربر بالا از سوئد بچه هاش چطوری دارن بزرگ میشن!!!
‌چهارشنبه 3 دي 1393 - 06:08
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.