بخشش قاتل، ۱۴ ثانیه بعد از اجرای حکم

 

جوانی که ۶ سال قبل در جریان درگیری با جوان دیگری او را به قتل رسانده بود ۱۴ ثانیه بعد از آنکه به دار مجازات آویخته شده بود با اعلام رضایت اولیای دم از مرگ نجات یافت.

6سال قبل درگیری بین 2جوان در یکی از روستاهای اطراف کازرون رنگ خون به‌خود گرفت. در جریان این درگیری یکی از طرفین با ضربات چاقو به قتل رسید. به‌دنبال این نزاع مرگبار متهم به قتل بازداشت و در دادگاه کیفری استان فارس محاکمه شد. هرچند او مدعی بود ناخواسته مرتکب قتل شده است اما با اصرار اولیای دم برای مجازات او، قضات دادگاه حکم به قصاص وی دادند.

این رأی در دیوان عالی کشور نیز تأیید و برای اجرا به واحد اجرای احکام دادگستری کازرون فرستاده شد. درحالی‌که تلاش‌های جوان محکوم به قصاص و خانواده‌اش برای جلب رضایت اولیای دم بی‌نتیجه مانده بود او پای چوبه دار رفت. خانواده مقتول اصرار داشتند که قاتل پسرشان باید قصاص شود. در چنین شرایطی طناب دار بر گردن قاتل انداخته و حکم اجرا شد اما درحالی‌که جدال او با مرگ آغاز شده بود پدر و مادر مقتول اعلام کردند وی را بخشیده‌اند. به این ترتیب قاتل از چوبه دار پایین کشیده شد و زندگی دوباره‌ای یافت.

مادر مقتول درباره انگیزه‌اش از بخشش قاتل گفت: او را به‌خاطر امام حسین(ع) بخشیدم. در آخرین لحظات چیزی در وجودم به من گفت که باید قاتل پسرم را ببخشم. به همین دلیل فریاد زدم که قاتل را بخشیدم و مسئولان هم قاتل را از بالای دار پایین آوردند.
اکرمی، رئیس دادگستری کازرون هم در این‌باره گفت: فرد قاتل 14ثانیه بالای دار بود اما خانواده مقتول در اقدامی بزرگ او را بخشیدند. امیدوارم این بخشش برای همه افراد جامعه پیامدهای مثبتی داشته باشد.

+82
رأی دهید
-11

aryano - کلن - آلمان
به خاطر امام حسین؟ کدوم بخشش؟ ۱۴ ثانیه که اون بالا بوده. با لذت تا سر حد جنون جان دادن انسانی‌ را تماشا کردند، وقتی‌ تشخیص دادند که کافیست و ارضا شدند برای اینکه از طرف جامعه سرزنش نشوند و توسط عدّه‌ای محبوب!! هم بشوند، در آخرین لحظه رضایت دادند. اینطوری به هر دو هدفشون رسیدند. این اسمش بخشش هست؟
یکشنبه 23 آذر 1393 - 12:30
shahab46 - هانوفر - المان
از قانونگذار و مجری گرفته تا متهّم و کارمندان این دم و دستگاه قضایی همه روانی هستند
یکشنبه 23 آذر 1393 - 12:53
azadeh11 - آمستردام - هلند
به این قانون باید.......خوب این جوان کاری بسیار احمقانه انجام داده.....حالا با این کاری که با این جوان کردند..بالای دار رفت...اما نجات پیدا کرد...آیا این جوان میتواند که به زندگی‌ عادی برگردد؟؟؟
یکشنبه 23 آذر 1393 - 17:51
perser68 - فلوریدا - آمریکا
میگن دو جوان!!! نمیگن اون روز که اونو کشت چند سالش بود! هنر کردن بعد ۶سال ترسی که در وجود این به قوله خودشون جوان وارد کردن شبو روزشو باترسه از اعدام سیاه کردن و ۱۴ثانیه هم زجر کشش کردن !!! بهتر نبود ده سال حکمه زندان میگرفت ؟ این بقولی یه روزی جوان دیگه آدمه سالمی نیست و آیا بتونه هیچوقت مثله یه آدمه نرمال زندگی بکنه باید درش شک کرد!!!.
یکشنبه 23 آذر 1393 - 19:04
piade - تهران - ایران
خاک بر سرتون با اون بخشیدنتون! دیوونه ها. اگر همون لحظه گردنش شکسته بود چجوری میخواستید ببخشید!
یکشنبه 23 آذر 1393 - 19:57
azadi2011 - تورنتو - کانادا
این قانون که تصمیم واجرای قانون بر عهده ی منتقم (انتقام گیرنده) است مربوط به عصر حجر است و از طریق مغولها به ایران راه پیدا کرده است ۰ و گرنه چرا نباید دانشمندان و جامعه شناسان همانند اروپا با قوانین پیشگیری کننده وقانین مدرن جامعه. را بسازند
دوشنبه 24 آذر 1393 - 00:23
مترلینگ - منچستر - انگلستان
بهتر نبود همون موقع که بردنش طناب گردنش بندازن میبخشید این کار باعث شد یکبار بمیره و مرگ رو بچشه با رضایت اون موقع همچین هنر نکردین مگه مرض روحی روانی دارید بخشیدن بعضی هاهم غیر ادمیزادیه
دوشنبه 24 آذر 1393 - 18:59
مدافع حق - مادرید - اسپانیا
عجب مردمى هستیم . میبخشن نق میزنیم بهانه گیرى میکنیم. نمیبخشن بازم ایراد میگیریم چه کار باید کرد تا شما بهانه نگیرین
‌سه شنبه 25 آذر 1393 - 01:04
Aryano - کلن - آلمان
مدافع حق - مادرید - اسپانیا اگر شما اسم این رو واقعاً بخشش میذارید، دیگه حرفى نمیمونه..
‌چهارشنبه 26 آذر 1393 - 09:39
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.