زیباکلام: به جای تشکر از ظریف طلبکارهم شده‌اند

به گزارش آریا، صادق زیباکلام ،استاد دانشگاه تهران با اشاره به فعالیت تیم مذاکره کننده هسته ای ایران،گفت:طرفداران آقای احمدی نژاد همچون آقای بذرپاش و دوستان ایشان در جبهه پایداری باید به ملت ایران توضیح بدهند در هشت سالی که قدرت را در اختیار داشتند چه اقدامی برای بازکردن گره هسته ای از دست و پای کشور انجام داده اند .

وی ادامه داد:آیا غیرازاین است که به قول دکتر ولایتی ،آقای سعید جلیلی فقط با کاترین اشتون درباره اخلاقیات ، حقوق بشراسلامی و خاورمیانه عاری از تسلیحات هسته ای ، رفع فقر ، عدالت جهانی ، مبارزه با تروریسم ، بنیاد گرایی صحبت کردند و راجع همه چیز بسته پیشنهادی به غرب ارائه دادند به جز اینکه بگویند چطور می خواهند مساله هسته ای ایران را حل و فصل کنند.

زیباکلام:حیات سیاسی مخالفان از عوام گرایی و عوام فریبی است

این استاد دانشگاه اظهار داشت: ای کاش همفکران مسولان قبلی مثل بذرپاش، کوچک زاده و الیاس نادران که در یک سال اخیر تیم مذاکره کننده را مورد حمله قرار دادند و حمید رسایی قرارداد ژنو را از عهدنامه ترکمانچای بدتر خواند به ملت ایران توضیح می دادند چطور در نتیجه تحریم ها صنایع نفت،گاز و پتروشیمی ما عملا به حالت فلج درآمد .

ای کاش آقای بذرپاش و دوستانشان می توانستند به ملت ایران توضیح دهند چگونه در نتیجه تحریم ها قطر 2میلیونی سه برابر ایران از پارس جنوبی گاز برداشت می کرد و می کند که با قیمت فعلی گاز در جهان چیزی حدود حداقل 20میلیارد دلار در سال می شود اما برخی آقایان این مبلغ از درآمدهای ایران را هرساله به باد دادند درحالی که اینها می توانستند توضیح دهند چگونه در نتیجه تحریم ها عربستان روزانه100هزار بشکه بیشتر از ما در حوزه نفتی مشترک در خلیج فارس نفت برداشت می کرد و درغرب کشور همین اتفاق در حوزه های مشترک نفتی با عراق درحال انجام بوده و هست چراکه عراقی ها از دو سال پیش همکاری با شرکت های نفتی بزرگ دنیا را آغاز کردند اما ما به واسطه تحریم ها نتوانستیم این گام را برداریم .

از سوی دیگر در سالهای آخر دولت احمدی نژاد نیمی از صنایع کشور تعطیل شده بود ونیمی دیگر با حداقل ظرفیت کار می کرد و .....اینها مسائلی است که ای کاش منتقدان دولت روحانی و حامیان احمدی نژاد درباره انها توضیحات لازم را ارائه می دادند.

وی گفت:متاسفانه آقا بذرپاش و دوستانشان حاضر نشدند با ملت روراست باشند و بگویند تحریم ها چه بلایی سر کشور آورده است لذا به جای آنکه از تیم مذاکره کننده قدردانی کنند طرفداران آقای احمدی نژاد طلبکار هم شده اند و می گویند آقای ظریف قراردادش بدتر از ترکمانچای است.

وی تاکید کرد:بنده منتقدان مذاکرات هسته ای را به یک مناظره عمومی دعوت می کنم تا لیستی ارائه بدهم و نشان دهم سیاست های اصولگرایان تندرو و امثال بذرپاش چه بلایی برسر ملت ایران آورده است.

زیباکلام با تاکید براین مطلب که تیم هسته ای احمدی نژاد از ملت ایران و تیم مذاکره کننده ظریف عذرخواهی نخواهد کرد،گفت:من فقط ازافرادی چون بذرپاش ،نادران و رسایی که از حنجره برای دفاع از احمدی نژاد فریاد می کشیدند می خواهم در رسانه هایی که در اختیار دارند به افرادی مثل بنده اجازه دهند تا بگوییم سیاست های اصولگرایان تندرو و آقای احمدی نژاد در این هشت سال چه بلایی سر مملکت اورده است هرچند که می دانم حیات سیاسی اینها از طریق پوپولیسم ،عوام گرایی و عوام فریبی است .

