اداره امنیت ملی افغانستان نوجوان انتحاری سیزده ساله را بازداشت کرد

امنیت ملی: این کودک چهل و پنج روز آموزش انتحاری فراگرفته است

اداره امنیت ملی افغانستان می‌گوید پسربچه‌ای را بازداشت کرده که می خواست در کابل حمله انتحاری انجام دهد.

در خبرنامه اداره اطلاعات افغانستان آمده که این پسربچه توسط نیروهای امنیتی ملی در ناحیه پنجم در حومه شمال غربی کابل پایتخت افغانستان بازداشت شده است.

مسئولان امنیت ملی‌ می‌گویند که این کودک اعتراف کرده که حدود ۴۵ روز مشغول فراگیری آموزش عملیات‌‎ انتحاری در بیرون از افغانستان بوده و تصمیم داشت که در یکی از نقاط مزدحم شهر کابل خود را منفجر کند.

این کودک سیزده سال دارد و فرد دیگری نیز که در انتقال و رهنمایی این کودک نقش داشته همراه او بازداشت شده است.

در نوار ویدیویی که اداره امنیت ملی از جریان اعتراف بازداشتی‌ها پخش کرده، این کودک می‌گوید که در یکی از مراکز آموزش‌های دینی در شهر پیشاور پاکستان وارد مدرسه دینی شد که در آن به کودکان فنون جنگی و عملیات‌ انتحاری آموزش داده می‌شود.

او در این ویدیو می‌گوید که برایش گفته شد که مردم افغانستان کافر هستند و باید خود را در جمع انبوهی از مردمان منفجر کند تا به بهشت برود.


 

حدود یک هفته پیش نوجوان بمبگذار خود را در جمع تماشاچیان نمایش تئاتر در کابل منفجر کرد

حدود یک هفته پیش یک نوجوان شانزده ساله بمبگذار خود را در تالا مرکز فرهنگی فرانسه هنگام اجرای نمایش تئاتر در کابل منفجر کرد که یک کشته و حدود ۲۰ زخمی بر جای گذاشت. این نوجوان انتحاری در لباس دانش آموز وارد تالار مرکز فرهنگی شده بود. این تالار در محوطه دبیرستان استقلال قرار دارد.

مسئولان امنیتی افغان در پی افزایش حملات انتحاری و رویدادهای خشونت بار در کابل و دیگر شهرهای افغانستان گفته‌اند که با توجه به وضعیت کنونی افغانستان و تهدیدهای شورشیان، توانایی و تجهیزات نیروهای امنیتی کافی نیست.

روز گذشته رحمت الله نبیل سرپرست امنیت ملی افغانستان گفت که شهر کابل، پایتخت افغانستان، ۲۶ ورودی دارد که تنها امنیت چهار ورودی آن به دست نیروهای امنیتی است. او گفت که در اطراف شهر کابل ۱۰۷ مرکز تروریستی فعال است و نیروهای امنیتی با چالش‌های زیادی رو به رو هستند.

+23
رأی دهید
-4

Emam Zaman - قم - ايران
من هم وقتی‌ ۱۳ سالم بود، معلم پرورشی ما در مدرسه به ما میگفت که عراقیها کافر هستند ، به جبهه‌های جنگ بروید و این کافران را بکشید. اگر هم شهید شدید چه بهتر که با همان لباس جنگ به بهشت می روید. خیلی‌ از دوستان همکلاسی این فریب را خوردند بخاطر رفتن به بهشت در جنگ بدون آموزش یا آموزش ابتدایی کشته شدند. ...!
‌پنجشنبه 27 آذر 1393 - 20:27
mountainman - استکهلم - سوئد
حدود یک هفته پیش یک نوجوان شانزده ساله بمبگذار خود را در تالا مرکز فرهنگی فرانسه هنگام اجرای نمایش تئاتر در کابل منفجر کرد. این انتحاری گر قبلا موقع عملیات انتحاری دستگیر شده بود ولی کرزی ازادش کرد تا عملیاتش رو دوباره انجام بده. وزارت امنیت ملی افغانستان گزارشی را منتشر کرد که هفتاد دررصد فرماندهان و کسانی که عملیات انجام میدن قبلا دستگیر شدن ولی دولت کرزی ازاد کرده بودن اونها رو البته به همشون به جز ازادی پول هم میدادن. معاش یا حقوقی معمول برای یک سال.
‌پنجشنبه 27 آذر 1393 - 20:33
farzad H - کپنهاگ - دانمارک
این پاکستان خراب بشه که غیر از انتحاری و انتحار چیزی ازش نمیشنوی
‌پنجشنبه 27 آذر 1393 - 22:02
shana - خ - ایران
امام زمان محترم. جنگیدن تو میدان جنگ با عملیات انتحاری کلن فرق می کنه .عملیات انتحاری ممکنه وسط بازار و از دحام زن و کودکان باشند اتفاق بیوفته .ولی جنگ برایه دو گروهه کاملن مصلحه .
جمعه 28 آذر 1393 - 07:23
شیعه ولایتمدار - مونیخ - آلمان
الان بالای ۶۰ ساله که از پاکستان چیزی به جز کثافت نزده بیرون
جمعه 28 آذر 1393 - 07:46
arzoye ensaniat - استکهلم - سوئد
امان از بیسوادی،فقر،بی‌ اطلاعاتی‌،بیشتره انسانها ی که،مورد استفاده آخوندها،افراد فناتیک مذهبی‌،افغانستان،پاکستان لبنان،فلسطین،قرار میگیرند،همین افراد،هستند،بنظر من بهشت و جهنم تو همین دنیاست،به همه ثابت شده،ماسلن صدام ،قذافی مبارک هیتلر،چیفسکی،ملسویچ،ووودر همین دنیا نتیجه عملشان را دیدن،سران ایران هم مستثنی از این ،نیستند.
جمعه 28 آذر 1393 - 09:33
ernakola - کرمان - ایران
نتیجه سرمایه گذاری های میلیاردی شیوخ وهابی عربستان کشورهای منطقه = نابودی کشورهای پاکستان - افغانستان - عراق - سوریه
جمعه 28 آذر 1393 - 22:06
fazlihaq - هرات - افغانستان
نا امنی ها ومشکلات همه را پاکستان دشمن دیرینه افغانستان بوجود آورده ؛ از جمله آخوند های ایران هم نمی خواهد یک افغانستان با ثبات در پهلوی خود داشته باشد بلا خره مداخله های این دو کشور ملت افغا نستان را پارچه پارچه کرده ؛ مرکز تولید انتحاری وتربیه جنگجوی در پاکستان است ؛ پشاور ؛ وزیرستان شمالی کویته ؛ سپاه پاسداران ایران رو هم دست کم نگیرید ؟
شنبه 29 آذر 1393 - 15:26
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.