سخنان دادکان درباره فساد در مجلس و دولت: بابک زنجانی از آستین مسئولین مملکت بیرون آمد+ ویدیو

دادکان: بابک زنجانی از آستین مسئولین مملکت بیرون آمد

محمد دادکان رییس سابق فدراسیون فوتبال در برنامه زنده تلویزیونی خواستار حضور بازیکنان سرباز در ترکیب تیم ملی شد و گفت: بحث تیم ملی است. خواهش می‌کنم به خاطر مصالح ملی، اجازه دهید بروند جام ملت های آسیا و وقتی برگشتند، به پادگان اعزام شوند.

حمید رسایی نماینده مجلس شورای اسلامی که در برنامه حضور داشت، ضمن مخالفت با حضور بازیکنان سرباز در ترکیب ملی، عقیده داشت ارگان‌های نظامی طبق صلاحدید خود می‌توانند از آنها در تیم‌های نظامی هم استفاده نکنند و بازیکنان را به عنوان راننده، نگهبان، کار دفتری یا فعالیت در سایر مسئولیت‌ها بکار بگیرند.

رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مدعی شد مردم با او هم نظر هستند و رو به دادکان ادامه داد: "بابک زنجانی چطور شد بابک زنجانی؟ همین شد دیگر، خروجی این رافت‌ها شد بابک زنجانی. ما نباید عدالت را قربانی مصلحت کنیم."

دادکان ضمن رد مقایسه زنجانی با ورزشکاران گفت: "بابک زنجانی در آستین همین مسئولین این مملکت بزرگ شد اما فوتبالیست‌ها هنری دارند که تخصص‌شان است. فوتبالیست‌ها از آستین کسی خارج نشده‌اند."

بازیکن سابق تیم ملی فوتبال ایران تاکید کرد: "کارت‌ها از مراجع ذیصلاح گرفته شده و جعلی نیست. در ازای آن از بسیاری بازیکنان ۷۰ میلیون گرفته‌اند! ما باید پول‌ها را برگردانیم به بازیکنان و سپس آنها را بفرستیم سربازی. پول‌های بیت المال از جای دیگری رفته، آن ۱۲ هزار میلیارد تومان و ۳ هزار میلیارد تومان هنوز برنگشته."

رسایی گفت این پول‌ها را به حساب بیت المال برمی‌گردانیم اما دادکان سریع پاسخ داد: امیدوارم به عمر من و شما قد بدهد آن روز را هم ببینیم!

رسایی در حین شرح تحقیقات مجلس گفت نخستین بار بوده بازیکنان به خاطر مالیات، دچار مشکل خروج از کشور می‌شوند اما مجری و مهمانان حاضر در برنامه، اشتباه او را تصحیح کردند.

این نماینده مجلس یادآور شد: در بحث رسانه‌ها نیز پشت صحنه‌هایش رسیدگی شده تا گزارش به دست قوه قضاییه برسد. فکر نمی‌کردیم چاه فساد تا این حد عمیق باشد. غیر از کفاشیان و چند نفر از اطرافیان ایشان، اجماع وجود دارد که در فوتبال فساد وجود دارد.

دادکان، بروز فساد در برخی رسانه‌ها را تایید کرد و گفت به طور مثال، مسئولین تربیت بدنی دانشگاه آزاد را دعوت می‌کردند برنامه زنده و در ازای این کار، بدون رعایت ضوابط به دانشگاه می‌رفتند و بی آنکه شرایطش را داشته باشند، مدرک می‌گرفتند.

بازیکن سابق پرسپولیس درباره وجود فساد در فوتبال، خطاب به رسایی گفت: "الان فقط فساد در فوتبال است؟ جاهای دیگر نیست؟ فساد در شورای شهر یا مجلس یا سازمان‌ها و وزارتخانه‌ها نیست؟ بیایید برای یکبار به مردم بگوییم ما سیگار فروش‌ها را نمی‌گیریم، می‌رویم دنبال آنهایی که تریلی تریلی می‌آورند."

دادکان از نحوه فعالیت کمیسیون اصل ۹۰ نیز انتقاد کرد و گفت: "کی به اندازه من فوتبال را می‌داند؟ ۴۵ سال در ورزش هستم و چهار سال رییس فدراسیون بودم. نباید بنده دعوت شوم تا از من سوال شود؟ سمینار علم و ورزش می‌شود، دعوت نمی‌شوم و خیاط را دعوت می‌کنند. روز دانشجو در پرسپولیس برگزار می‌کنند و مرا دعوت نمی‌کنند. من نمی‌توانستم به کمیسیون اصل ۹۰ کمک کنم و اطلاعات بدهم؟"

مناظره دادکان و رسایی در حالی بدون توافق طرفین به پایان رسید که تیم ملی فوتبال ایران در آفریقای جنوبی اردو زده اما در فاصله کمتر از سه هفته تا آغاز جام ملت‌های آسیا، کارلوس کی‌روش هنوز نمی‌داند آیا می‌تواند از بازیکنانی مانند مهرداد پولادی، سروش رفیعی و حسین ماهینی استفاده کند؟

ایران در گروه سوم جام ملت‌های ۲۰۱۵ آسیا به میزبانی استرالیا، رو در روی امارات، قطر و بحرین قرار خواهد گرفت.




