نماینده مجلس، اینستاگرام و کارلوس کی‌روش

یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی که همراه با نصرالله سجادی معاون وزیر ورزش در شبکه پنج صداوسیما حضور داشت، اتهامی علیه سرمربی تیم ملی فوتبال ایران مطرح کرد. بررسی‌ رسانه‌های ورزشی نشان می‌دهد این اتهام، عاری از واقعیت است.

در این برنامه زنده تلویزیونی، نصرالله سجادی با حمایت از تصمیم «کمیته ارزیابی مربیان خارجی» در توضیح دلایل رد صلاحیت زلاتکو کرانچار سرمربی کروات تیم ملی امید گفت حتی کفاشیان هم مستندات علیه کرانچار را تایید کرده است.

این کمیته تازه تاسیس در وزارت ورزش، مدعی است کرانچار که سابقه هدایت تیم‌های ملی کرواسی و مونته‌نگرو را دارد و در ایران هم هدایت سپاهان را برعهده داشته و روی نیمکت سرمربیگری پرسپولیس نشسته، «فردی است دائم‌الخمر و حتی در رختکن تیمش هم الکل می‌نوشد».

 پس از این اظهارات، رحیم زارع نماینده بوانات، آباده و خرم‌بید گفت در صفحه اینستاگرام کی‌روش نیز عکس‌هایی وجود دارد که ضد ارزش است و اگر وزارت قصد حفظ ارزش‌ها را دارد چرا با کی‌روش مقابله نمی‌کند؟

نصرالله سجادی هم از زارع خواست اگر مستنداتی دارد به وزارت ورزش ارائه کنید «تا اقدامات لازم» صورت بگیرد.

رسانه‌های ورزشی در ایران نوشته‌اند جست وجوی نام کارلوس کی‌روش در اینستاگرام نتیجه‌ای نداشت، غیر از پیدا شدن دو صفحه مربوط به او که توسط طرفدارانش اداره می‌شود و صفحه رسمی به شمار نمی‌آید.

مشخص نیست این نماینده مجلس به کدام صفحه اشاره کرده و چه عکس‌هایی در این صفحه دیده که آن را مغایر با «فرهنگ و ارزش‌های پذیرفته شده در جامعه» دانسته است.

روزنامه ورزشی ۹۰ نوشته: «در صفحه هواداران کی‌روش عکس‌هایی از این مربی منتشر شده که هیچ یک از آنها ضدارزش نیست و اگر عکسی نیز منتشر شده باشد به او ارتباطی پیدا نمی‌کند، زیرا معلوم نیست صفحه توسط چه کسانی اداره می‌شود.»

جست وجو در اینستاگرام ساده است. سرویس ورزشی رادیوفردا نیز این کار را انجام داد و عکسی پیدا نشد که تاییدی بر اظهارات نماینده مجلس باشد. مگر تصاویری از تمرینات و مسابقات باشگاهی و تیم ملی ایران. حتی عکس‌هایی از کاولوس کی روش و همسرش در اصفهان و شیراز منتشر شده که همسرش حجاب اسلامی دارد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی، همان فردی است که در جریان شکایت وزارت ورزش از علی دایی، توسط دایی برای دفاع از او در برنامه ۹۰ به روی خط برنامه دعوت شد.

دایی گفت: «یک مرد پیدا شده که از حق و حقیقت حرف می‌زند. شما اجازه بدهید این مرد بیاید روی خط و بگوید.»

عادل فردوسی‌پور پاسخ داد شماره‌اش را نداریم اما دایی جواب داد: «تلفن خانه و موبایل آقای دکتر را دارم. آقای گل فوتبال جهان اصرار می‌کرد تا این نماینده روی خط بیاید.»

رحیم زارع در معرفی سوابق ورزشی‌اش گفت که بازی ایران و استرالیا را تماشا کرده است. حتی در تمجید از دایی با ۱۰۹ گل ملی، فقط گفت او پاس گل داده مقابل استرالیا. سپس تاکید کرد آماده استیضاح وزیر ورزش هستیم. پیش از آن نیز ۳۰ امضا جمع کرده بود برای استیضاح وزیر کشاورزی.

حالا این نماینده مجلس در حالی علیه سرمربی تیم ملی موضع گرفته و روزنامه ۹۰ هم تیتر «جنجال اینستاگرامی علیه کی‌روش» را روی جلد برده که درخواست سرمربی تیم ملی در اردوی فشرده آفریقای جنوبی، بار دیگر بی پاسخ مانده است.

کی‌روش می‌گوید: «عاجزانه از مسئولان ایران می‌خواهم، اجازه دهند بازیکنان سرباز یعنی مهرداد پولادی، سروش رفیعی و حسین ماهینی برای تیم ملی به میدان بروند.»

+15
رأی دهید
-1

92ارشام - لندن - ایران
تابحال غیرورزشی ها سردار بودند،اگرچه نماینده مجلس اقای زارع هم به جمع غیرورزشی ها که لباس ورزشی را نپوشیده اند و توپ فوتبال با توپ جنگی را. اشتباه میگیرند،اضاف گردید.آینده از ان ورزشکاران است!
جمعه 28 آذر 1393 - 14:02
Farbod_usa - پورتلند - آمریکا
خاک بر سرتون. به زندگى خصوصى مردم اون هم یه شخصیت مهم که اصلا ایرانى نیست ،مسلمان نیست و فرهنگ ایرانى نداره چکار دارید آخه بدبختا ،برید اینستگرام آغا زاده هاى خودتون رو چک کنید ، راستى اینترنت مگه حرام نیست ؟
جمعه 28 آذر 1393 - 14:53
kiyanzx1 - استکهلم - سوئد
على دایی خجالت نمکشى ( با لهجه اذزى گفتم که بفهمى ) !! بى شعور اگر یک مرد در تمام ایران زمین حرف منطقى ، وبدون غرض و مرض براى سربلندى ایران ایرانى میزنه همین کارلوس کى روش !! همهتون باید در مقابل این مرد تعظیم کنید و اداى احترام کنید !؟
جمعه 28 آذر 1393 - 17:25
paksan - آمریکا - آمریکا
نماینده دروغگو. این نماینده صدردصد همون چیزیه که فردوسی گفت ،داره تبلیغات میکنه برای خودش؟ یعنی سعی میکنه هر چی وزارت میگه برعکسش رو بگه تا جنجالی بشه. واقعاً منفعت این نماینده از آمدن کرانچار چیه؟ نکنه بهش حق الحسابی میرسه؟ بعدش ایشون اصلاً چکاره اس در مدیریت ورزش که تو هر مسئله ای میخواد دخالت کنه؟ فردوسی بعد از شنیدن حرفهای مفت و بدون مدرک و دلیل این نماینده حرف قشنگی زد گفت بله ما یادمون هست که یک عده نماینده یکسال مونده به انتخابات مجلس که میشه خودشون رو وارد این مسائل میکنند که مفتی بتوانند تبلیغات کنند برای خودشون و با وارد کردن خودشون به فوتبال و ورزش میخواهند از جذابیت ورزش استفاده کنند تا خودشون رومطرح کنند و این موضوع رو در انتقال و نابود کردن تیم پاس به همدان دیدیم که نماینده های آن دوره متهم اصلی آن هستند برای اینکه بتونند تبلیغات کنند.
جمعه 28 آذر 1393 - 18:25
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.