ویدئویی از رفتار تحقیر آمیز با مهاجران افغانستانی در ایران توسط یک مقام‌ انتظامی

در ویدئو دیده میشود که فردی در حال بشین پاشو دادن به چندین شهروند افغانستانی است و یک افغانستانی دیگر را نیز برای تنبیه بیشتر مجبور به کلاغ پر کرده است. در این بین مدام در حال توهین به این افراد نیز هست. اما شاید نقطه اوج این ویدئوی توهین آمیز زمانی است که پس از پایان تمام بشین پاشوها، کلاغ پرها و توهین ها و تحقیرها، فرد هتاک، پناهجویان افغانستانی را وادارد میکند تا بگویند او را دوست دارند و او با آنها مهربان بوده است.

+144
رأی دهید
-152

mountainman - استکهلم - سوئد
به یاد هیتلر و ژنرالهاش افتادم که با فرانسوی ها و یهودی ها و بلژیکی ها و لهستانی ها و نروژی ها و دانمارکی ها و فنلاندی ها و دیگر کشورها اینچنین رفتار میکرد.
دوشنبه 17 آذر 1393 - 15:23
تیتو تیتو - تهران - ایران
قاچاقی فقراشون میان اینجا از اون طرف مواد مخدر میکنن تو حلق ملت ما بیکاری هم بیداد میکنه تو کشور ما . وقتی کسی گوشش به هشدارها بدهکار نباشه این رفتار سزاوارشه چون قانون کشور دیگرو زیر پا گذاشته . در ضمن این عزیزان چرا به پاکستان یا کشورهای دیگه پناهنده نمیشن .
دوشنبه 17 آذر 1393 - 15:47
Mova10 - ادینبورو - اسکاتلند
تیتو تیتو - تهران - ایران :مگه ایرانیا به پاکستان یا کشورای دیگه پناهنده میشن که این بد بختا بشن!؟ فک کردی ایرانیا که همه از ایران میرن بیرون همه دکتر یا مهندسن؟!؟! متأسّفانه مهمون نوازی ایرانی‌ اصلش همینکه تو این ویدیو داریم میبینیم! فقط واسه بلوندا ما مهمون نوازی بلدیم!
دوشنبه 17 آذر 1393 - 16:03
سامسونگ.لیمو - رم - ایتالیا
خیلی بی احترامی کرده .اینکار در شوخی هم جالب نیست .واقعا که اخلاق تو اون کشووور پایمال شده .این مهاجرا در حال خارج شدن از ایران به سوی ترکیه بودن که گرفتار نیروی انتظامی شدن . واقعا بی شخصیتی موج میزنه تو مملکت .
دوشنبه 17 آذر 1393 - 15:50
ANTI JAHL - هامبورگ - آلمان
مملکتی که توسط آخوند بی‌ همه کس مفتخور اداره بشه دیگه بیشتر از این نمی‌شه انتظار داشت، هر احمقی به خودش اجازه میده با مردم هر رفتاری که می‌خواد داشته باشه، ننگ‌ بر همه خود فروشان، من به نوبه خودم از طرف خودم و ملت خوب ایران از هم زبانهای افغان مون عذر خواهی‌ می‌کنم
دوشنبه 17 آذر 1393 - 16:37
فاطی قاطی - موگادیشو - سومالی
خداوند عزیز ومهربان خوب ما رو شناخته واسه همینه که همیشه یکمون جلو دومونه,واسه همینه با 2500 سال تمدن وفرهنگ تازه میریزیم تو خیابون واسه حسینی که 1500 سال پیش کشته شده زنجیر و سینه میزنیم,یا حسین یا حسین دستم به دامنت ما رو بگیر نیا فتیم,همینه دیگه هیچی نیستم و هیچی هم نخواهیم شد.جالب این که ما ایرانیها اگر بحث نژاد پرستی بشه فورا بدون معطلی میگیم المانیها نازین عربها سوما رخورن ,یهودیها ادم کشن ولی ایرانیها فرشته های روی زمین هستند...من فقط میتونم بگم واقعا متاسفم که ما این جوری هستیم.متاسفم.
دوشنبه 17 آذر 1393 - 16:39
سرباز ایران - بلوچستان - ایران
خدا نکنه روزی روزگاری ما ایرانیان با این پرونده سیاه مان محتاج همسایه هایمان شویم اطمینان دارم اعمال غیر انسانی این ماموران عقده ای از حافظه ملت مظلوم افغانستان به این زودی ها پاک شدنی نیست
دوشنبه 17 آذر 1393 - 16:47
perser68 - فلوریدا - آمریکا
تیتو تیتو - تهران - ایران. همچین میگی قانونه کشور دیگرو زیر پا گذاشتن، یکی ندونه میگه چه کشوری!!! گلو بلبلو سمبل! این جونوری که داره اینجا رفتاره سزاوارشونو به قوله تو بهشون فرو میکنه با ایرانی هم چنین کرده و میکنه!!! ساله ۸۸مردم فقط رأیشونو می خواستن، چه رفتاری باهاشون کردن!؟ کدوم قانون؟ حکومته لجنه آخوندی به قانونه اساسیه متحجره خودش پایبند نیست، آفتوبه به گردن جوونا رو تو شهر به نمایش میگذاره؟ به جرم داشتن تتو و خال کوبی توهینوکتک نثارشون میکنه تو بینه جمعیت!
دوشنبه 17 آذر 1393 - 16:32
perser68 - فلوریدا - آمریکا
تیتو تیتو - تهران - ایران. برای رفعه نگرانیه تو و خیلی های دیگه!!! افغانی که تو ایران داره کار میکنه.اولاً پست ترین کاره که بهش دادن و با کمترین حقوق!!! یه علتی داره که کار فرما و یا هرکسه دیگه ای داره این کارو انجام میده! تو پشته پشته پشته کوهو جنگلم نیستن ،دارن بین مردم خیلی هاشون کار میکنن و دیده مشن و از نظر ها هم دور نیستن و ایرانی این کارا رو به هر دلیلی انجام نمیده! دوماً.. یه افغانی وقتی روزی چند ساعت تو ایران کار میکنه معنیش اینه که باید یه جایی برای خوردنو خوابیدنو نشستو برخواست کردن داشته باشه، آبو برقی هم مصرف کنه ، لباسی هم بخره که هیچکس مجانی بهشون نمیده!!! پس از اون حقوقه بردگی که از کارفرماش میگیره باید دو دستی هزینه کنه تو همون ایران و دوباره پول برگشته به دسته ایرانی! حالا چندتایشون میرن تو شهر اگه فرصتی برای تفریح بدست بیارن و اونجا هم پول خرج کنن که باز جای دوری نرفته! این شرایطه ایدآلشه. شاید چند دلاری هم میفرسته در ماه افغانستان که با اون میلیون میلیونی که ملا ها برای سوریه و لبنانو عراقو فلسطین میفرستن قابله مقایسه نیست!پس زیاد جوش نزن، برای سلامتیت خوب نیست.
دوشنبه 17 آذر 1393 - 16:45
perser68 - فلوریدا - آمریکا
تیتو تیتو - تهران - ایران. در ضمن یادت باشه اینا بیشترشون فارسی حرف میزنن و یکسری شباهتها هم با ایرانی ها دارن،اما، اما جونم برات بگه در همین غربه به قولی فاسد بخصوص در این آمریکای جهان خوار بیا ببین چقدر ایرانی اینجا و اونجا ریاست میکنه! درسته زحمت کشیده و تلاش کرده، اما دزدی هم که بکنه چنین رفتاری با یه ایرانی نکردن که زبانشونم فارسی نیست و هیچ وجه مشترکی هم با ما ندارن! با خشونت و توهین به جایی نمی رسیم، اینا انسانن و برای زنده موندن به شما پناه آوردن! خلاف کردن مثله آدم محاکمه شن و مثله آدم محکوم!میگه ۱۸سالشه یعنی تو جنگ بدنیا اومده و تو تریاکو هروئین بزرگ شده، جزو خوباشه که اونجا نمونده و قاچاقچی نشده ! شایدم قاچاقچیه، اما کجا چیزه بهتری یاد میگرفت؟این کره زمین ماله همست به اینا که در گوشمونن رحم نکنید میرن با اسلحه تو مرزا سراغه سربازای ایرانی! خیلیهاشون مجبور میشن برن سراغه طالبان به خاطر نیاز و میشن آدمکش! همونجور که داعش داره انجام میده!
