اسکایپ ترجمه همزمان می‌کند

اسکایپ امکان ترجمه همزمان گفتگوها را فراهم کرده است.

اسکایپ یک گام به ترجمه هم‌زمان زبان‌ها نزدیک‌تر شده است.

مایکروسافت یک نسخه آزمایشی از مترجم اسکایپ را راه‌اندازی کرده که گفتگوهای بین کاربران را به دو زبان اسپانیایی و انگلیسی، هم‌زمان و زنده ترجمه می‌کند.

این ابزار به کاربران اسکایپ امکان خواهد داد در آینده به هر زبانی که بلدند صحبت کنند و گفتگوهای دیگران را هم به هر زبانی که باشد درک کنند.

گوردیپ پال از همکاران شرکت مایکروسافت می‌گوید این نتیجه یک سرمایه‌گذاری ده ساله است.

او می‌گوید "دیگر جغرافیا و زبان مانع ارتباط نخواهد شد و اسکایپ به مردم سراسر جهان امکان می‌دهد بدون این موانع با یکدیگر تماس بگیرند، با هم ارتباط داشته باشند و همکاری کنند".

در مرحله آزمایش این ابزار دانش‌آموزان مدرسه‌ای در مکزیکوسیتی با دانش‌آموزان مدرسه دیگری در تاکومای واشنگتن با هم گفتگو کردند. دانش‌آموزان مکزیکی به اسپانیایی صحبت کردند و آمریکایی‌ها به انگلیسی جواب دادند.

آنها با هم "معمای اسکایپ" را بازی کردند، در این بازی، بچه‌های یک مدرسه از دانش‌آموزان مدرسه دیگر سوال‌ می‌پرسیدند تا بفهمند مدرسه‌شان در کدام نقطه جهان است.


مایکروسافت می‌گوید دیگر جغرافیا و زبان مانع ارتباط نخواهد شد.

در حال حاضر مترجم هم‌زمان و زنده اسکایپ تنها بین دو زبان انگلیسی و اسپانیایی کار می‌کند اما مایکروسافت می‌گوید بالاخره امکان گفتگو به زبان‌های دیگر را هم فراهم خواهد کرد.

برای کسانی که عضو مترجم اسکایپ (اسکایپ ترانسلیتور) شده باشند، ترجمه همزمان پیغام‌های متنی هم‌اکنون به ۴۰ زبان در دسترس است.

مایکروسافت می‌گوید هر ماه بیش از ۳۰۰ میلیون نفر از اسکایپ استفاده می‌کنند و هر روز کاربران این نرم‌افزار تماس صوتی، با استفاده از آن بیشتر از ۲ میلیارد دقیقه صحبت می‌کنند.

اسکایپ به کاربرانش امکان می‌دهد با دسترسی به اینترنت به طور رایگان با یکدیگر ارتباط متنی، صوتی و تصویری برقرار کنند اما کاربران باید برای تماس‌هایی که از کامپیوتر با تلفن‌های معمولی گرفته می‌شود، پول پرداخت کنند.

شرکت مایکروسافت در سال ۲۰۱۱ با پرداخت هشت و نیم میلیارد دلار، اسکایپ را خرید.

+38
رأی دهید
-1

SAMOSHOMA - منچستر - انگلستان
راستی‌ یک خبر، ما قدیما می‌خوندیم بابا نا‌ن داد ولی‌ میگن ایران جدیدا در کتابها نوشته بابا برای نا‌ن داد. گریه داره نه؟
‌چهارشنبه 26 آذر 1393 - 18:55
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.