روحانی: ۴۴ درصد از کل پولی که در تاریخ ایران چاپ شده در مسکن مهر خرج شد

رسانه های ایران می گویند آقای روحانی امروز از طرح جدید اسکناس ۲ هزار تومانی در بانک مرکزی رونمایی کرد

حسن روحانی، رئیس جمهور ایران با انتقاد از انتشار بی‌پشتوانه اسکناس در دولت پیشین، گفته است که ۴۴ درصد کل پولی که در تاریخ ایران چاپ شده در مسکن مهر خرج شده است.

آقای روحانی امروز یکشنبه ۲۴ آذر (۱۵ دسامبر) در جمع مدیران بانک‌ها و کارکنان بانک مرکزی ایران سخنرانی کرده و گفته "واقعا چاپ پول بدون پشتوانه از نظر شرعی و قانونی مسأله‌دار است. با کدام مجوز این اتفاق رخ داد که بلافاصله در جیب مردم تأثیر گذاشت و [ارزش] اموال و قدرت [خرید] و ارزش پول را پایین آورد."

او گفت که "یک تصمیم‌گیری برای مسکن مهر بلایی بر سر کشور آورد و بانک مرکزی را زیر سوال برد" و "تورم ۴۰ درصدی ایجاد کرد."

اشاره آقای روحانی به طرح دولت محمود احمدی نژاد است که بعد از آغاز بحران مسکن در سال ۸۴ که به افزایش شدید قیمت منجر شد، طرح مسکن مهر را برای کنترل بازار و با هدف خانه دار کردن گروه‌های کم درآمد با توزیع زمین رایگان در دستور کار قرار داد.

دولت آقای احمدی نژاد برای تامین هزینه های مورد نیاز این طرح از بانک مرکزی قرض گرفت که اکنون دولت حسن روحانی این اقدام را یکی از دلایل اصلی رشد تورم می داند.

آقای روحانی گفته "متاسفانه از ۴۴ درصد کل پولی که در تاریخ کشور ایجاد شد در این تصمیم‌گیری، چاپ و در اختیار بانک مسکن قرار گرفت. آیا کسی آمد تا حساب کند برای مردم که این افزایش پایه پول برای مسکن مهر از پول متعلق به همه آنها بوده است."

پیش از این علی طیب نیا وزیر اقتصاد ایران مقدار این پول را ۴۲ هزار میلیارد تومان عنوان کرده بود. از آغاز انتشار پول توسط بانک مرکزی در ایران تاکنون ۱۰۰ میلیارد تومان پول در این کشور چاپ شده است.

آقای روحانی گفته دولت او "با وجود آگاهی" نسبت به تبعات ادامه طرح، "ناچار بود راه بوجود آمده در مسکن مهر را طی کند، زیرا دولت نمی‌خواهد مردم را نسبت به نهاد دولت بی‌اعتماد کند."

عباس آخوندی، وزیر راه و شهرسازی ایران پیش از این گفته بود: "مشکل من با ساخت مسکن مهر این بود که این واحدها در جاهایی ساخته شده‌اند که قابل سکونت نبوده‌اند."

