نوجوان 16ساله از اتهام قتل عمد تبرئه شد/ او ثابت کرد بدلیل نظر سوء مقتول از خود دفاع کرده

روزنامه اعتماد نوشت: پسر نوجوانی که دو سال پیش قربانی نقشه شیطانی صاحب‌کار خود شده و او را به قتل رسانده بود از زندان آزاد شد.
دی ماه سال ٩٢ به دنبال تماس‌های مردمی با فوریت‌های پلیسی ١١٠ ماموران پلیس آگاهی اردبیل در جریان وقوع یک فقره قتل در آپارتمانی نیمه‌کاره قرار گرفتند و به سرعت بررسی موضوع را در دستور کار خود قرار دادند. در صحنه جرم، پیکر بی‌جان و غرق خون مردی جوان که در گوشه‌یی از ساختمان افتاده بود، دیده می‌شد.

با آغاز آزمایش‌های اولیه تیم پزشکی روی جسد مقتول، مرگ بر اثر ضربات متعدد چاقو به عنوان علت اصلی عنوان شد. به گفته سرهنگ موسی عالی‌زاده، رییس پلیس آگاهی اردبیل، در ادامه بررسی‌ها هویت مقتول که صاحب یکی از پرده‌فروشی‌های اردبیل بود مشخص شد و به این ترتیب شناسایی عامل یا عاملان قتل در دستور کار ماموران قرار گرفت. تحقیقات ماموران نشان می‌داد که مقتول روز حادثه با شاگرد نوجوان خود دیده شده است.

به این ترتیب ردپای نوجوان ١٦ ساله در وقوع قتل آشکار شد و ذهن ماموران را بر شناسایی و دستگیری او متمرکز ساخت. در حالی که تحقیقات ماموران وارد دومین ماه خود می‌شد با شناسایی مخفیگاه متهم، به سرعت عملیات دستگیری او در دستور کار پلیس قرار گرفت و طولی نکشید که نوجوان ١٦ ساله دستگیر و برای انجام بازجویی‌ها به پلیس آگاهی منتقل شد.

به گفته سرهنگ موسی عالی‌زاده متهم در جریان بازجویی‌ها ضمن اعتراف به جنایت، دفاع از خود را عامل وقوع این قتل دانست و گفت: من زمانی که مدرسه‌ها تعطیل می‌شد برای کار به مغازه پرده‌فروشی مقتول می‌رفتم. اما پس از گذشت چند روز متوجه شدم که صاحب کارم نیت شومی در سر دارد. تا اینکه در نهایت یک روز مرا مورد آزار و اذیت قرار داد و از این اقدام فیلم گرفت. او با این فیلم هر بار مرا تهدید می‌کرد و می‌گفت که اگر به خواسته‌هایش تن ندهم فیلم را پخش می‌کند و آبرویم را پیش همه می‌برد. برای همین مجبور بودم به خواسته‌هایش عمل کنم.

  اعترافات متهم نوجوان، نشان از حادثه هولناکی می‌داد که مدت‌ها بر او رفته بود. او در ادامه اعترافاتش گفت: روز حادثه صاحب کارم با من تماس گرفت و گفت که باید همراه او بروم تا پارچه‌ها را به دست مشتری برسانیم. آن روز خیلی التماسش کردم و گفتم که دیگر مرا اذیت نکند. او هم قول داد که مرا اذیت نکند. ما با هم رفتیم به یک ساختمان نیمه کاره و وقتی وارد آنجا شدیم وضعیت خیلی مشکوک بود و حتی پنجره‌ها هم با کاغذ پوشانده شده بود. برای همین ‌خواستم فرار کنم اما او مانعم شد و وقتی متوجه شدم که باز هم نیت شومی در سر دارد، با چاقویی که برای اطمینان به همراه خودم برده بودم چند ضربه به او زدم و فرار کردم. من می‌خواستم از خودم دفاع کنم.  با اعترافات متهم پرونده برای سیر مراحل قانونی به شعبه اول دادگاه کیفری استان اردبیل تحویل داده شد که در جریان آن، اولیای دم تقاضای قصاص متهم را کردند. با این حال قاضی پرونده با در نظر گرفتن روند وقوع قتل و اعترافات متهم نظر دیگری داشت.
عبدالصمد خرمشاهی وکیل متهم در توضیح روند رسیدگی به پرونده گفت: قضات این شعبه پس از برگزاری جلسه دادگاه و شنیدن دفاعیات متهم، در حالی که او همچنان اصرار داشت که از خودش دفاع کرده است، با توجه به مدارک موجود اصل دفاع را پذیرفتند و این نوجوان در نهایت با حکم تبرئه از زندان آزاد شد.

