انتشار سلفی‌های خندان با گروگان‌گیری مرگ‌بار در سیدنی

تقاطع: گرفتن عکس “سِلفی” (Selfie) با مکان‌های دیدنی و نمادین شهر سیدنی استرالیا در میان توریست‌هایی که به این شهر سفر می‌کنند، امری رایج است اما ثبت عکس‌های فوری در روز وقوع گروگان‌گیری هولناک در کافه‌ای در قلب سیدنی توسط بسیاری از آن‌هایی که در محل حادثه حاضر بودند، انتقادهای فراوانی را در شبکه‌های اجتماعی برانگیخته است.

به گزارش “تقاطع” و به نقل از “دیلی-میل”، در طول روز دوشنبه (۱۵ دسامبر-۲۴ آذر)، مردم در حال منتشر کردن عکس‌های سلفی‌شان در نزدیکی کافه “لینت” در “مارتین پلیس” بر روی توییتر و فیسبوک و اینستگرام بودند؛ جایی که گروگان‌گیری مرگ‌بار بیش از ۲۰ نفر در آن اتفاق افتاد.

در این میان، برخی برای این‌که عکس‌ها واقعی‌تر باشد، با دوربین‌های تلویزیونی در پشت سرشان عکس می‌انداختند و دو تماشاچی دیگر نیز چنان خوشحال بودند که گویی در حال سلفی انداختن در یک مراسم جشن هستند و نه یک بحران گروگان‌گیری که می‌توانست در پایان به یک تراژدی تبدیل شود.

در واکنش، شماری از کاربران توییتر با “بی‌فکر” و “بی‌مزه” خواندن این عکس‌ها، انتشارکنندگان آن‌ها را سرزنش کرده‌اند.

از جمله کاربری نوشته است: «افتضاح است. یعنی آن‌ها هیچ احساسی ندارند؟ مردم به گروگان گرفته شده‌اند و این‌ها سلفی می‌اندازند.»

کاربر دیگری نیز در سخنانی کنایه‌آمیز نوشته: «به خانه‌ات نرو و کسی را که دوست داری در آغوش نگیر و از این‌که در کابوس گروگان‌گیری گرفتار نشدی، قدردان نباش. بلکه به صحنه‌ی گروگان‌گیری برو و در آن‌جا سلفی بگیر!»

و توییت کنایه‌‌آمیز دیگری نیز این بود: «همین الان دور و بر یک گروگان‌گیری خطرناک بودم. فکر کردم بایستم و یک سلفی بیندازم. با یک لبخند البته.»

+19
رأی دهید
-40

فدای آقا - اودنسه - دانمارک
عکس آخری خیلی هنری هست. طرف face detection خودش رو مثل عکسهای قدیمی تنظیم کرده رو سیاه سفید، بقیه رو رنگی.
‌چهارشنبه 26 آذر 1393 - 00:42
hossein+87= - ایران - ایران
خدا رو شکر که کورها میبینن که احمق تو کل دنیا هست و مختص ایران نیست!!
‌چهارشنبه 26 آذر 1393 - 06:17
raha1984 - هامبورگ - المان
مردم دیونه شدن !!!
‌چهارشنبه 26 آذر 1393 - 08:57
hassan5 - تهران - ایران
در ایران هم عده ای بمراسم اعدام برای سرگرمی و شاید تفریح میروند..اگر مبایل مناسب داشته باشند با اعدام شده سلفی یادگاری میگیرند!!!
‌چهارشنبه 26 آذر 1393 - 13:37
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.