+36
رأی دهید
-9

karaji - گتنبرگ - سوئد
%56 بقیه هم تو جیب برادران و آخوندها و کاسه لیسانشان هست و ملت هم پشم !
‌چهارشنبه 26 آذر 1393 - 11:44
kiyanzx1 - استکهلم - سوئد
خب سوال اینجاست ، دستگاهاى ذیر ربط ،مثل سازمان بازرسى کل کشور ، تشخیص مصلحت نظام ، دفتر بیت رهبرى (خیره سرش)، خود رهبر وامونده ،، و دیگر ارگانهاى نظارتى از این همه بى نظمى ، اشفتگى اطلاع نداشتند ؟؟؟؟ تو یه دفعه سر و کلت پیدا شد بعنوان اعتدال ، شروع کردى که دولت قبلى ال کرده بل کرده ، مردم گذاشتى سر کار دیگه طبق معمول !!!
‌چهارشنبه 26 آذر 1393 - 11:48
92ارشام - لندن - ایران
دولت گذشته را تخریب نکنید.مگراقا نفرمودند نظرمن به نظراحمدی نژادنزدیکتراست.حالا یک اشتباه کوچک و بی اهمیتی چون چاپ اسکناس بدون پشتوانه انجام شده یا اختلاس های کوچک سه هزارمیلیاردی یا دوازده هزارمیلیاردی یام.ر.معاون اول در بیمه...اینقدر کش ندهید!کجاهستند رسایی ،کوچک زاده(کوچکوف)بذرپاش ووکیل الدوله هایی چون اینها؟!چرا چشمهایشان رابستند!دشمن دشمن کردن برای گمراهی است.دشمن احمدی نژاد و حامیان او هستند.
‌چهارشنبه 26 آذر 1393 - 12:36
delmorde - یوتوبوری - سوئد
دست چه کسانی تو این کار بوده؟ اگر شما اقای روحانی راستی و صداقت دارید در گفتار و کردار بعنوان روحانی تحصیل کرده، اینها را محاکمه علنی کنید!؟ ایا این مساکن به حقدارش رسیده یا وسیله ای برای رانتخواری و چپاولست؟ ادم چه بشماها بگه؟ شماهایی که لباس روحانی پوشیده اید برای عوامفریبی و ریا. انوقت دروغ میگید چپاول بیت المال میکنید پولهای کشور را بهرجایی و کسی می بخشید، حق الناس میکنید،خیانت در امانتی که ملت بشماداده میکنید، در بهترین مکانها دوراز هوای الوده زندگی میکنید، بچهایتان را با پول ملت به خارج ( بوسیه ها ) میفرستید که میاتند و عیاشی میکنند. به خدا شما لایق بدترین توهین ها هستید مرگ برایتان پاداشی بزرگست. فرزندانم در ایران در منزل اجاره ای زندگی میکنند که قادر بپراخت اجاره در محیطی که هوایی سنگین و الوده دارد نیستن و. اجاره بهای انهارا من مجبورم از اینجابپردازم.
‌چهارشنبه 26 آذر 1393 - 15:28
مهدخت - برن - سوئیس
تو که توی این سالها هیچ غلطی نکردی جز اینکه تا فرصت پیدا کردی همه چی رو به گردن این و ان میندازی و در لفافه صحبت میکنی حتی تو عرضه رک حرف زدن نداری چه جوری تو این مملکت رو میخواهی اداره کنی این از وضع نان - یارانه ها - هنوز هم که داری طلب های قبل رو میگیری و میخوری . اون هم از وضع بودجه ارائه شده به مجلس تو حتی نتونستی یه بود جه برای سال اینده درست تنظیم کنی مردم بدبخت هم باید تورم ان رو تحمل کنند بعد غروغر هم میکنی عجب روی تو داری . اخوند و اینقدر پررو
‌چهارشنبه 26 آذر 1393 - 17:55
مهدخت - برن - سوئیس
رئیس جمهور من به این خاله زنکی ندیده بودم ضعف مدیریتی اش را مرتب به گردن دیگران میندازه فکر میکنه برایش تخت پادشاهی درست کردند و هرروز باید بادش بزنند وقتی داری میلیاردی میخوری دوتا خرابکاری هم بکن تا مردمی که بهت رای دادند دلشون نسوزه هرچند همچین فکر نکن که همیشه بر این پستی بعدی هم گند کارهای تورو لو میده حوصله داشته باش .
‌چهارشنبه 26 آذر 1393 - 18:06
SAMOSHOMA - منچستر - انگلستان
روز به روز که می‌گذره بیشتر از پدرم و پدرانش که با من مهر مسلمانی زدند بدم میاد و هر چه از قرآن مطالعه کردم جز آلت تناسلی‌ و هرچه با آان مرتبط میشود ندیدم. آخره اسلام به آلت تناسلی‌ ختم میشود. فقط چرند و پرند
‌چهارشنبه 26 آذر 1393 - 18:47
Apocryphal - اورلاندو - ایالات متحده
مساله اینه که مسکن ها هم به جای ساخته شدن دقیقا مثل اسکناسها به صورت سری دوزی چاپ شدن! عمر مفیدشون حداکثر ده ساله اونم به شرط اینکه بلایی نازل نشه
‌چهارشنبه 26 آذر 1393 - 19:08
92ارشام - لندن - ایران
دوستان درست فرمودند که براستی بی عرضه ترین و ترسوترین رییس جمهور حسن روحانی است.گفت جایی پول،تفنگ،رسانه و قدرت بکجا باشد فساد میاورد!روز بعد سرداران تهدیدش کردند،بودجه سپاه را بیشتر از پنجاه درصد بالا برد!حتی با مخالفینش جرات گفت و شنود در حد یک استاندارراندارد.اقتصادرابه لجن کشیده،سیاست خارجه اش هم ناموفق بوده و بعید است با 5+1به نتیجه برسد.مردانگی قهر خانگی را هم مانند احمقی نژاد ندارد!دوربعد چه کسی به او رای میدهد،همه به بدبختی مالی رسیده اند،کارخانجات نیمه تعطیل و تعدادی تعطیل شده اند و این اقا از دولت قبل انتقاد میکند!!!
‌چهارشنبه 26 آذر 1393 - 23:04
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.