تحلیل دکتر یوسف اباذری، جامعه شناس و استاد دانشگاه، از موسیقی مرتضی پاشایی و رفتار مردم با آن

دکتر یوسف اباذری، جامعه شناس و استاد دانشگاه در جلسه بررسی و نقد مرتضی پاشایی که در تهران برگزار شد، از وضعیت اجتماعی امروز ایران و سیاست‌زدایی از سوی حکومت انتقاد کرد (فایل صوتی)

تحلیل دکتر یوسف اباذری، جامعه شناس و استاد دانشگاه، از موسیقی مرتضی پاشایی و رفتار مردم با آن

تحلیل دکتر یوسف اباذری، جامعه شناس و استاد دانشگاه، از موسیقی مرتضی پاشایی و رفتار مردم با آن

+106
رأی دهید
-50

kabootar - لاهور - پاکستان
عجب اساتیدی داریم
‌پنجشنبه 27 آذر 1393 - 20:57
arashkamangir - تورنتو - کانادا
بسیار انسان شجاع و وارسته ایی این استاد هست، کاشکی‌ اون دانشجو یکمی مطالعه اجتماعی داشت و فقط از رو احساس صحبت نمیکرد.
‌پنجشنبه 27 آذر 1393 - 21:05
Realman - ارواین - امریکا
هزاران مدل ساخته شده برای ادمهایی احمق که سرگرم باشند ، مرتضی پاشایی هم یکی از اونها .
‌پنجشنبه 27 آذر 1393 - 21:21
negeen - کلن - آلمان
واایی به دانشجوهای ما که زیر دست این درس خوندن هاهاهاهاهاهاها،، اونم با این فارسی حرف زدنش مرتیکه بیسواد مزخرف
‌پنجشنبه 27 آذر 1393 - 21:36
parsi parsi - کرمان - ایران
اباذری هر چه گفت واقعیت بود فقط کاش یک مودبانه حرف میزد .اون دختره که میگفت من حق انتخاب دارم که چطور زندگی کنم را خود دختره هم قبول نداره.
‌پنجشنبه 27 آذر 1393 - 23:16
Paryjoon - بروکسل - بلژیک
آره تو هر وقت یکى از عزیزانت فوت شد، نرو تشییع جنازه برو به مردم فقیر کمک کن. آره تو داناترین و بقیه همه احمق. بابا هر چى جایى داره. بد نیست به انتخاب مردم احترام بزارین. ایشون به همه کسایى که طرفدار پاشایى هستند توهین کرد. چطورحالا که نیست و دستش از دنیا کوتاهه بهش توهین مى کنن. این مردک از طرز صحبتش معلومه که چقد بى سواده. هر کسى سر این مردم بیچاره ادم میشه.ببین به کجا رسیدیم. چطور به خودش اجازه مى ده اینجورى حرف بزنه.
‌پنجشنبه 27 آذر 1393 - 23:43
shirzan e irani - استکهلم - سوئد
الهامِ چرخنده دیگری ظهور کرد اما اینبار در قالبِ استادِ روان پریش و موافق و همکارِ نظام، تتمه کسانی‌ که هنوز در افکار و آرمان‌هایِ اولِ انقلابِ سیاه هستند که تا به حال بر کرسی‌هایِ دانش و هنر به گزاف تکیه زده اند ، خطرِ اینگونه افراد بیشتر از بسیجیان است، / به موسیقی گیر نده اگر انسانِ آزاده ایی هستی‌ و نه وطن فروش به ظهور فاشیست که در نوعِ زندگی‌ شخصی‌ تک تک افراد جریان دارد گیر بده،تو برایِ سیستان و بلوچستان با این زبانِ دراز چه غلطی کردی , موتزارت و بتهوون به تو چه ربطی‌ دارد که جامعه آنها را با جامعه ساخت آخوند و سیاست خارجی‌ مقایسه میکنی‌، جوانی که تمامِ وجودش در جوش و خروش معضلات و مشکلات است چگونه مانندِ تو که چنان در نظام غرقی که نمی‌‌دانی معضلات یعنی چه برای آرامش خود بتهوون گوش دهد، این ترفندِ نظام است خصوصاً قشرِ ولأیی که این مراسم زنگِ هشداری برایش بود و وحشت از همدلی مردم ، / ...
