یک پناهجوی ایرانی در استرالیا خواست در صورت اغما به هوش نیاید

وکیل یک پناهجوی ایرانی در استرالیا، که بیشتر از یک ماه نیم است در اعتصاب غذا به سر می‌برد و درخواستش برای گرفتن روادید از سوی دولت آن کشور رد شده، می‌گوید این پناهجو خواسته است تا در صورتی که از هوش رفت، احیا نشود.

خبرگزاری فرانسه از قول جان لورنس، وکیل این پناهجو، نقل کرده است که این فرد ۳۳ ساله بیش از ۴ سال است در استرالیا در تلاش برای گرفتن پناهندگی است، اما اکنون در شرایط نامشخص قانونی به سر می‌برد.

به گفته وکیل این پناهجو، از یک سو دولت استرالیا با درخواست او مخالفت کرده است و بنا بر قوانین آن کشور می‌تواند پناهجوی مورد نظر را بدون میل خودش به کشور مبدا بازگرداند.

از سوی دیگر ایران می‌گوید حاضر به پذیرفتن شهروندانی که به میل خود خواستار بازگشت به این کشور نیستند، نیست.

این پناهجو در اردوگاه پناهندگان در شهر داروین به سر می‌برد.

وکیل او به خبرگزاری فرانسه گفته است بیش از ۲۰ کیلوگرم وزن کم کرده است و می‌گوید اگر به تهران بازگردد «کشته می‌شود».

پناهجوی مورد نظر به وکیل خود گفته است ۳۵ ایرانی دیگر در «برزخ» قانونی مشابهی به سر می‌برند.

وزارن مهاجرت استرالیا هنوز واکنشی به گزارش خبرگزاری فرانسه نشان نداده است.

در سال گذشته خورشیدی پال فُلی، سفیر استرالیا در تهران، گفته بود «ایرانیان بیش از همه کشورها حتی افغان‌ها مهاجرت غیرقانونی به استرالیا داشته‌اند».

از سوی دیگر در آبان ماه گذشته «کمیته مبارزه با شکنجه سازمان ملل» خطاب به دولت استرالیا اعلام کرد شرایط پناهجویانی که استرالیا در جزایر مانوس و نائورو مستقر می‌کند مصداق تنبیه «بی‌رحمانه، غیرانسانی، و غیرقانونی» است.

دولت استرالیا با انتقادهای برخی دیگر سازمان‌های بین‌المللی نیز روبه‌روست که سیاست‌های اجرایی آن کشور در مورد پناهجویان را «غیرانسانی» توصیف می‌کنند.

دولت استرالیا اعلام کرده است دیگر پناهجویانی که خود را غیرقانونی از طریق اقیانوس به آن کشور می‌رساند، نمی‌پذیرد و آنها را به جزایری در اقیانوس آرام یا پاپوآ گینه نو می‌فرستد.

