نقشه شوم خواستگار قلابی با حلوای مسموم

 

خواستگار قلابی به بهانه آشنایی با خانواده دختر جوان راهی خانه آنها شد و پس از بیهوش کردن اعضای این خانواده، نقشه خود را عملی کرد.

این مرد با سفر به استان‌های مختلف، دختران دم بخت را شناسایی می‌کرد و پس از بیهوش‌کردن آنها، دست به سرقت اموالشان می‌زد. آخرین نقشه شوم این مرد در شهرستان قم رقم خورد. طعمه‌های او اعضای خانواده‌ دختری بودند که وی قرار بود از او خواستگاری کند.

مرد جوان آن شب درحالی‌که یک بسته حلوا در دست داشت راهی خانه دختر شد تا ساعتی را در کنار آنها بگذراند. اعضای خانواده دختر اما پس از خوردن حلوا، بیهوش شدند و مرد جوان تمامی طلاها، پول‌ها و اموال باارزش آنها را سرقت کرد. پس از فرار این مرد و با شکایت خانواده دختر، تیمی از کارآگاهان پلیس آگاهی استان قم وارد عمل شدند و تحقیقات برای شناسایی و دستگیری خواستگار قلابی شروع شد. مأموران متوجه شدند که مرد کلاهبردار از حدود 2 هفته قبل و از طریق یک واسطه با این خانواده آشنا شده بود.

با شناسایی واسطه و بررسی‌های انجام شده، ردی از خواستگار قلابی در شهرستان تبریز به‌دست آمد و مشخص شد که این مرد در این شهر نیز قصد دارد با همین روش دست به سرقت از دختر جوانی بزند. تیمی از کارآگاهان با دریافت نیابت قضایی راهی تبریز شدند و با شناسایی محلی که قرار بود خواستگار قلابی با طعمه‌اش ملاقات کند، توانستند او را در یک عملیات ضربتی دستگیر و در بازرسی بدنی او مقدار زیادی قرص و داروی بیهوشی کشف کنند.

مرد جوان که در پرونده‌اش سوابق متعدد کیفری به چشم می‌خورد، پس از انتقال به اداره آگاهی به چند سرقت مشابه اعتراف کرد و گفت: مدتی قبل برای اجرای نقشه‌هایم راهی شهرستان قم شدم. شگردم اینگونه بود که ابتدا سوار یک تاکسی شدم که راننده‌اش فردی میانسال بود. در طول مسیر سر صحبت را با او باز کردم و گفتم که وضع مالی خوبی دارم و می‌خواهم به زندگی‌ام سر و سامان بدهم و به‌دنبال دختری از خانواده‌ای مناسب برای ازدواج می‌گردم. راننده تاکسی کمی فکر کرد و گفت که خانواده خوبی را می‌شناسد که دختر دم‌بخت دارند و می‌تواند مرا با آنها آشنا کند. من هم از او خواستم که این کار را انجام دهد و به این ترتیب مقدمات آشنایی من و خانواده شاکی فراهم شد.

خواستگاری با طعم سرقت

مرد جوان ادامه داد: چند روز پس از آشنایی با خانواده دختر، سرانجام آنها مرا به خانه‌شان دعوت کردند تا بیشتر با هم آشنا شویم. از قبل یک بسته حلوای مسموم تهیه کرده بودم که آن شب همراه خودم بردم. بعد از صحبت‌های اولیه، همه اعضای خانواده به‌جز یک نفر از حلوایی که خریده بودم، خوردند.

آن یک نفر هم گفت که حلوا دوست ندارد و من که از قبل پیش‌بینی این موقعیت را کرده بودم، مدعی شدم که استاد درست‌کردن قهوه هستم و برای او یک لیوان قهوه تهیه کردم و داخلش داروی خواب‌آور ریختم. به این ترتیب همه اعضای خانواده دختر به خواب رفتند و من با خیال راحت شروع به سرقت پول‌ها، طلاها و لوازم باارزش آنها کردم و پس از آن هم از خانه خارج شدم. بعد از این سرقت به تبریز رفتم و باز هم از طریق یک واسطه با دختر دم‌بختی آشنا شدم. قصد داشتم با شگرد قبلی این دختر را نیز بیهوش و از او سرقت کنم که مأموران محل قرار ما را محاصره کردند و به این ترتیب دستگیر شدم.

نقشه شیطانی

هر چند خواستگار قلابی در شهرستان قم فقط دست به سرقت از خانواده شاکی زده بود اما بررسی‌ها نشان می‌دهد که او در شهر دیگری با این شگرد دختر جوانی را بیهوش کرده و علاوه بر سرقت طلاها و پول‌هایش، وی را مورد آزار و اذیت نیز قرار داده است. متهم تا‌کنون به سرقت‌های متعدد از بانوان در استان‌های تهران، قم، گیلان، اردبیل و آذربایجان‌غربی اعتراف کرده و تحقیقات برای شناسایی دیگر جرایم احتمالی وی ادامه دارد.

+43
رأی دهید
-5

moon cake - کوالالامپور - مالزی
این دیگه دست شیطونو از پشت بسته!!!
‌پنجشنبه 27 آذر 1393 - 15:34
Apocryphal - اورلاندو - ایالات متحده
مگه خواستگاری با حلوا میرن؟! یعنی ازدواج واقعا اینقدر مصیبت شده که از همون اول مراسم عزاداری میگیرن!
‌پنجشنبه 27 آذر 1393 - 19:33
kasra persia - لندن - انگلیس
بعد از به اصطلاح انقلاب هر چی‌ تو صادرات و صنعت و .....پس‌رفت داشتیم در عوض تو حقّه بازی ، دروغ ، نیرنگ ......پیشرفتهای خوبی‌ داشتیم .
‌پنجشنبه 27 آذر 1393 - 22:04
Kolah-ghermezi - ونکوور - کانادا
moon cake - کوالالامپور - مالزی,,,اتفاقا عکسى که بالاى صفحه هستش عکس شیطان، که به توسط همین جناب مهندس دزد از بشت بسته شده. موفق باشین.
جمعه 28 آذر 1393 - 03:55
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.