جمعه 28 آذر 1393 - 00:04
shirzan e irani - استکهلم - سوئد
.. بسیاری از مردمِ ایران کودکانشان را از سنین پأیین برای یاد گیری پیانو و دیگرِ سازهایِ کلاسیکِ غربی می‌گذارند، بهتر است شما سر جالیز رفته و با این رفتار و برخورد زمین شخم بزنید تا شاید بهره ایی به دیگران برسانی، دست بردارید از اینهمه خیانت و گرفتنِ انرژی مردم و دیکته کردن، هر چقدر موسیقی بتهوون و چریدن در طویله نظام به تو آرامش داده به دیگری هم میدهد، بینِ دریایِ طوفانی هیچ ابلهی از موسیقی بتهوون به آرامش نمیرسد، بفهم و این بازی‌ها را بس کنید و از خود شرم کنید.
جمعه 28 آذر 1393 - 00:04
Paryjoon - بروکسل - بلژیک
اصلاً معلومه چقد بى سواده. با این طرز حرف زدن دکتر و جامعه شناس، استاد دانشگاه؟؟؟؟ برو بابا. بیچاره جوونا انگار تو سرى خورن. حتى نتونن انتخاب کنن چى گوش کنن و کى رو دوست داشته باشن. به پاشایی که مرده حتى حسادت مى کنن. خاک تو اون سرتون.
جمعه 28 آذر 1393 - 00:16
Barge sabz - لندن - انگلستان
امیدوارم پدر ومادر خدابیامرز پاشایی این حرفها رو نشنیده باشند.نقد کجا توهین کجا؟من نمیدونم ایشان این قیاس پراید رو چطورواقف بر این موضوع میدونند.با این وصف اگر کسی علاقه به تیم رئال مادریدداشت نباید طرفدار،پرسپولیس و استقلال باشه.ایشون اگر جامعه شناسند،باید تفاوتها در جامعه را قبول کنند،نان سنگک را اگر دوست داری ،باگت را چرا؟مایکل جکسون هم خواننده پاپ بود. میلیونها نفر طرفدار داشت.این خدا بیامرز همین که ازاری به کسى نرسونده ، کافیست(من اصلا اهنگهاشون رو نشنیده بودم).در ضمن اگر ملت ما ابله ، خوب شاید ،شما اساتید کارتون رو خوب انجام ندادید. شب همگی خوش
جمعه 28 آذر 1393 - 00:57
f-iran - فرانکفورت - المان
فقط متاسفم،من جامعه شناس نیستم ولی‌ انسانم و بد از انسانیت یک آدم در حال آموختن از صبح تا شب،متاسفم از لحن حرف زدن این جامعه شناس،همانا که استاد این برهه‌ از زمانی‌،برههٔ افراطو تفریط،برههٔ بی‌ ادبی‌،فقط اینو بدون که تو هم باید به دکتر روانشناس و به یک معلم اخلاق و شخصیت اگه وجود داشته باشه که نداره مراجعهِ کنی‌ چون سوادت به دردت نمی‌خوره تا وقتی‌ اینطور نظر میدی و توهین میکنی‌،ور در آخر متاسفم واسه اون دست از ادمیی‌ همه چیزو به لودگی گرفتن و فقط دنبال افتادن در یک جریانن تا نمودارِ رفتار صحیح در جامعه با این شیب نزولی باشه
جمعه 28 آذر 1393 - 01:02
vahidtaheri - کوالالامپور - مالزی
دکتر اباذری عزیز به تناسب ظرف و مظروف توجه داشته باشید. این تقلیدگران سطحی نگر ظرفیتشان همین انداره است و شما انتظارتان خیلی بالاست. واقع بین باش عزیز!