+162
رأی دهید
-10

fdsa60 - تهران - ایران
آقای زیباکلام شما آدمی ملعون تر از کوچک زاده در ایران سراغ دارید؟؟؟؟ این مردک یک وبلاگی به نام خودش درست کرده و در آن فقط از خودش و دوستان مغز گنجشکی خودش تعریف کرده .... در مجلس هم که اینها یه گروهی شدن فقط بفکر چپاول بیشتر ایران هستند.همین آقایان دستور حمله به سفارت انگلیس را در تهران دادند. و ایران بابت خسارت به سفارت میلیاردها تومان به انگلیس بدهکار شد
شنبه 8 آذر 1393 - 03:40
perser68 - فلوریدا - آمریکا
وی تاکید کرد:بنده منتقدان مذاکرات هسته ای را به یک مناظره عمومی دعوت می کنم تا لیستی ارائه بدهم و نشان دهم سیاست های اصولگرایان تندرو و امثال بذرپاش چه بلایی برسر ملت ایران آورده است.... هههههههه، هر بلایی که اونا سر مردم و نه ملت آوردن ، اینا چه گلی تو این یکسال سر مردم زدن؟؟؟؟ تا ۸۰۰تا اعدام جلو رفتن!!! البته خودش نشونه پیشرفته! آها سبد کالا رو مد کردن با مرغای ترکیو برنجه هندی!!! طبق معمول همیشه قبلی ها خراب میکنن و جدیدیا یه مقدار ماله میکشن و بعد میشن قدیمی و دوباره آقا خامنه ایه منفور یه کلیده جدید از تنبونش در میاره!!! هر چقدر ماله بکشید این غده سرطانی اسلامیو باید جراحی کردو انداخت تو فاضلابه تاریخ! اسلام قرار بود نونو آبو نفتو اتوبوسه مجانی بیاره، از بمبه اتم صحبتی نبود!!!
شنبه 8 آذر 1393 - 04:05
P.irani - سن دیه گو - امریککا
نر گداهای جمهوری اسلامی مگه راست میگن؟
شنبه 8 آذر 1393 - 06:21
arzoye ensaniat - استکهلم - سوئد
آقا‌ی زیبا کلام یکی سری به آقای نوری زاد بزنید،ماشین ایشان را چپ کردن،خودش هم بیمارستانه لطفا.
شنبه 8 آذر 1393 - 08:31
کامران خان - هسن - المان
ترموستات دولت قلابی......... . ستار بهشتیها تو وبلاگی که گور و گم بود یه نقدی کردند و اعدام شدند...............امثال این ترموستاتها هم تو دانشگاه پایه ی استادی دارند هم تو روزنامه ها مقاله میدن !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! جناب دوکتور چیز خودتی ................
شنبه 8 آذر 1393 - 11:05
نام نام خانوادگی - لندن - انگلستان
اینها اگر توضیح قانع کننده داشتند که حال روزشان این نبود حتی رسانه های داخلی هم جز خبرگزاری فتنه «فارس»با. این افراد مصاحبه نمیکنند
شنبه 8 آذر 1393 - 11:14
آرتمیس3000 - برلین - المان
ترموستات
شنبه 8 آذر 1393 - 11:21
روبرتو روسلینی - تهران - ایران
ما ملت ایران مگر چه میخواهیم که حقمان نیست!! ما با این همه گوسفندانی که راس کارندو هر روز هم بر تعدادشان بیشتر میشود چه کنیم؟؟ هر روز پاچه خار تر از دیروز! اینها امروز از ملت و کشور بی دفاع که تنها جرمشان این است که در ایران به دنیا آمده اند چه میخواهند؟ سر هایی که از شدت درد و مرض دستمال سیاه و سفید میبندند امروز خود را وارث همه چیزاین مردم بی پناه میدانند.ای معاویه زمان ما منتظر ظهور حکومت یزیدت هستیم تا عاشورایی دیگر رقم زنیم بلکه آیندگانمان بر بر مظلومیت و بدبختی امروز خود بگریند نه بر عزت ،شجاعت ، شهامت و اقتدار و سر بلندی حسین(ع).
شنبه 8 آذر 1393 - 13:12
آرتمیس3000 - برلین - المان
روبرتو روسلینی - تهران - ایران..........درووود بر تو
شنبه 8 آذر 1393 - 15:33
opinion - هامبورگ - آلمان
رسایی،کوچک زاده،نادران و بذرپاش...این جهارتا آشغال رو باید بدرک واصل کرد فقط..هیچ راه دیگه ای نمونده.اینا اونقدر گردن کلفت و بی چشم و رو شدن که بدبختی امروز مردم که فقط و فقط حاصل کارهای این آشغالها ست،رو به سخره میگیرن.بی پدرو مادرایی که فقط به بخور بخور خودشون و توله هاشون فکر میکنند.صبر کنید تا ببینید آینده چه دماری از روزگارتون دربیاره
یکشنبه 9 آذر 1393 - 15:28
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.