فرودگاه سری ارتش آمریکا که روی خلبان را نمی‌بیند

ارتش آمریکا به دنبال ساخت فرودگاهی 33 میلیون دلاری است که فقط پهپادها می‌توانند در آنجا پرواز و فرود داشته باشند.

به گزارش سرویس فناوری ایسنا، این فرودگاه نزدیک پایگاه Fort Bliss واقع در تگزاس و در زمینی به مساحت 150 هکتار احداث خواهد شد.

گفته می‌شود پهپادهای Grey Eagle و Shadow در این پایگاه سری پرواز و فرود خواهند داشت. طول باند این فرودگاه برای پرواز پهپادها بیش از یک مایل خواهد بود و همچنین دارای آشیانه‌ای ویژه برای تعمیر و نگهداری از آن‌ها خواهد بود.

از جمله تجهیزات اولیه این فرودگاه، آشیانه تعمیر و نگهداری پهپادها، فضای عملیاتی، فضای ذخیره‌سازی، جداکننده نفت و آب، کانتینر هواپیما، ساختمان‌های ذخیره‌سازی نفت و زباله‌های خطرناک، تجهیزات وسایط نقلیه و پارکینگ وسایط نقلیه سازمانی است.

دو نوع پهپاد به نام‌های Gray Eagle و Shadow در این پایگاه به کار خواهند رفت. سامانه Gray Eagle که بزرگ‌ترین پهپاد ارتش آمریکا به شمار می‌آید، سیستم با قابلیت پرواز در ارتفاع متوسط است و برای ماموریت‌ها اطلاعاتی، نظارتی و شناسایی، حمله، پشتیبانی هوایی، شناسایی و نابودی دستگاه انفجاری ابداعی یا بمب کنارجاده‌ای و همچنین به عنوان یک سیستم ارتباطاتی به کار می‌رود.

طول این پهپاد 8.839 متر و اندازه اندازه بال آن بیش از 17.07 متر گزارش شده و این سامانه می‌تواند در ارتفاع بیش از 7.62 کیلومتری به مدت 36 ساعت پرواز داشته باشد.

پهپاد Shadow برای ارزیابی و هدف‌گذاری به کار می‌رود و می‌تواند هدف‌هایی را از فاصله 125 کیلومتری از مرکز عملیات مشاهده کند. طول این سامانه فقط 3.353 متر و اندازه بال آن 4.267 متر اعلام شده و در ارتفاع‌های بالغ بر 4.572 کیلومتر تا شش ساعت پرواز می‌کند.

+24
رأی دهید
-1

Himmel - فرانکفورت - آلمان
این چه جور سری که به شبکه انترنت هم رسیده.!
دوشنبه 24 آذر 1393 - 10:18
paksan - آمریکا - آمریکا
تیتر این خبر مسخره و الکی بود. این یک پایگاه معمولی است که فقط برای پهبادهاست .قبلاً از فرودگاههای معمولی و نظامی استفاده میشده حالا میخواد تخصصی اش کنند. به همین سادگی. ولی متاسفانه هر خبری که از خبرگزاری های سپاه و نظامی ها در میاد اینطوری ترسناک میشه یعنی به جایی رسیدن که خودشون خودشون رو می ترسونند.
دوشنبه 24 آذر 1393 - 18:22
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.