پرونده اسکار پیستوریوس مجددا به جریان می‌افتد

پرونده اسکار پیستوریوس، قهرمان پارالمپیک جهان که به اتهام قتل غیرعمد دوست‌ دخترش به پنج سال زندان محکوم شده، مورد تجدیدنظر قرار می‌گیرد. دادستانی امیدوار است وی این بار به اتهام قتل عمد محاکمه و مجازات شود.

توکوسیلای ماسیپا، قاضی پرونده اسکار پیستوریوس روز چهارشنبه (۱۰ دسامبر) درخواست دادستانی برای تجدیدنظر در این پرونده را قبول کرد. به این ترتیب این پرونده بار دیگر از سوی دادگاه‌عالی تجدیدنظر مورد بررسی قرار خواهد گرفت. دادستانی خواستار آن است تا اسکار پیستوریوس به اتهام قتل دوست‌ دخترش، ریوا استین‌کمپ، محاکمه و مجازات شود.

قهرمان پارالمپیک جهان حدود دو ماه پیش از اتهام قتل عمد تبرئه شد و به اتهام قتل غیرعمد به ۵ سال زندان محکوم شد. قاضی در آن زمان، تیراندازی اسکار پیستوریوس به سمت دوست‌دخترش را غیرعمد تشخیص داده بود. دادستانی در زمان محاکمه، خواستار صدور حکم دست‌کم ۱۰ سال حبس برای پیستوریوس شده بود.

قاضی ماسیپا اکنون در عین‌حال که بررسی مجدد پرونده را پذیرفته، حاضر به تجدیدنظر در حکم صادره نیست.

چنانچه اسکار پیستوریوس در دادگاه تجدیدنظر به قتل عمد ریوا استین‌کمپ محکوم شود، به گفته دادستانی، مدت حبس بیشتری برای وی در نطر گرفته خواهد شد. مجازات قتل طبق قوانین آفریقای جنوبی دست‌کم ۱۵ سال و حداکثر حبس ابد است.

پیستوریوس ۲۸ ساله حکم پیشین دادگاه را پذیرفته و از همان زمان به زندان منتقل شده بود. اما وی می‌تواند پس از ده ماه حبس، از زندان آزاد شده و بقیه دوران محکومیت خود را در حبس خانگی بگذراند.

+7
رأی دهید
-1

فاطی قاطی - موگادیشو - سومالی
تو کشورهای اروپایی همیشه بر علیه اینن که ادم به جای قانون قضاوت کنه و حکم رو اجرا کنه, ولی به نظر من در این مورد فرق میکنه باید مثل سگ دست وپای این بیشرف رو بسته, ومثل سگ کشتش. چون اون خیلی نامردانه نامزدشو به قتل رسونده حالا هم این دادگاه به اصطلاح منصف داره این مرتیکه رو دادگاهی میکنه این همون حکایته بزک نمیر بهار میاده.
دوشنبه 24 آذر 1393 - 12:05
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.