قاتل باجناق آزاد می‌شود

مرد میانسال که باجناقش را قربانی اختلاف بر سر یک زمین کرده و به قصاص محکوم شده بود، پس از جلب رضایت شاکیان خصوصی از حکم مرگ رهایی یافت و حکم آزادی‌اش دیروز از سوی قضات دادگاه کیفری استان تهران صادر شد.
دهم بهمن 86 به کلانتری لواسان خبر رسید که مرد 45 ساله‌ای به نام عباس در جدالی خونین کشته شده است. پلیس وقتی به خانه این مرد رفت با جنازه خونینش که با ضربه کارد از پا درآمده بود، روبه رو شد. تحقیق‌های میدانی نشان داد این مرد در جدال با با جناق 35 ساله‌اش در خون غلتیده است.
همسر قربانی به پلیس گفت: «عباس و شوهرخواهرم اکبر با هم یک خانه مشترک خریده بودند، اما سر این ملک با هم اختلاف داشتند. امروز اکبر در حالی که عصبانی بود مقابل خانه‌مان آمد و داد و فریاد راه انداخت. شوهرم او را آرام کرد و به داخل خانه دعوت کرد اما نمی‌دانم چطور شد که اکبر با چاقو به سینه شوهرم زد و گریخت.»
 به دنبال اطلاعاتی که این زن به پلیس داد ساعتی بعد اکبر بازداشت شد. او به قتل باجناقش اعتراف کرد و در شعبه 74 دادگاه کیفری استان تهران پای میز محاکمه ایستاد. در آن جلسه اکبر گفت: «من و باجناقم هیچ اختلافی با هم نداشتیم و مثل دو برادر بودیم. اما وقتی یک ملک شریکی خریدیم درگیری‌هایمان شروع شد. عباس می‌خواست سهم مرا به نصف قیمت بخرد که قبول نکردم.
او تلفنی به من ناسزا گفت که عصبانی شدم و مقابل خانه‌اش رفتم اما قصد کشتن او را نداشتم.»  در پایان آن جلسه هیات قضایی اکبر را به قصاص محکوم کرد. این رای در دیوان عالی کشور مهر تایید خورده بود که او توانست رضایت شاکیان خصوصی را جلب کند. به این ترتیب او از حکم قصاص رهایی یافت و دیروز از جنبه عمومی جرم محاکمه شد.
در این جلسه که دیروز به ریاست قاضی عبداللهی و با حضور چهار مستشار تشکیل شد ابتدا نماینده دادستان کیفرخواست را خواند و گفت: «نظر به رضایت شاکیان خصوصی از آنجایی که جرم اکبر منجر به اخلال در نظم جامعه شده است طبق ماده 612 قانون مجازات برایش تقاضای تعیین کیفر دارم.»  سپس اکبر که حالا 42 ساله است پشت تریبون دفاع ایستاد و گفت: «قبلا هم بارها گفته‌ام من قصد کشتن باجناقم را نداشتم. فقط در یک لحظه کنترل اعصابم را از دست دادم و چاقو کشیدم. باور کنید نمی‌دانم چاقو چطور به سینه عباس فرو رفت.»  او گفت: «نزدیک به هفت سال است که در زندانم. سهم خانه مشترک را به خانواده باجناقم واگذار کردم تا رضایت آنها را گرفتم. حالا از هیات قضایی تقاضا دارم در مجازاتم تخفیف قائل شود تا زودتر به زندگی عادی برگردم.»
در پایان این جلسه هیات قضایی وارد شور شد و اکبر را به هفت سال زندان با احتساب روزهای بازداشت محکوم کرد. به این ترتیب این مرد به‌زودی آزاد خواهد شد.

+25
رأی دهید
-6

new idea - لندن - انگلستان
دوباره قانون مسخرهء قصاص!! من نمیدونم این داستان اولیاء دم چه صیغه ایه دیگه؟ بابا یارو قاتله..قاتل.چه فرقی داره با باقی قاتلها که با رضایت بقیه ،جرمش بخشیده و کمتر بشه؟!
شنبه 29 آذر 1393 - 13:31
shahab46 - هانوفر - المان
باید (گلاب به روتون).....به قانون این مملکت و اسلام هر دو با هم
یکشنبه 30 آذر 1393 - 10:13
shahab46 - هانوفر - المان
آخ آخ معذرت می‌خواهم با روح خمینی هرسه (یادم رفته بود)
یکشنبه 30 آذر 1393 - 10:14
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.