تولد دوقلوی به هم چسبیده در شیراز + عکس

دو نوزاد دوقلوی به هم چسبیده در شیراز متولد شدند. این نوزادان هم اکنون در مرکز آموزشی درمانی نمازی بستری هستند و تحت مرقبت های ویژه قرار دارند .

به گزارش شیرازه، این خواهران دوقلو که در یک عمل جراحی سزارین توسط دکتر «وفایی»، جراح متخصص زنان متولد شدند، از ناحیه قفسه سینه به یک‌دیگر چسبیده اند. پس از معاینه هایت اولیه، مشخص شد این دو نوزاد دختر دارای دو آئورت، دو قلب و دو کبد هستند که هر دو ارگان به هم چسبیده اند. همچنین بررسی ها نشان می دهد بخش هایی از قلب بین دو نوزاد مشترک است.

بنابراین گزارش، پزشکان پیش بینی کرده اند در سه ماهگی امکان جراحی جداسازی قلب و در سن یک سالگی امکان جداسازی کبد آن ها فراهم شود. مادر این دوقلوها که در وضعیت جسمانی مناسبی قرار دارد، 20 ساله و ساکن شیراز است.

روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز روز پنج‌شنبه اعلام کرد: «در پی تماس تلفنی پزشک مرکز آموزشی درمانی حافظ به مرکز پایش مراقبت های درمانی (MCMC) مبنی بر تولد دوقلوی به هم چسبیده، با تلاش کارشناسان مرکز پایش مراقبت های درمانی و هماهنگی با اساتید گروه های آموزشی نوزادان و جراحی اطفال، این دوقلوی به هم چسبیده به بخش مراقبت های ویژه نوزادان مرکز آموزشی درمانی نمازی منتقل شدند.»

+65
رأی دهید
-11

reza.paris - تهران - ايران
خدایا .من اشکم در اومد . خداوند به خانواد‌ش صبر بده .
یکشنبه 30 آذر 1393 - 15:24
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.