جمعه 28 آذر 1393 - 04:30
vahidtaheri - کوالالامپور - مالزی
دکتر اباذری بد اخلاقی کرد ولی حرفش خیلی روشن است. می خواهد به جهل گوسپند وار ودنباله رو و سطح فکر عوامانه آنهایی که باید خاص باشند بتازد.
جمعه 28 آذر 1393 - 04:49
paksan - آمریکا - آمریکا
این استاد رو باید لحظه لحظه افکارش رو طلا گرفت. ببینید یک عده دخترای و جوانهایی که کپی کردن شدن براش شده انتخاب و آزادی چطور میخوان درباره موضوعی به این روشنی سفسته کنند! یک ویدئویی بود یک شیخ جوانی صحبت میکرد میگفت اشعار و ترانه هایی که زمان شاه خوانده میشد شرف داره به چیزی که امروز داره بعنوان هنر و شعر و ترانه به نسل بدبخت خورونده میشه.. شما به اشعار داریوش گوگوش به هایده و سیاوش قمیشی نگاه کنید نه اینکه همش ولی 90 درصدش با مفهوم هستند دنبال میکنند یک آرزویی رو یک اعتراضی رو حتی اگر شاد باشه ولی مفهوم داره. منظورم به این جوان که فوت کرده نیست ولی کلاً نگاه کنید متوجه میشید که این استاد جامعه شناس داره بطور کل درست میگه و در جامعه ای که آموزش موسیقی رو ممنوع میکنند و حرام میکنند این میشه که جوانهای ما اصلاً موسیقی نمیفهمند واقعاض شعر نمی فهمند که بخواهند آگاهانه انتخاب کنند و اینطوری میشه که سطح موسیقی ایران که روزگاری خاورمیانه رو گرفته بود امروز صفر شده با این کوتوله ها و مخاطبین پرمدعا ولی کم سوادش
جمعه 28 آذر 1393 - 04:01
paksan - آمریکا - آمریکا
f-iran - فرانکفورت - المان...شما منظور این استاد رو نگرفتی ایشون گفتی زمانی لازمه که به یک عده به یک گروه پرمدعا توهین کنی تا بتونی از خواب بیدارشون کنی یک موقع باید فحش بدی تا این جوانهای بی هدف و درگیر کپی کردن دیگران بیدار بشوند شاید بتوانند فرق شعر حافظ و اشعار درپیت دوست دارم دوست دارم رو بفهمند موضوع فقط پاشایی نیست در 8سال گذشته به اسم اینکه بخواهند امام زمان رو زودتر بیارند از عمد اینکارها رو میکنند انجمن حجتیه از مصباح یزدی و کیهان شریعتمداری و احمدی نژاد و فرماندهان ارشد سپاه هدفشون همینه و شک نکنید خامنه ای با تمام ادعاهاش نشون داده عقایدش نزدیک به انجمن حجتیه اس و اینا معتقدند باید جامعه به انحطاط و بدبختی و فلاکت بیافته تا امام زمان زودتر بیاد و نجات بخش باشه حالا این نسل باید قربانی شهوت قدرت اینها دارند میشوند
جمعه 28 آذر 1393 - 04:06
shaboruz - پاریس - فرانسه
و آنچه که باعث شد تابوت مهوش که شما به راحتی به اهانت گرفتید برروی شانه های میلیونها ایرانی حمل بشه انسانیت و گشاده دستیش بود امیدوارم نصفش در وجود شما باشه !