+52
رأی دهید
-12

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۴۷
    Crimr&Punishment - راکینگهام، استرالیا
    پناهنده شدن حق هر کس ست که در کشور خودش احساس ناامنی کند ولی به نظر من بیشتر دولت استرالیا در سیستم پناهنده پذیری ا ش را اصلاح کند.
    0
    0
    ‌پنجشنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۴:۰۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    دوستدار - استهکلم - سوئد
    اخوندها از زمانی که قدرت را در ایران به دست گرفتن در پی صادر کردن مردم ایران به خارج از کشور بوده اند. کشورهای اروپای و امریکای همراه با کشور استرالیا این را به خوبی میدانند که رژیم اخوندی ایران باعث و بانی مهاجرات ایرانیان به خارج است. پس ایرانیانی که واقعا مشکل امنینی و جانی در داخل کشور ندارند به خارج از کشور مهاجرت نکنند و میدان را برای اخوندها از این بیشتر باز نکنند که به خیال اسوده ثروت ایران و ایرانی را حیف و میل نمایند.
    شنبه 29 آذر 1393 - 00:15
    رزم جو - لوس انجلس - امریکا
    اگر به تهران بروم کشته میشوم؟؟؟مگر توی پناهنده مسعود رجوی هستی که برگردی کشته میشی. از بس خالی بندی کردید استرالیا هم دیگه راتون نمیده بس بابا خجالت بکشید والا. اگر واقعا قصد مهاجرت دارید برید یه حرفه یا یه مدرک یاد بگیرید که بتونید باهاش مهاجرت کنید.با خالی بندی و شارلاطان بازی ای ایران منو میکشه ای سیاسی هستم نمیتونید کاره تونو پیش ببرید.
    شنبه 29 آذر 1393 - 01:20
    adamat - خارکف - اکراین
    *دولت استرالیا اعلام کرده است دیگر پناهجویانی که خود را غیرقانونی از طریق اقیانوس به آن کشور می‌رساند، نمی‌پذیرد * ... / نرمش رفتاری و یا بهتر بگویم اشتباه دولت استرلیا از اپتدا تا کنون، همین پذیرفتن افرادی بوده که غیر قانونی وارد کشورش می‌شدند!. یعنی‌با اینکار، خود آن دولت، قانون را زیر پا می‌گذاشته! و حال تازه، زنگ خطر برایش بصدا در آمده. ... این اشتباه را، سالهاست که آلمان نیز انجام میدهد و پناهجویان غیر قانونی‌ را می‌پذیرد. / در چنین مواردی، اگر دولت‌ها در مورد ورود غیرقانونی افراد به مرز‌هایشان سخت نگیرند، آنوقت مفهوم واژه ی قانون، خود به زیر سوال میرود.
    شنبه 29 آذر 1393 - 01:49
    bineshaan - لندن - انگلیس
    اگر استرالیا در همین یک مورد کوتاه نیاد و قانون خودش رو محترم بدونه٬ درس عبرتی برای یه عده بیکار وبی سواد و بی خاصیت میشه که میخوان با هر روش و دروغی به اصطلاح پناهنده بشن. دروغگوی بی شرم همه میدونند که اگه مورد حقیقی برای پناهنده شدن داشتی هیچ کشور دموکراتیکی از دادن پناهندگی بهت طفره نمیرفت. مدارکت رو بگیری مثل اکثر پناهنده ها تابستون بعدی میری سفرایران.
    شنبه 29 آذر 1393 - 09:35
    davood63 - تهران - ایران
    دوستان عزیز -هموطن من هر کی‌ که هست باید مورد حمایت من باشه،،سعی‌ نکنییم مورد ملامت قرارش بدیم ،این حق هر کسی‌ هستش هر جا که می‌خواهد زندگی‌ کنه ،یک زمانی‌ نه‌‌ خیلی‌ دور مردم تمام کشور‌ها در مملکت ما زندگی‌ میکردند، همین استرالیا سالیان خیلی‌ زیاد صادرات گوشت به ایران داشت و سود سرشاری نصیبش شد ،ولی‌ خوب حق داره سخت گیری کنه و ایرانی‌‌ها بهترین مهاجرین هستند
    شنبه 29 آذر 1393 - 09:55
    فراوانی - قطر - قطر
    آقا جان یک کشوری وقتی میگه غیر قانونی نیایید خوب نرید دیگه این همه کشور خوب توی دنیا هست برید جایه دیگه
    شنبه 29 آذر 1393 - 13:23
    سلسله اشکانیان - نیو یورک - ایالات متحده
    دوسال پیش رفته بودم سیدنی ، پر بود از ایرانی ، در بین اونها ایرانی‌های زیادی رو دیدم که از طبقه ی بد جامعه ایران اومده بودند ، جای در گیری با قمه روی صورت ، نوع حرف زدن چاله میدونی و قالتاق ، سطح سواد و شعور پائین و رفتار جهان سومی‌ کاملا در اونها مشهود بود . بیشتری هم تمایل به خلاف داشتند و یه پاشون تایلند بود و عشق مواد مخدر ، تازه یه ایل و تبار هم از همشهریاشون تو تایلند داشتند که می‌خواستند اونآرم قاچاقی‌ بیارن استرالیا که باندشون کامل بشه
    شنبه 29 آذر 1393 - 14:55
    سلسله اشکانیان - نیو یورک - ایالات متحده
    شما هموطن اگه بمیری بهتره ، چون زندگی‌ ای‌ که انتخاب کردی و این مسیری که رفتی‌ با دروغ بوده ، شما نمیتونی‌ به زور بری تو خونه مردم و بخوای اونجا به زور بمونی ، سعی‌ کن زود تر بمیری و ما هم قول میدیم که شهید محسوب بشی‌ و به یادت خواهیم بود .
    شنبه 29 آذر 1393 - 15:01
    مهرداد2538 - تهران - ایران
    این مظلوم نماییها و کثافت بازیهای ایرانی را باید از توی فرهنگمون جمع کنیم. این افراد هر جا پایشان را بگذارند آنجا را هم مثل ایران بی قانون می کنند. بقول صادق هدایت: ملت شش هزار ساله هرجا که پایش را بگذارد به گند می کشد.
    شنبه 29 آذر 1393 - 19:00
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.