 

+219
رأی دهید
-1

92ارشام - لندن - ایران
رسایی خودش حامی مفسدان است.پولهایی که از سعیدمرتضوی و م.ر.معاون اول دریافت کرد تانماینده شود را اگر پس داد و پوزش خواست میشود به ریشه کن شدن فساد امیدوارشد وگرنه این اقا،کوچکوف،حسینیان،بذرپاش و...بکارخودشان ادامه میدهند.
یکشنبه 30 آذر 1393 - 17:30
mammal - لندن - انگلیس
این حکومت فقط با فساد و رشوه دادن به همدیگر توانسته بماند، اگر ذره‌ای از قانون اجرا میشد همهٔ اینها بیکار و علاف بودند. هر کی‌ آمد فکّ و فامیل‌هایش را آورد و تا توانستند چاپیدند و بردند و حالا میندازند گردن این و آن الا ما.
یکشنبه 30 آذر 1393 - 18:55
paksan - آمریکا - آمریکا
رسایی تو این برنامه ها میخواد واسه خودش سکوی برای انتخاب شدن دوباره درست کنه ولی بیسوادیش و طرفهای مقابلش میدونند که اینها نه کسی بهشون رای داده و نه اصلاً براشون مهمه که فساد چیه انیها هرجا منفعتشون باشه سرکله شون پیدا میشه فقط برای نون مفت مجلس نشینی. واقعاً این رسایی مدیون سپاه و خامنه ای هستش یا مردم؟ چه کسی بهش رای داده؟
یکشنبه 30 آذر 1393 - 19:34
kiyanzx1 - استکهلم - سوئد
دادکان عزیز قربون اون مرام و مردونگیت ، همون اقاى رسایی که جلوت نشسته بود خدایه ریاکارى ، پاچه خواریه !! تا وقتى که از راس نظام ننگین اسلامى بخور بخور وجود داره تا پایینترین رده ادارى جامعه هم ، بخودش متاسفانه میگه ، وقتى بالیی میخوره چرا من نخورم !! بقول یکى از نماییندها، اختلاس ، رشوه در جمهورى اسلامى هنجار شده !!!!
یکشنبه 30 آذر 1393 - 22:09
shahram73 - لندن - انگلیس
مشکل اصلی هزینه حکومتهای بشری غالبا ازطریق شهروندان با پرداخت هزینه مالیات و عوارض تامین می شود پول فراوانی که از این جاری می شود برخی ازماموران را به دوزدی وسوسه میکند همچنین کسانی رشوه می دهند در پی این می باشند که مالیات یا عوارض کمتری به دولت دهند در چنین وضعیتی ،انسانهای صادق اغلب بیشتر از دیگران مورد ظلم قرار می گیرند ،راحل ؛ پادشایی خدا قدرت خود را از یهوه ؛خدای متعال دریافت می کند ؛مکاشفه؛15.11 ،این پادشایی برای عملکرد و فعالیت خود نیازی به جمع اوری مالیت ندارد،درعوض ،خدا با ،عظمت وتوانایی، وسخاوت بی کران خود از این پادشایی حمایت می کند تا نیاز تمام تابعین آن فراهم شود. اشعیا,26.40
یکشنبه 30 آذر 1393 - 21:24
Mova10 - ادینبورو - اسکاتلند
از رسأیی و دورو بریش رسوایی درست کرد! نابود کردش، خیلی‌ مرد دادکان
دوشنبه 1 دي 1393 - 01:45
paksan - آمریکا - آمریکا
رسایی خودش ام الفساد هستش. رابط احمدی نژاد در پخش پول در مجلس و خرید رای مجلس خود همین رسایی بود و حالا این مفسد آمده شده واسه ما مبارز با فساد. دادکان بایدصریح میگفت این آدم خودش آلوده اس این گروه پایداری که یک دمشون به مصباح یزدی که سالی 18 میلیارد تومان پول حق مردم رو میگره خرج موسسه امام خمینیش کنه و سر دیگه اش به احمدی نژاد بنده و اون وسط هم تمام فاسدها از وزیر پیشین کشور که متقلب 88 و سوپرمیلیاردر هستش بگیر تا باقی دزدها اینها حالا با هیاهو دنبال برعکس کردن ماجرا هستند.کاش دادکان می پرسید شما میخواستید برید بزریل که با چه فساد مبارزه کنید؟ آخه این طرف 8 سال گذشته که این همه فساد و دزدی بود کجا بود؟ یعنی همین دوساله یادشون آمده که باید با فساد مبارزه کرد؟؟؟
دوشنبه 1 دي 1393 - 02:48
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.