معاون ستاد کل نیروهای مسلح در ایران: نباید امید زیادی به مذاکرات اتمی داشت

همزمان با شروع اولین دور از مذاکرات اتمی ایران و گروه ۱+۵ پس از تمدید مهلت هفت ماهه، سردار مسعود جزایری، معاون ستاد کل نیروهای مسلح در ایران گفته است "نباید امید زیادی به یک سرانجام مطلوب نسبت به مذاکرات داشت."

آقای جزایری امروز ۲۶ آذر (۱۷ دسامبر) به خبرنگاران در تهران گفته "اینکه انتظار آثار مثبت قابل توجهی از مذاکرات داشته باشیم، با ابهام مواجه است."

یک روز پیش از گفته های معاون ستاد کل نیروهای مسلح، عباس عراقچی از مذاکره کنندگان ارشد اتمی ایران، پس از گفت و گوهای دوجانبه با معاون وزیر امور خارجه آمریکا در ژنو فضای حاکم بر این مذاکرات را "بسیار خوب" توصیف کرده بود.

ایران و آمریکا در این دور از مذاکرات نزدیک به ۱۰ ساعت گفت و گوی مستقیم داشته اند. مذاکرات دوجانبه ای هم میان معاونان وزارت خارجه ایران و فرانسه شب گذشته در ژنو برگزار شده و از امروز گفت و گوها با حضور ایران و هر شش عضو گروه ۱+۵ آغاز می شود.

آقای عراقچی دیروز گفته بود "بحث‌ها خیلی جزئی و خیلی ریز شده است. در برخی از موارد راه‌ حل‌هایی وجود دارد و در بعضی از مراحل هنوز باید بیشتر تلاش و بحث شود."

وزرای خارجه ایران و گروه ۱+۵ شامل آمریکا، بریتانیا، فرانسه، چین و روسیه به همراه آلمان در زمان تمدید مهلت مذاکرات در اوایل آذر ماه امسال، رسیدن به توافق جامع اتمی با ایران را در دسترس و نزدیک توصیف کردند.

این مذاکرات به مدت هفت ماه تمدید شده است.

هدف از توافق جامع، حل و فصل نهایی پرونده اتمی ایران و لغو تحریم ها علیه این کشور در ازای رفع نگرانی درباره ماهیت این برنامه است.

+7
رأی دهید
-26

massoudoslo - اسلو - نروژ
هر وقت که روحانی و دولت شروع به کند و کاو و نشان دادن گستردگی فساد در سپاه و دولت گذشته میشود فوری سر و کله اینچنین افراد و سخنرانی ها پیدا میشود ! شریعت مداری حتی خفت و افتضاح را به جان خرید ولی رفت در دانشگاه تا مشتی دروغ و حرفای بی سر و ته تحویل بدهد تا به دولت بگوید مثلا ما میتوانیم افکار عمومی را بر علیه دولت بشورانیم ، حالا این مرد هم همینطور .
‌چهارشنبه 26 آذر 1393 - 13:32
greentree - تهران - ایران
سپاه شده بدتر از بیماری وبا ،،،اینها تمامی‌ معادن ایران را مصادره کردند و در حال حراج منابع ملی‌ برای چین و روسیه هستند و هر هفته هم با باند مصباح یزدی جلسه دارند برای کودتا بعد از مرگ رهبر
‌چهارشنبه 26 آذر 1393 - 14:47
greentree - تهران - ایران
اینها بعد از مرگ خامنه‌ای ایران را به صورت نظامی دیکتاتوری اداره میکنند و از طرف دیگر مجتبی خامنه‌ای و حداد عادل را هم تحمل نخواهند کرد و آنها را سرنگون میکنند ، تمامی‌ منابع ایران را با قیمت پایین خواهند فروخت و همان ۲% از متخصصان داخلی‌ را هم فراری خواهند داد
‌چهارشنبه 26 آذر 1393 - 14:52
SAMOSHOMA - منچستر - انگلستان
این آشغالها فقط با دادن انرژی منفی‌ اون کمی‌ هم امید به آینده داشته باشند را هم نمی‌تواند ببیند و به جای ابراز امیدواری در آیندهٔ ایران و داده طرحی برایه خروج از فلاکت فعلی‌ فقط به نمایش قدرت و ایجاد وحشت در مردمه گرسنه ایران می‌کند. حالا بگیم مذاکرات هم نشد ،بمب اتم هم داشتیم با اقتصاد داغوون و فحشا،فقرو گرسنگی،کودکانه مظلوم کار ،فساد،دزدی،نامردی،بی‌ معرفتی،آدم فروشی، ایران درست میشه،به همهٔ مقدسات عالم قسم اینها و آقا ها، آقا زده ها،مفت خورها ایرانی‌ نیستند و فقط به بچه بعضی‌،صیغه،چند همسری مثل پیغمبرشون و نودقنشون هستند و من مطمئن هستم که اگر انسان علت تناسلی‌ نادش تمام آیات قرآن را در یک ورقهA4 خلاصه کرد
‌چهارشنبه 26 آذر 1393 - 18:42
senator x - تهران - ایران
با وجود شماها ,ما بهیچ چیز تو این مملکت, امیدنداریم.
‌چهارشنبه 26 آذر 1393 - 18:58
perser68 - فلوریدا - آمریکا
خودشونم میدونن که آب تو هاون دارن میکوبن و دنیا به اینا سر سوزنم اعتماد نداره!!!دلتونم به لگنو آفتوبه های دسته چندمه روسیه خوشه!!! بزودی عمرتون بسر بیاد و دست از پا درازتر زیر دستو پای مردم به .. خوردن بیوفتید!!!
‌چهارشنبه 26 آذر 1393 - 19:21
siavash2a - تهران - ایران
درست میگه مزاکرات نتیجه نداره فقط باید اقا بیشتر نرمش کنه.
‌چهارشنبه 26 آذر 1393 - 19:55
روبرتو روسلینی - تهران - ایران
مردم ما بسار مردم ساده و بد بختی هستن. ما در کشوری زندگی میکنیم که فقط مرگ حقه و بس.هیچ حق دیگه ای برای ما وجود نداره. ما صاحب هیچ چیز نیستم. این مذاکرات فقط بین سپاه در یک طرف و آمریکا در طرف مقابل هست. مردم در استادیوم نشستن و فقط دارن این بازی رو نگاه میکنن و دوست دارن این بازی رو ما(( در حقیقت سپاه)) ببره.این یعنی بازی ماهرانه با احساسات و آینده نداشته مردم.خدا میدونه در این مملکت چه اتفاقاتی داره می افته و ما ازون بیخبریم و یا اصلا خبر دار نمیشیم....
‌چهارشنبه 26 آذر 1393 - 21:53
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.