جمعه 28 آذر 1393 - 09:06
Gabriel Batistuta - تهران - ایران
باز هم نظر مشعشع دیگری از سرکار خانم شیرزن ایرانی! اصلاً شما به صحبتهای ایشان گوش داده اید؟! عصاره ی کلام این استاد که به درستی بیان فرمودند، احساساتی و جوگیر شدن مردم همیشه در صحنه ی ایران و بی خیالی نسبت به موضوعات مهمتر و نیز نازل شدن سطح سلیقه ی مردم بود. وظیفه ی یک روشنفکر نقد صحیح و بی پرده ی دولت و جامعه است که ایشان به درستی این کار را انجام دادند. در ضمن معنای واقعی واژه ی مبتذل که منظور استاد نیز هست ، سطحی و فرومایه است و نه غیراخلاقی. نظر اباذری این نیست که موسیقی پاپ غیر اخلاقی است.
جمعه 28 آذر 1393 - 07:14
Gabriel Batistuta - تهران - ایران
ما مردم ایران تحمل شنیدن نقد را نداریم.فقط دوست داریم تا یک نفر بیاید و از ما مردم تعریف و تمجید الکی کند.حتی مقامات کشورهای غربی نیز به این مسأله پی برده اند و با صحبت از تمدن 2500 ساله (که ساکنین فعلی ایران بویی از آن نبرده اند) هندوانه زیر بغل ما می گذارند.هیچ از خودتان پرسیده اید که چرا مقامات دول غربی از تمدن چین(که به مراتب باشکوهتر از تمدن ایران است) سخنی به میان نمی آورند و هندوانه زیر بغل مردم چین نمی گذارند؟! سخنرانی اباذری همانند یک سیلی بر صورت مردم همیشه در خواب بود.
جمعه 28 آذر 1393 - 07:32
cardenas - تهران - ایران
استاد عزیز، می فهممت. اما داری این چیزارو برای کی میگی ؟ فکر میکنی برای مردم اروپای شمالی داری سخنرانی میکنی؟ بابا این ملت حکومتشون جمهوری اسلامیه ٫ چند هزارتا امام زاده دارن ٫ چند صد هزار سید دارن و هنوز اسم بچه هاشون رو میزارن غلام و چنگیز و اسگندر و.... رهبرشون خامنه ای . اون وقت از عزا داری برای پاشایی تعجب کردی ؟ ای بابا استاد مثل اینکه فراموش کردی کجایی!..
جمعه 28 آذر 1393 - 07:46
shaboruz - پاریس - فرانسه
آنچه که پاشایی رو برای من قابل احترام کرد مبارزش با این بیماری کشنده و کنسرتهای موفقش بود در حالی که از درد به خودش می پیچید ازکیفیت کنسرتهاش کم نمی گذاشت آقای اباذری عزیز فکر نمی کنم که من و شما مرد این کار باشیم ! در ضمن مگه همه تو جامعه دانشمند و موسیقی دان وجراح و محقق و مدرس هستند ؟! ایرانی اونجایی که جاش بوده مبارزش رو برای گرفتن حقش کرده و از چیزی هم کم نذاشته و اتفاقأ جامعهٔ ایران و جوان ایرانی چیزی از جوان غربی کم نداره که چه بسا گاهی بسیار هم آگاه تره واتفاقأ مبارزات همین جوان ایرانی رو هرکجا که به اصطلاح جامعهٔ روشنفکری ایران رهبری کرده همه چیز متأسفانه به گند کشیده شده که بوشم همه جا پراکنده است!این بدبختها رو ترو خدا به حال خودشون بگذارید خودشون راه رو پیدا می کنند حتی اگر هزار سال طول بکشه به دایهٔ مهربانتر از مادر احتیاج ندارن !
