وزیر دفاع دولت روحانی، رفسنجانی را به «بداخلاقی» متهم کرد

حسین دهقان، وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران

حسین دهقان، وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ایران، اکبر هاشمی رفسنجانی، رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام را به «بداخلاقی» متهم کرد.

آقای دهقان که روز جمعه ۲۸ آذر در برنامه «شناسنامه» شبکه سه تلویزیون ایران حاضر شده بود، گفته که «صحبت در مورد محاکمه فرماندهان بعد از جنگ ناشی از دعواهای سیاسی نابه‌جایی است که در کشور می‌شود. این بیشتر بداخلاقی است تا این که بخواهد دفاع باشد یا رعایت حقوق باشد».

خبرگزاری فارس متن سخنان پخش شده وزیر دفاع دولت حسن روحانی در این برنامه را منتشر کرده که گفته است: «وقتی ما در نظام جمهوری اسلامی در زمان جنگ که اگر کسی بخواهد فرار کند باید اعدامش کنیم، احدی را اعدام نکردیم چطوری بعد جنگ کسی را اعدام کنیم».

سایت هاشمی رفسنجانی در مهر ماه امسال، گزارشی از دیدار تعدادی از اسرای جنگ ایران و عراق با رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام را منتشر کرده بود که در آن آقای هاشمی، از یحیی رحیم صفوی نام می‌برد و می‌گوید که این فرمانده ارشد سپاه پاسداران در زمان جنگ، به خاطر «بی‌لیاقتی در جنگ» چند بار تا مرز اعدام پیش رفته بود.

آقای رحیم صفوی که پس از محسن رضایی، توسط آیت‌الله خامنه‌ای به عنوان فرمانده کل سپاه منصوب شد، بعد از دوران ۱۰ ساله ریاست بر سپاه پاسداران نیز به عنوان مشاور امور نظامی رهبر جمهوری اسلامی انتخاب شد.

با وجود این، اکبر هاشمی رفسنجانی در سخنرانی خود افزوده بود که حتی علی خامنه‌ای که در آن هنگام رییس جمهوری بود نیز طرفدار اعدام آقای رحیم صفوی بوده اما او مانع این مسئله شده است.

این گزارش هم‌اکنون از سایت هاشمی رفسنجانی حذف شده است.

این سخنان رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام، در واکنش به اظهاراتی بیان شد که آقای رحیم صفوی در مرداد ماه بیان کرد و با اشاره به نقش اکبر هاشمی رفسنجانی در پذیرش قطعنامه ۵۹۸ سازمان ملل متحد برای پایان جنگ، وی را متهم کرده بود که می‌خواسته بعد از آیت‌الله خمینی قدرت را در دست داشته باشد و کشور را اداره کند.

+8
رأی دهید
-15

amir-amir - تورنتو - كانادا
اگر بخواهیم سرچشمه این کار را پیدا کنیم که چه کسى مقصر بوده یک طرف قضایا بر مى گردد به خمینى که ایشان و اطرافیانش در زمانى که تند و شدید به تبلیغات صدور انقلاب به کشور هاى حاشیه خلیج فارس دامن مى زدند و همانطور که منتظرى اعتراف کرد که ما باید هئیت هاى حسن نیت به این کشور ها ارسال و نباید دور کشور را دیوار کشى سیاسى بکشیم خمینى در جواب گفته بود که ما می خواهیم این دیوار را بکشیم و بعد هم که صدام با هواپیمایش به فرودگاه مهر آباد حمله کرد خیلى ساده لوحانه اظهار داشت که صدام آمده است و یک سنگى انداخته است.
جمعه 28 آذر 1393 - 22:05
sharafYabi - بیمبه - انگولا
خدا وکیلی جون میده واسه فیلمهای فردین. در نقش کفترباز و کفتر فروش، سر پًل امیر بهادر، روبروی کله پاچه ئی!
جمعه 28 آذر 1393 - 22:15
paksan - آمریکا - آمریکا
مشخصه وزیر دفاع واقعاً نافهم و بدفهم هستش! طرف از زمان جنگ حرف زده که خلخالی دنبال اعدام چندین فرمانده سپاه که باعث چندین شکست شده بودند و هزاران نفر کشته شده بودند و حتی خمینی هم موافقتهایی کرده بوده . این صحبتها مال زمان جنگ بوده و این طرف وزیر دفاع میگه چطور الان ما اعدام کنیم؟ صحبت الان نیست بی سواد رفسنجانی تاریخ رو توضیح داده که واقعاً عده ای باید اعدام میشدند چون هزاران نفر رو به کشتن دادن و بعد فرار کرده بودند آمده بودند تهران...همین بربری
جمعه 28 آذر 1393 - 23:36
قیصرمنم - اصفهان - ایران
رحیم صفوی معروف بود به رحیم تپه، چون هرچه تپه در جبهه بود رت نتوانست پاسداری کند و اون تپه ها به دست دشمن میافتاد.رحیم تپه...
شنبه 29 آذر 1393 - 08:27
siavash2a - تهران - ایران
هاشمی نسبت به بقیه اخونداها خیلی نا انصاف تر است.هاشمی یک سیاست مداره با نفوذ و عاقله و خودشم فهمیده نظام از مسیرش خارج شده
شنبه 29 آذر 1393 - 11:24
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.