دوشنبه 17 آذر 1393 - 17:04
Majidafghan - هرات - افغانستان
ثمره تربیت تشیع صفوی در طول سی سال گذشته، شده آشغالهایی مثل این حیوون
دوشنبه 17 آذر 1393 - 17:09
leila leila - گوتنبرگ - سوئد
تو رودههای نصفشون تریاک جاسازی شده از طرفی‌ هم یه تعداد دیگشون معلوم نیست سر چند تا آدم بدبختو قرار ببرن و به چند تا خانم ایرانی‌ تجاوز کنن ، خیلی‌ ناراحت هستن تشریفشون رو ببرن پاکستان ، جوونهای خودمون کلی‌ بیکار هستن
دوشنبه 17 آذر 1393 - 17:13
paksan - آمریکا - آمریکا
ننگ به جمهوری اضهالی که این همه از انسانیت و اسلام حرف میزنه و کمترین درجه از اسلام رو هم رعایت نمیکنه یا باید اصلاً به اسلام شک کرد و به نظر من اگر اسلام رو کنار بگذاریم رفتار ما انسانی تر خواهد شد.
دوشنبه 17 آذر 1393 - 17:34
Asghar Torobche - تورنتو - کانادا
برای اطلاع به اون دست از آدمها که بدون دونستن نظر میدان میگم اینها افغان و شیعه هستن که برای جنگ با داعش دارن دره میبینن و برای حفاظت از اتبأت شیعه به عنوان سرباز پول میگیرن و میجنگن اینها هیچ کدوم زندانی نیستن و اینها این فیلم رو برای خنده گرفتن اینجا هم پادگان نیروی هوائ مشهد هستش پس بیخودی نظر اشتباه ندین
دوشنبه 17 آذر 1393 - 17:38
shirzan e irani - استکهلم - سوئد
با ایرانیان چه میکنند که با اینها که همه گونه بهانه برایِ اذیتشان دارند نکنند، ایرانیانِ بسیاری هم در کّلِ دنیا تحقیر شده حتی جان خود را باخته اند به این خاطر که سیاستِ دنیا بر این قرار گرفته بود کشورشان را غارت کنند و به دستِ مزدورانِ خود بسپارند.
دوشنبه 17 آذر 1393 - 17:45
Faryade_Khamoosh - آخن - آلمان
برادر همینطور هموطن هاى ما ایرانیان هم قاچاقى ده هزار نفر ده هزار نفر میان اروپا. از خلاف تا رئیس مافیا هم توشون هست. ولى این شد دلیل که چون افغانى خلاف هم هست پس همشون خلافن؟ همش ربط داره به جامعه. جامعه ایران که از نظر مغزى و احساسى و انسانى که در کل بیش از ٣٠ سال است به کل تعطیل است. فقط موندم این بدبختها براى چى به ایران میان؟ ملت ایران که خودش فنر در رفته است میخواد به اینها کمک کنه؟ نیاید ایران. یکى میخواد ایرانى رو نجات بده. اون نگهبان هم یک آدم بدبختى است. یک عمر کتک خورده از پدر. پول به انازه کافى در نمیاره. هزار و یک بدبختى داره. اذیت کردن این افغانى هاى بدبخت براش مثل یک سوپاپ میمونه عقده اش را خالى میکند.
دوشنبه 17 آذر 1393 - 18:04
paydar22 - لاهه - هلند
چی باید گفت من تنها این را میکویم که بعضیها بجایی اینکه انسان دنیا بیایند حیوان به دنیا میایدن ولی در لباس انسان
دوشنبه 17 آذر 1393 - 18:06
ايرانشهر - تهران - ایران
باعث شرمساری است ، یک مامور م.....با این گرفتاران عقده گشایی میکنه
دوشنبه 17 آذر 1393 - 18:31
ASTARA-1965 - آستارا - ایران
تیتو تیتو - تهران - ایران از اینکه کسی مثل تو باید هموطن من باشه خیلی شرمسارم. امیدوارم که به روز این بخت برگشته ها گرفتار نشی. انسان باش.
دوشنبه 17 آذر 1393 - 18:39
فدای آقا - اودنسه - دانمارک
آخه من نفهمیدم این کجاش تحقیرآمیز بود؟ همین کارهارو من دارم اینجا تو فیتنس سنتر تمرین میکنم،تازه باید ماهی 50 یورو هم بدم . بعد این جماعت میان، تمرین، جا و غذای مجانی بهشون میدن. تازه اینقدر نمک نشناس هم هستند که به خواهرهای ما تجاوز و بعد هم بقتل میرسونن. دزدی و قاچاق مواد مخدرشون هم که جای خودشو داره.
دوشنبه 17 آذر 1393 - 18:58
pink panther - ابیجان - ساحل عاج
واقعا ناراحت کنندست و خنده در متاسفانه من باید بگم که اونجایی که احترام چینی‌ گذاشتند ناچاراً خندیدم و محکوم می‌کنم چنین رفتاری رو اما تجاوز به نوامیس ایرانیان رو هم به شدت محکوم می‌کنم .در همین سایت خواندیم و دیدیم سرنوشت اون دختر معصوم رو که فقط گناهش پرسیدن آدرس از دو کارگر افغان بود .!!!!!!
دوشنبه 17 آذر 1393 - 19:00
تیتو تیتو - تهران - ایران
Mova10 - ادینبورو - اسکاتلند perser68 - فلوریدا - آمریکا دوست گرامی در حال حاضر مردم ایران با تحریم ها و شرایط بسیار سخت دست و پنجه نرم میکنن کاش ایران بودی و حس میکردی درد مارو پدران شرمنده در برابر فرزندانشونو و فقر و فسادو بیکاری قطعا اوضاع شما در کشور امریکا و اسکاتلند خوبه به هر حال هم امریکا هم اروپا قدرت لازم رو برای پذیرفتن دارن اما اولا که افغانستان تحریم نیست ثانیا همون یک میلیون و هفتصد هزار مهاجر افغان رو هم دارن بیرون میکنن چون کشور اوضاش خوب نیست . اما قطعا نوع رفتار میشد با احترام بیشتر صورت بگیره و این عزیزان به جهت کشورهایی که قدرت لازمو دارن هدایت یا باز گردونده بشن به کشور خودشون .
دوشنبه 17 آذر 1393 - 19:08
MIRZADEH I ESHGHI - دوسلدورف - آلمان
به عنوان یک ایرانی‌ به خاطر این حرکت ناشایست مامور ایرانی‌ از همه هموطن‌های افغان معذرت میخوام.