جمعه 28 آذر 1393 - 08:59
shaboruz - پاریس - فرانسه
در ضمن ما می بینیم که در آمریکا مردم برای مرگ مایکل جکسون و الویس پریس لی چه می کنند که برای مرگ فلان برندهٔ جایزهٔ نوبل نمی کنند این مختص جامعهٔ ما نیست .شش هفت میلیارد آدم این کرهٔ خاکی در همین دایره می چرخند مگر همه باید مثلأ فلان واکسن رو کشف کنند یا فلان فرمول ریاضی رو به سرانجام برسونند یا جایزهٔ نوبل ادبیات یا فیزیک و شیمی رو بگیرن ؟!انیشتن و ادیسون جای خودش رفتگر سر کوچهٔ ما هم جای خودش ! کسی نمی تونه من رو مجبور بکنه که برای ادیسون بیشتر گریه کنم یا رفتگر سر کوچم !در ضمن باید اضافه بکنم که متاسفانه شما تحقیق دقیقی از ماجرا ندارید مگر همین نیروی انتظامی نبود که شب اول شمع های چیده شده در اطراف عکس پاشایی رو زیر پا له کرد فیلمش در یو تیوپ موجوده میتونید مراجعه بفرمایید . پس بنابراین در انتقاد و آگاهی دادن پا رو فراتر بگذارید و از این به بعد قضیه رو تحلیل کنید که چه شد که مجبور شدند کوتاه بیان آیا مبارزات طولانی مدت همین جوانان که شما به شعورشون شک کردید دلیل این عکس العمل نبود ؟از خوردن نان به نرخ روز دست برداریم لطفأ !
جمعه 28 آذر 1393 - 09:00
shirzan e irani - استکهلم - سوئد
Gabriel Batistuta - تهران - ایران - تو مو میبینی‌ و من پیچشِ مو تو ابرو من کشاکش‌هایِ ابرو. / تا ما ملت سرمون کلاه نره ، خیلی‌ مونده، اما غیرِ ممکن نیست، همینگونه که زود فریب می‌خوریم ، جو گیر می‌شویم و از خود بیخود به همین سرعت هم به خودمان آمده دست و پایمان را جمع می‌کنیم، برای نظام هیچ راهی‌ در سرکوبِ این حرکتِ مردمی جز متوسل شدن به اینگونه افرادش نمانده بود، کسی‌ که خدا می‌داند در قالب مدرنیته و تمدن چه شستشویِ مغزی به دانشجویان در جهت توجیهِ انقلاب و نظام داده، دم خروس بد جور از لابه لایِ حرفهایِ این فردِ هیستریک که خود یکی‌ از تخریب کنندگان جامعه است نه جامعه ساز دیده میشود، اما مشکل اینجاست که هر چه را می‌شنوید یا می‌بینید همان را حقیقت فرض می‌کنید. شکاک بودن بد است اما حسنِ نیت داشتن با ساده لوحی خیلی‌ متفاوت است ....
جمعه 28 آذر 1393 - 10:54
shirzan e irani - استکهلم - سوئد
... چرا برایِ کمک هائی که به غزه و صندوق سازی میشود حرفی‌ نزد که مستقیماً ارتباط به فقر و نابودی سیستان و بلوچستان دارد، مگر مردم در این حکومتِ اختاپوسی به حقِ خودشان میتوانند اعتراض کنند چه رسد به حقِ دیگران ، اعتراضِ جنبشِ سبز نمونه روشنِ آن، اگر به وضوح می‌گوید نظام و مردم به هم بی‌ اعتمادند ، چیزیست که تنها خواجه شیراز نمی‌داند، علاوه به آن فرارِ رو به جلو ست برایِ کم کردنِ قبحِ آن، آن بانو که براستی قابل تقدیر است بیخود نمی‌گوید، زن ایرانی‌ تا کنون نشان داده با تمام تو سری هایی که از این نظام خورده و ارعاب و دستگیری ، بی‌ حرمتی و بی امنیتی باز راهی‌ که میخواهد میرود تا جائیکه این نظام درمانده‌ اسید پاشی را برایِ او انتخاب می‌کند اما باز هم به صحنه آمده معترض میشود ...