+145
رأی دهید
-2

تهران شهر من - هامبورگ - آلمان
چه عجب !!!!!!!!!!!! حقی به حقدار رسید و ما هم شنیدیم !!!!!!!!! بدون اعدام .........
شنبه 22 آذر 1393 - 10:17
Press - لندن - انگلستان
خدا را شکر
شنبه 22 آذر 1393 - 12:43
danial nabi - استكهلم - سوئد
کاش حرف ریحانه جباری را هم جدی میگرفتند.
شنبه 22 آذر 1393 - 14:50
MIRZADEH I ESHGHI - دوسلدورف - آلمان
قابل توجه کسانی که که معتقدند که عدالت وجود نداره.علیرغم تلاش رسانه‌‌های غرب قاضی و دادگاه‌های ایران استقلال دارن و الکی‌ برای ریحانه‌ها حکم صادر نمیکنن.
شنبه 22 آذر 1393 - 15:52
Neda02 - اتاوا - کانادا
چه‌قدر خوب ولی این نوجوان بیچاره دیگه زندگی نرمالی نخواهد داشت!
شنبه 22 آذر 1393 - 19:03
SAMOSHOMA - منچستر - انگلستان
لطفا جواب این آدمهای جیره گیره دولت را ندهید ،فقط شناسایی کنید.یکی‌ همین MIRZADEH I ESHGHI
شنبه 22 آذر 1393 - 19:08
perser68 - فلوریدا - آمریکا
SAMOSHOMA - منچستر - انگلستان. کاملاً همینطوره . درود بر تو :-)
شنبه 22 آذر 1393 - 22:06
perser68 - فلوریدا - آمریکا
ریحانه رو اول به جرم زن بودن و دوم به جرمه کشتنه یه کثافته حکومته لجنه خامنه ای به قتل رسوندن! روحه ریحانه ایران شاد تا ابد.
شنبه 22 آذر 1393 - 22:08
caroline - تهران - ایران
به برکات ناب محمدى پدوفیل داره تو ایران افزایش پیدا میکنه!!!
یکشنبه 23 آذر 1393 - 00:29
MIRZADEH I ESHGHI - دوسلدورف - آلمان
به جای شناسایی تشریف بیار سفارت ایران تو آلمان یا هلند یا بلژیک یا لوکزامبورگ یا پاریس یا ..... کلی‌ حقوق بگیر دولت ایران اونجاست ببین چه غلطی میتونی‌ بکنی!الکی‌ تو دنیا‌ی مجازی .... امر برتون مشتبه شده حنیف ید, گلسرخی , بابی سندز یا ماندلا اید؟
یکشنبه 23 آذر 1393 - 15:11
agha_ehsan - تهران - ایران
واقعا منم خواستم بگم چه عجب !!! دم قاضی گرم . نونش حلال .
یکشنبه 23 آذر 1393 - 22:07
agha_ehsan - تهران - ایران
ریحانه جباری پروندش مشکوک بود . درضمن اولیای دم گفتن که رضایت میدن ولی ریحانه بیاد و واقعیت رو تعریف کنه که ریحانه هیچوقت اینکار رو نکرد و نگفت که اون روز واقعا چه اتفاقی افتاده بود .
یکشنبه 23 آذر 1393 - 22:09
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.