دوشنبه 17 آذر 1393 - 20:14
iran e azad - هورتن - نروژ
تو هر کدام از کشورهای دارای حقوق بشر نوین و استاندارد ۲ میلیون افغانی پیدا میشد،چنین رفتارهایی را میشد دید. این رفتار را به هیچ وجه تایید نمیکنم اما مگر خود مردم ایران اوضاع بهتری دارند ؟؟؟؟ . تو افغانستان خود افغانی‌ها از یک دهات به دهات دیگر برند،امنیت جانی،ناموسی و مالی‌ ندارند. تمام دنیا دست به دست هم داد تا صلح را به این کشور بیاره اما خود افغان‌ها نمیخواهند تو صلح و آرامش زندگی‌ کنند. پای درد دل مردم مناطقی بشینید که پر از افغانی هست،مثل مشهد،ورامین،شهر ری،کرمان و ..... حالا تو ایران نازک نارنجی می‌شند.نگاهی‌ به خود آنها در افغانستان و پاکستان بیاندازید بعد احساساتتون گل کنه. میلیون‌ها جوان ایرانی‌ به خاک سیاه آعتیاد و مواد مخدر افغانستان بد بخت شدند،بارها از زبان افغان‌ها شنیدم که از مواد مخدر تولیدیشان ضدّ مردم ایران حرف میزنند. با افتخار !. تا چند سال پیش ۳ میلیون افغان غیر قانونی‌ تو ایران زندگی‌ میکرد، تو جاهایی‌ مثل خراسان که خود مردم ایران از فقر در رنج بودند نا‌ن سفره‌شان و کارشان را با افغان‌ها تقسیم کردند.آنهایی که به یک باره حقوق دان میشوند چرا این‌ها را نمی‌‌بیند؟.
دوشنبه 17 آذر 1393 - 21:31
afghan@ - هلسینگی - فنلاند
سلام دوستان. نظر ها را خوندم خوش شدم همدردی کردین.منم ۷سال اران زندگی کردم روزانه ۱۶ سعت کار کردم. و دوستانی زیاد ارانی هم دارم. و ان ویدیو نمایندگی از برخورد همه ارانی های عزیز نمیکنه. حکومت ایران با مردم خودش هم برخورد خوب نمیکنه. ولی انو میدونم که مردم مظلوم ارانی و افغانی زیادتر از قبل بدبخت میشن ممکن است که ایرانی مظلوم و بی گناه یک روز مجبور بشه بره افغانستان و پاکیستان و . خداوند رهبران و قدرتمندان را در راه راست هدایت کنه که رعیت های مظلوم ازار نشن.
دوشنبه 17 آذر 1393 - 21:51
afghan@ - هلسینگی - فنلاند
سلام دوستان. نظر ها را خوندم خوش شدم همدردی کردین.منم ۷سال اران زندگی کردم روزانه ۱۶ سعت کار کردم. و دوستانی زیاد ارانی هم دارم. و ان ویدیو نمایندگی از برخورد همه ارانی های عزیز نمیکنه. حکومت ایران با مردم خودش هم برخورد خوب نمیکنه. ولی انو میدونم که مردم مظلوم ارانی و افغانی زیادتر از قبل بدبخت میشن ممکن است که ایرانی مظلوم و بی گناه یک روز مجبور بشه بره افغانستان و پاکیستان و . خداوند رهبران و قدرتمندان را در راه راست هدایت کنه که رعیت های مظلوم ازار نشن.
دوشنبه 17 آذر 1393 - 21:52
FETNEH. - نوشهر - ایران
باورم نمیشه. این ویدئو مشکوک میزنه. این مرتیکه ی عقده ای هم که با اینها این برخورد رو داره احتمالا ایرانی نیست و برای خوش خدمتی این رفتار غیر انسانی رو با هموطن های خودش داره. شاید هم این یه فیلم ساختگی باشه برای بدنام کردن ایران و ایرانی.
دوشنبه 17 آذر 1393 - 21:57
farzad H - کپنهاگ - دانمارک
اینا یه مشت آدم روانی هستن که تو زمان بچگی‌ کلی‌ تحقیر شدن و اینجا دارن عقدهاشنو خالی‌ می‌کنن که تو همین سایت هم ۲ نفر داریم که خودشونو نشون دادن ،،عقده‌ای‌های نفهم
دوشنبه 17 آذر 1393 - 22:00
تیتو تیتو - تهران - ایران
ASTARA-1965 - آستارا - ایران شرمنده زن و بچت نشی داداش ایشالا . آرومتر نترکه پای منبر زیاد میشینی ها هموطنای گل ما توی سیستان و مردم ما و جوانان شهرهای دیگه ما کار نمیخان ؟ ازدواج نمیخوان؟ توی شرایطی که ما چندین میلیون بیکار داریم که شغل نیست و حقوق ها بسیار نازله و امار بالای اعتیاد کشور. من رفتار رو توجیه نکردم گفتم به هر حال ایران تحریم شده الان بیست میلیون جمعیتم اضافه داره برادر .
دوشنبه 17 آذر 1393 - 19:14
persik - کیف - اکراین
امان از غریبی،امان از غربت ولعنت برزورگویانی که انسانها را از وطنشان مجبوربه فرار میکنند،هرانسانی که درغربت زندگی میکند در آنجا مانند وصله ای که بریک پارچه دوخته شده میماند،به امید روزی که هیچ کس غریب نباشد۰
دوشنبه 17 آذر 1393 - 22:31
perser68 - فلوریدا - آمریکا
تیتو تیتو - تهران - ایران. کاملاً درکت میکنم و بهت حق میدم! اما اینا بدبختن بدبخت و به اندازه ای که اینا تو ایران آدم میکشن، ایرانی ده برابر میکشه تو خوده ایران!!! ایرانی خونواده خودشو از روی ناچاری و بدبختی که ملا ها دچارش کردن میکشه و اینام از روی فشار و گذشته وحشتناک دست به خلاف میزن و میکشن!!! هیچ کس متخلف بدنیا نمیاد!!! علت داره و همه ما میدونیم درد ما چیه!!! جوابه تخلف رفتنه یه راهه درسته نه دوباره تخلف وگرنه صد ساله دیگه همینه! دیگه نمدونم چی بگم!
دوشنبه 17 آذر 1393 - 22:36
Mova10 - ادینبورو - اسکاتلند
leila leila - گوتنبرگ - سوئد: تو خودت بی‌ جأ کردی تشریتو بردی سوئد! می‌رفتی پاکستان، عقدی فک کردی کی‌ هستی‌ آخه؟!!؟. من نمیدونم این حسی خود برتر بینی‌ از کجا نشأت گرفته تواین ما ایرانیا. تیتو تیتو - تهران - ایران :یه جور حرف میزانی‌ انگار ما نمی‌دونیم ایران چی‌ میگذار، نخیر آقاجون ۴ ماه پیش من ایران بودم، خونوادمم کاملا یه خونودیی مولی، این حرفایی که تو میزانی‌ یعنی‌ نژاد پرستی‌ هیچ توجیهی‌ . Majidafghan - هرات - افغانستان کاملا حرفت درسته داداش
دوشنبه 17 آذر 1393 - 23:05
adamat - خارکف - اکراین
در تابستان سال ۱۳۷۸ خورشیدی، در ایران، دوران آموزشی خدمت اجباری و نامفهوم سربازی را، در یکی‌ از پادگانها می‌گذراندم. هر روز تقریبا چنین بساطی همراه با چنین تنبیه‌ هایی‌ داشتیم. شخصیت جوانها را در مملکت خودشان، تا میتوانستند خرد میکردند. و اما اوج این رفتارها، چند باری بود که ما را به میدان تیر بردند. وقتی‌ به آنجا رسیدم، پس از چند دقیقه، یک ماشین مدل بالای خارجی‌ مربوط به آنزمان آمد، سپس یک سرهنگ با ظاهری خشن و البته ورزیده، از آن پیاده شد. از حق نگذریم، پیدا بود که اگر مدتی‌ در جنگل هم باشد، می‌تواند از پس سختی‌ها بر آید. ایشان بلندگویی داشت و قبل از اینکه تیراندازی شروع شود، هر چه فحش خواهر و مادر بود، به همه ی ما داد. در اصل، مهم بودن آن فضا و خطر اسلحه را توضیح میداد. در حین تیراندازی هم، یکی‌-دو سرباز، با میله‌ هایی آهنی، به کمر و پشت همه ضربه می‌زدند. پس از پایان کار، پوکه‌ ها را شمردند و گفتند کم است. برای همین، چند نفر از بچه‌ ها را با فحش و تهدید، برهنه کردند تا کامل بگردندشان. / این ویدیو، من را بیاد آن دوران و برخوردی که با خود ما میشد انداخت. ... زیاد سخت نگیرید.
