قوانین صدور ویزای انگلیس ، غیرقانونی اعلام شد

دیوان عدالت اروپایی با صدور حکمی، مقررات انگلیس مبنی بر الزام صدور ویزا برای اعضای خانواده شهروندان اتحادیه اروپا به منظور ورود به این کشور را غیرقانونی اعلام کرد.
به گزارش پارسینه به نقل از تسنیم، دیوان عدالت اروپایی، سیستم صدور ویزا به اعضای خانواده شهروندان اتحادیه اروپا را غیرقانونی تشخیص داد. قضات این دیوان اروپایی در حکم خود ذکر کرده‌اند که قوانین کنونی صدور ویزا در انگلیس، قوانین اتحادیه اروپا در زمینه آزادی جابه‌جایی را نقض می‌کند.

این دیوان اتحادیه اروپا اعلام کرد که افراد غیراروپایی که عضو خانواده شهروندان اتحادیه اروپا بوده و اجازه اقامت از دیگر دولت‌های عضو اتحادیه اروپا را دارند، برای ورود به انگلیس نیازمند صدور ویزای ورود نیستند.

این دادگاه اروپایی در حکم خود آورده است در مورد "هلنا پاتریشیا مک‌کارتی رودریگز" که یک کلمبیایی بوده و اجازه اقامت در اسپانیا را داشته و با یک فرد انگلیسی-ایرلندی ازدواج کرده است، مقامات حق ندارند که بر صدور ویزا برای وی پیش از عزیمت او به انگلیس اصرار کنند.

این دیوان که مقر آن در لوگزامبورگ است در حکم خود قید کرده است: "فرمان (قانون) آزادی جابه‌جایی شهروندان اتحادیه اجازه اقدامات و معیارهایی را نمی‌دهد که ... مانع شود اعضای خانواده وارد سرزمین یک دولت عضو این اتحادیه بدون داشتن ویزا شوند."

بر اساس بیانیه دیوان عدالت اروپایی، نگرانی انگلیس در مورد تعداد بالای موارد برخوردار از هویت‌های جعلی توجیه‌کننده تصمیم این کشور برای الزام صدور ویزا در مورد تمامی افراد نمی‌شود. با این حال، انگلیس می‌تواند بر حسب مورد، حق ورود بدون صدور ویزا را رد کند.

+54
رأی دهید
-18

cocod - تهران - ایران
تا آلمان هست چرا برویم انگلیس خیانتکار به ملت ایران.من اونجا هم بودم ولی آلمان از هرنظربهتره
‌پنجشنبه 27 آذر 1393 - 22:04
omide por jalal - لس‌انجلس - آمریکا
دیوانِ عدالتِ اروپا غلط کرده ! انگلیس چه ربطی‌ به اروپا دارد ؟ انگلیس ، یک جزیره‌ کوچک است در غربِ آفریقا که اتفاقا نظر ر رهبر نیز به این نظر نزدیکتر است !
‌پنجشنبه 27 آذر 1393 - 23:12
نام نام خانوادگی - لندن - انگلستان
یارو رو تو ده راه نمیدادن سراغ کدخدارو میگرفت .آخه دوست عزیز مگه همون آلمانش هم براحتی ویزا میده که طرف. بخواد بره یا نره
جمعه 28 آذر 1393 - 21:31
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.