جمعه 28 آذر 1393 - 10:55
shirzan e irani - استکهلم - سوئد
....اگر می‌گوید من فرزندم را از کودکی به کلاس پیانو یا سلفژ گذشته‌ام میخواهد به این یابو جامعه شناس (چون خودش یک ایرانی‌ است و معتقد که تا به ایرانی‌ توهین نشود آدم نمی‌شود ناچارم برایِ آدم شدنش به او توهین کنم ) بگوید به خاطرِ مدیریت نسالم و اقتصادِ داغان و گرانی در همه چیز نتوانستم کلاسِ او را ادامه دهم نه فقرِ فرهنگی‌ خودم.
جمعه 28 آذر 1393 - 10:55
f-iran - فرانکفورت - المان
پاکسان - آمریکا - آمریکا ممنون برای من کاملا مشخص بود نظر ایشون چون علیرغم رشتهٔ تحصیلیم یکی‌ از علائقم همین جامعه‌شناسی و در حد دانش کمه خودم رفتار شناسی‌ِ که با با وجود شکل گیری در سایه‌ جوامع(خانواده و جامعه‌های بزرگتر)در انتها به خود فرد برمیگرد...به باز به نظر من اون شخص می‌خواد دکتر باشه با سوادی بسیار بالا یا یک کارگرِ کاملا بیسواد...جامعه به همه قشرها احتیاج داره با انواع سلیقه‌ها ولی‌ اون چیزی که مورد قبول نیست این چنین صحبت کردن راجع به دیگران راجع به انسانهایی‌ که وجود دارند و بعلاوه افراطه افراط
جمعه 28 آذر 1393 - 11:08
f-iran - فرانکفورت - المان
ولی‌ همون‌جور که گفتم صحبت من با اون دست از آدمایی که به قول مضمون حرف این آقا فقط در جریانهای مختلفن می‌خواد مرتضی‌ پاشائی باشه یا موضوع دیگه مثل سیاهی لشگر رفتار می‌کنن ....و اونطرف قضیه شخصی‌ مثل این آقا در جایگاه جامعه شناس میاد اینطور رفتار می‌کنه که جز جدایی ترویج بدرفتاری اونم در چنین سطحی فکر نکنم حاصلی داشته باشه...و باز نظر شخصی‌ من در جواب صحبت شما که بی‌ احترامی به قشر خاصی‌ شاید جواب بده،اگر چنین چیزی صدق میکرد ما الان باید جزو کشورای اول دنیا بودیم از لحاظ رفتاری...ببخشید زیاد حرف زدم اولین بر بود نظر دادم...پاینده باشید
جمعه 28 آذر 1393 - 11:21
فراوانی - قطر - قطر
میگویند زمانی که مهوش خواننده کوچه وبازاری نیز مرد تهران تعطیل شد ولی وقتی علی اکبر دهخدا که زبان این مملکت را ویرایش کرده جمع آوری کرده بود وقتی مرد کسی نبود بره زیر تابوتش واین حکایت این مملکت ویران است
جمعه 28 آذر 1393 - 12:44
علیرضا خان - لندن - انگلستان
ایشون درسته توهین آمیر صحبت کردند و به شادروان پاشایی توهین کرد اگه اگر اینها رو فاکتور بگیریم, تمام حرفهای ایشون در مورد مردم و سیاست جاری در ایران, درست و واقعیت تلخ محض بود.
جمعه 28 آذر 1393 - 15:21
سهیل ایرانی - اصفهان - ایران
اینکه آدم هم بنز را دوست داشته باشه و هم پراید را نشان میده اصلا اتومبیل را نمی شناسه. به نظرم تک تک ما وظیفه داریم قبل دوست داشتن یا نداشتن چیزی نسبت به اون شناخت کافی داشته باشیم. در جواب اونایی که میگن این حرکت مردم یک حرکت سیاسی برای عقب نشاندن حکومت بوده باید بگم شاید ظاهر امر به این شکل باشه اما ناقض این مطلب نیست که اکثریت که رفتی اصلا درکی از حرکت سیاسی نداشتن و فقط به عشق پاشایی رفتن. حرف های این جامعه شناسی اگر نگیم صد در صد اما تقریبا همش درست بود. مردم و حکومت از هم ترس دارن و به دنبال این همانی شدنه و سیاست زدایی هستن. نمیدنم این مصداق فاشیسمه یا نه.