دوشنبه 17 آذر 1393 - 23:17
farahnoush - ساری - ایران
ناراحت شدم از این ویدیو و نظر بعضی از هموطنان !!! .. بنی ادم اعضای یکدیگرند که در افرینش ز یک گوهرند ( یک عده هنوز مفهوم این سخن نمی فهمند !!! .) .. اگر این افراد به صورت غیر قانونی و قاچاقی وارد ایران شده اند باید دیپورت شوند .. اگر دارای مواد مخدر هستند قاضی عادل باید برای انها حکم دهد نه شماها یا مامور انتظامی !!! .. رفتار این افسر نیروی انتظامی خلاف عرف و قانون و فرهنگ ایران .. ایشون باید تنبیه و مجازات بشوند تا دیگر هیچ افسری این کار نکند !!! ...افغانستان قبل از اینکه این منطقه توسط پیکارجویان مسلمان عربستان و پاکستان در برابر روس ها نابود شوند دارای هنرمندانی همچون جامی و مولانا و ناصر خسرو .. بوده است ! . پس توهین و تحقیر ملتی که چنین اشخاصی در دامن خود پرورانده است باعث تعجب است !!! .
‌سه شنبه 18 آذر 1393 - 00:41
Ali Mardan khan - تورنتو - کانادا
اخه بنده هاى خدا ! اون بدبختام از زور بیکارى و احتیاج مجبورا بیان ایران !! مشکل مملکت ما اینه که هر مامورى خودش به تنهایى کار یه پلیس ، بازجو ، قاضى و مامور اجراى حکم رو در عرض پنج دقیقه انجام میده ! این مربوط به ایرانى هم مى شه نه فقط افغانى هاى عزیز ! اگر با ایرانى هایى که قاچاقى میرن ممالک دیگه همین رفتار رو انجام بدن باید به اون مامور احسنت گفت ؟؟؟؟؟؟
دوشنبه 17 آذر 1393 - 23:30
abdolmalek - رامسر - ایران
آدم شرمگین میشه بعد از این حرکات پست و سخیف به چهره این برادران افغان نگاه کنه..واقعا متاسفم برای این مامورهای اکثرا بی خانواده و بی اصل و نسب
‌سه شنبه 18 آذر 1393 - 00:55
perser68 - فلوریدا - آمریکا
mountainman - استکهلم - سوئد. عزیز هیتلر چون زبونشونو نمی فهمید !!! اینجا ایرانه و زبونه افغانی فارسیه!!! این کثافت داره اینارو آماده میکنه که برگردن افغانستان تا با یه کوله بارنفرت از ایران و ایرانی به جمع طالبان بپیوندن!!! معلوم نیست چندتاشون مجبور بشن برای قاچاقه طالبان سرباز ایرانیو هم به گلوله ببندن تو مرزا!!! خودمون کردیم که لعنت بر..
دوشنبه 17 آذر 1393 - 15:35
nasl sokhta - لندن - انگلیس
پستی و بیشرفی این مرتیکه عقدی را می‌رساند
‌سه شنبه 18 آذر 1393 - 01:15
nasl sokhta - لندن - انگلیس
فدای آقا - اودنسه - دانمارک. گرفتاری ما ایرانیها وجود آدمهای مخ طلای چون تو است
‌سه شنبه 18 آذر 1393 - 01:17
leila leila - گوتنبرگ - سوئد
بیجا که قطعاً خودت کردی که رفتی‌ انگلستان برگرد برو تو مرز به همنوعان عزیز افغانی کمک کن . تو همین سایت بخش حوادث بیشتر از نصف قتلها و ۹۰ درصد تجاوزها کار همین برادران عزیزته . من تو سوئد نه قتل می‌کنم نه تجاوز با نه قاچاق و مواد فروشی بر عکس تو مثل آدم زندگیمو می‌کنم ، کارمو می‌کنم ملیاتمم پرداخت می‌کنم نه مثل امثال تو و همنوعان هم مرزت که اگر این کارا رو نکنن تو مملکته خودشونم آدم حسابشون نمی‌کنن.
‌سه شنبه 18 آذر 1393 - 01:31
رزم جو - لوس انجلس - امریکا
منم وقتی سرباز بودم هزار تا کلاغ پر رفتم کجاش توهین امیز هست؟ زیاد شلوغش نکنید بابا چون خودتونو هیچ کس خارج از ایران تحویل نمیگیره دلتون واسه اینا میسوزه پاش بیوفته خود شما ها از این ادم بد تر رفتار میکنید .
‌سه شنبه 18 آذر 1393 - 01:37
adamat - خارکف - اکراین
Mova10 - ادینبورو - اسکاتلند / با درود. شما که ایرانی نیستید (از نوشتارتون کاملا معلومه). پس نگید *تواین ما ایرانیا*. / در ضمن، خیلی‌ بیجا کردید که با *leila leila - گوتنبرگ - سوئد* با این لحن بی‌ ادبانه حرف زدید. سلامت باشید.
‌سه شنبه 18 آذر 1393 - 02:27
سلسله اشکانیان - نیو یورک - ایالات متحده
دلم برای این افغانی‌ها سوخت بخدا !! روزی میاد که ما هم همین‌طور باید از کشور فرار کنیم .
‌سه شنبه 18 آذر 1393 - 04:44
منوچهری - کرمان - ایران
من از طرف : تیتو تیتو - تهران - ایران, leila leila - گوتنبرگ - سوئ, Asghar Torobche - تورنتو - کانادا و بخصوص آقاش فدام - اودنسه - دانمارک... نه تنها از برادران و خواهرن افغانی معزرت میخوام, بلکه از انسانیت و بشریت هم عذر خواهی میکنم... !!
‌سه شنبه 18 آذر 1393 - 06:34
davood63 - تهران - ایران
برادر‌های افغانی نباید ناراحت باشید همین رفتار هارو با ما که ایرانی‌ هستیم بد تر شو انجام میدن .افغانی و ایرانی‌ هر دو مظلوم هستند
‌سه شنبه 18 آذر 1393 - 06:59
botparast - میلان - ایتالیا
فرهنگ و تمدن 2500 ساله است دیگه..کاریشم نمیشه کرد!........
‌سه شنبه 18 آذر 1393 - 08:54
solisoli - بخارست - رومانی
با حل بود کلی‌ خندیدم.......همشوندوسشون داشتن سر کارو.هه
‌سه شنبه 18 آذر 1393 - 09:58
سگال توماك - دوبی - امارات متحده عربی
من اصلا نگاه نکردم ! چی رو ببینیم ؟! دوستای افغانی ! اینها با ماها هم از این و از این بدتر میکنند؛. چند سال پیش ، دانشجوهای این مملکت رو به وضع فجیعی کت بسته کف زمین درازکش کردند !. جز شرمساری ، جز بی آبرویی هیچی نذاشتن برای ما !
‌سه شنبه 18 آذر 1393 - 10:06
*پسر شجاع* - تهران - ایران
من نژاد پرست نیستم ولی مقایسه ایرانیها و افغانها درست نیست..ایرانیها اگه خارج میرن بخاطر گشنگی نیست بلکه برای یه رندگی بهتر میرن ..لی اکثر افغانها از فرط فقر و بدبختی حتی از دورافتاده ترین روستاها و شهرهای افغانستان میان ایران و تقریبا همشون بیسواد هستن و اگه در خانواده اشون یه نفر باسواد باشه حتما در مدارس مذهبی پاکستان زیر نظر طالبان درس خونده و با افتخار افکارش رو به بقیه القا کرده..
