لبو و باقالی داغ دارم/مستندی از چرخی های پرطرفدار کنار خیابون های سرد شب های تهرون

مگه می شه هوا سرد باشه، تو خیابون باشی، و وقتی از کنار خیابون رد می شی و این چرخ های لبو و باقالی فروشی رو ببینی، واینستی؟

در یکی از شب های سرد پاییز تهران، دلمان هوس لبو و باقالی داغ کرد، برای همین زدیم به دل خیابون تا هم سرپوشی روی هوس شکم مان زده باشیم، هم کمی بیشتر با این آدم های زحمتکش کنار خیابون های شلوغ و بی رحم تهران آشنا شیم.

البته که خیلی از این لبوفروش ها راضی نشدند جلوی دوربین  بیان، ولی خب... از همین جا بهشون می گیم دمتون گرم که شب های سرد و پرخاطره ما رو خوشمزه و جذاب تر می کنید.

لبو و باقالی داغ دارم/مستندی از چرخی های پرطرفدار کنار خیابون های سرد شب های تهرون

+110
رأی دهید
-5

اسداله میرزا - کلن - آلمان
یادش بخیر !! من الان تقریبا ۲۲ ساله که از ایران زدم بیرون و متأسفانه تا به امروز دیداری مجدد از ایران برایم میسر نشده !! اون موقع که ایران بودم و دهه ۶۰ که مدرسه میرفتم، هر از گاهی‌ بعد از مدرسه با دوستان و همکلاسی‌ها لبو‌ و باقالی و .. می‌خوردیم و هزینش واقعا ۲ یا ۳ یا ۵ تک تومنی بود !! حالا تو این تصاویر وقتی‌ خبر نگار از لبو‌ فروشها از قیمت میپرسه ، در جوابش میگن : ۲ تومن ،۳ تومن و یا ۵ تومن که منظورشون ضربدر هزار است !!! مرگ بر آخوند!!
جمعه 21 آذر 1393 - 20:26
dark night - تهران - ایران
اسداله میرزا- کلن - آلمان دوست عزیز الان با ۲هزار تومن فحش هم به آدم نمیدن ، گرونی بیداد میکنه.
جمعه 21 آذر 1393 - 23:33
shaboruz - پاریس - فرانسه
حالم به هم خورد ! تو ایران هم که معمولأ مأمور کنترل وجود نداره یا اگرم وجود داشته باشه رشوه بگیره !
جمعه 21 آذر 1393 - 23:38
amir-amir - تورنتو - كانادا
یادش به خیر کاربران عزیز که هوس لبو کرده اند این دستور العمل را به کار ببرید تا به وصال لبو برسید. کمى حوصله مى خواهد و در ضمن مراقب باشید که نسوزد. 1- چغندر خام یا beet متوسط ده عدد دقت کنید که رگ و ریشه در بدنه نداشته باشد. 2- با مقدارى آب سرد چغندر ها ر ا بشویید و سر وته آن را با چاقو بگیرید. 3- در یک قابلمه متوسط درب دار تا نیمه آب سرد بریزید و چغندر ها را در آن قرار دهید. 4-حدود ٢ تا ٣ قاشق غذا خورى شکر به آن بیفزایید وحرارت اجاق را در پایین ترین مرحله قرار دهید. 5- اگر بخار درون قابلمه بیش از حد باشد ممکن است که اطراف اجاق را خیس کند. 6-چغندر دیر پز است حدود دو تا سه ساعت ممکن است که وقت بگیرد مواظب باشید که آب داخل قابلمه کم نشود به عبارتى ارتفاع آب از نیمه چغندر ها کمتر نگردد. 7-بعد از پختن بگذارید که خنک شوند در محلول آب سرد پوست آنها را جدا کنید ( قاعدتا پوست به راحتى جدا مى شود ). 8- مجددا داخل قابلمه برگردانید و اجازه دهید حدود نیم ساعت دیگر روى اجاق باشد. و در مرحله آخر ٫ چک کنید که آب داخل به حداقل رسیده باشد حدود یک چهارم لیوان یا پنجاه تا صد میلى گرم.
شنبه 22 آذر 1393 - 01:05
perser68 - فلوریدا - آمریکا
amir-amir - تورنتو - کانادا. متشکر از راهنمائیت ، اما من پوستشو هم میخورم و سوالم اینه که اون آبو هم که باهاش لبو رو پختیم میشه نوشید؟ آخه اون رنگی که بخودش میگیره باید خاصیتی حتماً داشته باشه! در واقع از خود لبوی خامه!بدرود;-)
شنبه 22 آذر 1393 - 02:39
perser68 - فلوریدا - آمریکا
shaboruz - پاریس - فرانسه. سخت نگیر جانم، دل باید خوش باشه ! اگه مردمه ما با اینم خوش نباشن که تا حالا چیزی ازشون نمیموند ;-)
شنبه 22 آذر 1393 - 02:41
Kolah-ghermezi - ونکوور - کانادا
جاتون خالى، همین الان دارم لبو میزنم. خودم امادش کردم. یادش بخیر.
شنبه 22 آذر 1393 - 09:05
Hamid411 - لس آنجلس - آمریکا
Kolah-ghermezi - ونکوور - کانادا. نوش جون!! perser68 - فلوریدا - آمریکا، لبو و کلا میوه های رنگی خاصیت آنتی اکسیدانت و تمیز کنندگی کبد و روده، کلیه و مثانه رو دارن، ولی بی شرطی که تازه باشن، چون هر میوه ای که آنتی أکسید انت داشته باشه، طبعا میل ترکیبی شدید با اکسیژن رو داره (برای همین هم بهش میگن انتی اکسیدانت، چون با رادیکالهای اکسیژن موجود در بدن ترکیب میشه و باعث جلوگیری از اکسیده شدن سلولها میشه) اون آب لبو بعد از چند ساعت درتماس با هوا خودش اکسیده میشه و فاقد خاصیت میشه، ولی لامصب عجب مزه ای داره!!
شنبه 22 آذر 1393 - 09:55
89562389 - پاریس - آلمان
یادش بخیر سال 55زمان خدمت تو تهران پول میومد دستم میرفتم لبو میخوردم.
شنبه 22 آذر 1393 - 14:17
perser68 - فلوریدا - آمریکا
Hamid411 - لس آنجلس - آمریکا. مرسییییییییییییییییییییییییی;-)
شنبه 22 آذر 1393 - 15:39
amir-amir - تورنتو - كانادا
perser68 - فلوریدا - آمریکا. هموطن گرامى اگر مسئله اى از نظر دیابت و یا کنترل قند خون ندارید هیچ ایرادى ندارد که آب آن را نیز مصرف کنید همانطور که به خاصیت هاى ممتاز لبو آشنا هستید مصرف آب آن در حد متعارف مى تواند از بدن سموم زدائى نیز کند.
شنبه 22 آذر 1393 - 20:37
perser68 - فلوریدا - آمریکا
amir-amir - تورنتو - کانادا. متشکر از راهنمائیتون.. نه خوشبختانه هنوز بیماری به سراغم نیومده تا دل یارانه آقا یه مقدار شاد شه ;-)
یکشنبه 23 آذر 1393 - 18:42
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.