بازاریابی بیمه‌نامه‌های خودرو با جعل‌های ماهرانه

مرد تبهکار می‌گوید آرزوی پدر شدن وی را به سمت اقدامات کلاهبردارانه کشانده است.
این مرد و همدستش فیش‌های حقوقی را جعل می‌کردند تا بیمه‌نامه‌های واقعی را بازاریابی کنند.اوایل آذرماه سال جاری یکی از نمایندگان بیمه خودرو در جریان بیمه‌نامه‌ای قرار گرفت که دارنده آن با مدارک و فیش‌ حقوقی جعلی اقدام به دریافت بیمه‌نامه اقساطی کرده بود.
وقتی ماجرای این جعل ماهرانه فاش شد بازپرس مسعودی از شعبه اول دادسرای ورامین دستور داد تیمی از مأموران اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی شرق تهران برای ردیابی عاملان این باند جعل وارد عمل شوند.
تیم پلیسی در گام نخست پی برد که مردی 47 ساله با مراجعه به نمایندگی‌های بیمه و دادن فیش‌های حقوقی جعلی اقدام به تهیه بیمه‌نامه‌های خودرو کرده که در زمان سررسید نخستین سررسید وقتی پولی به نمایندگی پرداخت نمی‌شد، کارکنان بیمه به فیش حقوقی مراجعه کرده و متوجه شده‌اند همه آنها جعلی هستند.بدین ترتیب با توجه به گسترده بودن این فریبکاری‌ها در تهران، ورامین و شهرهای اطراف تهران آموزش‌های لازم از طریق مأموران به نمایندگی‌ها داده شد تا در صورت مشاهده عامل این فریبکاری حرفه‌ای، مأموران را در جریان قرار دهند.مأموران با اقدامات فنی و پلیسی موفق به شناسایی عامل این کلاهبرداری‌ها شدند و پی بردند وی آخرین بار به یکی از نمایندگی‌های بیمه شهر ورامین مراجعه کرده است.همین سرنخ کافی بود تا مأموران با مراجعه به نمایندگی و در تماس تلفنی با مرد فریبکار قراری صوری بگذارند.
این مرد که نمی‌دانست پای در کمین‌گاه پلیس می‌گذارد در محل قرار حاضر شد و زمانی که پلیس را پیش روی خود دید چاره‌ای جز تسلیم ندید.
«رضا» 47 ساله در اعترافاتش گفت: با جعل فیش‌های حقوقی و ارائه یک برگ کپی از آن به نمایندگی‌ها اقدام به گرفتن بیمه‌نامه خودروها می‌کردم و همه پول مشتریان را به جیب می‌زدم و در این نقشه تنها صاحبان نمایندگی‌ها ضرر می‌کردند.
رضا در اعترافاتش گفت: حدود یک‌سال است که دست به این کلاهبرداری می‌زنم و فیش‌های جعلی را از فیش حقوقی خودم جعل می‌کردم و در این مدت 20 میلیون تومان به‌دست آورده‌ام.
وی ادامه داد: از روی بدبختی تصمیم به این کار گرفتم چون در آرزوی پدر شدن بودم، پیش دکترهای زیادی رفتم که هزینه‌هایش زیاد بود اما همه کارهایم بی‌نتیجه بود و مجبور شدم برای تأمین هزینه‌های زندگی‌ام دست به این کار بزنم.
رضا در حالی که آرام اشک می‌ریخت، گفت: پشیمانم و از روز نخست می‌دانستم دستگیر می‌شوم اما برای رسیدن به آرزوی پدر شدن همه پول‌هایم را خرج کردم و دیگر چیزی برایم مهم نبود.وی در پایان همدستش ابوالفضل را که در این کلاهبرداری‌ها نقش شناسایی کسانی که به دنبال گرفتن بیمه‌نامه‌های اقساطی بودند را داشت، لو داد.بدین ترتیب، مأموران با اطلاعات به‌دست آمده و در اقدامی غافلگیرانه ابوالفضل را در خانه‌اش دستگیر کردند.ابوالفضل وقتی دید همدستش وی را لو داده در ادعایی عجیب گفت: تنها هفت نفر را برای گرفتن بیمه به رضا معرفی کردم که در این ماجرا هیچ پولی به‌دست نیاوردم و نمی‌دانستم رضا کلاهبرداری می‌کند.
بنابر این گزارش، بازپرس مسعودی باتوجه به گسترده بودن این تبهکاری‌ها با تقاضای چاپ عکس این تبهکاران، از نمایندگی‌های بیمه و کسانی که در دام فریبکاری آنها افتاده‌اند خواست برای پیگیری پرونده‌هایشان به شعبه اول بازپرسی دادسرای ورامین یا اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی شرق تهران در ورامین مراجعه کنند.

+11
رأی دهید
-1

paksan - آمریکا - آمریکا
طرف میلیاردها تومان به جیب زده بعد عکسش رو نشون نمیدن حتی اسمش رو الف و پ می کنند ولی اینها ببینید با 20 میلیون کلاه برداری عکس و مشخصات و .. واقعاً کسانی که پرونده دارند و از 3هزار میلیارد بگیر تا 12 هزار میلیارد تومان کلاه برداری کردند و تمام مدارک اختلاس و کلاه برداری آنها تایید شده هم همینطوری عکسشون به مردم نشون داده میشه؟ چرا نباید مردم مقامات سپاه و نماینده های شرکتهای اقماری سپاه که دست داشتند در این دزدی ها رو بشناسند؟ چرا نباید رئیس بانک و کارمندایی که اختلاس و دزدی کردند رو بشناسند؟ چرا نباید مسئولینی و نماینده های مجلس فساد اسلامی که رشوه گرفتن از مرتضوی رو مردم بشناسند؟ و...
شنبه 29 آذر 1393 - 18:44
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.