‌سه شنبه 18 آذر 1393 - 10:56
*پسر شجاع* - تهران - ایران
2) من میدونم که در افغانستان خیلی افراد هستن که روشنفکر هستن و دخترهای زیادی در دانشگاهها و مدارس مدرن درس میخونن..ولی اینهایی که میان ایران تفکر کاملا طالبانی و اسلامی افراطی دارن و من با خیلیهاشون که صحبت کردم تنها یکیشون راست و دروغ میگفت که دخترش به مدرسه میره بقیه اشون در فکر زن خریدن یا دختر فروختن بقول خودشون بودن..سه برادر افغانی رو که تو یه ساختمانی کار میکردن من یه بار باهاشون حرف میزدم بزرگترین افتخارشون این بود که پولشون رو برای پدرشون میفرستن و اونم نامردی نمیکرد و برای خودش زن جوان میخرید و سه تا زن داشت و این سه برادر کلی افتخار میکردن که پدرشون از آخرین زنش که همسن اینها بود به تازگی صاحب یه بچه شده..
‌سه شنبه 18 آذر 1393 - 10:57
amores - گرگان - ایران
مرگ بر سیاست تحقیر و تحجر و نژاد پرستی
‌سه شنبه 18 آذر 1393 - 11:37
Paryjoon - بروکسل - بلژیک
آقاى پس شجاع، شما یه نفرو دیدى اینجورى دربارشون حرف مى زنى؟ چقد شما منصفین. تو ایران اخوندا چى کارا که نمى کنن. یعنى هممون اونجورى هستیم؟ تازه چرا نباید مقایسه کرد؟ مقایسش درست نیست؟ فکر مى کنى از اونا خیلى بهترى؟ نه هر کسى شخصیت خودشو داره.
‌سه شنبه 18 آذر 1393 - 13:54
mammal - لندن - انگلیس
فدای آقا .. اول دانمارک‌ پولش یورو نیست اصلا تو کجا هستی‌، دوم تو فیتنس سنتر کلی‌ دختر لخت و بی‌ حجاب میاد. تو چطور مسلمانی هستی‌ که میری اینجور جا ها؟؟ از مسیحی‌ که بدت میاید، از غربی‌ها هم که بدت میاید، از افغانی مسلمان هم بدت میاید، اصلا تو از کی‌ خوشت میاد؟؟
‌سه شنبه 18 آذر 1393 - 14:01
بیدار58 - بایلسر - ایران
دو سه سال پیش به اینا پول و یخچال و یه سری وسایل میدادن که برن کشورشون,ولی بعد از تحویل گرفتن اجناس دوباره از سوراخ سمبه های مرز بر میگشتن ایران.هر بلایی سرشون بیارن حقشونه.اگه سر بچه سرباز شما رو مثل پنیر میبریدن سر مرز بازم این حرفارو میزدین و ازین موجودات حمایت میکردین؟
‌سه شنبه 18 آذر 1393 - 14:04
مسافر غربت - کالمار - سوئد
اونایى که این مارا رو میکننن،،،روحشون کثیفه و قطعاً زندگیشون سراسر درد و حسرت میشه،،،
‌سه شنبه 18 آذر 1393 - 13:37
Paryjoon - بروکسل - بلژیک
فداى آقا، واقعاً که. متأ سفم چطور مى تونى اینجورى حرف بزنى؟ایشالله خودت اونجورى بشى بدونى چجوریه. کسی که مفت مى خوره معلومه درد بقیه رو نمى فهمه. فکر نکن همه مثل خودتن.
‌سه شنبه 18 آذر 1393 - 14:02
shirzan e irani - استکهلم - سوئد
وسطِ دعوا نرخ تعیین نکنید، حتما فردوسی‌ و خیام و عطار هم افغان بوده اند، اصلا حتما وقتی‌ ایران حدودِ ۱۰۰ سال مستقل و از امپراطوری بزرگِ افغانستان جدا شد !!!! یه دو سه تا شعر و فیلسوف و ادیب بیشتر برایش نماند ! خوشحال شدید، رو هم خوب چیزی هست که متأسفانه بسیاری ندارند ! / کسانی‌ که بسیار از این موضوع شرمنده شده اید لطفا وقتی‌ این مامورانِ بی‌ اصل و نصب دختران و زنانِ ایران را هر روز موردِ هجمه و توهینِ خود به خاطرِ جنسیتشان قرار میدهند به جای فیلم گرفتن با موبایل شرمنده شوید و اقدامی اعتراضی کنید، یا وقتی‌ هم وطنتان به خاطر بیانِ حقیقت و وقایع ننگ‌ آوری که نظام انجام میدهد در زندانِ هارون می‌پوسند شرمنده شوید ، آنهم نظامی که برای آزادئ عقیده و عدالت و مجانی‌ کردنِ آب و برق و آوردنِ نفت بر سرِ سفره مردم شکل گرفت آنهم با چنان تاوانِ عظیمی‌ که مردم به این خاطر پرداختند، ...
‌سه شنبه 18 آذر 1393 - 14:36
shirzan e irani - استکهلم - سوئد
... علاوه بر آن مردم ایران علاوه بر هم وطن بودنِ شما‌ها همسایه دیوار به دیوارِ تان هستند که گوش و چشمتان را بر وقایعی که بر سرشان میاید بسته آید و افغان‌ها همسایه صد‌ها کیلومتر دورترِ شما که دایه‌هایِ مهربان تر از مادر هم پیدا کرده اند, در حالِ حاضر از ایرانی یتیم تر و بی‌ کس و کارتر در دنیا سراغ دارید ؟! مسئولینِ افغان هم به فکر کشورِ خودشان هستند نه غزه و لبنان و فلسطین، دلِ هر انسانی‌ از دیدن این رفتارِ پر از توهین و حقیر نسبت به همنوع خون میشود اما در نظر بگیرید این رفتارِ شخصی‌ یک فردِ عقده ایی است که حقارتِ خود را اینگونه ابراز می‌کند مانندِ رفتارِ یک سربازِ غربی که در افغانستان یا عراق انجام میدهد ، اما رفتارِ پر از توهین و تحقیرِ نظام به مردمِ ایران قانونی شده و از سویِ مسولیینِ طیفِ تند رو علنا و با وقاحت انجام می‌گیرد طلبکار هم هستند و آن شیطانِ خبیث مصباح ملعون کری میخواند که این رهبر از سرِ ما ایرانی‌‌ها زیاد است، باید در این ننگ‌ خون گریست نه فقط شرمنده شد، ...
‌سه شنبه 18 آذر 1393 - 14:39
shirzan e irani - استکهلم - سوئد
...سر و قلب پیکره ایران و ایرانی را نشانه رفته اند نگرانِ انگشتِ دستمان هستیم. آیا توهینی مانده که از سویِ همین مأمورینِ عقده ایی به ایرانیان نشده باشد !!وضعیتِ پناهندگانِ ایران را درنقاطِ مختلفِ جهان اگر بدانید از ترس و رنج قالب تهی می‌کنید، اگر اینقدر انسان هستیم و درد و رنجِ انسانها را می‌فهمیم ابتدا این را به خودمان ثابت کنیم نه به غریبه.
