آمریکا به شدت حمله طالبان به مدرسه ای در پیشاور را محکوم کرد

یکی از مجروحان حمله روز سه شنبه طالبان در بیمارستان

باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا، روز سه شنبه حمله طالبان به مدرسه ای در پاکستان را که بیش از ۱۲۰ کشته بر جای گذاشت، به شدت محکوم کرد و گفت «ما در کنار مردم پاکستان ایستاده ایم.»

آقای اوباما در بیانیه ای که توسط کاخ سفید منتشر شده،افزود: «با هدف قراردادن دانش آموزان و معلمان در این حمله شنیع، تروریست ها بار دیگر شرارت خود را نشان دادند.»



 به گزارش رادیو فردا ، اسلام گرایان روز سه شنبه به مدرسه ای در پیشاور که توسط نظامیان اداره می شد، حمله کردند و بیش از ۱۳۰ تن از جمله ۱۲۵ دانش آموز را کشتند.

پلیس پاکستان اعلام کرد که تمامی مهاجمان کشته شدند. پلیس پاکستان می گوید نیروهای امنیتی پنج تن از مهاجمان را کشتند و نفر ششم خود را منفجر کرد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، آقای اوباما گفت: آمریکا از تلاش های دولت پاکستان برای مبارزه با تروریسم و افراطی گرایی و ارتقاء صلح و ثبات در منطقه پشتیبانی می کند.

بر اساس گزارش ها،‌ مهاجمان که ملبس به اونیفورم ارتش بودند وارد مدرسه شدند و به تیراندازی پرداختند.

در زمان حمله، حدود ۵۰۰ دانش آموز و معلم در مدرسه حضور داشتند.

 یکی از دانش آموزان این مدرسه به رادیو اروپای آزاد/ رادیو آزادی گفت که افراد مسلح «بسیاری از دانش آموزان را کشتند... من با چشمان خود دیدم که ۴۰، ۵۰ دانش آموز کشته شدند.»

یکی از سخنگویان طالبان پاکستان که خود را «محمد خراسانی» خواند در تماس تلفنی با رادیو اروپای آزاد/ رادیو آزادی گفت: این حمله، انتقام از عملیات نظامی پاکستان در وزیرستان شمالی است.»

ارتش پاکستان می گوید بیش از یک هزار شبه نظامی را در وزیرستان شمالی، از زمان اغاز عملیات نظامی در ماه ژوئن کشته است.

+31
رأی دهید
-2

MIRZADEH I ESHGHI - دوسلدورف - آلمان
آمریکا به فلان جاش خندیده!آمریکا که مدعی پیروزی بر طالبان و ریشه کن کردنشون بود.نتیجه میگیریم طالبان هست و ریشه کن نشده و آمریکا هیچ غلطی نکرده جز کشتن زن و بچه‌های بیگناه به نام مبارزه با طالبان.
‌چهارشنبه 26 آذر 1393 - 01:07
cardenas - تهران - ایران
دارم فکر میکنم محکوم کردن و به شدت محکوم کردن چه جوریاست؟ یعنی چ جوری میشه ؟ این اوباما هم خاطره بدی از رئیس جمهوری یک سیاهپوست به جا گذاشت. چند سال پیشم می گفت در کنار ملت ایران خواهد ایستاد.!!‌دلقک..
‌چهارشنبه 26 آذر 1393 - 02:35
hossein+87= - ایران - ایران
یعنی واقا باید به انگل های طالبان تبریک گفت که میتونن به این قشنگی یه ادم رو شست و شوی مغزی بدن که طرف قانع میشه ره تو مدرسه و ادم بکشه و خودش هم بمیره!!!!! تف به قبر پدرتون.
‌چهارشنبه 26 آذر 1393 - 07:20
کامیاب قزوینی - ملبورن - استرالیا
واقعا بیشرمانه ترین کارها رو با تام دین و غیردین انجام داده و میدهند .چه یهودیان .چه مسیحیان .چه مسلمان نماها و سایر ادیان . هرچند اینها نشانه هایی از خوی زشت و قدرت طلبی ما انسانهاست که برسر همدیگر میاوریم تا خود را راضی کنیم و خود را به غفلت میزنیم. اگر تصمیم بگیرند دولتهایی که مدعی اند ظرف یک روز جهان از لوث اینگونه حیوانات پاک میشود ولی منش استکباری و استعماری و استثماری ظالمان همیشه حرکتی رو به جلو دارد تا بتواند حاکم بر محیط اطراف خودو نهایتا کل هستی شود.
‌چهارشنبه 26 آذر 1393 - 10:34
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.