موافقت فیفا با انتشار یافته‌های گزارش فساد گزارشگر مستقل

کمیته اجرایی فیفا در یک رای‌گیری متفق‌القول تصمیم گرفته تا یک "نسخه مناسب حقوقی" از گزارش مایکل گارسیا، مامور مستقل تحقیق کمیته اخلاقی فیفا، درباره نحوه اعطای میزبانی جام جهانی فوتبال به روسیه و قطر را چاپ کند.

مایکل گارسیا روز چهارشنبه در اعتراض به خلاصه شدن گزارشش از سمت خود کناره گیری کرد.

آقای گارسیا از سوی فیفا مامور شده بود تا درباره نحوه اعطای میزبانی جام جهانی فوتبال به روسیه و قطر ۲۰۱۸ و ۲۰۲۲ گزارشی مستقل تهیه کند. قطر و روسیه متهم شده‌اند که با رشوه و فساد مالی موفق به دریافت میزبانی شده‌اند. آقای گارسیا گزارش خلاصه شده فساد در فیفا را "ناقص و همراه با اشتباه‌" دانسته، و خواسته شده بود که گزارش کامل منتشر شود.

پیش از رای‌گیری امروز، کمیته اخلاقی فدراسیون بین‌المللی فوتبال با استناد به این گزارش خلاصه شده نحوه انتخاب میزبان جام جهانی ۲۰۲۲ و ۲۰۱۸ قطر و روسیه را از هرگونه فساد مبری دانسته بود.

 


 

مایکل گارسیا در اعتراض به خلاصه شدن گزارشش استعفا کرد

با وجود برگزاری رای‌گیری و تصمیم کمیته اجرایی فیفا، این سازمان تاکید دارد که روسیه و قطر به عنوان میزبان‌های جام‌های جهانی ۲۰۱۸ و ۲۰۲۲ باقی خواهند ماند.

سب بلاتر، رئیس فیفا، گفته است که او از اعضای کمیته اجرایی فیفا خواسته بود تا به انتشار کامل گزارش رای مثبت دهند. آقای بلاتر در این باره گفت: "ما همیشه مصمم بوده‌ایم که حقیقت باید گفته شود."

با وجود تصمیم برای انتشار گزارش مایکل گارسیا، انتظار می‌رود که گزارش ۴۳۰ صفحه‌ای او، برای حفظ جزئیات محرمانه شاهدان مورد تدوین قرار بگیرد.

نسخه جدید گزارش بعد از پایان تحقیقات درباره ۵ متهم منتشر می‌شود.

+3
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.