‌سه شنبه 18 آذر 1393 - 14:39
nassau - مالاگا - اسپانیا
صدا این بابا می‌خورد که افغان باشد و ایرانی‌ اصل نباشد برای ایران کار می‌کند ولی‌ ایرانی‌ نبود
‌سه شنبه 18 آذر 1393 - 15:10
perser68 - فلوریدا - آمریکا
بیدار58 - بایلسر - ایران. فکر میکنی اینجوری تحقیرشون کنی و بفرستیشون دوباره تو وسط تریاکو قاچاقو جنگو بدبختی و از فرطه نداریو گشنگی برن برده طالبان بشن بهتره؟؟؟؟ بازم میرن تو مرز برای قاچاق و مجبورشون کردیم که سر ببرن!!! هر یه انسانی که روی کره زمینه امروز داره زندگی میکنه اگه کمکش کنی تأثیر مثبتشو برای همین کره خاکی میبینی و میگیری و برعکس توهینو خوشنت بهش بدی، به امانه سگو گربه ولش کنی تأ ثیر بدشو در آینده خواهی دید!!! دیگه نمیشه مثله قدیم گفت اینجا مملکته منه و تو بمون تو مملکته خودت و با بدبختیت یه جوری بساز!!! حداقل یه میلیون ایرانی به خارج پناهنده شدن، فرقی نمیکنه برای چی اما شرایطه زندگیه یه پناهنده ایرانی تو خارجو با یه افغانیه پناهنده تو ایران به هیچ وجه نمیتونی مقایسه کنی! حالا خارجی کافره و ایرانی بهترینه ;-) اینم نمونه نقدش که چقدر مهمان نوازیم!
‌سه شنبه 18 آذر 1393 - 15:46
bamiyan - استکهلم - سوئد
eila leila - گوتنبرگ - سوئد. من چند تا سوال دارم اگه جواب بعدی ممنون میشم! اینجا در سوئد شغلت چی‌ هست ؟ و در ایران دقیقا کجا زندگی‌ میکردی ؟
‌سه شنبه 18 آذر 1393 - 19:06
بلوچ اسلو - اسلو - نروژ
دوست خوب مممل لندن- انگلیس. تحلیل شما در رابطه فدایش آقا کاملا منطقی‌ و به جا است .شاد و تندرست باشید
‌سه شنبه 18 آذر 1393 - 19:13
*پسر شجاع* - تهران - ایران
Mova10 - ﺍﺩﯾﻨﺒﻮﺭﻭ - ﺍﺳﮑﺎﺗﻠﻨﺪ. چرا کسی حرف حق میزنه اینطور بهت فشار میاد؟!..یعنی افغانستان بزرگترین تولیدکننده و صادر کننده مواد مخدر تو دنیا نیست؟.یعنی مرزهای ایران با این کشور جزو بدترین و ناامن ترین مرزها نیست؟..این کشور همسایه هر کدوم از کشورهای اروپایی بود تحملش نمیکردن چه برسه دو میلیون نفر پناه بدن و بهشون کار بدن ..هر کشوری که دچار جنگ شده اگه هم مرز بوده یا فاصله نزدیکی داشته مرزهاشون روبستن و در بهترین حالت اردوگاههای آواره ها رو ایجاد کردن مثل بوسنی و همین سوریه..والا مردم ایران 30 ساله با همه مشکلاتشون این افغانها رو راه دادن و تر خشکشون کردن باز هم یه چیزی بدهکارن ..با جیب خالی و بدون هیچگونه سواد و مهارت میان ایران و بعد از چند سال با جیب پر پول و مهارت تو یه شغل با کلی کلاس برمیگردن کشورشون..
‌سه شنبه 18 آذر 1393 - 19:16
*پسر شجاع* - تهران - ایران
Mova10 - ﺍﺩﯾﻨﺒﻮﺭﻭ - ﺍﺳﮑﺎﺗﻠﻨﺪ. 2)..اینهمه توهین به مردم ایران و اتهام نژاد پرستی به اونها برای چیه؟..بابا خودتون رو هم بکشید امکان نداره روابط صمیمی و کاملا یکسان بین ایرانیها و حداقل این نسل از افغانها ایجاد بشه خودتون تصور کنین یه پسر افغانی که حتی سواد خوندن و نوشتن نداره چطور میتونه با دختری که دانشگاه رفته یا حداقل دیپلم داره دارای اشتراک باشن..همین اروپاییها وقتی از روستاها و جاهای دور افتاده اروپای شرقی کسانی یرای کار میان باهاشون قاطی نمیشن و اونها رو بی کلاس میدونن چطور انتظار دارین مردم ایران این برادرای افغان رو که وقتی میان اگه رو طناب پهنشون کنن کلی شیره و تریاک ازشون میچکه بزارن رو سرشون..
‌سه شنبه 18 آذر 1393 - 19:19
*پسر شجاع* - تهران - ایران
Paryjoon - ﺑﺮﻭﮐﺴﻞ - ﺑﻠﮋﯾﮏ. والا من حرف نادرستی نگفتم ..اگه از نظر شما اکثر ایرانیها،که تحصیلکرده هستن و حداقل 12 تا 17 سال از عمرشون رو تحصیل کردن با این افغانیهایی که حتی یک کلاس سواد ندارن یکسان هستن من حرفی ندارم..پس این اروپاییها هم اشتباه میکنن که اینهمه حساسیت بابت تحصیلات یا مهارت شغلی و مالی کسانیکه میخوان اقامت بگیرن دارن..اگه منصفانه قضاوت کنین میبینین که تو اروپا هم برخوردشون بین افرادی که با شرایط متفاوت از جاهای دیگه میان فرق هست ..مثلا کسانیکه فرهنگ بالایی دارن و افرادی که فرهنگ و تربیت پایین تری دارن..
‌سه شنبه 18 آذر 1393 - 19:45
dexametazon - دبی - امارات
حالا همه با هم بگین ... سرکار دوست داریم....منم شمارو دوست میدارم هاهاهاها حالا یک ضرب بشین هاهاهاها ولی اگه همین افغانیا تو ایران نبودن یه آجر رو هم نمیرفت که بشه ساختمون
‌سه شنبه 18 آذر 1393 - 21:56
piade - تهران - ایران
شماها که چرت و پرت مینویسید و این ویدیو و تایید میکنید . ای کاش ذره ای سواد داشتید تا میدونستید افغانستان و تاجیکستان برادرهای ایران هستند و زمانی از خاک ایران بودند
‌سه شنبه 18 آذر 1393 - 22:27
Mova10 - ادینبورو - اسکاتلند
کسی‌ نگفت یه کارگر ساده بیاد یه زن تحصیل کرده بگیر، چرا بیخود مغلطه میکنی‌؟! حرفات کلا خیلی‌ پوچ بی‌ ربطه، من فقط حرفم اینه که ما ایرانیا خودمونو زیادی تحویل میگیریم اصلا معهمون نواز نیستیم، یه مثال ساده اینه که وقتی‌ بچه‌های تهران می‌رن شمال، شمالیا همه‌‌چیو ۱۰ برابر می‌فروشن، همیشه هم دنبال یه بهونه‌ واسه دعوا کردن هستن ، ما نسبت به هموطن خودمونم مهمون نواز نیستیم چه برسه به یه خارجی‌!
‌چهارشنبه 19 آذر 1393 - 00:22
adamat - خارکف - اکراین
bamiyan - استکهلم - سوئد / با درود. من بعنوان هموطن *leila leila - گوتنبرگ - سوئد*، یک جواب به شما *میعدم*. ... شما حتا اگر ایرانی بودید!، هیچ ربطی‌ به شما نداشت که ایشان و یا هرکس دیگری، (چه ایرانی چه غیر ایرانی)، شغلش چی‌ هست، و در وطن ما ایران (یا وطن خودش)، کجا زندگی‌ می کرده. سلامت باشید. ..................... در ضمن، من به عنوان یک ایرانی، هیچ برادری در دنیا، بجز برادر خودم که فرزند پدر و مادرم است، برادر دیگری ندارم.