جمعه 28 آذر 1393 - 16:08
shab sepid - رم - ایطا لیا
واقعا افسوس و غبطه میخورم که چرا زودتر افتخار آشنایی با این نابغه معاصر را نداشتم ، اگر ما فقط یک دانشمند و متفکر دیگر مانند ایشان داشتیم هرگز کشاورزان عزیز ما نیازی نداشتند که با بیل زمین خود را شخم بزنند ، آنچه میگویی به قدر فهم توست ___ مردم اندر حسرت فهم درست ، من خودم بعد از مرگ پاشایی با کارهای او آشنا شدم اما در حیرتم که کسی‌ که خودش را دکتر جامعه شناس معرفی‌ می‌کند چنین برخورد سخیفی با یک موضوع ساده اجتمأعی می‌کند ، برای مثال مقایسه بنز و پراید نقطه اوج تفکر این نابغه است که هنوز نمی‌داند که یک جامعه تشکیل میشود از اقشار مختلف و سلیقه‌های گوناگون .آدم هم می‌تونه پیتزا دوست داشته باشه هم کله پاچه . با هوش !!!!!!!!!!!!!!
جمعه 28 آذر 1393 - 16:22
shekan - تهران - ايران
سرانجام یه مرد پیدا شد و حرف حق رو زد هر چند تلخ .
شنبه 29 آذر 1393 - 11:40
azadeh11 - آمستردام - هلند
خوب مردم را تکان دادی...مردم ما باید بفهمند که ما چقدر بی‌ خیال بدبختی مردم کشورمان هستیم..بگو که چرا این مردم ما میروند مکه و کربلا...؟؟ چرا نمی‌روند به سیستان و بلوچستان...
شنبه 29 آذر 1393 - 14:33
MIRZADEH I ESHGHI - دوسلدورف - آلمان
فکر کنم دکتر اباذری و امثال دکتر اباذری به کمک کلام و جهان‌بینی استاد شاملو جواب خیلی‌‌ها رو اینجوری باید بدن: هر گاو گند چاله دهانی آتشفشان روشن خشمی شد-این گول بین که روشنی آفتاب را از ما دریغ می طلبد-طوفان خنده ها-خورشید را گذاشته میخواهد با اتکا به ساعت شماته دار خویش- بیچاره خلق را متقاعد کند-که شب هنوز از نیمه نیز برنگذشته اسT-طوفان خنده ها-من درد در رگانم حسرت در استخوانم و چیزی نظیر آتش در جانم پیچید-سرتاسر وجود مرا گویی چیزی به-هم فشرد تا قطره‌ای به تفتگی-خورشید جوشید از دو چشمم- از تلخی تمامی دریاها بر اشک ناتوانی خود ساغری زدم
شنبه 29 آذر 1393 - 18:51
azadeh11 - آمستردام - هلند
چه از خواننده‌های مثل مهوش میگه،،من که شنیده بودم که مهوش وقتی‌ از کاباره میامد بیرون. بیشتر پولش را به مردم محتاج کمک می‌کرد..خدا رحمتش کنند. می‌شه که این ایستاد دانشگاه به کسانی که مکه و کربلا میروند بجنگد نه به مردمی که برای که خواننده گریه می‌کنند ..اگر میتونی به مردم ایران بگو که مکه ما سیستان و بلوچستان هست . و این آخوندک‌ها اینقدر سنگ کربلا و مکه را نزنند..
شنبه 29 آذر 1393 - 22:56
مهدی جون - لندن - انگستان
بادکتر هم عقیده ام.....
یکشنبه 30 آذر 1393 - 07:14
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.