‌چهارشنبه 19 آذر 1393 - 01:15
مسافر غربت - کالمار - سوئد
براى چندمین بار این ویدئو رو میبینم،،،و همچنین مثل من افغانهایى که با دیدن این ویدئوها احساسشون نسبت به لااقل ایرانى ها تحت تاثیر قرار میگیره،،،،حال ادم گرفته میشه واقعا،،،
‌چهارشنبه 19 آذر 1393 - 01:29
*پسر شجاع* - تهران - ایران
یه بار دیگه حرفام رو بخونی و منصفانه قضاوت کنی حرفام اصلا پوچ نیست اتفاقا کاملا درسته..پدرجان افغانی که کل عمرش تو مواد مخدر غوطه خورده و هیچ سواد و مهارتی نداره هر جای دنیا که بره بیشتر از این تحویلش نمیگرن..تازه مردم ایران با اینهمه مشکلاتشون کلی اینها رو تحویل گرفتن..در مورد شمالیها من شمالی نیستم ولی مثل همه جای دنیا عرضه و تقاضا قیمتها رو مشخص میکنه وقتی چند میلیون نفر در یه هفته میریزن شمال این قیمتها زیاد هم عجیب نیست..
‌چهارشنبه 19 آذر 1393 - 06:24
*پسر شجاع* - تهران - ایران
ﻣﺴﺎﻓﺮ ﻏﺮﺑﺖ - ﮐﺎﻟﻤﺎﺭ - ﺳﻮﺋﺪ. بابا زیاد ناراحت نشو..همانطور که یکی از دوستان گفت بدتر از اینها تو دوره سربازی برای جوانهای ایرانی که به سربازی میرن اتفاق می افته ..کلا روحیه نظامیها خشن و سخت هست و کاری هم نمیشه کرد..
‌چهارشنبه 19 آذر 1393 - 06:28
*پسر شجاع* - تهران - ایران
bamiyan - ﺍﺳﺘﮑﻬﻠﻢ - ﺳﻮﺋﺪ. حالت خوبه؟!..مثل اینکه کسی ازت بپرسه ادرس دقیقت رو در افغانستان و جایی که حالا زندگی بگو..مثلا با این سوالت چی رو میخوای ثابت کنی در اینکه اکثر افغانیها در تولید و قاچاق مواد مخدر دخالت ندارن و بیخودی افغانستان تبدیل به بزرگترین تولید کننده مواد مخدر شده؟..ایرانیها چند برابر کشورهای دیگه که همسایه یه کشور جنگ زده هستن ضربه دیدن هم بخاطر اوضاع نابسامان و جنگ زده افغانستان که میلیونها پناهنده وارد ایران شدن و تقریبا همشون صاحب کار و شغل هستن و هم بخاطر اینکه از شانس بد ایران همسایه بزرگترین تولید کننده مواد مخدر هستن که بخاطر قاچاق مواد مخدر جوانها این کشور معتلد شدن و سربازها هم در مرز بخاطر مبارزه با ورود قاچاق مواد مخدر کشته میشن..
‌چهارشنبه 19 آذر 1393 - 07:00
*پسر شجاع* - تهران - ایران
ﻣﺴﺎﻓﺮ ﻏﺮﺑﺖ - ﮐﺎﻟﻤﺎﺭ - ﺳﻮﺋﺪ. ولی خیلی از افغانهایی که در ایران شرافتمندانه کار میکنن مورد احترام هستن و خیلیهاشون هم در آمد بالایی دارن و از کار در ایران راضی هستن برای همین این همه برای کار در ایران افغانیها میان..
‌چهارشنبه 19 آذر 1393 - 06:35
بیدار58 - بایلسر - ایران
perser68 - فلوریدا - آمریکا...دوست خوبم کاش اینجا بودی تا تو رو ببرم پیش خانواده ای که یه افغانی تو کارخونه شون براشون ده سال کار کرد,براش زن و زندگی درست کردن, بعد یه روز به پسر12سالشون تجاوز کرد و بعدش اونو کشت و انداخت تو چاه و فرار کرد اشنا میکردم.ازین دست اتفاتقات توسط این ..ها زیاد اتفاق افتاده.شماهای که ازینا حمایت میکنید هنوز صابونشون به تنتون نخورده داداش
‌چهارشنبه 19 آذر 1393 - 09:04
massoudoslo - اسلو - نروژ
اودنسه .دانمارک .اقات فدای من . تو مگه در دانمارک ارواح فیقلاادون اقات زندگی نمیکنی پس از کی تا حالا واحد پول دانمارک یورو شده که جنابعالی ۵۰ یورو ارواح عمه ات پول فیتنس سنتر میدی !!؟ یه چد لحظه ایی ... بیا پایین یه آبی به دست و صورتت بزن شاید بتونی کمی کمتر دریوری بنویسی ! در ضمن همچنان که گفتی افغانی ها به خواهر مادر جنابعالی تجاوز کرده اند و نه خواهر مادر من، که تو چرت و پرت نوشتن هات جمع هم میبندی! جمهوری اسلامی در ایران بی قانونی و بی اخلاقی رو نهادینه کرده و در تمام سطوح و اندازه ها امروز مصیبت و ابتذال و ظلم و دریوزگی رو میبینیم .
‌چهارشنبه 19 آذر 1393 - 07:55
kamran631 - لیون - فرانسه
فدای آقا - اودنسه - دانمارک - برادر فدای آغا ! پول دانمارک‌ که یورو نیست، و کورون هست ! تو گمونم تو قم زندگی‌ میکنی‌ و ادای زندگی‌ تو دانمارک‌ رو داری در میاری ! کامنت هاتم که طبق معمول مال ۲ قرن پیش هست !!
‌چهارشنبه 19 آذر 1393 - 16:21
perser68 - فلوریدا - آمریکا
بیدار58 - بایلسر - ایران. قبوله و بله زیادم اتفاق افتاده.. باید هم به اندازه جرمش محکوم بشه! اما مشکله ما ریشه داره و با این بحثها بینه منو شما حل نمیشه! اگه یه حکومته مردمی داشتیم مشکل بسیار کمتر از اینا میبود!!! اینا فارسی بلدن که تقریباً ۵۰در صد مشکل حله! برخلافه غرب که یه عربه زیره شنو سنگ میاد آلمان و دولت کلی هزینه میکنه تا این آقا زبانه آلمانیو یاد بگیره! یه مثاله خیلی کوچک!!! مشکل جای دیگست!
‌چهارشنبه 19 آذر 1393 - 15:49
عقاب سرخ - پاسارگاد - ایران
فداقا - اودنسه - دانمارک - دروغ گوی بی‌ حافظه بی‌ سواد،،پول دانمارک‌ یورو نیست بلکه کرٔون دانمارک هست!!! خخخخخخ،آخوندک دروغگو خودت مشت خودتو باز کردی :)) آخوند+دروغ=جمهوری اس,هالی
‌چهارشنبه 19 آذر 1393 - 18:08
paryjoon - بروکسل - بلژیک
اقاى پس شجاع: سواد به این نیست که مدرک تحصیلى خیلى بالا داشته باشى و واسه پز و کلاس غابش کنى و تو سر بقیه بزنى که اره با سوادیم.علم بى عمل. اما به شعور انسان بستگى داره. مگه دولت اون بد بخت ها رو مى ذاره درس بخونن. بعدشم مثل بچه هاى ما مفتخور نیستن که همه چى در اختیار داشته باشن تا فقط درس بخونن. اونا از بچگى کار میکنن. من همین جا باهاشون رفت وآمد دارم اصلاً هم اینجورى نیستند بلکه آدم هاى باشخصیتى هستند. همه آدم ها که یه جور نیستند.
‌چهارشنبه 19 آذر 1393 - 19:56
فدای آقا - اودنسه - دانمارک
واقعا از هموطنان عزیز همچین انتظاری نداشتم. اصل کاری را ول کردید، پرداختید به شبهات، که من دارم یورو پرداخت میکنم یا کارون. اصل این است که ما باید زمینه سازی کنیم برای ظهور مبارک آقا. یکی از شروط ظهور، اینست که در ولایت همگی باید از یاران و اهل بیت ایشان باشیم. این جماعت که شب عاشورا مجلس عروسی گذاشته بودند!!!
‌چهارشنبه 19 آذر 1393 - 22:03
آقا فدای من - لندن - انگلستان
من بنوبه خودم از مردم افغان معذرت خواهی میکنم و شرمنده رفتار این بی وجودان با آنها هستم
‌پنجشنبه 20 آذر 1393 - 13:34
اسداله میرزا - کلن - آلمان
بابا چه حوصله آیی دارین با این یارو فدای آقا کلّ کلّ میکین ؟؟!! این بنده خدا صبح تا شب فقط کارش خوندن تمامی‌ اخبار و جریانات توی این سایته و تقریبا برای همشون کامنت‌های صد من یه غاز میذاره و با عالم و آدم بحث جفنگیات می‌کنه !! ولش کنید این بیچاره رو و بذارین تو حال خودش باشه !!
‌پنجشنبه 20 آذر 1393 - 20:29
Mova10 - ادینبورو - اسکاتلند
*پسر شجاع* - تهران - ایران : کدوم توهین؟!؟! حقیقت تلخه!
‌پنجشنبه 20 آذر 1393 - 23:42
Mova10 - ادینبورو - اسکاتلند
leila leila - گوتنبرگ - سوئد: از افکارت کاملا مشخص چه جوری و چه زمانی‌ پات به اروپا باز شده و این که تو چه خانوادیی بزرگ شدی که با این همه حرص، خشم و عقده حرف میزنی‌، مطمئن باش تو ازون افغانیها برتر نیستی‌! من نه اینجا پناهندم نه بنفیت بگیر. اینم مطٔمئنم که تورو تو ایران ادم حساب نمیکردن که حالا با این همه حرص، خشم و عقده حرف میزنی. از شیوه حرف زدنت کاملا مشخصه چند مرده حلاجی! من اگر اومدم اینجا اعتراضی ندارم که چرا بقیه آمدن اینجا برخلاف تو!
جمعه 21 آذر 1393 - 00:03
Mova10 - ادینبورو - اسکاتلند
adamat - خارکف - اکراین :آخه فقط یه ایرانی‌ اصیل تواین دنیا مونده اونم جناب عالی‌ هستید! کامنت ابلهنشو میخوندی بعد اظهار فضل میکردی، در ضمن عزیزم لازم نیست شما بند‌رو تصحیح بفرماید و فارسی حرف زدن به من یاد بدید، اینجانب مشق زبانشناسی کرده ام آن هم در سطح دکترا آن هم در مکتب ادینبورگ که سطح رنکینگ آن‌ مکتب خانه خود گویایست; سعی‌ کنید ادا در نیاورید تا ضعفهایتان نمایان نگردد، جان برادر! همانند ضعفتان در تقابل با جنس مخالف.با درود فراوان بر شما همی‌ گویم که یاوه گویی را کنار نهاده و سر اندر گریبان خویش فرو نمأئید تا فروو مایگی فرهنگیتان زینی که هست نماینتر نگردد،. سلامت باشید
جمعه 21 آذر 1393 - 00:30
adamat - خارکف - اکراین
Mova10 - ادینبورو - اسکاتلند / با درود. شما انگار که بدون اهانت و تهمت، نمیتونید صحبت کنید (در ضمن، کامنتتون رو ۳-۴ بار خوندم تا متوجه بشم چه نوشته اید). صد البته که تمام نظرات رو اول میخونم، سپس دیدگاهم رو میگم. / دیگه اینکه گفتید *همانند ضعفتان در تقابل با جنس مخالف*!. ... آخه منطق هم خوب چیزیه. گیریم که من چنین آدمی‌ باشم!، اما اینجا در این سایت، مگر ما صندوق پیامهای خصوصی و یا اطلاع از آدرس الکترونیکی دیگر کاربران داریم؟، که من خودم رو لوس کنم برای جنس مخالفم؟. / ... من هم رشته ی دومم زبانشناسی بوده (روسی و آلمانی). البته به دکترا نرسیدم. سطحم پایینه. / اهانت و تهمت، دو چیزی هست که بسیاری از مردم کشورهای جهان سوم و جهان اول متمدن رو، از هم جدا می‌کنه. این دو عادت زشت رو، باید از خودمون دور کنیم. سلامت باشید.
جمعه 21 آذر 1393 - 14:57
modire behesht - هایدلبرگ - آلمان
( @@@ ) به عنوان یک ایرانی ، از این رفتار بسیار زشت و ضد انسانی‌، شرمسارم و از همه ی عزیزان افغانی عذرخواهی می‌کنم و متأسفانه از درون آنقدر ناراحت و خجالت زده شدم که قادر به بیان بیش از این نیستم . ما را ببخشید و لطفا این رفتار زشت حکومت اسلامی را به حساب ملت ایران نگذارید .
جمعه 21 آذر 1393 - 15:33
Mova10 - ادینبورو - اسکاتلند
ای تنها ایرانی‌ اصیل که رشته دومم خوندی، هر ایده و هر انسانی‌ قابل احترام نیست مخصوصاً نژاد پرست! این عالی که میدونی‌ توهین و تهمت خوب نیست و به من تهمت میزانی‌ که ایرانی‌ نیستم و به یک نژاد خاص توهین میکنی‌؟! به قولی‌, تو که لالایی بلدی چرا خودت خوابت نمیبره؟! در ضمن استفاده از چنتا لفظ مثل درود بر شما و سلامت باشید نشانگر سطح سواد و روشن اندیشی‌ نیست!. درود بر شما سلامت باشید!
جمعه 21 آذر 1393 - 20:25
adamat - خارکف - اکراین
Mova10 - ادینبورو - اسکاتلند/ از ادب بدوره که جواب ندم، اما اینقدر زمین و زمان رو بهم بافتید که نمیدونم راجع به کدوم قسمت حرف‌هاتون توضیح بدم. هیچکس اینجا نژاد پرستی‌ نکرد. ... اینرو هم بگم، که اگر همیشه میگم *سلامت باشید*، دلیلش اینه که سال ۲۰۰۵، یکبار تا پای مرگ رفتم، و میدونم که مرز بین مرگ و امید به زندگی، چه رنگ سیاهی داره (قبلا در کامنتها توضیح داده بودم و بچه‌های سایت در جریان هستند). برای همین همیشه آرزوی سلامتی دارم برای همه. ... من کجا حرف از *سطح سواد و روشن اندیشی‌* زدم؟. ............... بگمانم از نژاد و ملیتی که دارید، ناراضی هستید، که همش اسم ایرانی روی خودتون میگذارید. این بحث رو بیش از ادامه نمیدم. چون ارزش نداره. سلامت باشید.
جمعه 21 آذر 1393 - 23:16
Mova10 - ادینبورو - اسکاتلند
از آدمایی با افکار تو، یه دیکتاتور در میاد، کسائی که ظرفیت شنیدن انتقاد رو ندران، حالا چون من گفتم این رفتار با افغانیا درس نیست شدم غیر ایرانی‌؟!؟! بیخود مغلطه نکن‌ای تنها ایرانی‌ اصیل، زیادم گمان نکن چون نژاد پرست وسیله‌ای برای فکر کردن نداره! اول کامت می‌خواستم بگم مهم نیست تو در مورد من چه فکری میکنی‌ بد دیدم این جمله اصلا معنایی نداره چون با جمله قبلی‌ مفهومشو کاملا از دست میداد. حالا تو که انقد ایرانی‌ هستی‌ چرا جملاتت انقدر ایراد دستوری داره،‌ای زبان شناس؟!؟! اون چیزیم که رنگ سیاه داره افکارته!. سلامت باشید.
شنبه 22 آذر 1393 - 15:15
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.